درگ رفت و برگشتی کوپههای لوکس بی ام و M8 و بنتلی کانتیننتال اسپید
گرند توررها یا همان کوپههای لوکس چهارنفره برای فراهم کردن سواری راحت و آرام در پیمایشهای طولانی طراحی میشوند اما نمونههای جدید و پرچمدار این خودروها مثل بامو M8 کامپتیشن و بنتلی کانتیننتال اسپید در پرفورمنس هم دستکمی از سوپراسپرتها ندارند. حال ادموندز در رقابت آشنای U-Drag یا درگ رفت و برگشتی خود، این دو گرند تورر را در برابر هم قرار داده است.
زیر کاپوت بنتلی نیروگاه جذاب 6 لیتری W12 توئین توربو قرار گرفته است که 660 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ میفرستد. هرچند این خودرو با وزن 2252 کیلوگرم کوپهٔ بسیار سنگینی است اما هنوز هم میتواند ظرف تنها 3.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. از سوی دیگر، M8 کامپتیشن با وزن 1910 کیلوگرم، به میزان قابلتوجه 340 کیلوگرم سبکتر است درحالیکه از لحاظ قدرت خیلی از رقیب بریتانیایی عقب نیست زیرا پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 توئین توربوی آن 625 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در اینجا هم نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود.
احتمالاً با مسابقات U-Drag ادموندز آشنا هستید. در این رقابت، خودروها پس از پیمودن 400 متر، دور میزنند و دوباره به خط شروع بازمیگردند. این مسابقه دو بار برگزار میشود و در دفعهٔ دوم رانندهها جابجا میشوند تا همهچیز عادلانه باشد. در هردو مسابقه، M8 با اختلاف قابلتوجهی بنتلی را مغلوب کرد. البته هردو خودرو ظرف 3.4 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسیدند اما بامو 400 متر را در 11 ثانیه طی کرد درحالیکه کانتیننتال این کار را در 11.2 ثانیه انجام داد. M8 همچنین کل مسابقه را در 3.26 ثانیه به پایان رساند اما کوپهٔ بریتانیایی بدین منظور به 0.8 ثانیه زمان بیشتری نیاز داشت.
مقایسه مشخصات فنی
بنتلی کانتیننتال اسپید | بامو M8 کامپتیشن | |
پیشرانه | 6.0 لیتری W12 توئین توربو | 4.4 لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | 660 اسب بخار | 625 اسب بخار |
گشتاور | 900 نیوتن متر | 750 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته دوکلاچه | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | 2252 کیلوگرم | 1910 کیلوگرم |
قیمت پایه | 303,150 دلار | 136,095 دلار |
قیمت تستشده | 391,610 دلار | 158,095 دلار |