بامو، پرسودترین خودروساز در نیمه اول سال 2017
دایملر و گروه فولکسواگن از جمله بزرگترین خودروسازان جهان هستند. این دو خودروساز در سال 2015 در بین 15 شرکت برتر قرار داشتهاند و فولکسواگن پس از تویوتا در رده دوم قرار داشته است؛ اما هیچیک از شرکتهای دایملر یا فولکسواگن نمیتوانند هماکنون از نظر درآمد با گروه بامو برابری کنند.
طبق مطالعهی صورت گرفته توسط شرکت Ernst & Young، گروه بامو در نیمه اول سال جاری درآمد 51.5 میلیارد دلاری داشته که نشان دهنده سود 6.68 میلیارد دلاری و حاشیه سود 11.3 درصدی است. هیچ خودروساز دیگری قادر نبوده که در سال جاری این حاشیه سود را کنار بزند.
موضوع شگفتانگیز اینکه سوزوکی با حاشیه سود 10.3 درصدی به بامو نزدیک شده درحالیکه دایملر با حاشیه سود 9.7 درصدی در رتبه سوم قرار گرفته است. جنرال موتورز حاشیه سود 7.7 درصدی داشته و فولکسواگن نیز پس از این خودروساز آمریکایی در رده پنجم جا خوش کرده است.
این افزایش درآمد بامو میتواند به موفقیت در بازار چین ارتباط داشته باشد. گروه بامو، دایملر و فولکسواگن نزدیک یک خودرو از هر سه خودروی فروخته شده در چین را تشکیل میدهند. بامو سری 7 بیش از 26.9 درصد فروش کلی این شرکت در سال قبل را تشکیل داده است.
علاوه بر این، موفقیت بامو بنظر ادامهدار خواهد بود. این کمپانی اخیراً M5 جدید با قدرت 600 اسب بخاری را معرفی کرده و نسل جدید X4 نیز در راه است.