استقبال قابلتوجه خریداران از جلوپنجره بزرگ بی ام و!
بیامو این روزها کاملاً به استفاده از جلوپنجرههای بزرگ روی آورده است و چنین چیزی در فضای مجازی با جنجال زیادی همراه شده و البته تمسخر برخی افراد را نیز در پی داشته است. البته آمار فروش بیامو چیز دیگری را نشان میدهد به گونهای که سری 4 و سری 7 در سال 2023 میلادی افزایش فروش قابلتوجهی را تجربه کردهاند.
فروش سری 7 رشد 80.9 درصدی داشته و سری 4 نیز از رشد فروش 37.4 درصدی لذت برده است. البته این داستان با یک نکته مهم همراه میشود و اول اینکه در سالهای قبل شاهد همهگیری کرونا و داستانهای مربوط به مشکلات زنجیره تأمین و کمبود قطعات بودهایم. این مشکل در سال 2020 شروع شد و تا همین سال قبل نیز ادامه داشت اما تقریباً اوضاع به حالت عادی بازگشته ولی تقریباً تمامی خودروسازان با کاهش فروش محسوس روبرو شدند و پس از آن میزان فروش خودروها به آرامی افزایش یافت.
نکته دیگر به خود بیامو مربوط میشود که خودروهای زیادی را با نشان سری 4 و 7 به فروش میرساند. سری 4 دیگر یک کوپه دو درب بنزینی نیست و مدلهای دیگری همچون سدان برقی/درونسوز و کانورتیبل درونسوز هم با همین نام تولید میشوند. به این لیست باید مدلهای M را نیز اضافه کنیم. همین داستان درباره سری 7 هم صدق میکند که فقط درونسوز نیست و در کنار آن نسخه برقی i7 با چندین تریم عرضه شده است.
باید گفت فروش دیگر خودروها با استایل جنجالی مشابه یعنی سری 3 و سری 2 به اندازه سری 4 و 7 رشد نکرده است اما خودروی Z4 رشد فروش خوبی را نشان میدهد. در واقع فروش این خودرو در سال قبل 20 درصد بیشتر شده و یک مدل دنده دستی جدید نیز در راه است؛ بنابراین اگرچه فضای مجازی از تولید خودروهای زشت ناراحت است اما بیشک بیامو از رشد فروش خود بسیار خرسند است و به نظر میرسد این نوع طراحی با استقبال مشتریان روبرو شده است. نظر شما دراینباره چیست؟