اولیور زیپسه، مدیرعامل بامو، اعلام کرد که استراتژی محتاطانه این شرکت در بازار خودروهای الکتریکی، با کاهش اهداف بلندپروازانه رقبای مانند مرسدس بنز و فولکسواگن به موفقیت رسیده است.
زیپسه در مجمع سالیانه سهامداران اظهار داشت:
ما در برابر فشارهای شدید، موضع روشنی اتخاذ کردیم و حالا باد به سمت ما وزیده است.
درحالیکه پنج سال پیش، رقبایی مانند مرسدس بنز، فولکسواگن و ولوو تعهدات جسورانهای برای تولید خودروهای تمام الکتریکی داشتند، بامو استراتژی خود را بر ارائه گزینههای متنوع پیشرانه، شامل موتورهای درونسوز، پلاگینهیبریدی و الکتریکی حفظ کرد. زیپسه تأکید کرد:
صرف الکتریکیسازی به بنبست میرسد. این موضوع حالا باید واضح باشد.
خودروسازان سنتی با چالشهایی در متقاعد کردن مشتریان قدیمی خود برای پذیرش خودروهای الکتریکی مواجه بودهاند. مرسدس بنز و ولوو اخیراً اهداف فروش خودروهای الکتریکی خود را به دلیل رشد کندتر از انتظار بازار تعدیل کردهاند. حتی تسلا، پیشگام صنعت خودروهای الکتریکی، از این کاهش تقاضا در امان نمانده و در سال گذشته با اولین کاهش فروش سالیانه خود پس از معرفی مدل Y و ادامه مشکلات در سهماهه اول ۲۰۲۵ مواجه شد. باوجود تأکید بر انعطافپذیری فناوری، بامو از بازار خودروهای الکتریکی عقب نمانده است. این شرکت در سال گذشته رشد ۱۴ درصدی در فروش خودروهای الکتریکی خود گزارش کرد و بیش از ۴۲۶,۵۰۰ دستگاه از برندهای بامو، مینی و رولزرویس به فروش رساند. زیپسه توضیح داد:
انعطافپذیری فناوری به معنای دنبال کردن بازارها است، زیرا بازارها تکامل مییابند، اما نه همه با یک سرعت.
بامو همچنین در حال آمادهسازی برای معرفی شاسیبلند الکتریکی iX3 تا پایان سال ۲۰۲۵ است که بر پایه پلتفرم اختصاصی جدید این شرکت بنام نئو کلاس ساخته شده است. علاوه بر این، بامو قصد دارد در سال ۲۰۲۸ خودروهای مجهز به فناوری سلول سوختی هیدروژنی را معرفی کند و رویکرد چند فناوری خود را در چشمانداز نامطمئن صنعت خودرو حفظ کند.
مازیار
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴بی.ام.و کارش درسته
دو سه سال قبل همین آدم به صراحت گفت رشد تسلا همیشگی نخواهد بود (به این نشان که دوستان تسلادوست گفتن رشد جلوپنجره بی.ام.و چطور؟)
و حدود دو سال بعدش بی.ام.و تسلا رو در اروپا پشت سر گذاشت. کمتر عمل به وعدهای اینچنین در دنیای صنعت سابقه داشته.
و به نظرم این نئوکلاس نقشی بیش از یک پلتفرم ایفا خواهد کرد
javad-bmw
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴کاش مدیرهایی مثل ایشون و آکیو تویودا تو صنعت خودرو بیشتر داشتیم ، که منطقی عمل کنن ، نه مثل اون تاوارس بی شعور که ۱۰ تا کمپانی رو با هم کوبید به آسفالت.
Cadillac-V
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴اونا مدیراشون آلمانی هستن یا حداقل مهمه براشون آینده شرکت
ولی متاسفانه از ما نه ایرانی هستن و نه براشون مهمه چی میشه فقط صنعت خودرو نیست وگرنه این همه سال درست شده بود وضع اینجا
شما مثلا خودت بری روسیه شرکت خودروسازی لادا رو اداره کنی برات مهمه آینده این شرکت چی میشه؟
میگی به درک من پولو میگیرم
Taha Ayoobi
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴تاوارس خودخواه بود