بی ام و سری 1 دیزلی تیونینگ‌شده، صفر تا صد 1.87 ثانیه ثبت کرد!

سه‌شنبه 12 مهر 1401 - 03:30
مطالعه 3 دقیقه
bmw-1-series-diesel 2
یک دستگاه بی‌ام‌و سری 1 دیزلی در آمریکا رکورد جدیدی را ثبت کرد. اگر از هر فردی در آمریکا درباره خودروهای دیزلی سؤال کنید آن‌ها خواهند گفت...
تبلیغات

یک دستگاه بی‌ام‌و سری 1 دیزلی در آمریکا رکورد جدیدی را ثبت کرد. اگر از هر فردی در آمریکا درباره خودروهای دیزلی سؤال کنید آن‌ها خواهند گفت پیشرانه‌های دیزلی مختص کامیون‌ها و خودروهای سنگین هستند؛ اما این پیشرانه‌ها در اروپا محبوبیت بیشتری دارند هرچند شرکت‌های تیونینگی وجود دارند که روی محصولات دیزلی و ارتقای قابل‌توجه آن‌ها کار می‌کنند. برخی از این پروژه‌ها به سطوح ترسناکی می‌رسند و حاصل کار آن‌ها یک هیولای درگ مشابه همین بی‌ام‌و سری 1 خواهد بود. این سری 1 دیزلی هم‌اکنون به‌صورت رسمی پرشتاب‌ترین و سریع‌ترین بی‌ام‌و دیزلی تاریخ محسوب می‌شود.

ما می‌گوییم به‌صورت رسمی چراکه اطلاعات به دست آمده از رکورد این هیولای دیزلی توسط خود بی‌ام‌و (شاخه رومانی بی‌ام‌و) منتشر شده‌اند. در بیانیه رسمی این شرکت آمده که دراگوس استاسچکو مالک خودرو توانسته چندین رکورد را در دور پایانی مسابقات قهرمانی درگ رومانی ثبت کند. این هاچبک قرمز رنگ و تا خرخره تیون شده در آغاز مسافت 400 متر را در 8.31 ثانیه و با سرعت 270 کیلومتر در ساعت طی کرده است. جالب‌تر آنکه بی‌ام‌و سری 1 دیزلی توانسته در عرض 1.87 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد! این خودرو برای رسیدن از سکون به سرعت 200 کیلومتر در ساعت نیز فقط به 2.84 ثانیه زمان نیاز داشته است. با گذشت 2.44 ثانیه دیگر، خودروی موردبحث سرعت 250 کیلومتر در ساعت را رد می‌کند.

بی‌ام‌و با افتخار می گوید این خودرو از قطعات اصلی زیادی استفاده می‌کند و بر پایه مدل 118d نسل E81 تولید شده است. البته سیستم چهار چرخ محرک خودرو از 330d xDrive نسل E90 گرفته شده‌اند و پیشرانه 6 سیلندر دیزلی نیز به مدل 335d E90 تعلق دارد. به گزارش پدال و به نقل از موتور وان، گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز از بی‌ام‌و X6 قرض گرفته می‌شود. مالک خودرو می گوید حدود 75 درصد قطعات پیشرانه و گیربکس از خود بی‌ام‌و تأمین شده‌اند. در نتیجه تغییرات اعمال شده، این خودروی دیزلی از قدرت 1020 اسب بخاری و گشتاور 1650 نیوتون متری سود می‌برد. بد نیست بدانید قدرت و گشتاور هیولای موردبحث نسبت به مدل استاندارد به ترتیب 300 و 200 درصد افزایش یافته‌اند و این در حالی است که همچنان قطعات استاندارد کارخانه زیادی در پیشرانه و گیربکس وجود دارند.

مدیر روابط عمومی بی‌ام‌و رومانی می گوید:

دراگوس عملکرد قابل‌توجهی را که در تاریخ ماندگار خواهد شد ثبت کرده است. ما افتخار می‌کنیم که این پروژه رومانیایی رکورد جهانی جدیدی را برای بی‌ام‌و بر جای می‌گذارد. چنین لحظاتی بسیار کمیاب هستند و ما آن را گرامی می‌داریم.
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.