بیامو تا سال ۲۰۲۸ بیش از ۴۰ مدل جدید با طراحی جدید عرضه میکند
بامو در یک حرکت استراتژیک و جسورانه، اعلام کرد که قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۸ میلادی، بیش از ۴۰ مدل جدید را به بازار عرضه کند. این خودروساز باواریایی در مسیری خلاف جریان بسیاری از رقبا حرکت میکند و متعهد شده است که هر یک از این خودروها، بهجای پیروی از یک زبان طراحی یکسان، هویتی کاملاً منحصربهفرد و متمایز داشته باشند. این تحول عظیم بر پایهٔ پلتفرم جدید و انعطافپذیر نئو کلاس استوار است؛ معماری نوینی که زیربنای نسل آیندهٔ خودروهای برقی و هیبریدی بامو خواهد بود. اولین محصول این خانواده، شاسیبلند جدید iX3 است که با مشخصات خیرهکنندهای مانند برد حرکتی ۶۴۰ کیلومتری رونمایی شده است. این خودرو با خطوط مدرن و ساده، جلوپنجرهٔ کلیوی باریکتر و رابط کاربری دیجیتال پیشرفته، چشمانداز روشنی از آیندهٔ طراحی بامو ارائه میدهد.
آدریان ون هویدونک، مدیر طراحی بامو، تأکید کرده است که دوران طراحیهای تکراری و بهاصطلاح «عروسکهای روسی» به پایان رسیده است. او میگوید:
برخلاف رقبایی که خودروهای برقیشان اغلب شبیه به نسخههای مختلفی از یک قالب واحد به نظر میرسند، ما به دنبال تنوع هستیم. یک iX3 نباید شبیه نسخهٔ برقی سری ۳ باشد و یک مدل M آینده نیز نباید در میان شاسیبلندها گم شود.
این رویکرد در حالی اتخاذ میشود که الیور زیپس، مدیرعامل بامو، با وجود رکوردشکنی فروش خودروهای برقی و هیبریدی شرکت، معتقد است که تکیه صرف بر خودروهای برقی چالشهای صنعت را حل نخواهد کرد و ممنوعیت فروش خودروهای درونسوز در اروپا از سال ۲۰۳۵ را یک «اشتباه بزرگ» خوانده است.
هرچند بامو از فروش بالایی برخوردار است اما عدم قطعیت در بازارهای اروپا و چین به دلیل تعرفهها و کاهش تقاضا برای خودروهای برقی وجود دارد. به همین دلیل، این شرکت با ترکیبی از شاسیبلندهای لوکس و پرفروش و خودروهای برقی آیندهنگر بر پایهٔ پلتفرم نئو کلاس، بهطور همزمان روی دو بخش بازار تمرکز میکند. درنهایت، برنامهٔ بامو برای عرضه بیش از ۴۰ مدل در چند سال آینده، نشان از عزم این شرکت برای فاصله گرفتن از محافظهکاری دارد. مونیخ با وعدهٔ طراحیهای منحصربهفرد، پذیرش همزمان پیشرانههای برقی و احتراقی و پیشبرد فناوریهای جسورانه، اعلام میکند که فصل بعدی تاریخ این برند با سرعت و تنوع تعریف خواهد شد.