تیونینگ منهارت برای بی ام و 2002 Tii آلپینا کلاسیک با 200 اسب بخار
تیونر آلمانی منهارت که بیشتر به خاطر تیونینگ خودروهای پرفورمنس مدرن شناخته میشود، سومین مدلی که توسط بخش کلاسیک جدید خود اصلاح شده را معرفی کرده است. پس از رستوماد لانچیا دلتا و بامو M3 نسل E30، منهارت حالا سراغ یکی دیگر از خودروهای اسپرت خاطرهانگیز گذشته یعنی بامو 2002 Tii رفته است. البته این یک 2002 معمولی نیست و از تغییرات کارخانهای آلپینا بهره میبرد.
در سینهٔ این کوپهٔ اسپرت آلمانی یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر با نام M10 قرار گرفته که به دریچه گاز و منیفولد آلپینا مجهز است. منهارت این موتور را به ایرباکس K&N و ارتقاءهای سختافزاری کوچکی مجهز کرده که خروجی پیشرانه را به میزان قابلتوجهی افزایش داده است. این موتور چهار سیلندر قبلاً 130 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور تولید میکرد اما این اعداد حالا به 200 اسب بخار و 215 نیوتن متر افزایش پیدا کردهاند.
هرچند 200 اسب بخار طبق استانداردهای امروزی رقم چندان زیادی نیست اما باید توجه داشت که 2002 تنها حدود یک تن وزن دارد. پیشرانهٔ این ماشین علاوه بر افزایش قدرت، به سیستم اگزوز جدید منهارت هم مجهز شده که صدای جذابتری تولید میکند. همچنین برای مطابقت با این افزایش نیرو، خودرو به سیستم ترمز ارتقاءیافتهای مجهز شده که بر اساس ترمزهای بامو 320i نسل E21 ساخته شده است. علاوه بر این، منهارت برای این 2002 کمکفنرهای جدیدی را هم تدارک دیده است که هندلینگ اسپرتتری را به همراه دارد تا راننده بتواند از کل قدرت اضافی خودرو استفاده کند.
و نهایتاً به آخرین ویژگی این ماشین یعنی لاستیکهای 215 در جلو و 225 در عقب میرسیم که روی رینگهای چند پرهٔ فابریک 16 اینچی آلپینا قرار گرفتهاند. این رینگهای کلاسیک نقرهایرنگ، به لطف افزایش 25 میلیمتری عرض گلگیرها در جلو و عقب، بهطور کامل زیر گلگیرها جای گرفتهاند.