بی ام و سری 3 کد E36 قدیمی با قدرت 1200 اسب بخار؛ هیولای دریفت!

یک‌شنبه 18 دی 1401 - 12:30
مطالعه 2 دقیقه
maxresdefault
خودرویی که مشاهده می‌کنید در ابتدا یک بی‌ام‌و سری 3 کد E36 قدیمی از نوع 325 سدان 1995 بوده اما حالا به هیولایی با 1200 اسب بخار قدرت تبدیل شده است!
تبلیغات

این خودرو در ابتدا قرار بود اوراق شود اما کارل بلزر مالک شرکت هایدن موتور اسپرت آن را پیدا و خریداری کرد و می‌خواست آن را به چیزی تبدیل کند که هیجان بیشتری داشته باشد. قطعاً بلزر به هدف خود دست پیدا کرده چراکه E36 موردبحث تفاوتی بنیادین با نسخه اولیه خود دارد. البته او خودرو را به حالت کنونی خریداری نکرده اما با تغییراتی که داده تمامی تجهیزات غیرضروری را حذف کرده است. اگرچه از ظاهر امر این‌گونه برمی‌آید که این بی‌ام‌و در تاپ گیر روزهای بهتری را سپری کرده اما در کل خودروی فعلی نیز ایمن به نظر می‌رسد زیرا به خاطر وجود رول کیج و صندلی‌های امن توسط NHRA تائید شده است. مالک این سری 3 کد E36 می‌گوید خودرو را برای رکوردی سریع‌تر از 8 ثانیه در مسافت 400 متر طراحی کرده و قطعاً نسبت قدرت به وزن بهینه در این موضوع نقش مهمی ایفا می‌کند.

نیروبخش سدان موردبحث پیشرانه توئین توربوی LS است که البته با وجود کاپوت استوک بی‌ام‌و نمی‌توانست در خودرو جا بگیرد. این نیروگاه آهنین هم‌اکنون قدرت فوق‌العاده 1200 اسب بخار را تولید می‌کند و گیربکس T-56 مگنوم و دیفرانسیل عقب بی‌ام‌و M5 این نیرو را به چرخ های عقب هدایت می‌کنند. این سری 3 همچنین از سوخت E85 استفاده می‌کند. زمانی که بلزر پروژه خود را به اتمام رساند آن را برای بررسی دقیق‌تر به خیابان برد. او می‌خواست مطمئن شود این خودرو به‌صورت قانونی می‌تواند در معابر عمومی تردد کند و تقریباً مشکلی نیز وجود نداشت هرچند اگزوز مشکل‌ساز شد چراکه پلیس گفت صدای آن برای معابر عمومی بیش از حد مجاز است. راب دام یکی از دست‌اندرکاران برنامه تاپ گیر پشت فرمان این هیولا نشسته و با آن سری به پیست سرعت فلت راک در دیترویت زده است. البته همه‌چیز طبق برنامه پیش نرفته و دریفت های سنگین دام باعث شده دیفرانسیل از کار بیفتد. البته خودرو بازهم قابل راندن بوده و او دوباره دریفت زده است.

بی‌ام‌و سری 3 کد E36 هرگز برای هندل کردن 1200 اسب بخار قدرت از یک پیشرانه 8 سیلندر آمریکایی طراحی نشده اما مالک این کار را انجام داده است. قطعاً چنین پروژه‌ای زمان‌بر بوده و اگرچه خودروی موردبحث از یک محصول عادی به هیولای دریفت تبدیل شده اما هدف اصلی چیز دیگری بوده است. بلزر می‌گوید هدف من تولید خودرویی برای لذت بردن و هیجان داشتن است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.