بی ام و

بی ام و iX M60 با قدرت ۶۱۰ اسب بخار معرفی شد

مدل فول آپشن از سری iX، سال ۲۰۲۲ با کد M60 فروخته می‌شود. این کراس‌اوور تمام برقی، با توان پیایش ۴۵۰ کیلومتر، ۶۱۰ اسب بخار قدرت دارد.

برای iX M60، باتری ۱۱۱/۵  کیلووات ساعتی استفاده شده که در نوع خود، کم‌نظیر است. این مدل، ۱۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۶ ثانیه ارائه می‌دهد. تمام قدرت و گشتاور فقط در زمان نیاز راننده و هنگامی که حالت رانندگی اسپرت فعال باشد، استفاده خواهد شد. در شرایط عادی، ۵۳۲ اسب بخار و ۱۰۱۵ نیوتن‌متر برای iX M60 تولید می‌شود. محصول جدید بی‌ام‌و در مقایسه با iX xDrive50 حدود ۹۴ اسب بخار قدرت بیشتر و ۳۳۵ نیوتن‌متر گشتاور بالاتر ارائه می‌دهد. نهایت سرعت iX M60 به ۲۵۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

بی ام و iX M60

سیستم تعلیق بادی M60 قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و برای رانندگی در مسیرهای خارج جاده، بهتر از دیگر مدل‌های iX است. چرخ عقب این خودرو هم، فرمان‌پذیری خواهد داشت. این نوع امکانات برای خریدار iX xDrive50 به صورت آپشن اضافی قابل خرید است اما به صورت پیش‌فرض روی M60 نصب خواهد شد.

از نظر توان پیمایش با یک شارژ همف تفاوتی بین M60 و iX xDrive50 دیده نمی‌شود. این میزان برای مدل جدید، ۳۳ کیلومتر کمتر شده است. در عوض، سرعت شارژ M60 با قابلیت اتصال به شارژر ۲۵۰ کیلوواتی بهبود یافته و ۸۰ درصد ظرفیت را در زمان ۳۶ دقیقه، تکمیل می‌کند.

بی ام و iX M60

برای M60، ترکیب اختصاصی با جزئیاتی به رنگ تیتانیوم و برنز استفاده شده است. بعضی رنگ‌های خاص بدنه، مخصوص این خودرو خواهد بود. نشان M و دیگر نوشته‌های روی کاپوت عقب هم، حالت سیاه براق با حاشیه‌ی تیتانیوم دارند. خریدار می‌تواند چرخ‌های ۲۱ یا ۲۲ اینچ برای M60 سفارش دهد.

در وسط داشبورد، نمایشگر ۱۴/۹ اینچ و پشت فرمان، مانیتور ۱۲/۳ اینچ وجود دارد. جدیدترین فناوری‌های ایمنی بی‌ام‌و، مثل کروز کنترل هوشمند با قابلیت تنظیم فاصله و ترمز خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه و پارک خودکار، روی M60 وجود دارند. شارژر بی‌سیم، اینترنت ۵G و سیستم صوتی قدرتمند از برند ویلکینز (Wilkins) دیگر امکانات این خودرو هستند.

بی ام و iX M60

آستانه قیمت iX M60 در بازار جهانی، ۱۰۶ هزار دلار خواهد بود؛ درحالی‌که آستانه قیمت مدل xDrive50 حدود ۸۴ هزار دلار است.

 

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Aboalfazl demon

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (247 ديدگاه)

    بنز و بیمر . کَل انداختن سر بد طراحی کردن
    همه زیبای خودرو رو فدای آیرو دینامیک میکنن
    من به شخصه حاضرم ماشینم ۵۰ کیلومتر برد کمتری داشته باشه ولی طراحیش شبیه اسباب بازی نباشه

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۲۰
    1. مهدی

      ۱۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      طراحی ماشین های امروزی به سمت استفراغ پیش میره یه جای صاف توی بدنه نیست مخصوصا چراغ های عقب و داشبورد و همه جا
      سرآمدشون ماشینهای چینی البته اگر بشه اسمشو ماشین گزاشت و بگیر تا همین بنز و بی ام و
      دیگه کمتر کمپانی ای پیدا میشه مثل دوج زیبا و با وقار باشه. چلنجر دیمون را ببینید اوج طراحی و مردانگی در این ماشین هست

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۸
    2. امیررضا

      ۱۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (101 ديدگاه)

      آقا ابوالفضل عزیز. نمی‌دونم شاید برای من اینطوری تعریف شده باشه ولی کمپانی های خودروسازی هرچیزی که میسازن هم براشون سود داره هم فروش خوبی رو میبینه هم مردم راضی هستن. هممون میدونیم که ماشین بی‌نقص وجود نداره. بنز و ب‌ام‌و هم مثال هایی از این موارد دارن. الان تو طراحی مشکل دارن قبلاً تو استهلاک مشکل داشتن ولی مشکلی از جهت خرید نداشتن اونجا هم مردم گزینه برای خرید خیلی دارن ولی بازم بنز و ب‌ام‌و می‌خریدن. ما در بحث طراحی بعنوان یک تماشاگر یا حتی خود طراح هنری فقط زیبایی رو فاکتور قرار میدیم اما وقتی این در بعد صنعتی و رقابتی وارد میشه، المانها و فاکتور های بیشتری دخیل هستن مثل آیرودینامیک و کاهش تلرانس شاسی و حفظ امضای کمپانی در طراحی. البته آینده‌ی طراحی خودروهای تمام برقی اینطوری پیش نخواهد رفت و قطعا تغییر می‌کنه بخاطر اینکه روز به روز ایستگاه‌های شارژ تعدادشون رو به افزایشه و دیگه نگاه طراحان به بحث آیرودینامیک و افزایش بهره‌وری در برد و مصرف سوخت فرق می‌کنه و طراحی ها میشه گفت به “روال عادی” برمیگرده. الان طراحی اون کانسپتی که بنز دیروز معرفی کرد شبیه ترکیب ماهی و قورباغس اما همون باعث شده برد بیشتری داشته باشه حین اینکه باتری کوچیکی داره. یا مثلا طراحی سری هفت جدید طبق رندرهای جدیدی که همه روزه منتشر میشه یچیزی‌ طبیعی‌تر و نرمال‌تر از آی‌ایکس قراره بشه. باید منتظر بود و دید.

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
    3. افشار

      ۱۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (391 ديدگاه)

      با دیدن عکس یک لحظه فکر کردم یک خودروی چینی هست !!!! بعد که دیدم یک بی ام و هست حسابی یِکه خوردم !

      موافقم ۴
      مخالفم ۴
  2. محمد امین

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1629 ديدگاه)

    به نظر من این طراحی خوبه
    درکل ماشین پرچمداری شده

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱۷
  3. M.K

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (659 ديدگاه)

    یه سوالی که برام پیش اومده بود اینه که در خصوص ارتقاء پرفورمنس الکتریکی ها کمپانی های تیونینگ یا کمپانی های وابسته به کمپانی کادر مثل m پاور دقیقا چه لقداماتی انجام میدن ؟؟ اگه کسی تخصص داره ممنون میشم راهنمایی کنه

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
    1. M.K

      ۱۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (659 ديدگاه)

      (( به کمپانی مادر مثل M پاور ))….. اشتباه تایپی بود

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
    2. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

      ۱۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (976 ديدگاه)

      درواقع تیونینگ خودرو های برقی ریسک خیلی بالایی داره و معمولا تیونر ها سراغ افزایش قدرت و ارتفاع پرفورمنس خودرو ها نمی رن
      ولی شرکت های مثل RS و BMW M و AMG معمولا خودشون انجین خودشون رو میسازن در خصوص الکتریکی ها هم فکر کنم خودشون یه باتری ارتقاع یافته یا از باتری های قوی تر استفاده می کنن

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
      1. M.Kkarimi

        ۱۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (659 ديدگاه)

        آها یعنی تو ارتقاء الکتریکی ها بیشتر دست تو باطری ها میبرن تا موارد دیگه

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
        1. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

          ۱۵ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (976 ديدگاه)

          نه کلا یه باتری دیگه کار میزارن و ضریب درگ رو کم می کنن از فیبر کربن و … استفاده می کنن

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
  4. Silent

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (506 ديدگاه)

    هر روز که گذشت فاصله تکنولوژی امریکا با اروپا بیش از پیش نمایان شد.
    جریان ev شدن صنعت خودرو نمونه بارز همین داستان هست که شرکت های باسابقه و پرادعای اروپایی حتی توان طراحی و درک از ماشین های الکتریکی رو نداشتن! طوری که استارتاپ!!! LUCID فرسنگ ها جلوتر از سری های فاجعه EQ بنز هست که یا دیپورت شدن یا مشتری سمتشون نیومد. که گل سر سبدش eqxx بود که فاجعه مطلق هست حداقل به زبان طراحی!
    سری های ix bmw هم با جلوپنجره نمادینشون نیازی به انالیز نداره.
    یا شاهکار BZ نام تویوتا و… کمپانی هایی که به اعتبار گذشتشون هستن .
    همین ixm60 رو با سری X2022 TESLA که بدون تبلیغ شروع به تحویل کرده قیاس کنید فاصله شون عیان می شه.
    احتمالا همون ۲۰۲۵ نوبتشون می رسه.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۵۱
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (158 ديدگاه)

      اندکی صبر سحر نزدیک است

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۸
      1. Silent

        ۱۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (506 ديدگاه)

        درود بر شما. چیزی که عیان هست رو عنوان کردم و احساس می شه که حتی زبان طراحی شوون رو هم حتی گم کردن.

        مسیله اینه که گیگافکتوری ها صبر نخواهند کرد و هدف گذاری فروش ۲ میلیوونی برا امسال دارن.

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۲۷
    2. Clean energy (بر باعث بانیش...)

      ۱۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (525 ديدگاه)

      تسلا دوست داری اوکی
      ولی چرا بقیه رو زمین میزنی؟:|

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۵
    3. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

      ۱۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (204 ديدگاه)

      بنز سالها قبل از بی ام و خودروسازی رو شروع ولی آیا سالها جلوتره ؟ خیر و البته لازمه بگم که هیچ شرکت خودروسازی از جمله تسلا نمیتونه با باطری ۱۰۰ کیلوواتی ، ۱۰۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشه و یکی از زیباترین خودروهای الکتریکی رو با پایین ترین ضریب درگ ممکن تولید کنه ، موضوع اینه که تسلا فقط داره روی باطری سرمای گذاری میکنه و خود ماشین رو از یاد برده ، پس خواهشا منتظر سری های قویتر eq بنز با پسوند amg باشید ، خودروهایی که لوکسترین امکانات و بهترین کیفیت رو با پایین ترین ضریب درگ و بالاترین پرفورمنس و برد ارائه میدن ، همچنین لازم به ذکره دوربرد ترین مدل تسلا حدود ۴۰۰ کیلومتر پیمایش کمتری نسبت به eqxx داره ، همچنین لوسید ایری که ۱۳ کیلووات اضافه در باطری هاش نسبت به این ماشین داره و البته ساختن خودرویی برقی با حجم ۱۰۰ کیلووات با وزنی معادل یه c کلاس خودش به اندازه کافی جدیت این خودروساز رو نشون میده

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۷
      1. Silent

        ۱۵ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (506 ديدگاه)

        “”۱۰۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشه و یکی از زیباترین خودروهای الکتریکی “”

        یکی از زیباترین هاس EQxx?!!!
        براحتی با ۲ بار بررسی ظاهرش می شه گفت یکی از بدفرم ترین طراحی های دایملر هست. رخ چراغ ها چیزی نمونده بره زیر لاستیک هاش. فرم اسپیدتیل برا ماشینی که ۲۰۰hp بیشتر نیست و نای شتاب گیری نداره که چی بشه. فقط کافیه ستاره از روش برداشته بشه خود نمایندگی هاش هم بعید تشخیص ش بدن.

        ۱۰۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشه………. می شه بعد فنی هر چند کانسپت و قیاسش با تسلا?
        برا کسی که شناخت کافی از دانش ev داره بد نیست یاداور شم ۶۰۰ کیلومتر پیمایش از باطری هایی هست که برا ۲۰۱۵ هست و همین نسل جدید باطری های TESLA براحتی پیمایش ۸۰۰ کیلومتری رو برا ماشین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰HP نظیر مدل S فراهم خواهد کرد. حالا اینکه eqxx نه پتنت و نه جزییات از باطری هاش رو بیرون داده ولی اینکه با ۲۰۰ اسب پیمایش ۱۰۰۰ کیلومتری اصلا چیز خاصی نیست. در همین حد که Solar_Impulse2 هواپیمای تک سرنشینه خورشیدی که بدون نیاز به سوخت ۵ شبانه روز!!! بدون سوخت گیری در حال پرواز بود!
        خوب یعنی این آینده؟ نه چون ابعاد بالهای فیبرکربن ش بیش از هر هواپیمای مسافری بود که تنها برای یک نفر!!!! جا داره
        که توسط André Borschberg براه شد خبری از آینده نیست پروژه برا ۲۰۱۴ هست. به مواردی از این پورتوتایپ ها مورد آزمایشگاهی گفته می شه که در همون تعداد هم باقی می مونه. حتما سرچ کنید Solar_Impulse2
        این برد ۱۰۰۰ تایی بنز هم همین ه یک شو تبلیغاتی برا عموم نه متخصص.
        eqxx رو مشخصا گفتم چون مثال زدین. اوضاع باقی برندها هم همینه.

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱۷
        1. Kf

          ۱۵ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (278 ديدگاه)

          متاسفانه فرهنگش هنوز تو مملکت جا نیفتاده ک ظاهر یه چیز سلیقه ای هستش و دلیل نمیشه خودرویی ک شما دوست داری بقیه هم عاشقش باشن

          موافقم ۱۸
          مخالفم ۲
        2. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

          ۱۵ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (204 ديدگاه)

          زمان همه چیزو معلوم میکنه ، پس بیاین منتظر آینده بمونیم تا ببینیم واقعا چه اتفاقی میفته

          موافقم ۷
          مخالفم ۴
        3. M.Kkarimi

          ۱۵ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (659 ديدگاه)

          اون روز هم یه چیزی گفته شد ، در جواب بحث کشید به تیکه انداختن و کشوندن صحبت به آمار فروش تسلا !! تا وقتی که مسئله طراحی سایبر تراک حل نشه صحبت در مورد طراحی چه EQXX یا …. اللخصوص توسط دوستان طرفدار تسلا واقعا جالب نیست !

          موافقم ۸
          مخالفم ۵
        4. Philipp

          ۱۵ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (882 ديدگاه)

          خدایی من نمیدونم شما تسلافنا چجوری روتون میشه در مورد طراحی صحبت کنین

          موافقم ۶
          مخالفم ۲
  5. فرهاد

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (115 ديدگاه)

    هر روز زشت تر از دیروز ، طراحی و زیبایی ماشین حداقل به اندازه پرفورمنس اهمیت داره.

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۶
  6. AMANTE

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (472 ديدگاه)

    از نظر فنی و عملکردی واقعا عالیه اما از نظر ظاهر داخل و بیرون بخصوص بیرون زیبا نیست.
    نمیدونم چرا کمپانی های خودروسازی توی طراحی ماشین های الکتریکی به ساده طراحی کردن یا عجیب طراحی کردن علاقه دارن.
    نمونه ی ساده طراحی تسلا و نمونه ی عجیب همین بی ام و.

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۰
  7. مهردادکمال

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (903 ديدگاه)

    اروپاییها فعلا روی عملکرد و جنبه های کاربردی تمرکز کردن حالا آینده نشون خواهد داد بایست منتظر طراحی های جذاب بود شک نکنین بی ام و این شکل نمی مونه

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  8. Bilbo

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (501 ديدگاه)

    من امروز بالاخره فهمیدم توان طراحی و درک از ماشین های الکتریکی فقط تو آمریکا هست و بقیه در حد استارت آپ های آمریکا هم نیستن. من نمیفهمم چه اصراریه اگه لیدر طراحی و درک از ماشین های الکتریکی هستن کمپانی های آمریکا، چرا یه عده هر روز مثل فشار فشار خورده ها میان تو هر پستی این برتری رو تو چشم ما می کنن. اوکی فهمیدیم قضیه چیه، تیک ایت ایزی برو :))))

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۰
  9. Arman

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (155 ديدگاه)

    برعکس بقیه من از طراحی کابین و بیرونش خوشم اومد واقعا

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۱
  10. ممد هلکت سوار

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    بقیه رو نمیدونم

    ولی حالم از طراحیش بهم میخوره به بدنه این سری خودرو ها میگن بدنه اتوبوسی

    گنده اس ارتفاعش زیاده و زشته

    دوسش ندارم

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱۲
  11. Kf

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (278 ديدگاه)

    یک الکتریکی دیگه با پسوند M تولید شد
    چ پیشرفت دردناکی

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  12. 1123

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (134 ديدگاه)

    در مقایسه با رقبا بردش کافی نیست بنظرم

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  13. فرشاد

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (21 ديدگاه)

    چقدر زشت،نکبت،بد سلیقه
    رقیب سرسخت پونتیاک ازتک!!!

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۳
  14. علی

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    به به چه هیولایی 👌👌 واقعا عالیه حرف نداره

    موافقم ۴
    مخالفم ۶
  15. Philipp

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (882 ديدگاه)

    من موندم اونی که اینو میخره چجوری هر روز سوارش میشه بدون اینکه صبحانش رو حیف و میل کرده باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. بهنام

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (90 ديدگاه)

    دوستان ما اینجا بعنوان یک عاشق خودرو حق داریم در مورد خودرو انتقاد کنیم و این حق رو حتی خوده کمپانی هم به عامه ی مردم میده .چیزی که برای من قابل هضم نیست دوتا مسأله هست .یک به اعتقادات همدیگر احترام بزاریم درحالیکه خیلی از عقاید غیر قابل احترامن و دیگری زیبایی و طراحی سلیقه ای هست .
    خب کیه تو دنیا بتونه بگه یک E46 زیبا نیست و یا اس کلاس W221 بدقواره و نازیباست؟ مگر اینکه بکه با سلیقه ی من سازگار نیست که باید بهش گفت (ای تو سلیقت).
    اقا این ماشین در اون کمپانی مانند یک احمق و عقب افتاه در یک خانواده ی نابغه هست و هیچ جوره نمی‌توان از طراحی بسیار بسیار زشت و ناهمگون اون دفاع کرد .
    جشنواره ای از خطوط مزخرف و زشت که گویی بده در حال فرو ریختن هست .

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  17. بهنام

    ۱۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (90 ديدگاه)

    بدنه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  18. امین

    ۱۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (274 ديدگاه)

    از نزدیک که ببینید شاید نظرتون عوض شه.
    من سلیقه شخصیم دهه نود بنز و بی ام و و دهه ۶۰ آمریکاست.
    ولی این مدل خوش عکس نیست.
    ابعادش با ظرافت طراحی مخصوصا توی شب زیباست.

    ولی من E46 دوست دارم مدل M

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا