معرفی سری 2 اکتیو تورر، اولین دیفرانسیل جلوی بامو
شروع تولید خودروهای دیفرانسیل جلو را میتوان انقلابی در شرکت بامو خواند. مسئولین این شرکت اعلام کردهاند که قصد دارند در آینده نصف تولید کل شرکت را به این خودروها اختصاص دهند.
اما در مورد خودروی اکتیو تورِر سری 2 گفتنی است که با کوپه سری 2 وجه اشتراکی نداشته و از خودروهای سری 1 اندازه بزرگتری دارد. اکتیو تورِر، یک مینی ون با سقفی بلندتر میباشد و در پلتفرمی تولید خواهد شد که مینی در آن تولید میشود. گفته میشود این مینی ون با قیمتی بیش از 25500 پوند به بازار ارائه خواهد گردید.
اکتیو تورِر دارای هفت صندلی بوده و از فضای مناسبی در داخل برخوردار است. با در نظرگیری ابعاد نسبتاً کمتر بدنه آن (4342 * 1800 * 1555 میلیمتر)، شما با این خودرو در رانندگی شهری به مشکلی برنخواهید خورد. در ظاهر این خودرو مشخصه ویژه یا ابتکاری دیده نمیشود و رقبای این خودرو یعنی مرسدس کلاس بی و فولکسواگن گلف اسپرت ون حرفهای بیشتری برای گفتن دارند. با سقف باز شونده پانورامیک آن نیز میتوانید از نور خورشید بیشتری در داخل ماشین بهره مند شوید.
مدلهای مختلفی از بامو اکتیو تورِر سری 2 تولید خواهد شد همچون اکتیو تورر با موتور بنزینی یا گازوئیلی. با موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو و با گیربکس اتوماتیک 8 سرعته این خودرو قادر به تولید 228 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور خواهد بود که در نوع خود پرقدرتترین ماشین به حساب میآید. البته موتور سه لیتری این خودرو نیز ارائه خواهد شد.
در بخش خودروهای واگنی بلند فشرده خودروی اکتیو تورِر سری 2 با رقیبی جدید برای مزدا 5 محسوب خواهد شد. یکی از مزیتهای بارز این بامو مصرف سوخت کم آن است که میتواند در این رقابت نقش مؤثری داشته باشد.
مشخصات:
موتور جلو، دیفرانسیل جلو، پنج درب واگن، پنج نفره
قیمت پایه 225i: چهل هزار دلار
پیشرانه: موتور چهار سیلندر توربوشارژر 16 سوپاپ
حجم موتور: 1998cc
قدرت: 228 اسب بخار در دور موتور 6000
گشتاور: 350 نیوتن متر در دور موتور 1250
گیربکس: هشت سرعته خودکار با تعوض دستی
ابعاد (طول، عرض، ارتفاع): 4.34*1.8*1.55 متر
فاصله بین دو محور: 2.67 متر
وزن: 1470 کیلوگرم
شتاب صفر تا 96 کیلومتر: 6.5 ثانیه
طی مسافت 400 متر: 14.7 ثانیه
نهایت سرعت: 233 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت در شهر: 10.23 لیتر
مصرف سوخت در بزرگراه: 6.72 لیتر