استراتژی موفق ب‌ام‌و در خودروهای الکتریکی، پیشتازی با انعطاف‌پذیری

دوشنبه 29 اردیبهشت 1404 - 10:40
مطالعه 2 دقیقه
BMW-2
اولیور زیپسه، مدیرعامل ب‌ام‌و، اعلام کرد که استراتژی محتاطانه این شرکت در بازار خودروهای الکتریکی، با کاهش اهداف بلندپروازانه رقبای مانند مرسدس...
تبلیغات

اولیور زیپسه، مدیرعامل ب‌ام‌و، اعلام کرد که استراتژی محتاطانه این شرکت در بازار خودروهای الکتریکی، با کاهش اهداف بلندپروازانه رقبای مانند مرسدس بنز و فولکس‌واگن به موفقیت رسیده است.

زیپسه در مجمع سالیانه سهام‌داران اظهار داشت:

ما در برابر فشارهای شدید، موضع روشنی اتخاذ کردیم و حالا باد به سمت ما وزیده است.

درحالی‌که پنج سال پیش، رقبایی مانند مرسدس بنز، فولکس‌واگن و ولوو تعهدات جسورانه‌ای برای تولید خودروهای تمام الکتریکی داشتند، ب‌ام‌و استراتژی خود را بر ارائه گزینه‌های متنوع پیشرانه، شامل موتورهای درون‌سوز، پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی حفظ کرد. زیپسه تأکید کرد:

صرف الکتریکی‌سازی به بن‌بست می‌رسد. این موضوع حالا باید واضح باشد.

خودروسازان سنتی با چالش‌هایی در متقاعد کردن مشتریان قدیمی خود برای پذیرش خودروهای الکتریکی مواجه بوده‌اند. مرسدس بنز و ولوو اخیراً اهداف فروش خودروهای الکتریکی خود را به دلیل رشد کندتر از انتظار بازار تعدیل کرده‌اند. حتی تسلا، پیشگام صنعت خودروهای الکتریکی، از این کاهش تقاضا در امان نمانده و در سال گذشته با اولین کاهش فروش سالیانه خود پس از معرفی مدل Y و ادامه مشکلات در سه‌ماهه اول 2025 مواجه شد. باوجود تأکید بر انعطاف‌پذیری فناوری، ب‌ام‌و از بازار خودروهای الکتریکی عقب نمانده است. این شرکت در سال گذشته رشد 14 درصدی در فروش خودروهای الکتریکی خود گزارش کرد و بیش از 426,500 دستگاه از برندهای ب‌ام‌و، مینی و رولزرویس به فروش رساند. زیپسه توضیح داد:

انعطاف‌پذیری فناوری به معنای دنبال کردن بازارها است، زیرا بازارها تکامل می‌یابند، اما نه همه با یک سرعت.

ب‌ام‌و همچنین در حال آماده‌سازی برای معرفی شاسی‌بلند الکتریکی iX3 تا پایان سال 2025 است که بر پایه پلتفرم اختصاصی جدید این شرکت بنام نئو کلاس ساخته شده است. علاوه ‌بر این، ب‌ام‌و قصد دارد در سال 2028 خودروهای مجهز به فناوری سلول سوختی هیدروژنی را معرفی کند و رویکرد چند فناوری خود را در چشم‌انداز نامطمئن صنعت خودرو حفظ کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.