اولین سمِ سال جدید: بی ام و 3.0 CSi کلاسیک با پیشرانه تسلا

چهارشنبه 3 فروردین 1401 - 09:30
مطالعه 3 دقیقه
Tesla-powered-BMW-E9-Batmob
خودرویی که زندگی خود را به عنوان بی ام و 3.0 CSi شروع کرده بود برای سال‌ها در یک گاراژ متروکه رها شده بود و حالا بدنه گیرای این خودرو به شکل CSL...
تبلیغات

خودرویی که زندگی خود را به عنوان بی ام و 3.0 CSi شروع کرده بود برای سال‌ها در یک گاراژ متروکه رها شده بود و حالا بدنه گیرای این خودرو به شکل CSL درآمده است و با قوای محرکه تسلا مدل S همراه شده است. بدنه این خودرو نشانی از حمل قوای محرکه الکتریکی ندارد؛ اما وقتی کاپوت را باز کنید مجموعه باتری بزرگی را خواهید دید که جای نیروگاه 6 سیلندر 3 لیتری را اشغال کرده است. در بخش عقب هم مجموعه باتری دیگر و پیشرانه الکتریکی تسلا قرار دارد.

نسخه‌های فول 3.0 CSL قدرت 203 اسب بخاری تولید می‌کردند اما قوای محرکه الکتریکی تسلا قدرت 450 اسب بخاری تولید می‌کند و بنابراین شاهد یک افزایش قدرت قابل‌توجه هستیم. حالا این خودرو می‌تواند در حدود 3 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد. شعاع حرکتی بی ام و موردبحث نیز 322 کیلومتر است. واضح است که قدرت بیشتر به معنی نیاز به قدرت توقف بیشتر هم خواهد بود و به همین خاطر از ترمزهای ویلوود استفاده شده است. به این ترکیب با رینگ‌های چند پره آلپینا را نیز افزود.

نفوذ آب به کابین ضرورت ارتقای کابین را نیز آشکار ساخته است. سازنده این خودرو ظاهر کلاسیک 3.0 CSL را حفظ نموده است و در بخش جلو صندلی‌های سطلی با ارتفاع کم از سطح زمین دیده می‌شوند. تریم چوبی روی داشبورد، کنسول مرکزی و پانل درب‌ها نیز جزو موارد قابل‌ذکر هستند. این خودرو از سانروف سود می‌برد که در روزهای آفتابی می‌تواند بر لذت رانندگی بیفزاید. درحالی‌که انتظار دارید صدای غرش پیشرانه 6 سیلندر بی ام و را بشنوید، حالا فقط صدای لاستیک‌هاست که صدای غالب در جاده خواهد بود.

استفاده از قوای محرکه الکتریکی باعث افزایش وزن CSL شده است. در ویدئو گفته می‌شود که وزن خودرو به اندازه وزن یک نفر سرنشین افزایش یافته است هرچند با وجود پیشرانه‌ای قدرتمند، این افزایش وزن خیلی به چشم نخواهد آمد. کار تبدیل CSi به CSL و سپس استفاده از قوای محرکه تسلا حدود 2 سال طول کشیده است. شاید استفاده از چنین پیشرانه‌ای در یکی از خاطره‌انگیزترین محصولات بی ام و باعث عصبانیت برخی افراد شود اما حداقل این کوپه کلاسیک بجای رها شدن در گوشه یک گاراژ در جاده‌ها حضور دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.