بی ام و

انتشار تصویر جدید از بی ام و سری ۳؛ بازگشت جلوپنجره سنتی

حدیدترین تصاویر منتشر شده از بی‌ام‌و سری ۳ در منابع خارجی، جلوپنجره‌ی کوچک را تایید می‌کند. این شرایط، اوایل فرودین‌ماه امسال در پدال اطلاع‌رسانی شده بود. بلاگ خبری بی‌ام‌و که با نام bmwblog فعالیت می‌کند؛ مجددا تصاویری از سری ۳ مدل ۲۰۲۳ منتشر کرده است که جلوپنجره‌ی مشابه نسل‌های قبل دارد. این رسانه‌ی خبری ادعا می‌کند تصاویر موجود، رسمی و نهایی هستند.

حدود دو سال پیش، منابع خبری چینی ادعا کردند، از طریق کارخانه‌‌های بی‌ام‌و در چین به چند تصویر مرتبط با سری ۳ مدل ۲۰۲۳ دست پیدا کرده‌اند. چراغ اصلی و جلوپنجره در این عکس‌ها، همگی شباهت بسیار زیادی به سری ۵ امروزی دارند و فاقد جلوپنجره‌ی عظیم نصب شده روی سری ۴ هستند.

بی ام و سری 3 جدید
رندر غیررسمی از بی ام و سری ۳ جدید

تصاویر جدید، سری ۳ را در محلی شبیه به دفتر مرکزی بی‌ام‌و در مونیخ آلمان نشان می‌دهد. این خودرو، چراغ‌های کشیده با روشنایی روز طرح L دارد. سپر و جلوپنجره نیز بازطراحی شده است. براساس شنیده‌ها، نمای جانبی و پشت خودرو، تغییر خاصی نخواهد داشت.

احتمالا مدل ۲۰۲۳ از سری ۳، مجهز به دو نمایشگر ۱۲/۳ اینچ برای پنل پشت فرمان و ۱۴/۹ اینچ برای سیستم سرگرمی است. این احتمال وجود دارد که طراحی داشبورد سری ۳ جدید، مشابه i4 دارای نمایشگرهای پیوسته نصب شده روی یک سطح باشد. نسل جدید رابط کاربری و نرم‌افزاری بی‌ام‌و با نام iDrive 8 برای سری ۳ جدید ارائه می‌شود. تغییر در فرم صندلی‌ها نیز، محتمل است.

بی ام و سری 3 برقی
رندر غیررسمی از سری ۳ برقی

تولید مدل تمام برقی از سری ۳ با نام i3 در چین تایید شده است. این خودرو براساس نسل هفتم G20 تولید می‌شود و طبیعتا، ظاهری مشابه خودروهای سنتی بی‌ام‌و ارائه می‌دهد. افزایش قیمت سوخت و استقبال از i3 سدان در چین، می‌توانند زمینه‌سازی حضور این خودروی تمای الکتریکی برای بازار جهانی شوند که البته هنوز در حد شایعه است.

بی ام و سری 3 برقی
تصویر واقعی از بی ام و سری ۳ الکتریکی در چین

ابعاد بی‌ام‌و i3 سدان شامل ۴,۸۷۲  میلی‌متر طول با عرض ۱,۸۴۶ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۴۸۱میلی‌متر و فاصله محورهای ۲,۹۶۶  میلی‌متر است. این خودروی برقی با قدرت ۳۳۵ اسب بخار، ضمن همکاری بی‌ام‌- برلیانس چین تولید می‌شود و توان پیمایش ۵۲۰ کیلومتر با یک شارژ دارد.

بی ام و M3

بی‌ام‌و سری ۳ در بازار جهانی با آستانه قیمت ۴۲ هزار دلار فروخته می‌شود. نسخه‌ی پایه با کد ۳۳۰i مجهز به پیشرانه‌ی دو لیتر توئین‌توربو با قدرت ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر است. ارزان‌ترین مدل سری ۳، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۵ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد. نهایت سرعت این خودرو همراه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، محدودشده به ۲۱۰ کیلومتر برساعت است. مدل M3 (تصویر بالا) مجهز به پیشرانه‌ی سه لیتر ۵۱۰ اسب بخار، آستانه قیمت ۷۱ هزار دلار دارد.

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. امیرشایان فرازی

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (156 ديدگاه)

    ممنون جناب اشتری بابت این پست
    به نظر من که سیستم اطلاعاتی حال حاضر بی ام و هم خیلی خوبه اگه آپدیت کنن که نور علی نور میشه

    موافقم ۸۴
    مخالفم ۴
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (413 ديدگاه)

      سلامت باشید
      جالبه اصلا فکر نمی کردم موضوع جلوپنجره تا این حد برای مخاطب ما جالب باشه و کامنت مثبت بگیره :)

      موافقم ۱۱۰
      مخالفم ۲
      1. Sina10

        ۶ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2425 ديدگاه)

        اقای اشتری دقیقا یکی از مهم ترین موضوع های روز خودرو همین طراحی های فاجعه ب‌ام‌و بود که باعث شد طرفدارای ب‌ام‌و و خریدارا خودشونو به اون جلوپنجره وحشتناک عادت بدن
        الان که حداقل توی این یه فیس لیفت قرار نیست خراب کنن چنین شادی بوجود اومده!!

        موافقم ۶۰
        مخالفم ۱۰
        1. KSH

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (39 ديدگاه)

          من دوسش داشتم😕😕

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
      2. محمد هادی

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (878 ديدگاه)

        منکه همون جلوپنجره عظیم رو بیشتر میپسندم
        این مدل کوچک دیگه خیلی ینواخت شده
        البته برای سری های پایین تر مثل همین سری سه جلوپنجره کوچیک بیشتر مناسبه

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۳۶
  2. ماکسیمیلیان

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (523 ديدگاه)

    چه عالی ، چه زیبا و دلنشین😍🌻
    درود بر ب ام و ، یا علی🌷

    موافقم ۵۸
    مخالفم ۶
  3. FTB

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (739 ديدگاه)

    #بازگشت_اصالت_آلمانی

    موافقم ۵۵
    مخالفم ۸
    1. Phonix

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (84 ديدگاه)

      جلوپنجره عمود اصیل تره
      اون عملا ترکیب قدیم بی ام وه با چاشنی جلو پنجره عظیم که تقریبا پنج سال باب شده هستش

      موافقم ۵
      مخالفم ۳
  4. matin

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    چه رینگایی

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۴
    1. ehsan.fa

      ۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1571 ديدگاه)

      والا جلو پنجره اونقدر خوشحالمون کرده که رینگ یادمون رفت انصافا خوشگله رینگاش

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۱
  5. Philipp

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1097 ديدگاه)

    عجیبه واقعا عجیبه
    گویا طراحا دارن سر عقل میان
    شایدم اون نفوذی رو انداختن بیرون
    X7 که خوب بود تقریبا
    این هم واقعا زیبا شده

    موافقم ۴۵
    مخالفم ۳
  6. RKH7787

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (278 ديدگاه)

    باتشکر از اقای اشتری
    حس تموم شدن کرونا رو داره

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۲
  7. AMIR / ARMI

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    چی شد اینا که کلی دفاع کرده بودن
    برخی هم میگفتن فروش نشون میده همه دوس داشتن فقط هیتر ها الکی شلوغ میکنن

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۹
    1. Bilbo

      ۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (516 ديدگاه)

      مگه الآن اتفاقی افتاده؟ سری سه معمولی قبلش هم همین سایز جلوپنجره رو داشت. یه جوری حرف می زنید انگار خود ب ام و اومده بیانیه داده که آقا ما اشتباه کردیم. هیترا راست میگفتن و ما متنبه شدیم و سایز رو برگردوندیم به حالت سنتیش. :)))

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۹
      1. محمدهادی

        ۶ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (878 ديدگاه)

        آفففرین

        موافقم ۹
        مخالفم ۲
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (413 ديدگاه)

      اونی که عاشق بی ام و باشه، جلوپنجره براش مهم نیست
      حماقت طراح تحمل می کنه
      معمولا افرادی که به مرسدس بنز یا بی ام و عادت دارن، تغییر برند نمی دن

      موافقم ۵۳
      مخالفم ۸
      1. زیزیگولو

        ۶ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (3126 ديدگاه)

        ولی این جلوپنجره های بزرگ و زشت صدای همه هوادارای “بی ام و” رو در آوورده بود

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۸
      2. new RAMIN

        ۶ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2271 ديدگاه)

        @ashtari
        چرا جلوپنجره BMW بزرگ شد!؟پاسخ نادر فقیه زاده
        ht**tps://www.aparat.com/v/pV0NU/%D9%86%D8%B8%D8%B1%20%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%20%D8%B3%D8%B1%DB%8C%20%D8%B4%D8%B4%20%D8%A8%20%D8%A7%D9%85%20%D9%88%20%20%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%20%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%A7%20%D9%88%20%D8%B4%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86
        نادر فقیه زاده۵ماه پیش در مصاحبه ب_ی_ت_ر_ا_ن دقیقه ۷:۳۰الی۸:۳۰که نظرش درمورد طراحی تارا و شاهین میگفت یکی از علت های گنده شدن جلوپنجره bmw رو گفت.

        راستی اینم ببینیم بد نیست(علت خداحافظی نادر فقیه زاده از BMW)
        ht**tps://www.aparat.com/v/EPJ3T/%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8%DB%8C%20%20%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%B1%20%D9%81%D9%82%DB%8C%D9%87%20%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%A8%20%D8%A7%D9%85%20%D9%88
        لینک رو کپی کنید و ۲ستاره اولش رو (*) پاک کنید.

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
        1. Clean energy (صیانت!)

          ۶ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          دقیقا درسته
          همه شرکتا دنبال اینن ملت بخرن جنسشونو
          و گاهی به ضررشونه و گاهی به نفعشون
          یه عکس جالبی دیم میگفت اگه آیفون میخواست به وفق مراد همه باشه باید همه چیز داشته باشه! که ممکن نیست
          الان بی ام و تا حدی داره اینکارو می کنه
          یه نسل انداخت تست کرد جواب داد
          یهو دیدی دو نسل بعد دوباره اینطوری شه
          کی میدونه

          موافقم ۷
          مخالفم ۱
      3. میثم

        ۶ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (3002 ديدگاه)

        کاملا درست میگید آقای اشتری
        اینو به چشم دیدم

        موافقم ۹
        مخالفم ۱
      4. سپهر

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        کلا کسی که المانی سوار میشه ماشین دیگه ای بهش حال نمیده

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۲
      5. ماکان

        ۷ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (607 ديدگاه)

        سلام . یکی از افرادی که تحت هر شرایطی بی ام و و بعد هم مرسدس بنز را دوست دارد ، من هستم .

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۰
      6. viper2

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (728 ديدگاه)

        بی ام و دوام نداره اقای اشتری . ماشین مردونه و قلدری هم نیست . البته سلیقه ای هست و از لحاظ پرفورمنس عالیه . کسی که امریکایی سوار میشه دیگه نمیتونه چیز دیگه ای سوار شه . یه اشنا داریم طرف از سال ۸۳ تا الان کاپریس مدل ۸۶ سوار میشه و تو وسط شهرم میره و با مصرفش و بزرگیش کنار میاد چون به گفته خودش اصلا ماشین غیر از امریکایی سو تفاهم هست . اره .

        موافقم ۱
        مخالفم ۱۷
        1. HamiD

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (2315 ديدگاه)

          توی خود آمریکا ملت ماشین ژاپنی و کره ای و آلمانی سوار میشن …
          دیگه تعصب هم حدی داره …
          دیگه با استلانتیس جون هم فرقی بین داج و پژو نمیمونه :)

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۰
        2. امیرمحمد

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (12 ديدگاه)

          چقدر شعار های الکی و مسخره یه مقاله خوندم پر استهلاک ترین خودرو ها جهان همش دوجو شورلتو کادیلاک بود تعصبم حدی داره خدایی

          موافقم ۶
          مخالفم ۰
      7. سپهر

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (195 ديدگاه)

        دقیقا همینطوره،ماشین آلمانی اعتیاد داره

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
    3. Clean energy (صیانت!)

      ۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      به شخصه با هردوش حال میکنم
      برام مهم نیست کدوم باشه
      چون هردوشون از نظر من زیبان

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۰
  8. Jdm باز

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    خوشگله
    ایشالله که باواریایی ها دوباره همین طراحی رو در پیش بگیرن

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
  9. مهراد

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (582 ديدگاه)

    بازگشت به آینده !!

    بهترین خبر خودرویی سال ۱۴۰۱ تا به الان

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۳
  10. عرشیا

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بازگشت بی ام و آدم حسابی کیف می‌کنه فقط رینگاشو

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱
  11. کوبیده

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (666 ديدگاه)

    حالا میخرمت

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱
  12. Clean energy (صیانت!)

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    برای من یکی فرقی نداره
    و هم نسل قبل و هم این نسل آینده به نظرم خوشگلن
    هردوشون عشقن❤

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
  13. زیزیگولو

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3126 ديدگاه)

    چقدر عالی …. اون جلوپنجره های جدید خیلی افتضاح بودن

    موافقم ۸
    مخالفم ۶
  14. میثم

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3002 ديدگاه)

    من جزو کسانی بودم که به جلوپنجره جدید BMW ایراد می‌گرفتم
    اما اعتراف می‌کنم اشتباه کردم
    البته هنوزم طراحی قبلی رو بیشتر دوست دارم
    اما جدیده هم خیلی خوبه و چندتا ویدئو ۴k ازش دیدم واقعا نیاز بود در نسل جدید این تغییرات ایجاد بشه
    ولی هنوزم این جلوپنجره بزرگ رو در مدلهای الکتریکی BMW رو نمی‌تونم بپذیرم. مدلهای درونسوزش خیلی طراحی زیباتری دارن

    موافقم ۹
    مخالفم ۷
  15. Sina10

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2425 ديدگاه)

    بابا اینقدر تند نرین!
    سری ۳ همین الانشم جلوپنجره عادی داره
    مشکل M3 هست ، که اگه درستش کنن میشه بهترین سدان کلاس خودش و یکی از بهترین های بازار ، منتظریم که ب‌ام‌و دستی به M3 بکشه و این فیس لیفت رو شامل M3 هم بکنه
    خود سری ۳ که مشکلی نداشت ، هم قیافه خوب و جذاب
    و هم توانایی مناسب
    شاید خبر خوب این باشه که حداقل روند عوض بشه و به سمت جلوپنجره عادی حرکت کنن امیدوارم واسه سری ۵ بعدی خراب نکنن و یه تغییر کوچیک توی طراحی هم برای نسل اینده اش کافیه

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۸
  16. مهردادکمال

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1128 ديدگاه)

    چه خبر عالی بود! خدا رو شکر اون جلوپنجره زشت رو کنار گذاشتن منتها یه چیزی که میتونست باحالترش کنه این بود که یه خورده بی ام و سری سه رو با جسارت بیشتر و آینده نگری بیشتری طراحی میکرد نه اینکه بیاد طرح ۴سال قبل سری پنجو عینا در یک مقیاس کوچکتر بسازه با این اوصاف باز هم خوشحالم یک بی ام وی اصیل رو میبینم نه یک موجود بیگانه

    موافقم ۴
    مخالفم ۸
  17. فرشاد

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    الحمدلله از این همه جلال،الحمدلله از این جلو پنجره

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  18. Behnam1012

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (730 ديدگاه)

    اگه اینطوری باشه عالیه

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  19. KSH

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ولی حالا بعد گذشت چند سال الان حس میکنم قیافه جلو و عقب خودرو فیس لیفت بهم نمیخوره بنظرم جلو پنجره قبلی چون تازه و شوکه کننده بود خیلی ها استقبال نکردن
    من بشخصه جلوپنجره قبلی رو میپسندم فقط زمان لازم داشت تا مردم باهاش کنار بیان که داشتن کم کم میومدن
    ولی این یکی هنوز یه ایراد ریز داره به دل نمیشینه

    موافقم ۲
    مخالفم ۵
  20. KSH

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    الان چراغا بشدت کشیدن ولی جلو پنجره تقریبا گرد و بدون لبه این تناقض خیلی اذیت میکنه
    دقت کنید تمام قسمت ها کشید و لبه دارن برا همین جلو پنجره یخورده تو ذوق میزنه
    جلو پنجره قبلی بزرگ بود ولی لبه دار بودنو کشیده بودنش فرم کلی رو حفظ میکرد

    موافقم ۱
    مخالفم ۷
  21. KSH

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    قبول دارم نسل قبلی نسخه معمولی و بدون تغیرراتش یخورده تو ذوق میزنه ولی یخورده که تیون میشد سعی میکردن خشن ترش کنن واقعا قشنگ میشد

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  22. TML BN

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (543 ديدگاه)

    ۱۹ دقیقه ۳۲ کامنت معلومه خیلی ها خوشحال شدن حتی طرفدار های بنز مثل خودم خوشحال شدن

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
    1. Porsche 911

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (720 ديدگاه)

      نه دوست عزیز
      مطلب مال قبله
      تاریخ بعضی کامنت ها مربوط به فروردین ماه هست
      نمی‌دونم چرا دوباره آوردنش بالا

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  23. Hl>i

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (129 ديدگاه)

    خوب بی ام و اینقدر احمق نیست که روی محصولات پر فروش خود مثل سری های سه و پنج و شاسی بلند ها اینجور ریسکی کنه، آن جلو پنجره انچنانی با آن چراغ های باریک چینی پسند بیشتر برای سری های کم فروشی مثل هفت و کوپه ها و برقی هاست تا این کمپانی بتونه بیشتر تو چشم باشه، تا جایی که لقب «مورد توجه ترین» برند خودرویی آمریکا را از آن خود کنه

    +|<i

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  24. مهردادکمال

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1128 ديدگاه)

    وقتی بفهمی اشتباه کردی و دنبال توجیه نباشی میشه همین!! موفقیت
    قابل توجه مسئولین

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  25. Jdm باز

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    سری سه همین الان هم این جلوپنجره رو داره مشکل نسخه m3 هست

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  26. Alan.r

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    بالاخره سر عقل اومدن

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  27. آرش

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ولی به نظرم این جلو پنجره بزرگا ماندگاره چون اونجوری که مدیر بی ام و گفته بود مثل اینکه نمیخوان روی سری ۳ (عادی) و ۵ ریسک کنن برای جلوپنجره ولی برا بقیه مدل ها به کار میبرن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. KSH

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    من بنظرم جلو پنجره قبلی خیلی قشنگ تر بود و امروزی تر طراحی قبلی خیلی تکراری بود و نیاز به یه تغییر داشت تنها اشتباه بی ام و این بود این تغییر رو خیلی بزرگش کرد و مردم هضمش نکردن من اوایلشم مخالفش بودم ولی بعدش با تیون هایی که دیدم ازش خیلی هم به دلم نشست فقط مردم هنوز وقت لازم داشتن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا