تغییرات تازه روی X5 eDrive

یک‌شنبه 24 فروردین 1393 - 13:44
مطالعه 5 دقیقه
bmw-concept-x5-edrive-taillight-and-badges
ب ام و در پاییز سال گذشته از خودروی پلاگین هیبریدی X5 eDrive که یک SUV اندازه متوسط مفهومی با کارایی بالا بود پرده‌برداری کرد. حالا در آستانه...
تبلیغات

ب ام و در پاییز سال گذشته از خودروی پلاگین هیبریدی X5 eDrive که یک SUV اندازه متوسط مفهومی با کارایی بالا بود پرده‌برداری کرد. حالا در آستانه نمایشگاه نیویورک، این خودرو با اندکی تغییر روانه بازار می‌شود.

پیشرانه ب ام و X5 eDrive از یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو با قدرت 241 اسب بخار و یک موتور الکتریکی 94 اسبی که گشتاور آن نیز 250 نیوتن متر است، تشکیل می‌شود. این مجموعه باعث می‌شود تا شتاب صفر تا صدی در حد کمتر از 7 ثانیه محقق شود.

نکته جال این ماشین همانند همه هیبریدی‌ها، قاعدتاً مصرف سوخت آن خواهد بود. ب ام و این مصرف را 3.79 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده که برای چنین خودرویی بسیار خوش‌بینانه و جذاب است. حتی تا 32 کیلومتر مسافت را تنها می‌توان بدون قطره‌ای سوخت و با کمک باتری‌ها طی کرد که در مسافرت‌های داخل شهری کوتاه، هزینه سوخت را به صفر می‌رساند.

ب ام و X5 eDrive با سیستم انتقال نیروی چهار چرخ استاندارد، چرخهای 21 اینچی و تایرهای اسپرت دانلوپ، همچنان یک SUV با قابلیت‌های خاص خود است.

داخل کابین مشابه سایر مدل‌های این سری و البته با کف صاف که ناشی از محل قرارگیری باتری‌هاست، هنوز جادار به نظر می‌رسد به گونه ای که حتی چهار کیف چوب گلف به راحتی درون فضای بار آن جای می‌گیرد. به نظر می‌رسد به زودی شاهد سری 3 هیبرید پلاگین هم خواهیم بود که این مدل‌ها در کنار هم در تأسیسات کارولینای جنوبی ب ام و تولید خواهند شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.