بی ام و

طراحی فوق‌العاده زیبای کیت بدنه آدرو برای بی ام و M3 و M4

بسیاری از طرفداران دنیای خودرو و جتی هواداران مدل‌های گوناگون بی‌ام‌‎و نیز به بیش‌ازاندازه بزرگ بودن جلوپنجره نسل‌های کنونی محصولات این خودروساز اذعان می‌کنند. نمی‌توانید یک پست، مقاله یا بررسی درباره این خودروها پیدا کنید که در آن به این مسئله اشاره نکرده باشند. جلوپنجره‌های جدید حقیقتا مانند برخی المان‌های دیگر طراحی نسل جدید M3 و M4 چندان با بخش‌های دیگر بدنه سازگاری و هارمونی ندارد.

پس از رونمایی سدان سری ۳ و کوپه سری ۴، مشخص شد که مسئله اصلی لزوما اندازه جلوپنجره نیست بلکه طراحی آن نیز تاثیر به‌سزایی در ظاهرش دارد. در همین راستا، یک شرکت ارائه خدمات پس‌ازفروش آیرودینامیک به نام «آدرو» به تازگی از مجموعه سپرهای جدیدش برای M3 و M4 پرده‌برداری کرده است. تنها با نگاه‌کردن به تصاویر می‌توانید تاثیر طراحی بهتر آدرو در زیبایی نسل کنونی این دو خودرو را مشاهده کنید.

آدرو پیش از رونمایی از محصولات نهایی خود، نخست تصاویری ابتدایی را منتشر کرد. کیت جدید آدرو درکنار ایجاد ظاهری کاملا جدید برای چهره خودروهای یادشده، کاربرد آیرودینامیکی نیز دارد و شامل سپرهای جدید، ورودی‌های تازه هوا و جلوپنجره‌ای بازطراحی‌شده می‌شود. به زبان دیگر، همه‌چیز به‌جز چراغ‌ها تغییر پیدا کرده‌اند. آدرو کار را به اینجا ختم نکرده و در کنار استفاده از یک گلگیر جانبی جدید، یک دیفیوزر تازه و یک بالچه فیبرکربنی نیز روی صندوق عقب این خودروها نصب کرده است. با این‌همه تمرکز اصلی‌شان روی بخش جلویی خودرو بوده است.

با نگاهی به تصاویر متوجه تاثیر طراحی در بهبود چهره M4 و M3 می‌شوید؛ با وجود اینکه جلوپنجره آدرو نیز مانند نمونه اصلی بزرگ است اما برای این خودروها به‌مراتب نمای بهتری را ایجاد می‌کند. استفاده از این جلوپنجره و ارتفاع کمتر بدنه و سپرها از زمین، فرمی تهاجمی را برای این خودروها ایجاد کرده است.

آدرو پس از طراحی جلوپنجره به سراغ ورودی‌های هوا رفته و روی تک‌تک خطوط سپر جلو کار کرده تا انحناها و اشکال را به‌شکلی متناسب طراحی کند؛ به‌همین‌دلیل در طراحی این سپر با اجزای دیگر خودرو هماهنگی بیشتری وجود دارد. بسیاری معتقدند که بی‌ام‌و M3 G80 خودروی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود اما طراحی آن برای بسیاری از مردم سوال‌برانگیز است.

طراح ارشد این مجموعه، «دیوید لی»، که پیشتر با در پروژه‌هایی چون مرسدس‌میباخ ۶ و هیوندای آیونیک ۵ فعالیت داشته، به‌خوبی از تاریخچه برند بی‌ام‌و و طرح‌های ظریف و هوشمندانه آن آگاه است و می‌خواسته تا آن را برگرداند. او در این رابطه می‌گوید:

ما یک هدف مشخص داشتیم و آن هم تصحیح تمام بخش‌های مشکل‌دار طراحی بود تا اینکه M4 به آنچه که لیاقت آن را دارد برسد.

M3 و M4 پادشاهان سدان‌های عملکردبالا محسوب می‌شود و بی‌ام‌و در تاریخ خود هرگز به طراحی آن‌ها بی‌توجهی نکرده است. از دید یک طراح، آن‌ها در نسل آخر M3 و M4 از لحاظ فنی اشتباه است پس ما تصمیم گرفتیم تا از فرصت استفاده کرده و آن را رفع کنیم.

این کیت بدنه قیمت کمی هم ندارد. سپر جلو به‌تنهایی ۳.۵ هزار دلار قیمت دارد و اگر مشتری به تجهیز خودرویش به اسپلیتر کربنی نیز علاقه داشته باشد باید ۸۰۰ دلار اضافه‌تر بپردازد. باقی بخش‌های بدنه نیز به‌صورت جداگانه به‌فروش می‌رسند. تمام این قطعات در نمایشگاه سما نیز به نمایش درآمده و به فروش رسیدند.

البته از دید بسیاری از افراد، پرداخت چنین هزینه‌ای برای تصحیح طراحی M3 و M4 چندان زیاد به نظر نخواهد رسید. نسل جدید این خودروها از لحاظ فنی موردتحسین بسیاری قرار گرفته‌اند و استفاده از یک طراحی مناسب می‌تواند توجه بسیاری را برای مالکیت آن جذب کند. نظر شما درباره طراحی جدید آدرو چیست؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. sayadi

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    M3 عالیه اما بهتر بود همون حالت سدان رو داشت

    موافقم 21
    مخالفم 6
  2. بوفالو

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شده مثل یه گرگ خاکستری

    موافقم 40
    مخالفم 4
    1. کرگدن باواریا

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (578 ديدگاه)

      اسمت برام جالبه ، لقب کدوم ماشینه ؟ :)))

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. Payfast

        ۱۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (807 ديدگاه)

        یه ماشین بود تو جیتی ای سا که ماسل کار بود بعد تو جیتی ای وی کردنش سدان =/ پس به احتمال زیاد چارجره

        موافقم 7
        مخالفم 0
      2. PURIYA

        ۱۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (460 ديدگاه)

        لقب پرایده😂😂

        موافقم 10
        مخالفم 3
  3. MILADZM

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (345 ديدگاه)

    گاهی وقتا توی دنیای بیزینس و تجارت کمپانی ها یه کارایی میکنن که آدم اولش با خودش میگه فلان شرکت عقلش رو از دست داده و …
    ولی یکم که میگذره میفهمی طرف چقد مغزش کار میکرده
    الان بیمر دقیقا این کارو کرد
    این قضیه جلوپنجره چقدرررر باعث بروز جو روانی منفی و انتقادات تند علیه این شرکت شد
    اما حالا نزدیک به سه سال هستش که M3 و M4 جدید معرفی و رونمایی شدن
    ولی به خاطر اون جلوپنجره احمقانشون هنوز هم سر تیتر اخبار بسیاری از مقالات و مجلات هستن و هنوز هم از ترند های اصلی دنیای خودرو و مرکز تجهات هستن و اخبارشون به شدت داغه .
    به این میگن یه هوش تبلیغاتی

    موافقم 22
    مخالفم 17
    1. meysam

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      این چیزایی که گفتی همش درسته ولی درمورد بی ام و صدق نمیکنه
      طراحی جلوپنجره این نسل از هوشیاری و نبوغ بی ام و نبوده بلکه دارای ایراد فنی بوده که این شرکت برطرف کرده
      بنظر من کار خیلی خفنی کرده و خیلی خوب از آب دراومده

      موافقم 25
      مخالفم 4
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      استادِ مُتِفَکِر علم تبلیغات ، یه سوال داشتم ؟!

      پونتیاک آزتک و سایپا پراید هم سال‌هاست تیتر مقالات و مجلات هستند ، پس احتمالاً از علم تبلیغات شرکشون هست !

      موافقم 25
      مخالفم 1
      1. MILADZM

        ۱۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (345 ديدگاه)

        نه جناب کارآفرین دارای 12 لکسوس اونا قضیشون فرق میکنه .

        موافقم 10
        مخالفم 8
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۷ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          باشه !

          موافقم 7
          مخالفم 0
      2. MILADZM

        ۱۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (345 ديدگاه)

        ولی حالا شما اول اون چندین رشته دانشگاهی که به طور همزمان در حال تحصیلشون بودین رو به اتمام برسونید
        اون 12 عدد لکسوس هم یه کارواش ببرین
        از تجربیات کارآفرینی هم بیشتر برامون بگین
        من جواب سوالتون رو میدم و بحث رو ادامه میدیم .

        موافقم 9
        مخالفم 9
    3. Mehdi

      ۱۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1959 ديدگاه)

      واقعا فکر میکنی نسل جدیدش نبوغ طراحی بوده ؟؟؟ پیشرفت بوده ؟؟؟
      این عکس ها تیون شده m4 نسل جدید ما از خودروی تیون شده صحبت نمیکنیم چون باید m4 تیون شده نسل جدید با تیون شده نسل قبل مقایسه کنیم نه تیون شده نسل جدید با تحویل کارخانه نسل قبل
      به عکس پایین نگاه کن دو تا m4 تحویل کارخانه نسل جدید و قبل
      اگه ندونی انتخابت کودوم ؟؟؟
      بهترین کارخانه هام اشتباه میکنند علاقه نمیزاره قبول کنیم برای ما تفاوتی نداره شاید اگه امریکا بودم چون نمیتونستم نسل قبلش بخرم ناراحت میشدم ولی عکس زیر نگاه کن ندونی کودوم کودومه انتخابت کودومه ؟؟؟
      https://www.google.com/search?q=bmw%20m4%20f82%20vs%20g82&tbm=isch&client=ms-android-xiaomi-rvo3&prmd=isvn&hl=en&sa=X&ved=0CIkCEKzcAigCahcKEwio1_Hxr5_7AhUAAAAAHQAAAAAQBA&biw=412&bih=772#imgrc=j8a3so00RbTx9M&imgdii=AoAT5aNxCFi7TM

      موافقم 3
      مخالفم 1
  4. سهیل

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    M3 و M4 پادشاهان سدان‌های عملکردبالا محسوب می‌شود و بی‌ام‌و در تاریخ خود هرگز به طراحی آن‌ها بی‌توجهی نکرده است.

    موافقم 11
    مخالفم 14
  5. رامتین

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    واقعا عالی شده. البته حدود 2 هفته پیش شرکت ADRO این کیت را ارئه کرد. پیجشو هم فالو کردم و قیمت کیت جلو را ازشون پرسیدم. طرف گفت 3999 دلار که تخفیف 10درصدی هم اعمال کرده! البته اگر این خودروی را داشتم 100% این کیت را میگرفتم.

    موافقم 8
    مخالفم 4
  6. kimfan

    ۱۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    به نظر من، هیچ کیت بدنه‌ای نمی‌تونه نازیبایی جلوپنجره این سری از بی‌ام‌دبلیوها رو عوض کنه..!
    لااقل تا الان اینطوری فکر می‌کردم!
    ولی الان می‌بینم که نه..، انگار در حد یه اپسیلون، می‌تونن بهترش کنن!!!

    موافقم 2
    مخالفم 11
  7. Siavash Power

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    اوایل همه از جلو پنجره بزرگش انتقاد میکردن. اما الان طرفداراش رفته رفته بیشتر میشه و ماشین رفته رفته جذابتر و مدرنتر به نظر میاد.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  8. Reza Waffen SS

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    خیلی خوشگل شده

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. مهردادکمال

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1824 ديدگاه)

    چقد خوب شذه
    خود بی ام و میمرد قبل از معرفی m3 و m4 دست به سر و روش میکشید

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. پدرام

    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    بهتر شده مشکل گریل قبلی این بود که ارتفاعش به نسبت عرض هماهنگی نداشت یعنی ارتفاعش زیاد بود و عرضش به نسبت کم اما در مجموع نسل پیشین m4 هنوز جذاب تره

    موافقم 2
    مخالفم 2
  11. محمد حسین

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اینا رویاهای دست نیافتی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا