بی ام و رقیبی برای مرسدس بنز G کلاس خواهد ساخت
سبد شاسیبلندهای بامو یکی از گستردهترینها در بازار است که از کراساوورهای کوچک تا مدلهای لوکس فول سایز و حتی یک مدل ویژه M را شامل میشود. بااینحال، جای یک شاسیبلند واقعی و آفرودی برای رقابت با مرسدس G کلاس، لکسوس LX یا رنجروور در این مجموعه خالی است. این کمبود ممکن است بهزودی رفع شود زیرا گزارشها از ساخت شاسیبلند پرچمدار جدیدی حکایت دارند که قرار است در سال ۲۰۲۹ معرفی شود. منابع داخلی در گفتوگو با اتونیوز اعلام کردند این شاسیبلند آفرودی، در نیمه دوم سال ۲۰۲۹ وارد خط تولید میشود. سخنگوی بامو از اظهارنظر درباره این پروژه خودداری کرد اما گفته میشود این مدل در کارخانه اسپارتانبورگ کارولینای جنوبی، محل تولید X3، X4، X5، X6، X7 و XM، مونتاژ خواهد شد.
این شاسیبلند که با کد داخلی G74 شناخته میشود، بر پایه پلتفرم نسل بعدی X5 طراحی شده است. با توجه به فروش ضعیف مرسدس G کلاس الکتریکی، انتظار میرود بامو در این شاسیبلند آفرود از پیشرانههای درونسوز استفاده کند. محصولات اخیر مانند نسخهٔ ویژهٔ X5 سیلور ادیشن که بهصورت استاندارد به پکیج xOffroad مجهز است، نشاندهنده علاقه فزاینده بامو به فضای شاسیبلندهای ماجراجویانه است. انتظار میرود رقیب باواریایی G کلاس ظاهری خشنتر، سیستم تعلیق تقویتشده و نرمافزار تخصصی آفرود داشته باشد تا بدون مشکل از پس مسیرهای دشوار برآید.
این شاسیبلند جدید میتواند جای XM را در صدر سبد محصولات بامو بگیرد هرچند که مأموریتی کاملاً متفاوت خواهد داشت. XM که اولین مدل مستقل بامو M پس از سوپراسپرت M1 محسوب میشود، بعید است جایگزین مستقیمی داشته باشد زیرا طبق گزارشها، تولید XM ممکن است در نوامبر ۲۰۲۸ یعنی تنها پنج سال پس از عرضه، متوقف شود. بامو معتقد است که یک شاسیبلند آفرودی بیش از XM اسپرت نظر خریداران لوکس را جلب خواهد کرد. این استراتژی مستقیماً مخاطبان مرسدس G کلاس را هدف قرار داده و از رقابت با لامبورگینی اوروس فاصله میگیرد. بااینحال، احتمال عرضه نسخهای با نشان M از این شاسیبلند آفرود وجود دارد که شخصیتی پرفورمنس شبیه مرسدس AMG G63 ارائه دهد. بااینحال، متقاعد کردن مالکان G کلاس برای تغییر برند کار آسانی نیست. در آمریکا، ۶۵ درصد از مالکان G کلاس هنگام تعویض خودرو دوباره مرسدس انتخاب میکنند که نشاندهنده وفاداری شدید این مشتریان است.