بامو بوونزیپن زاگاتو، یک کوپه دستساز بر اساس M4 با طراحی زاگاتو و قدرت ۶۲۰ اسب بخار است که در تعداد محدودی تولید خواهد شد.
بامو بوونزیپن زاگاتو (Bovensiepen)، کوپهای دستساز بر اساس بامو M4 است که در نمایشگاه کنکورزو دالگانزا در ایتالیا برای اولین بار رونمایی شد. نام بوونزیپن متعلق به خانوادهای است که آلپینا، برند مشهور تیونینگ را تأسیس کردند و بامو در سال ۲۰۲۲ آن را بهطور کامل خریداری کرد؛ اما ظاهراً خانواده بوونزیپن نتوانستند از دنیای ساخت خودروهای سریع و لوکس فاصله بگیرند. آنها با نام خانوادگی خود برندی جدید راهاندازی کردهاند که هدفش تولید «خودروهای استثنایی با مفهوم رانندگی ناب» است. اولین محصول این برند، کوپه دستساز بوونزیپن زاگاتو است که با همکاری استودیوی افسانهای ایتالیایی زاگاتو ساخته شده است.
بوونزیپن زاگاتو با سقف دو گنبدی، امضای نمادین زاگاتو، خودنمایی میکند. تشخیص پنلهای مشترک با M4 پایه تقریباً غیرممکن است. بدنه تقریباً بهطور کامل از فیبر کربن ساخته شده تا وزن اضافی ناشی از طراحی دستساز را جبران کند. بااینحال، وزن نهایی خودرو به ۱۸۹۵ کیلوگرم میرسد که ۱۲۰ کیلوگرم سنگینتر از M4 استاندارد است. نمای جلو و عقب خودرو شباهتهایی به بامو i8 دارد و عناصری ظریف از سبک آلپینا را در خود جای داده است. چراغهای عقب با خطوط نوری باریک، به خطوط آشنای آلپینا اشاره دارند. رینگهای ۲۰ اینچی نیز به این میراث وفادارند. هرچند طراحی کلی تمیز و زیباست، نمای جلوی خودرو کمی ساده به نظر میرسد و شاید بهیادماندنی نباشد؛ اما حذف جلوپنجره بزرگ و بحثبرانگیز M4 اقدام مثبتی است.
داخل کابین، چیدمان اصلی M4 حفظ شده اما با مواد اولیه سفارشی و رنگهای خاص ارتقا یافته است. نمونه نمایش دادهشده کابین آبی تیره دارد اما خریداران میتوانند از میان ۱۶ رنگ چرم استاندارد، ۴۵ رنگ آلکانترا و گزینههای گستردهتر در برنامه سفارشیسازی کامل انتخاب کنند. صفحه آمپر و سیستمهای داخلی همچنان DNA بامو را حفظ کردهاند اما حس و حالی لوکستر دارند.
بوونزیپن مشخص نکرده که این خودرو بر اساس کدام نسخه M4 ساخته شده و هنوز معلوم نیست که خریداران میتوانند بین گیربکس دستی یا اتوماتیک یا سیستم انتقال قدرت محرک عقب یا چهارچرخ محرک انتخاب کنند. آنچه میدانیم این است که موتور ۳ لیتری شش سیلندر توربوشارژ M4 بهطور گسترده ارتقا یافته و حالا ۶۲۰ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این ارقام در مقایسه با M4 استاندارد (۴۸۰ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتن متر) پیشرفت چشمگیری دارند. با وجود وزن بیشتر، بوونزیپن زاگاتو شتاب صفرتاصد را در ۳.۳ ثانیه طی میکند و حداکثر سرعتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد. اگزوز تیتانیومی با وزن تنها ۲۲ کیلوگرم و سیستم تعلیق بیلشتین با حالتهای رانندگی مختلف، تجربهای در سطح یک خودروی گرند تورر ارائه میدهند.
پس از رونمایی در ایتالیا، بوونزیپن قصد دارد تولید را این خودرو را آغاز کند و تحویل اولین خودروها از سهماهه دوم ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد. قیمت و تعداد تولید در سهماهه چهارم ۲۰۲۵ اعلام میشود، اما انتظار میرود هر دو بسیار محدود و خاص باشند.
Arash2009
۴ خرداد ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/05/BMW-Bovensiepen-Zagato-11.jpg
در کل خوشگله ولی
کاش جلو پنجره ی دو تیکه خود بی ام و رو میذاشتن براش
P
۴ خرداد ۱۴۰۴کاش خود بی ام و هم یاد بگیره طراحیو ، با یه سری تغییر کوچیک اینقدر بهتر شده پس چرا خودشون اینکار نکنن
مهدی میباخ
۴ خرداد ۱۴۰۴این کجاش خوشگله جلوش شبیه ماشین ژاپنی اکونومی شده نمای جانبیش اصلا تناسب نداره
خود بی ام و m4 صد برابر ظاهرش ازین بهتره.
amir-mr
۴ خرداد ۱۴۰۴چقدر زیباست
۴ خرداد ۱۴۰۴طراحیش رو خیلی قبول دارم اما نه واسه بی ام و بودن
بنظرم زیاد شبیه بی ام و نیست البته جلوپنجرشو کروم کنن اون قسمت زبان طراحی بی ام و شو دورشو کروم کنن بنظرم خیلی خشگل و بیشتر شبیه بی ام و میشه و طراحیش عالیه از اون نیو کلاس 🖕🏿بهتره بنظرم اگه پولشو دارین بخرین
👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑
۴ خرداد ۱۴۰۴اتفاقا نئو کلاس یا همون نیو کلاس خیلی طراحی زیبایی داره ولی من از طراحی این بیمر زیاد خوشم نیومد چون اصلاً بهش نمیاد یک بیمر باشه چون چیزی که تو طراحی یک بیامو خیلی مهمه جلو پنجرههای کلیوی هست که اصلاً تو این طراحی رعایت نشده
و برعکس شما دوستان عاشق طراحی نئوکلاس هستم و مطمئنم فوق العاده پرفروش و بیرقیب و موفق میشه
نئوکلاس فوق العاده پرفروش و بیرقیب و موفق میشه
برای تاکید بیشتر این جمله رو دو بار گفتم
Taghi yousefi
۴ خرداد ۱۴۰۴اتفاقاً من هم همین نظر رو دارم. نئو کلاس فوق العاده زیباست
محمدحسین اسماعیل نسب
۴ خرداد ۱۴۰۴جلو پنجره کلیوی کجاست
مهردادکمال
۴ خرداد ۱۴۰۴شیشه عقب امضای پای کار زاگاتو هست.
arvin44
۴ خرداد ۱۴۰۴جلو پنجرش خیلیی ساده و معمولیه البته که صدهزار برابر بهتر از مدل های دیگست
amirmohammadja79
۴ خرداد ۱۴۰۴شبیه بی ام و نیست جلوش خیلی شبیه آئودی شده
AmooRoohee
۴ خرداد ۱۴۰۴طراحیش خیلی خوبه و اولش که دیدمش فکر کردم یه مدل از آئودیه
Siyavash
۴ خرداد ۱۴۰۴طراحی زیباه.دوسش دارم عالیه خدایا شکرت.بی نظیره..😀
علی Shelby
۴ خرداد ۱۴۰۴چرا جلو پنجره کلیوی نداره
یاسین
۴ خرداد ۱۴۰۴وای وای خداااا داخلشو ببین چقققدرر زیباست دمت گرم ب ام دبلیو❤️
Nismo
۴ خرداد ۱۴۰۴قدرتش از m5 بیشتره
M power
۴ خرداد ۱۴۰۴بیمر تازگیا زده تو کار تولید محدود
و بنظرم تو تولید محدودا این از همه بهتره