در چندین سال گذشته،BMW جای خالی مدلهای مختلف را با عناوین مختلف پر کرده است. مدل سری 1،2،4 به مدلهای با قدمت سری 3،5،6 و 7 پیوستهاند. حتی در یک زمان صحبت از یک مدل پیشرو با نام سری 9 وجود داشت.
جای خالی یک عدد یا بهتر بگوییم یک سری در میان اعداد بالا خالی است! بله درست حدس زدید! سری 8.
BMW سری 8 تا سال 1999 در خط تولید بود و پس از آن به تاریخ پیوست.
به سال 1989 میرویم، کمپانی این خودروی 2 در را در فرانکفورت اتو شو معرفی کرد. البته سری 8 در زمان معرفی سروصدای زیادی به پا نکرد. این خودرو دارای یک موتور 12 سیلندر بود که با 5 لیتر حجم در مدل 850i، 300 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. این نیروی تولیدی به وسیلهٔ یک گیربکس 6 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک به کف آسفالت انتقال مییافت. سیستم مانند کنترل خودکار پایداری و کشش (ASC+T)، فرمان حساس به سرعت و… به عنوان آپشن در بهار سال 1990 معرفی شدند که در میان سایر جزئیات خاص BMW، سری 8 را به ماشینی با هویت خاص و مشخص بدل نمود.
در سال 1993 حجم موتور 12 سیلندر به 5.6 لیتر رسید و در مدل 850 CSi دارای قدرت خروجی 381 اسب بخاری بود. مدل 850 Ci نیز دارای موتور 5.4 لیتری و 326 اسب بخاری بود. همچنین یک مدل نیز به نام 840 Ci بعداً اضافه گردید که دارای موتور 8 سیلندر بود. قدرت این موتور کمتر از مدلهای دیگر و 286 اسب بخار بود.
برای بزرگداشت 25 سال تولد سری 8، علاقه این خودروی 2+2 لوکس به همراه کلوپ E31 یک گردهمایی را در آلمان ترتیب دادند.260 شرکتکننده از 20 کشور مختلف در این رویداد حضور داشتند. دومین نکتهٔ برجستهٔ این مراسم، دور هم جمع شدن اعضای کلوپ به همراه خودروهایشان در موزهٔ BMW و در بخش ” چهار سیلندرها” در مونیخ بود.