بنتلیبی ام و

درگ رفت و برگشتی کوپه‌های لوکس بی ام و M8 و بنتلی کانتیننتال اسپید

در مسابقهٔ درگ رفت و برگشتی، بنتلی کانتیننتال اسپید با ۶۶۰ اسب بخار قدرت سریع‌تر خواهد بود یا ب‌ام‌و M8 کامپتیشن با ۶۲۵ اسب بخار؟

گرند توررها یا همان کوپه‌های لوکس چهارنفره برای فراهم کردن سواری راحت و آرام در پیمایش‌های طولانی طراحی می‌شوند اما نمونه‌های جدید و پرچم‌دار این خودروها مثل ب‌ام‌و M8 کامپتیشن و بنتلی کانتیننتال اسپید در پرفورمنس هم دست‌کمی از سوپراسپرت‌ها ندارند. حال ادموندز در رقابت آشنای U-Drag یا درگ رفت و برگشتی خود، این دو گرند تورر را در برابر هم قرار داده است.

زیر کاپوت بنتلی نیروگاه جذاب ۶ لیتری W12 توئین توربو قرار گرفته است که ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ می‌فرستد. هرچند این خودرو با وزن ۲۲۵۲ کیلوگرم کوپهٔ بسیار سنگینی است اما هنوز هم می‌تواند ظرف تنها ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. از سوی دیگر، M8 کامپتیشن با وزن ۱۹۱۰ کیلوگرم، به میزان قابل‌توجه ۳۴۰ کیلوگرم سبک‌تر است درحالی‌که از لحاظ قدرت خیلی از رقیب بریتانیایی عقب نیست زیرا پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آن ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در اینجا هم نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

احتمالاً با مسابقات U-Drag ادموندز آشنا هستید. در این رقابت، خودروها پس از پیمودن ۴۰۰ متر، دور می‌زنند و دوباره به خط شروع بازمی‌گردند. این مسابقه دو بار برگزار می‌شود و در دفعهٔ دوم راننده‌ها جابجا می‌شوند تا همه‌چیز عادلانه باشد. در هردو مسابقه، M8 با اختلاف قابل‌توجهی بنتلی را مغلوب کرد. البته هردو خودرو ظرف ۳.۴ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیدند اما ب‌ام‌و ۴۰۰ متر را در ۱۱ ثانیه طی کرد درحالی‌که کانتیننتال این کار را در ۱۱.۲ ثانیه انجام داد. M8 همچنین کل مسابقه را در ۳.۲۶ ثانیه به پایان رساند اما کوپهٔ بریتانیایی بدین منظور به ۰.۸ ثانیه زمان بیشتری نیاز داشت.

مقایسه مشخصات فنی

بنتلی کانتیننتال اسپید ب‌ام‌و M8 کامپتیشن
پیشرانه ۶.۰ لیتری W12 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۶۰ اسب بخار ۶۲۵ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۲۵۲ کیلوگرم ۱۹۱۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۳۰۳,۱۵۰ دلار ۱۳۶,۰۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۳۹۱,۶۱۰ دلار ۱۵۸,۰۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5441 ديدگاه)

    اول کامنت میزارم و بعد مقاله رو میخونم ……… انتخاب من بی ام و M8❤️

    موافقم 14
    مخالفم 8
    1. پیام

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1758 ديدگاه)

      من بنتلی رو انتخاب میکنم چون لوکس‌تره

      موافقم 8
      مخالفم 8
      1. پیام۲

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (71 ديدگاه)

        فکر می‌کردم بین این دوتا جنسیس کوپه رو انتخاب می‌کنی

        موافقم 8
        مخالفم 4
      2. جرمی کلارکسون

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (444 ديدگاه)

        بنظرم این دوتا ماشین نباید باهم مقایسه بشن چون بنتلی لوکسه و قیمتش بالاست ولی بی ام و متریالش مثل یه ماشین اسپرته

        موافقم 10
        مخالفم 0
      3. زیزیگولو

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (5441 ديدگاه)

        پیام بنتلی در جای خودش یکی از بهتریناست ولی M8 هم یکی از کوپه های لوکس و زیبای کمپانی بی ام و هستش

        موافقم 10
        مخالفم 1
    2. Mercedes

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (805 ديدگاه)

      من واقعا نمیتونم انتخاب کنم 😂
      لعنتیا جفتشون جزو تاپ ۱۰ های من تو کل صنعت خودروسازی دنیا هستن
      نمیتونم واقعا نمیتونم انتخاب کنم
      کانتیننتالش یکم ظاهرش قدیمی به نظر میرسه فکر نکنم اخرین نسلش باشه (مقاله رو هنوز نخوندم منم)
      واسه همین از لحاظ ظاهری تو این دوتایی که مسابقه دادن m8 بنظرم اسپرت تر و سر تره
      ولی اگه کانتیننتال جدید بود خب کفه ترازو تو ظاهر برابر بود
      کلا m8 ، کانتیننتال ، amg gt 4 door , charger ، اینا چهار تا از ۱۰ تا ماشین مورد علاقم تو صنعت خودروسازی هستن

      موافقم 7
      مخالفم 1
  2. مهردادکمال

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1861 ديدگاه)

    بی ام و هیچ وقت دوم نمیشه حتی زمانی که رقیبش 2/7 برابر قیمتش باشه

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. کاوه

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (84 ديدگاه)

      رفیق مگه بنتلی سوپر اسپورت ساخته؟؟؟اصلا فلسفه ساخت این دو تاخییییییلی فرق داره.خیلی زیاد.بنتلی یه ماشین اشرافیه که نسبت به باقی ماشینهای اشرافی بینهایت سریعه.اولوین اصلی بنتلی اشرافی گری لاکچری بودن و راحت بودنه بعدش سرعت و هیجان.اما بی ام اولویت اول اش سرعت و هیجانه و یک دهمه بنتلی هم لوکس نیست.خییییییلی طبیعیه که بی ام و سریع تر باشه ولی قطعا بنتلی چندین برابر بی او ماشین بهتریه.یه سر برو طراحی و متریال داخلی بنتلی رو ببین و ببین کجاست و چی زده.این بنتلی با فاصله فضایی بهترین گرند تور دنیاست.فقط اون ۱۲ سیلندر جیگرش خودش یه دنیاست(هر چند که مال بی ام و است)

      موافقم 2
      مخالفم 4
    2. محمدهادی

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      اوفففف عجب درگی بود
      حال کردم
      چه دوتا ماشین خفنی
      باکیفیت،خوش صدا خوش ساخت
      بی ام و چه هیولاییه تو این مدلش انصافا
      مخصوصا با این رنگ
      اصن حظظ بردم
      چه شتابی
      چه صداییی
      آخخخ آخخ

      موافقم 3
      مخالفم 0
  3. Ahmad

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (130 ديدگاه)

    دو تا ماشین پر استهلاک سرطان برندهای انگلیسی به شدت غیر قابل اطمینان هستن چون ریشه المانی دارن و بی ام و هم که خدای پر استهلاکی و سرطان غیر قابل اطمینان هستن تو المان فقط پورشه چیزای خوبی نسبتا میسازه ولی بقیه شون نه

    موافقم 4
    مخالفم 18
    1. carslover

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      ینی کی میتونه رو سرت اسلحه گذاشته باشه که این کامنتو اینجا بزاری ؟🗿

      موافقم 16
      مخالفم 0
    2. PURIYA

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (466 ديدگاه)

      اصلا تو میدونی تعریف استهلاک چیه؟
      اصلا اینو میدونی که باید یه ماشینو چندین سال داشته باشی تا بفهمی چقدر خرجش شده و….. تا بفهمی استهلاکش کمه یا زیاد؟
      شما بنتلی کانتیننتال داری یا بی ام و M8 که تخصصی نظر میدی؟
      یه چیزی همین جوری رفتی خوندی، پرفروش ترین و محبوب ترین ماشینای دنیا رو نقد میکنی

      موافقم 16
      مخالفم 1
    3. John Marston

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (66 ديدگاه)

      واکنش آئودی و مرسدس:
      ما داریم اینجا زحمت میکشیم

      موافقم 5
      مخالفم 2
    4. Mercedes

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (805 ديدگاه)

      جدی میفرمایین؟
      اونوقت شما طرفدار کدوم برند هستی؟
      بهمن موتور؟
      راسا موتور خاور میانه؟
      عه ببخشید اینا که برند نیستن مونتاژ میکنن
      پس احتمالا طرفدار تسلا هستید؟
      نه اون که از پلاستیک درجه ۳ ساخته شده ولش کن
      پس حتما ژاپنی فن یا کره ای فن هستین
      خب اگه ژاپنی فن هستی که یه فکری به حال باتری برای bz4x باش چون تویوتا در رنج و عذاب سختی قرار داره ، البته ژاپنی فن ها معتقدن که تویوتا از روی نبوغش به سمت الکتریکی ها نمیره و یه چیزی میدونه که ۷ میلیارد و خورده ای ادم دیکه و کلی کشور دیگه نمیدونن 😂 و به طرز معجزه اسایی یهو تو دو هفته باتری حالت جامدش رونمایی میشه
      کره هم که بعید میدونم با بنتلی مقایسه کنی ، واقعا میکنی؟ واقعا میگی؟
      البته من خودم همه کشور های زحمت کش در عرصه خودروسازی رو دوست دارم
      یعنی این پنج تا : ژاپن ، چین ، کره ، اروپایی ها و آمریکا
      ولی خب در جواب این دوستمون این مثال هارو زدم

      موافقم 4
      مخالفم 1
  4. carslover

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    هر دو لوکس اند
    اما این کجا و ان کجا(اختلاف قیمت)

    موافقم 9
    مخالفم 0
  5. ماکان

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (772 ديدگاه)

    سلام . انتخاب من بی ام و

    موافقم 10
    مخالفم 2
  6. 𝐀𝐥𝐢

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1106 ديدگاه)

    دست گذاشتین رو دوتا از علاقه هام ، انتخابم هردوش

    موافقم 4
    مخالفم 1
  7. 18:45

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (485 ديدگاه)

    مشخص بود که m8 میبره. این خودرو ذات مسابقه ای بیشتری داره. ب ام و سری 8 برعکس خیلی از خودروها، موقع اومدن به بازار اول نسخه مسابقه ای اون برای مسابقات استقامتی ساخته شد و بعد نسخه خیابونی!
    در اصل نسخه خیابونی بر اساس نسخه مسابقه ای اون ساخته شد.
    بهترین توازن هم تو خانواده سری 8 مدل گرن کوپه اون داره، چون درب های عقبی به همراه سواری نرم تر رو برای این نسخه سدان در نظر گرفتن.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  8. مازیار

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2697 ديدگاه)

    تو U DRAG اونی که به چپ می پیچه یه پوئن کوچولو داره چون وزن راننده سمت داخل پیچ هست
    اما کلا امروزه که اختلافات به زیر دهم ثانیه رسیده واکنش راننده میتونه تعیین کننده باشه چون واکنش انسانی به چراغ یا شلیک تپانچه (در مسابقات ورزشی) معمولا بالاتر از یک دهم ثانیه هست

    موافقم 4
    مخالفم 5
  9. misha

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    برتری بی ام و تقریبا واسه هر خودرو دوستی قابل پیش بینی بود، شخصا بی ام و رو ترجیح میدم
    اما بنتلی اصلا تو یه لیگ دیگه بازی میکنه، بنتلی حتی خریداران رولزرویس رو هم میتونه وسوسه کنه
    از نزدیک واقعا یچیز دیگس، کنارش که قدم میزنید احساس میکنید به طور مناسبی لباس نپوشیدید
    با تمام این اوصاف بنتلی سلیقه شخصی من نیست، من همچنان بی ام و رو ترجیح میدم

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. Mercedes

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (805 ديدگاه)

      بنتلی ترکیب لوکس بودن رولزرویس و اسپرت بودن بی ام و یا مرسدس هست
      قرار نیست به اندازه میباخ لوکس و مدرن باشه
      یا به اندازه رولزرویس سلطنتی
      یا به اندازه بی ام و اسپرت
      بلکه تلفیقی از همه اینها با یک درجه کمتر هست
      و یک پکیج کامل رو میده (هرچند در تک به تک ممکنه به اونا نرسه) ولی از همشون کامل تره
      بی ام و اسپرته ولی لوکس و سلطنتی نیست
      میباخ لوکس و مدرنه ولی سلطنتی نیست
      رولزرویس سلطنتی هست ولی مدرن و اسپرت نیست
      بنتلی همشون هست

      موافقم 1
      مخالفم 2
  10. John Marston

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    جالبه فلسفه تولید متفاوت این دو ماشین
    کانتیننتال خیلی لوکس تر بوده و سعی کرده سریع تر باشه
    M8 سریع تر بوده و سعی کرده لوکس تر باشه

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. علی

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (452 ديدگاه)

      مگه غیر از اینکه محصولات بی ام و کیفیت ساخت پایین و استهلاک بالایی دارن بشدت بالا

      موافقم 0
      مخالفم 9
  11. علی

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (452 ديدگاه)

    اشراف زاده اصیل بریتانیا بسیار زیباست هم سریع هم باابهت این کجا….. و اون کجا …..

    موافقم 0
    مخالفم 5
  12. M8

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    Bmw m8 competation با قدرت موتور و گشتاور و البته وزنش خیلی ماشین با عملکرد بالایی هست ولی دیگه الان باید نسخه cs رو تولید کنن.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  13. M power

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (132 ديدگاه)

    عشق است m8

    موافقم 4
    مخالفم 0
  14. حمید مزاری

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی جالبه من بی ام و E60 دارم و فقط بعد از سیصد هزار کیلومتر و ده سال زمان لنت و آب و روغن عوض کردم.چیزیش خراب نشده تا الان و منم نهایت فشار ممکن رو بالاش میارم.حالا یه عده از کجا استهلاک رو شنیدن خدا عالمه🤣🤣🤣.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا