معرفی بیامو M2 توربو، نسخهای ویژه به یاد ۲۰۰۲ توربو افسانهای
نسخه ویژه بامو M2 توربو دیزاین ادیشن که برای ادای احترام به مدل افسانهای ۲۰۰۲ توربو طراحی شده، با ظاهر نوستالژیک، گیربکس دستی و قیمت قابلتوجه ۸۴٬۰۷۵ دلار عرضه میشود. بااینحال، درحالیکه این نسخهٔ ویژه نزدیک به ۱۵ هزار دلار گرانتر از M2 پایه معمولی است، هیچ افزایش قدرتی نسبت به مدل استاندارد M2 ندارد. تمام نمونههای این مدل با رنگ سفید آلپاین و سقفی از جنس فیبر کربن تولید میشوند که خطوط رنگی معروف M روی آن نقش بسته است. همچنین، خطوط مشابهی که با دست نقاشی شدهاند، روی کاپوت و صندوق عقب نیز دیده میشوند.
جذابترین بخش طراحی، نوشته معکوس Turbo روی کاپوت است که یادآور طراحی سنتشکن ۲۰۰۲ توربو سال ۱۹۷۳ است که برای ترساندن رانندگان در آینه عقب طراحی شده بود. بااینحال، برای داشتن خودرویی دقیقاً شبیه به تصاویر رسمی، خریداران باید بیشتر هزینه کنند. رینگهای جذاب برنزی طلایی مات یک آپشن ۶٬۲۶۶ دلاری است و صندلیهای فیبر کربنی اسپرت نیز آپشنی ۴٬۵۰۰ دلاری هستند. البته تجهیزاتی نظیر اسپویلر عقب فیبر کربن M پرفورمنس، تریم داخلی فیبر کربن، فرمان آلکانترا با گرمکن، شارژر بیسیم و نمایشگر هدآپ بهصورت استاندارد روی این نسخه ارائه میشوند.
در بخش فنی همانطور که گفته شد، هیچ تغییری رخ نداده است. قلب تپنده این مدل همان پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر توربوشارژ S58 است که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن ۴.۱ ثانیه باقی مانده و خبر خوب برای علاقهمندان به رانندگی خالص اینکه فقط با گیربکس شش سرعته دستی عرضه میشود.
اما سؤال اینجا است آیا این نسخه ۱۵ هزار دلار ارزش بیشتری نسبت به M2 استاندارد دارد درحالیکه با پرداخت مبلغی بیشتر، میتوان به سراغ M2 CS جدید رفت. مدل CS با قیمت پایه ۹۹٬۷۷۵ دلار، نهتنها ۴۴ کیلوگرم سبکتر است، بلکه پیشرانه آن تقویت شده و ۵۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. البته یک تفاوت اساسی وجود دارد، M2 CS فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه میشود که این موضوع میتواند برای بسیاری از خریداران تعیینکننده باشد.