بامو با کانسپت RR، آینده سوپربایک M1000RR را با طراحی تهاجمی، بدنه فیبر کربنی و قدرت بیش از ۲۳۰ اسب بخار به نمایش گذاشت.
بامو در نمایشگاه کانکورسو دلگانزا در ایتالیا با رونمایی از کانسپت RR، نگاهها را به خود خیره کرد. این موتورسیکلت مفهومی، پیشنمایشی از نسل ششم سوپربایک M1000RR است. کانسپت RR با بدنهای از فیبر کربن و آلومینیوم، ظاهری تهاجمی و زاویهدار ارائه میدهد که از مدلهای قبلی بامو متمایز است. اگرچه بامو هنوز وزن دقیق این کانسپت را اعلام نکرده اما تمرکز مهندسان بر آیرودینامیک برای دستیابی به «پایداری در سرعتهای بالا»، «حداکثر سرعت در پیچها» و «حداقل مقاومت هوا» مشهود است.
برخلاف M1000RR کنونی که از بالچههای بزرگ در جلو استفاده میکند، کانسپت RR طراحی آیرودینامیکی ظریفتری دارد. این تغییر نهتنها ظاهر زیباتری ایجاد کرده بلکه به افزایش داونفورس در جلو کمک میکند، چیزی که در موتورسیکلتهای اسپرت مدرن برای بهبود چسبندگی در سرعتهای بالا حیاتی است. زیر بدنه فیبر کربنی کانسپت RR، یک پیشرانهٔ چهار سیلندر خطی قرار دارد که بیش از ۲۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این موتور با فناوریهای پیشرفتهای مثل کنترل کشش چند سطحی، کنترل چرخش، مدیریت ترمز موتور و حالتهای مختلف رانندگی مجهز شده است، ویژگیهایی که در مدلهای قبلی M1000RR و S1000RR نیز دیده میشدند.
برای مقایسه، M1000RR کنونی با وزن خشک ۱۹۷ کیلوگرم و نسخه M با ۱۹۳ کیلوگرم عرضه میشود. این مدلها به ترتیب ۲۰۶ و ۲۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. نسخه M با نسبت تراکم بالاتر (۱۴.۵ در مقابل ۱۳.۳)، دریچههای گاز بزرگتر (۵۲ میلیمتر در مقابل ۴۸ میلیمتر)، سوپاپهای تیتانیومی و لاستیک عقب ۲۰۰ میلیمتری (در مقابل ۱۹۰ میلیمتری S1000RR)، عملکرد بهتری در پیست دارد.
کانسپت RR از نظر مشخصات فنی اطلاعات محدودی ارائه داده اما مشخص است که بامو بر بهبود عملکرد پیست تمرکز کرده است. نسل اول S1000RR که از سوزوکی GSX-R1000 الهام گرفته بود، در خیابان عملکردی فوقالعاده داشت اما در پیست چندان چشمگیر نبود. بااینحال، بامو در سالهای اخیر این مدل را بهطور قابلتوجهی بهبود داده است بهگونهای که «توپراک رازگاتلی اوغلو» با M1000RR کنونی توانست در مسابقات قهرمانی جهان سوپربایک به مقام قهرمانی دست پیدا کند.
amir-mr
۷ خرداد ۱۴۰۴فقط نسل اولش با اون طراحی بی نظیر و چراغ های خاص و بی مانندش.
خاص
۷ خرداد ۱۴۰۴پدال:
((برای مقایسه، M1000RR کنونی با وزن خشک ۱۹۷ کیلوگرم و نسخه M با ۱۹۳ کیلوگرم عرضه میشود.))
باید ابتدای جمله، S1000RR نوشته بشه.
و اینکه یه مقایسه بذارید بین این و هندا firebladeSP 2025 و دوکاتی V4s 2025.
amirkhanzadeh
۷ خرداد ۱۴۰۴طراحی زیبایی داره
Bmw باشه
رنگ سیاه باشه
اگزوزشم منیزیمی باشه
دلت نخواد ؟ مگه میشه
net
۷ خرداد ۱۴۰۴جالب نیست شرکت هایی که ماشین تولید میکند چیزهای دیگر مثل موتورسیکلت و دوچرخه و قایق و….. تولید کنند. هر شرکتی باید یک کالا تخصصی تولید کند و نه همه چیز
PURIYA
۷ خرداد ۱۴۰۴پس تا حالا عسل لامبورگینی رو نخوردی که این حرفو میزنی😂
مزدک
۷ خرداد ۱۴۰۴دوست بسیار عجیب و پرکار!
اقلاً از این ابزاری که در دست داری (همین گوشی هوشمندی که داری باهاش کامنت پشت کامنت می ذاری!) استفاده کن، و حداقل گاهی سرچی هم داشته باش (تقاضای مطالعه ی کاغذی ندارم از شما!)، تا متوجه بشی که دیکسی، که اولین مدل از خودروهای بی ام و بود، و پیش از شکل گرفتن جلوپنجره ی مشهور بی ام و، در ۱۹۲۷ میلادی تولید شد، چهار سال بعد از اولین موتورسیکلت بی ام و، یعنی سری R مدل ۱۹۲۳ میلادی به تولید رسیده!
امیدوارم حالا نظرت رو اینطور تغییر ندی که: خوب حالا که بی ام و اول موتورسیکلت تولید کرده، دیگه درست نیست که ماشین تولید کنه!!! خواهش می کنم که این کارو با ما نکن…
net
۷ خرداد ۱۴۰۴کاری به اول موتورسیکلت تولید کرده ندارم. بی ام و یا باید ماشین تولید کند یا موتورسیکلت نه هر دو تولید کند
Iman 007
۷ خرداد ۱۴۰۴محض اطلاعت بی ام و اول موتور میساخت بعد ماشین و در این زمینه یکی از بهتریناست اگه اینطوری باشه بنز و ولوو هم نباید کامیون بزنن
net
۷ خرداد ۱۴۰۴کامیون ماشین هست و با موتورسیکلت فرق میکنه. اکثر شرکت های ماشین سازی کامیون هم تولید می کنند و مشکلی ندارد و شرکت های ماشین سازی جالب نیست موتورسیکلت تولید کنند و دو شرکت اتومبیل سازی که موتورسیکلت تولید می کنند بی ام و و هوندا هست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ خرداد ۱۴۰۴هوندا سوزوکی پژو و بیامو همگی، ابتدا موتورسیکلت میساختند و بعد وارد خودروسازی شدند الان هم موتورسیکلت خودرو همزمان تولید میکنند
اکثر شرکتهای خودروسازی کامیون نمیسازن
مثل جنرال موتورز فورد دوج کرایسلر هوندا مزدا نیسان بیامو جگوار لندرور سیتروئن
درواقع به نسبت کل خودروسازان دنیا شرکتهایی که هم خودرو و هم کامیون میسازن اندک هستند، مثل ولوو رنو بنز هیوندای
net
۷ خرداد ۱۴۰۴فورد هم تریلی ساخته
JDM سابق
۷ خرداد ۱۴۰۴متاسفانه تو موتورهای نسل جدید جک وسط رو حذف کردن
و این مورد بسیار کارآمد بود
مهدی میباخ
۷ خرداد ۱۴۰۴موتور های بیمر صدای خیلی خوبی دارن
froG-driVer
۷ خرداد ۱۴۰۴نینجا h2r رو ترجیح میدم
با احترام به فنای بی ام و
(البته پول طرح سی جی ۱۲۵ ام ندارم ولی خببببببب)
Siyavash
۷ خرداد ۱۴۰۴خیلی مخوف شد❤️🔥
zm.1994
۷ خرداد ۱۴۰۴اوووف چ نازه آخخخ دلم خواست البته تو خواب نه بیداری 😁😁