در یک غافلگیری بزرگ برای صنعتی که با تمام سرعت به سمت آیندهای تمام برقی حرکت میکند، بامو اعلام کرد که سال گذشته میلادی، بهترین سال فروش موتورهای قدرتمند V8 در تاریخ این شرکت بوده است. این خبر نشان میدهد که با وجود سرمایهگذاری سنگین روی پلتفرمهای جدید خودروهای برقی مانند نئو کلاس، عطش بازار برای غرش موتورهای بنزینی بزرگ همچنان فروکش نکرده است. این اطلاعات توسط دکتر یواخیم پست، مدیر تحقیق و توسعه بامو، در یک گفتگو فاش شد. او با تأکید بر استراتژی حق انتخاب مشتری، به نکتهای جالب اشاره کرد:
ما میخواهیم بهترین خودرو را به مشتری ارائه دهیم و آنها خودشان تصمیم بگیرند که چه نوع پیشرانهای میخواهند. اینطور نیست که اگر کسی خودروی برقی بخواهد، یک خودروی جدید نصیبش شود و اگر موتور بنزینی بخواهد، یک خودروی قدیمی. دنیا متفاوت است؛ سال گذشته ما بیشترین فروش خودروهای برقی لوکس را داشتیم و همزمان، رکورد فروش تاریخی موتورهای هشت سیلندر را هم ثبت کردیم.
موتورهای هشت سیلندر بامو بهخصوص در بازار آمریکا طرفداران بسیاری دارند و در مدلهای محبوبی مانند شاسیبلندهای X5، X6 و X7 و همچنین سری ۷ و ۸ عرضه میشوند. این پیشرانهها قلب تپندهٔ مدلهای پرچمدار M مانند M5، M8 و نسخههای M شاسیبلندها هم هستند. حتی پیشرانه جدید V8 پلاگینهیبریدی بامو که در نسل جدید M5 معرفی شده، شروع بسیار موفقی را تجربه کرده است. درحالیکه بسیاری از خودروسازان تمام تمرکز خود را روی خودروهای برقی گذاشتند، بامو رویکرد محتاطانهتری در پیش گرفت. این شرکت در کنار توسعه خودروهای برقی پیشرو، سرمایهگذاری در توسعهٔ موتورهای درونسوز را متوقف نکرد. آمارهای فروش نشان میدهد که این استراتژی هوشمندانه کاملاً موفق بوده و ترکیب قدرت و شخصیت موتور V8 با یک سیستم هیبریدی، راهحلی عالی برای جلب رضایت مشتریان و همزمان، پاس کردن استانداردهای سختگیرانهٔ آلایندگی است.