درگ پورشه 911 GTS هیبرید و بی ام و M4 CS، نزدیکترین رقابت!
بامو M4 CS و پورشه 911 GTS از لحاظ مشخصات تفاوتهای زیادی دارند. کوپهٔ باواریاییها از یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو در جلو استفاده میکند که 550 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ تحویل میدهد. از سوی دیگر، پورشه به یک پیشرانهٔ 3.6 لیتری شش سیلندر خطی توربو در عقب به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً 540 اسب بخار قدرت و 610 نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه تحویل میدهد تا به هر چهارچرخ برساند. از لحاظ وزن نیز بامو با 1760 کیلوگرم از پورشهٔ 1645 کیلوگرمی سنگینتر است.
با وجود تفاوت در مشخصات، عملکرد این دو خودروی اسپرت آلمانی در دنیای واقعی بسیار به هم نزدیک است و این یکی از نزدیکترین درگهایی خواهد بود که تاکنون دیدهاید. در دو درگ اول، M4 به لطف لانچ بهتر، با اختلافی بسیار جزئی توانست رقیب هیبریدی را شکست دهد ولی مت واتسون که تحمل شکست را نداشت، رقابت را ادامه داد و در درگ سوم ورق برگشت تا این بار پورشه برنده شود. پسازاین، دو درگ دیگر هم انجام شد و بازهم این 911 بود که رقیب باواریایی را مغلوب کرد. گویی پورشه برای اینکه از خواب بیدار شد به گرم کردن نیاز داشت! البته در درگ آخر فاصلهٔ دو خودرو بسیار نزدیک بود و هردو ظرف 10.7 ثانیه از خط پایان رد شدند.
پسازاین نوبت به انجام مسابقات رولینگ رسید. در رولینگ اول از سرعت 80 کیلومتر بر ساعت در حالت رانندگی عادی، بامو برنده شد. در رولینگ دوم از سرعت 50 کیلومتر بر ساعت در حالت رانندگی اسپرت و تعویض دندهٔ دستی، پورشه توانست با اختلاف جزئی رقیب را مغلوب کند و نهایتاً در رولینگ آخر از سرعت 50 کیلومتر بر ساعت در دنده چهار، بامو بهراحتی پورشهٔ هیبریدی را پشت سر گذاشت. در آزمایش ترمز نیز پیروزی به M4 رسید که نزدیک به طول یک خودرو زودتر از رقیب اشتوتگارتی متوقف شد.
مشخصات فنی
پورشه 911 GTS | بامو M4 CS | |
پیشرانه | 3.6 لیتری H6 توربو هیبرید | 3 لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | 540 اسب بخار | 550 اسب بخار |
گشتاور | 610 نیوتن متر | 650 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته دوکلاچه | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | 1645 کیلوگرم | 1760 کیلوگرم |
قیمت | 174,495 دلار | 125,325 دلار |