بی ام وپورشه

درگ پورشه 911 توربو S و بی ام و M3 کامپتیشن تیون شده؛ کدام‌یک سریع‌تر است؟

در جدیدترین سری مسابقات درگ کار واو نسخه استاندارد پورشه ۹۱۱ توربو S در برابر بی ام و M3 کامپتیشن تیون شده قرار گرفته است. به نظر شما کدام خودرو پیروز این نبرد خواهد بود؟

پورشه ۹۱۱ توربو S استاندارد در مسافت ۴۰۰ متر به‌قدر کافی سریع بوده و همانند یک موشک شلیک می‌شود به گونه‌ای که خودروهای معدودی توانایی رویارویی با آن را دارند؛ اما در ویدئوی جدیدی که خواهید دید ارزش کار تیونرها بیش از پیش مشخص می‌شود. رقیب پورشه در این مسابقه بی ام و M3 کامپتیشن است که به لطف تغییرات رخ داده قدرت بسیار زیادی دارد. ۹۱۱ توربو S به حالت استوک در مسابقه شرکت کرده و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی آن ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. وزن خودروی موردبحث نیز به ۱۶۴۰ کیلوگرم می‌رسد.

اگرچه نسخه استاندارد بی ام و M3 کامپتیشن به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو مجهز بوده و ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند اما برخی تغییرات باعث شده‌اند خروجی این نیروگاه آهنین به ۷۵۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۹۰۰ نیوتون متر برسد. این خودرو نیز به سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز بوده و وزنش به ۱۷۸۰ کیلوگرم می‌رسد.

در مسابقه اول این بی ام و است که استارت بهتری دارد و از پورشه جلو می‌افتد اما نتیجه نهایی مسابقه اول را لو نمی‌دهیم تا شما عزیزان آن را تماشا کنید. در مسابقه دوم این پورشه است که زودتر از زمین کنده شده و از رقیب تیون شده خود پیش می‌افتد اما برای آگاهی از نتیجه این مسابقه می‌بایست ویدئو را تماشا کنید. مسابقه نهایی در حالی آغاز می‌شود که هر دو خودرو استارتی بسیار خوب دارند اما بی ام و قوی‌تر جلو می‌افتد. البته باید اظهار داشت اختلاف پورشه و بی ام و در این درگ ها بسیار کم بوده است. در ادامه دو مسابقه رولینگ نیز برگزار می‌شود که جذابیت‌های زیادی دارد. در نهایت تست ترمز برگزار می‌شود که اینجا نیز اختلاف دو خودرو چشمگیر نیست. در نهایت باید گفت بی ام و M3 کامپتیشن اگرچه خودروی ارزان‌قیمتی نیست اما در مقایسه با پورشه ۹۱۱ توربو S به عنوان یکی از پادشاهان پرفورمنس قیمت بسیار کمتری دارد. البته برخی بهبودها می‌توانند سطح عملکردی M3 کامپتیشن را به مراتب بسیار بالایی برسانند. نظر شما دراین‌باره چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. blackwing

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (804 ديدگاه)

    خوشم میاد یَنی رو فقط میارن میزارن تو ماشین میگن گاز بده برو ، خودش نمیدونه مشخصات ماشین چی هست اصن 😂

    انتخابم پُ‌ش 😒

    موافقم 34
    مخالفم 6
    1. Kamy

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (686 ديدگاه)

      خودش ۱۰۰ کلیپ به وزن ماشین اضافه می‌کنه 😂😂

      موافقم 27
      مخالفم 0
      1. Kamy

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (686 ديدگاه)

        ۱۰۰ کیلو!

        موافقم 16
        مخالفم 0
    2. فقط انگلستان

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      سلام من خیلی پولدارم چند روز قبل رفتم جلو کمپانی های خودروسازی آمریکا که مدیر عامل شرکت ها هم اونجا بودن و گفتم چهار تا خودرو عالی در کلاس های کوپه و سدان و شاسی بلند و سوپراسپورت میخوام که قیمت هر کدومشون بین ۱۷۰ تا ۳۰۰ هزار دلار باشه
      مدیر عامل چیپ گفت برگرد منزلتون شب قبل از خواب چهار نوع مواد غذایی متفاوت بخور و بخواب ، خواب اون روزی رو خواهی دید آمریکا همچین خودروهایی داشته باشه.

      موافقم 12
      مخالفم 7
      1. فرهام نامداری

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (21 ديدگاه)

        آها

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. ^MSP^

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    با اینکه صد درصد پورشه رو ترجیح میدم ولی بیمر تو هر چیزی از پورشه ۱۰۰ تا بهتر بود ،
    قدرت ۱۰۰ اسب بیشتر
    گشتاور هم همینطور
    وزن ۱۰۰ کیلو کمتر
    قیمت هم ۱۰۰ تا کمتر

    موافقم 24
    مخالفم 4
    1. محمد

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      صد کیلو بیشتر نه کمتر!

      موافقم 9
      مخالفم 0
    2. GMA

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (724 ديدگاه)

      وزن پورشه کمتر بودا!!

      موافقم 5
      مخالفم 0
  3. Reza Waffen SS

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5320 ديدگاه)

    به نتیجه اهمیت نمیدم انتخابم ۹۱۱ توربو S 👍

    موافقم 32
    مخالفم 10
  4. harry.potter

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (192 ديدگاه)

    فکر کن دو برابر پول بدی بعد درگ هم ببازی

    موافقم 30
    مخالفم 11
    1. فرشاد

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (925 ديدگاه)

      مایل به بیمر فابریک؟
      توربو اسM8رو زد چه برسه به این
      فقط چون تیون بود زد

      موافقم 6
      مخالفم 3
  5. mercedes

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (300 ديدگاه)

    911 forever

    موافقم 11
    مخالفم 5
  6. داود

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    این همه پول برای پورشه؟نصف این پول را آدم میده بی ام و سوار میشه .هم شتابش بیشتره .هم مصرفش کمتره هم شبیه قورباغه نیست،🤣 مدرن و بروزه طراحی هم معرکه است .

    موافقم 16
    مخالفم 35
    1. Kamy

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (686 ديدگاه)

      آره پورشه خیلی پیفه !

      میوووووو

      😭😭😂😂😂

      موافقم 19
      مخالفم 4
    2. Amir

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (113 ديدگاه)

      اول اینهکه بی ام و تیون شده بود درحال حاضر بی ام و هیچ محصولی که تو درگ توربو اس رو ببره نداره
      دوم بی ام و مدرن و بروزه😐آه اصلا حواسم نبود ۹۱۱ خیلی قدیمیو فرسودس اشتباه از من بود
      سوم اینکه قورباغه؟! جدی میگی شما هایی که به ۹۱۱ میگین زشت درک نمیکنم😑

      موافقم 22
      مخالفم 8
    3. GMA

      ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (724 ديدگاه)

      خوک هم در زشت بودن دست کمی از قورباغه نداره!

      موافقم 5
      مخالفم 3
  7. Daruosh

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    آقا توربو اس با ۶۵۰ اسب بخار برای سوپر اسپرت ها خط و نشون میکشه تیونش کنن دیگه چیکار میکنه😍

    موافقم 18
    مخالفم 5
  8. امیر

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    این نسل توربو s به معنا واقعی یه غولکش هست ، بار ها دیدم که صفر تا صد زیر ۲/۶ ثبت کرده و توی شتابگیری ثانویه هم به نسبت نسل قبلی خیلی پیشرفت کرده ( یه سوپرکار فوق العاده سریع هست که باهاش میشه کار های روزانه رو هم انجام داد ) 🇩🇪🇩🇪🇩🇪❤️

    موافقم 16
    مخالفم 4
  9. sobhn

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این میشه نتیجه یه تیون حساب شده و مهندسی شده یادمه یه بی ام و m5 کامپیتیشن ۱۰۰۰ اسبی همین کارواو با ۹۱۱ توربو s انداخت همین نتیجه بدست اومد درسته اختلاف وزن زیادی با این دوتا ماشین داره ولی اختلاف قدرتشم خیلی زیاده

    موافقم 7
    مخالفم 0
  10. BMW

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    انتخابم هر چی که باشه بازم بی ام و هست هم شتاب اولیه بعتره هم سرعت قیمتشم نصف رقیبش هست ولی راننده بی ام و اول مزخرف کار می‌کرد

    موافقم 10
    مخالفم 2
  11. Mr Tiger

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سلام دوستان… کسی ویدیو خوب سراغ داره از درک m5 cs و 911 turbo s? آخه هرچی تو یوتیوب گشتم نبود

    موافقم 4
    مخالفم 0
  12. BMWghini

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (91 ديدگاه)

    عشقم بی ام و
    پورش زو خوب برد
    برخلاف جلو پنجره‌ی سری ۷ از جلوپنجره m3 خیلی خوشم میاد
    کاش این طراحی رو ادامه بده

    موافقم 8
    مخالفم 0
  13. ماکان

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (759 ديدگاه)

    سلام . انتخاب من M3

    موافقم 3
    مخالفم 0
  14. AMIN JAFARI

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (120 ديدگاه)

    ب ام و معرکه 100 هزار دلار هم کمتره
    وزن ب ام و بیشتره
    ب ام و 4 دربه ن پورشه 2 درب

    این یعنی مهندسی خاص ب ام و

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا