آخرین پیشرانه 8 سیلندر بی ام و در آلمان تولید شد

پنج‌شنبه 25 آبان 1402 - 10:30
مطالعه 2 دقیقه
BMW-V8-assembly-12-1366x1024
داستان تولید پیشرانه‌های درون‌سوز بی‌ام‌و در مونیخ به پایان خود نزدیک می‌شود و آخرین پیشرانه 8 سیلندر باواریایی ها در آلمان تولید شده است.
تبلیغات

با تغییرات چشمگیر در صنعت خودرو بی‌ام‌و نیز به دنبال عقب نماندن از قافله است و به همین خاطر استراتژی متفاوتی را در پیش می‌گیرد. ژرمن‌ها می‌گویند آخرین پیشرانه 8 سیلندر خود در کارخانه مونیخ را تولید کرده‌اند و در یک حرکت تاریخ‌ساز، این کارخانه که زمانی به تولید نیروگاه‌های آهنین پرقدرت مشغول بود با تغییراتی آماده تولید قوای محرکه برقی خواهد شد. ایلکا هورشمیر به عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره بی‌ام‌و اظهار می‌دارد 1200 کارمند متخصص این شرکت که قبلاً به تولید پیشرانه‌های درون‌سوز در مونیخ مشغول بوده‌اند وظیفه جدیدی را بر عهده می‌گیرند. البته این امر به معنی پایان تولید پیشرانه در آلمان نیست و علیرغم خداحافظی با پیشرانه 8 سیلندر در آلمان، بی‌ام‌و همچنان تعهد خود به تولید بهترین پیشرانه‌ها را حفظ خواهد کرد.

کارخانه اشتایر بی‌ام‌و در اتریش به تولید پیشرانه‌های N63 و S63 ادامه خواهد داد. این پیشرانه‌ها همچنان در برخی محصولات از جمله خودروهای سایر برندها بکار می‌روند. همچنین باید گفت کارخانه هامز هال بریتانیا در حال حاضر تنها تولید کننده پیشرانه جدید S68 و N74 به شمار می‌رود و این امر باعث ایجاد تنوع بیشتر در شبکه تولید ژرمن‌ها می‌شود؛ اما تصمیم بی‌ام‌و برای خاتمه تولید پیشرانه درون‌سوز در کارخانه اصلی مونیخ تصمیمی استراتژیک به منظور فراهم ساختن پیش‌زمینه تولید محصولات جدید نئو کلاس به شمار می‌رود.

تولید نسل جدید خودروهای نئو کلاس بی‌ام‌و از سال 2025 شروع خواهد شد تا به این ترتیب نسل بعدی محصولات برقی این برند راهی بازار شود. در همین اثنا باواریایی ها به مونتاژ خودروی موفق i4 گرن کوپه در مونیخ ادامه خواهند داد و از سال 2025 نیز بی‌ام‌و i3 نسل NA0 راهی خط تولید خواهد شد. قرار است در سال‌های پیش رو نیز سری 3 تورینگ NA1 و i4 جدید نسل NA2 در مونیخ تولید شوند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.