بی ام و

نمایش ب‌ام‌و iX5 هیدروژن در رویداد خودرویی مونیخ

ب‌ام‌و iX5 هیدروژن در نمایشگاه خودروی مونیخ ۲۰۲۱ در دسترس بازدیدکنندگان قرار خواهد داشت. این خودرو ویترینی از تکنولوژی سلول سوختی ب‌ام‌و بوده و ژرمن‌ها به دنبال تولید محدود آن به منظور نمایش و تست در سال ۲۰۲۲ هستند.

iX5 هیدروژن قدرت ۱۶۸ اسب بخاری دارد اما ب‌ام‌و می‌گوید به منظور مانورهای اسپورت ویژه می‌تواند حداکثر خروجی ۳۶۹ اسبی هم داشته باشد. این خودرو حدود ۶ کیلوگرم هیدروژن را در دو باک پلاستیکی تقویت شده با فیبر کربن نگه می‌دارد. پر کردن این باک‌ها نیز ۳ تا ۴ دقیقه زمان می‌برد.

iX5 هیدروژن بر پایه ب‌ام‌و X5 تولید شده و برای تمایز بیشتر دارای جلوپنجره متفاوت، رینگ‌هایی با جزئیات جدید و عناصر آبی‌رنگ است. رکاب‌های درب و تریم پشت آمپرها نیز دارای نشان هیدروژن سلول سوخت می‌باشند.

خودروی موردبحث از لاستیک‌های پیرلی استفاده می‌کند که دارای لاستیک طبیعی و مواد خام ویژه برای هماهنگی با قوانین زیست‌محیطی هستند. iX5 روی رینگ‌های ۲۲ اینچی با طراحی آئرودینامیک سوار است.

ب‌ام‌و معتقد است تا زمانی که هیدروژن با انرژی تجدیدپذیر تولید شود و زیرساخت‌های مناسبی برای آن وجود داشته باشد یک گزینه مطمئن برای حمل‌ونقل بدون آلایندگی خواهد بود. این خودروساز می‌گوید سوخت هیدروژن سلول سوختی می‌تواند در کنار قوای محرکه الکتریکی به ویژه در مکان‌هایی که دسترسی آسان به شارژ محصولات الکتریکی وجود ندارد مورداستفاده قرار گیرد.

ب‌ام‌و چندین سال است که روی این پروژه کار می‌کند و در سال ۲۰۱۹ کانسپت i هیدروژن NEXT را معرفی کرد. این خودرو از قوای محرکه هیدروژنی که با همکاری تویوتا توسعه یافته بود استفاده می‌کرد.

اوایل سال جاری نیز تست‌های عمومی iX5 هیدروژن در اروپا و با تمرکز روی توسعه چندین سیستم الکترونیکی و تکنولوژی خاص شاسی شروع شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ♦SHAHRUKH♦

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (101 ديدگاه)

    طراحی عقب x5 قابل هضم تر از x3
    کاش هیدروژن فراگیر بشه برقیا بیشتر از بنزینیا آلودگی دارن چون فلزات خاصی رو باید استفاده کرد بنزینیا نهایت چیزی که میخوان بلوک سیلندر چدن یا آلومینیمه

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. AMG GT R

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1082 ديدگاه)

      خداوکیلی طراحی عقب ix5 زیباست

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. امین

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (578 ديدگاه)

      پس باید طراحی نسل بعدی بی ام و ببینی هفت پنج چطوری از طراحی فعلی فاصله گرفتن تعجب میکنی. همه چیز بسمت طرح مدلهای الکتریک رفته. چراغ جلو با جلو پنجره جزو هویت ش بوده اما قرار کلا عوض بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. با مهربونی جهان زیباتره

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1107 ديدگاه)

    اگر روی lpg سرمایه گذاری میکردن خیلی زودبازده تر و موثر تر از برق و دیزل و … بود

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. Sina10

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    امید های زیادی به هیدروژن هست هم درونسوز ، هم پیل‌سوختی
    مخصوصا من به درونسوزش امید دارم ، البته فقط و فقط در صورتی که از الکترولیز برای تولید هیدروژن استفاده کنن پاک محسوب میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    خداکنه جای برقی هیدروژنی بیاد خیلی بهتره،این ب‌ام‌و هم خیلی قشنگه👌

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. محمد مختاری آذر

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    یک شاسی بلند خوب به قوای محرکه هیدروژنی مجهز می شود ترکیب خوبی هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بی نام

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    بسیار زیبا
    حیف این طراحی ‌‌های زیبا که دارن با مدل هایی با چراغ دو قسمتی جایگزین می شن.
    البته ب ام و سری ۷ ۲۰۲۳ خیلی هم بد نیست ولی اصالت قبلی رو از بین بردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا