درگ ب‌ام‌و M4 چهارچرخ محرک با نیسان GT-R و آئودی RS5

پنج‌شنبه 29 مهر 1400 - 12:30
مطالعه 2 دقیقه
Audi-BMW-Nissan-1
مردان تراتل هاوس یک مسابقهٔ درگ سه‌نفره ترتیب داده‌اند تا عملکرد ب‌ام‌و M4 چهارچرخ محرک را در برابر نیسان GT-R و آئودی RS5 آزمایش کنند. نتیجهٔ این...
تبلیغات

مردان تراتل هاوس یک مسابقهٔ درگ سه‌نفره ترتیب داده‌اند تا عملکرد ب‌ام‌و M4 چهارچرخ محرک را در برابر نیسان GT-R و آئودی RS5 آزمایش کنند. نتیجهٔ این رقابت شگفت‌آور است. البته نیسان GT-R که در اینجا حضور دارد به سیستم اگزوز افترمارکتی مجهز است اما پیشرانهٔ 3.8 لیتری V6 توئین توربوی آن کاملاً استاندارد است که این یعنی 570 اسب بخار قدرت و 633 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ب‌ام‌و M4 کامپتیشن اما با 510 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاوری که توسط یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توریو تولید می‌شود، از گودزیلا ضعیف‌تر است اما از RS5 با موتور 2.9 لیتری V6 توئین توربوی 450 اسب بخاری قدرت بیشتری دارد.

اولین نبرد، یک درگ سنتی است و در اینجا بیشتر سیستم لانچ کنترل هر خودرو سنجیده می‌شود. به نظر می‌رسد تکنولوژی ب‌ام‌و بر دو رقیب دیگر برتری دارد زیرا به‌راحتی جلو می‌افتد. از سوی دیگر، GT-R در ابتدا کُندترین خودرو است اما در ادامه به لطف قدرت بیشتری که زیر کاپوت پنهان کرده، خود را جلو می‌کشد و دوم می‌شود. این باعث می‌شود RS5 در جایگاه آخر قرار گیرد. مسابقهٔ بعدی رولینگ است که نتیجهٔ متفاوتی به دنبال دارد زیرا در اینجا، GT-R با وجودی که از لحاظ مهندسی قدیمی‌ترین خودروی جمع است، به پیروزی می‌رسد، ب‌ام‌و دوم می‌شود و آئودی بازهم جایگاهی بهتر از سوم کسب نمی‌کند.

پس‌از‌این اما آئودی RS5 معمولی که در برابر دو رقیب خود عملکرد خوبی نداشت و بازندۀ میدان بود، کنار می‌رود و یک RS5-R از تیونر آلمانی ABT جای آن‌را می‌گیرد. این شرکت خروجی پیشرانهٔ آئودی را به 530 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور رسانده است؛ اما بااین‌وجود، در پایان 400 متر نتیجه هیچ تغییری نمی‌کند زیرا M4 پیروز می‌شود، GT-R با اختلافی نه‌چندان زیاد در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و آئودی حتی با تیونینگ ABT هم آخر از همه از خط پایان عبور می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.