معرفی نسل جدید بی ام و X3 با طراحی متفاوت و پیشرانه‌های هیبرید

چهارشنبه 30 خرداد 1403 - 07:16
مطالعه 5 دقیقه
2025-bmw-x3-m50-xdrive
نسل جدید ب‌ام‌و X3 درواقع نسخه‌ای بشدت بروز شده از نسل قبلی است که با پیشرانه‌های چهار و شش سیلندر هیبریدی راهی بازار خواهد شد.
تبلیغات

X3 مدل 2025 همان فاصلهٔ محوری 2,865 میلی‌متری نسل قبلی که در سال 2017 معرفی شد را حفظ و صرفاً تغییراتی جزئی در طول، عرض و ارتفاع تجربه کرده است. ب‌ام‌و همچنین حرف i را از نام‌های این خودرو حذف کرده و حالا نسخهٔ پایه با نام xDrive30 شناخته می‌شود. این نسخه مثل قبل از یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند اما این موتور حالا از تکنولوژی هیبریدی خفیف بهره‌مند شده و خروجی آن با کمی افزایش به 255 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور رسیده است.

ب‌ام‌و نسخهٔ محرک عقب X3 پایه را حذف کرده و این خودرو حالا به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. این مدل با وجود افزایش قدرت، مثل قبل ظرف 6 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کسانی که خواهان قدرت و شتاب بیشتری هستند اما می‌توانند سراغ مدل M50 بروند که جایگزین M40i قبلی شده است. زیر کاپوت این مدل یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو با سیستم هیبریدی خفیف قرار گرفته است که 400 اسب بخار قدرت و 580 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیرو، X3 M50 ظرف 4.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این نسخه علاوه بر پیشرانهٔ قوی‌تر، به‌صورت استاندارد به کمک‌فنرهای تطبیقی، ترمزهای M Sport، رینگ‌های 20 اینچی M، دیفرانسیل عقب M Sport و چهار سر اگزوز هم مجهز است. X3 M50 در بیرون نیز به جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بزرگ با خطوط افقی و نورپردازی مجهز است درحالی‌که در نسخهٔ پایه xDrive30 الگوی بحث‌برانگیزی را با ترکیب خطوط عمودی و مورب می‌بینیم. در همین حال، به گفتهٔ ب‌ام‌و، نسل جدید X3 به لطف ارتفاع کمتر از زمین، فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخ‌های عقب، ساختار بدنهٔ مستحکم‌تر و تغییراتی که دقت و پایداری فرمان را افزایش داده، در پیچ‌ها عملکرد بهتری خواهد داشت.

در داخل این شاسی‌بلند جدید آلمانی نیز فضای کاملاً جدیدی را با صفحه‌نمایش خمیدهٔ آشنای ب‌ام‌و می‌بینیم که صفحه آمپر و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی را باهم ترکیب می‌کند. X3 همچنین به‌صورت استاندارد از صندلی‌های اسپرت با گرم‌کن و غربیلک فرمان D شکل بهره می‌برد. ب‌ام‌و همچنین برای این خودرو سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive 9 را هم در نظر گرفته است که اولین بار در نسل جدید X1 ارائه شد و از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور برخوردار است.

قیمت نسل جدید X3 در مدل پایهٔ xDrive30 از 50,675 دلار آغاز می‌شود درحالی‌که برای مدل M50 حداقل باید 65,275 دلار پرداخت کرد. این اعداد به ترتیب 780 و 2,380 دلار افزایش را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهند. X3 مدل 2025 در کارخانهٔ ب‌ام‌و در کارولینای جنوبی تولید می‌شود و در سه‌ماههٔ پایانی سال جاری راهی بازار آمریکا خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.