بی ام وموتورسیکلت

بی ام و RR کانسپت، پیش‌نمایش نسل ششم سوپربایک باواریا

ب‌ام‌و با کانسپت RR، آینده سوپربایک M1000RR را با طراحی تهاجمی، بدنه فیبر کربنی و قدرت بیش از ۲۳۰ اسب بخار به نمایش گذاشت.

ب‌ام‌و در نمایشگاه کانکورسو دلگانزا در ایتالیا با رونمایی از کانسپت RR، نگاه‌ها را به خود خیره کرد. این موتورسیکلت مفهومی، پیش‌نمایشی از نسل ششم سوپربایک M1000RR است. کانسپت RR با بدنه‌ای از فیبر کربن و آلومینیوم، ظاهری تهاجمی و زاویه‌دار ارائه می‌دهد که از مدل‌های قبلی ب‌ام‌و متمایز است. اگرچه ب‌ام‌و هنوز وزن دقیق این کانسپت را اعلام نکرده اما تمرکز مهندسان بر آیرودینامیک برای دستیابی به «پایداری در سرعت‌های بالا»، «حداکثر سرعت در پیچ‌ها» و «حداقل مقاومت هوا» مشهود است.

برخلاف M1000RR کنونی که از بالچه‌های بزرگ در جلو استفاده می‌کند، کانسپت RR طراحی آیرودینامیکی ظریف‌تری دارد. این تغییر نه‌تنها ظاهر زیباتری ایجاد کرده بلکه به افزایش داون‌فورس در جلو کمک می‌کند، چیزی که در موتورسیکلت‌های اسپرت مدرن برای بهبود چسبندگی در سرعت‌های بالا حیاتی است. زیر بدنه فیبر کربنی کانسپت RR، یک پیشرانهٔ چهار سیلندر خطی قرار دارد که بیش از ۲۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این موتور با فناوری‌های پیشرفته‌ای مثل کنترل کشش چند سطحی، کنترل چرخش، مدیریت ترمز موتور و حالت‌های مختلف رانندگی مجهز شده است، ویژگی‌هایی که در مدل‌های قبلی M1000RR و S1000RR نیز دیده می‌شدند.

برای مقایسه، M1000RR کنونی با وزن خشک ۱۹۷ کیلوگرم و نسخه M با ۱۹۳ کیلوگرم عرضه می‌شود. این مدل‌ها به ترتیب ۲۰۶ و ۲۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. نسخه M با نسبت تراکم بالاتر (۱۴.۵ در مقابل ۱۳.۳)، دریچه‌های گاز بزرگ‌تر (۵۲ میلی‌متر در مقابل ۴۸ میلی‌متر)، سوپاپ‌های تیتانیومی و لاستیک عقب ۲۰۰ میلی‌متری (در مقابل ۱۹۰ میلی‌متری S1000RR)، عملکرد بهتری در پیست دارد.

کانسپت RR از نظر مشخصات فنی اطلاعات محدودی ارائه داده اما مشخص است که ب‌ام‌و بر بهبود عملکرد پیست تمرکز کرده است. نسل اول S1000RR که از سوزوکی GSX-R1000 الهام گرفته بود، در خیابان عملکردی فوق‌العاده داشت اما در پیست چندان چشمگیر نبود. بااین‌حال، ب‌ام‌و در سال‌های اخیر این مدل را به‌طور قابل‌توجهی بهبود داده است به‌گونه‌ای که «توپراک رازگاتلی اوغلو» با M1000RR کنونی توانست در مسابقات قهرمانی جهان سوپربایک به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. amir-mr

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (442 ديدگاه)

    فقط نسل اولش با اون طراحی بی نظیر و چراغ های خاص و بی مانندش.

    موافقم 10
    مخالفم 2
  2. خاص

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (262 ديدگاه)

    پدال:
    ((برای مقایسه، M1000RR کنونی با وزن خشک ۱۹۷ کیلوگرم و نسخه M با ۱۹۳ کیلوگرم عرضه می‌شود.))

    باید ابتدای جمله، S1000RR نوشته بشه.

    و اینکه یه مقایسه بذارید بین این و هندا firebladeSP 2025 و دوکاتی V4s 2025.

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. amirkhanzadeh

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      طراحی زیبایی داره
      Bmw باشه
      رنگ سیاه باشه
      اگزوزشم منیزیمی باشه
      دلت نخواد ؟ مگه میشه

      موافقم 12
      مخالفم 1
  3. net

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3902 ديدگاه)

    جالب نیست شرکت هایی که ماشین تولید میکند چیزهای دیگر مثل موتورسیکلت و دوچرخه و قایق و….. تولید کنند. هر شرکتی باید یک کالا تخصصی تولید کند و نه همه چیز

    موافقم 2
    مخالفم 25
    1. PURIYA

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (786 ديدگاه)

      پس تا حالا عسل لامبورگینی رو نخوردی که این حرفو میزنی😂

    2. مزدک

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (152 ديدگاه)

      دوست بسیار عجیب و پرکار!
      اقلاً از این ابزاری که در دست داری (همین گوشی هوشمندی که داری باهاش کامنت پشت کامنت می ذاری!) استفاده کن، و حداقل گاهی سرچی هم داشته باش (تقاضای مطالعه ی کاغذی ندارم از شما!)، تا متوجه بشی که دیکسی، که اولین مدل از خودروهای بی ام و بود، و پیش از شکل گرفتن جلوپنجره ی مشهور بی ام و، در ۱۹۲۷ میلادی تولید شد، چهار سال بعد از اولین موتورسیکلت بی ام و، یعنی سری R مدل ۱۹۲۳ میلادی به تولید رسیده!
      امیدوارم حالا نظرت رو اینطور تغییر ندی که: خوب حالا که بی ام و اول موتورسیکلت تولید کرده، دیگه درست نیست که ماشین تولید کنه!!! خواهش می کنم که این کارو با ما نکن…

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. net

        ۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (3902 ديدگاه)

        کاری به اول موتورسیکلت تولید کرده ندارم. بی ام و یا باید ماشین تولید کند یا موتورسیکلت نه هر دو تولید کند

    3. Iman 007

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (189 ديدگاه)

      محض اطلاعت بی ام و اول موتور می‌ساخت بعد ماشین و در این زمینه یکی از بهتریناست اگه اینطوری باشه بنز و ولوو هم نباید کامیون بزنن

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. net

        ۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (3902 ديدگاه)

        کامیون ماشین هست و با موتورسیکلت فرق میکنه. اکثر شرکت های ماشین سازی کامیون هم تولید می کنند و مشکلی ندارد و شرکت های ماشین سازی جالب نیست موتورسیکلت تولید کنند و دو شرکت اتومبیل سازی که موتورسیکلت تولید می کنند بی ام و و هوندا هست

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۷ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (3427 ديدگاه)

          هوندا سوزوکی پژو و بی‌ام‌و همگی، ابتدا موتورسیکلت می‌ساختند و بعد وارد خودروسازی شدند الان هم موتورسیکلت خودرو همزمان تولید می‌کنند

          اکثر شرکت‌های خودروسازی کامیون نمی‌سازن
          مثل جنرال موتورز فورد دوج کرایسلر هوندا مزدا نیسان بی‌ام‌و جگوار لندرور سیتروئن
          ‌درواقع به نسبت کل خودروسازان دنیا شرکت‌هایی که هم خودرو و هم کامیون می‌سازن اندک هستند، مثل ولوو رنو بنز هیوندای

        2. net

          ۷ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (3902 ديدگاه)

          فورد هم تریلی ساخته

  4. JDM سابق

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (981 ديدگاه)

    متاسفانه تو موتورهای نسل جدید جک وسط رو حذف کردن
    و این مورد بسیار کارآمد بود

    موافقم 1
    مخالفم 7
  5. مهدی میباخ

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (110 ديدگاه)

    موتور های بیمر صدای خیلی خوبی دارن

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. froG-driVer

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1220 ديدگاه)

    نینجا h2r رو ترجیح میدم
    با احترام به فنای بی ام و
    (البته پول طرح سی جی ۱۲۵ ام ندارم ولی خببببببب)

    موافقم 7
    مخالفم 2
  7. Siyavash

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    خیلی مخوف شد❤️‍🔥

    موافقم 2
    مخالفم 1
  8. zm.1994

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (98 ديدگاه)

    اوووف چ نازه آخخخ دلم خواست البته تو خواب نه بیداری 😁😁

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا