بی ام و

بی ام و M3 و M4 جدید با تیونینگ جذاب آدرو معرفی شدند

بی‌ام‌و M3 و M4 جدید جزو جنجالی‌ترین خودروهای چند سال اخیر دنیا هستند و دلیل آن نیز چیزی نیست جزو نمای جلو و جلوپنجره‌ای بزرگ! برخی تیونرها تلاش داشته‌اند ظاهر این دو خودرو را با نصب کیت‌های بدنه و جلوپنجره‌های جدید بهبود دهند اما اکثراً ناکام بوده‌اند؛ اما کمپانی آدرو ADRO در حال ارائه کیت بدنه جدیدی برای M3 و M4 است که ظاهر آن‌ها را بسیار بهبود می‌بخشد.

احتمالاً نام آدرو را نشنیده‌اید چراکه کمپانی نسبتاً تازه تأسیسی است. البته این شرکت سریعاً به سرخط خبرها رسیده است که دلیل آن تجربه و تمرین است. طراح ارشد آدرو دیویس لی است که سابقاً در شرکت‌های خودروسازی حضور داشته و در فرایند طراحی خودروهای برجسته‌ای همچون مرسدس-مایباخ ۶ کانسپت و هیوندای آیونیک ۵ شرکت کرده است. همچنین مسئول بخش آئرودینامیک آدرو اسکات بیتون است که قبلاً یکی از مهندسان تیم فرمول یک ویلیامز بوده است؛ بنابراین تیم این شرکت از دانش و تجربه زیادی برای ارائه کیت‌های بدنه جذاب و زیبا سود می‌برد. این کیت‌ها علاوه بر ظاهری زیبا راندمان آئرودینامیکی بالایی نیز دارند.

اگرچه بی‌ام‌و M3 و M4 آدرو هنوز به‌صورت رسمی عرضه نشده اما ماه آینده در نمایشگاه سما حضور خواهد یافت. به گزارش پدال و به نقل از BMW بلاگ،  این شرکت تصاویری از پروژه‌های خود را منتشر کرده است که ظاهر زیبا و با ابهت دو محصول اسپرت بی‌ام‌و را به نمایش می‌گذارند. کیت بدنه آدرو شامل سپر جلوی کاملاً جدید است که حتی با جلوپنجره متفاوتی همراه می‌شود. به این موارد باید اسپویلر لبه‌ای یکپارچه را نیز اضافه کنیم. علاوه بر آن‌ها، رکاب‌های جانبی جدید، دیفیوزر عقب و بال بزرگ نیز به چشم می‌خورند. همه این قطعات از فیبر کربن تولید شده‌اند و دانگ وان یو مدیرعامل آدرو تجربه زیادی در توسعه آن‌ها دارد.

برای تولید این قطعات خودرو به‌صورت سه‌بعدی اسکن می‌شود تا از هماهنگی عالی قطعات با بخش‌های مختلف بدنه اطمینان حاصل شود. سپس مدل‌های گلی ساخته می‌شوند تا در دنیای واقعی نیز این قطعات بررسی شوند. در واقع آدرو در هیچ بخشی کم نمی‌گذارد. حالا به جلوپنجره می‌رسیم. در تصاویر اسکچ منتشر شده می‌توانیم سپر آدرو را در کنار مدل اصلی ببینیم. در این تصاویر جلوپنجره‌ای کاملاً جدید وجود دارد. این جلوپنجره در بخش بالایی کوتاه‌تر و پهن‌تر بوده و در بخش پایین پهنای کمتری دارد. این جلوپنجره به همراه ورودی‌های هوای جدید روی سپر باعث شده‌اند بی‌ام‌و M3 و M4 طراحی دل‌نشین‌تری پیدا کند. اگرچه فعلاً تصاویر واقعی و رسمی دو خودروی موردبحث منتشر نشده‌اند اما انتظار می‌رود تفاوت چندانی با مدل حقیقی نداشته باشند. باقی بخش‌های بدنه نیز جذاب به نظر می‌رسد. رکاب‌های جانبی گیراتر از قبل هستند و بال عقب نیز کاملاً جلب‌توجه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    فقط سری ۳

    موافقم 26
    مخالفم 4
  2. Khosrow

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    سبز رنگه چه شاهکاریه ..

    موافقم 13
    مخالفم 5
  3. amir1400

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    چقدر جذاب شدن 😍😍

    موافقم 14
    مخالفم 2
  4. AMANTE

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    مشکل جلو پنجره ی بزرگ نیست، مشکل عدم طراحی هماهنگ با اجزای دیگه ی ماشین هست که آدرو تا حدی تونسته اینو کمرنگ تر کنه.

    موافقم 25
    مخالفم 3
  5. ❤BMW❤

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    عاه گلبم 💔
    عجب چیزایی هستن

    موافقم 10
    مخالفم 0
  6. mustangbrc

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    انصافاً جذاب شده

    موافقم 6
    مخالفم 0
  7. رامتین

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    واقعا خوب شده. احتمال زیاد خود شرکت در نسخه فیس لیفت سری4 در سال 2023 از همین ورژن الهام میگیره…

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا