بی ام و هایپرکار مسابقهای V8 LMDh M را معرفی کرد
بی ام و جدیدترین خودروساز مطرحی است که از پروتوتایپ مسابقهای لمانز دیتونا رونمایی میکند. این خودرو که با نام M هیبرید V8 شناخته میشود فعلاً با انتشار تصاویری پیشنمایش شده است. محصول الکتریکی شده باواریا از پوشش ویژهای برای گرامی داشت 50 سالگی بخش M سود میبرد و درعینحال جزئیات نهایی آن نیز پنهان شدهاند. نمای ظاهری این خودرو بیش از آن چیزی خواهد بود که میبینیم زیرا تصاویری مبهم از خودروهای افسانهای بی ام و همچون 1976 3.0 CSL و 1981 M1/C را در خود جای داده است.
البته این پوشش استتاری نمیتواند شکل استثنایی M هیبرید V8 با آن چراغهای نرم و زیبا را پنهان کند. از اسپلیتر بزرگ جلو گرفته تا گلگیرهای عضلانی و بال و دیفیوزر عقب گیرا، M هیبرید V8 به اندازه دیگر خودروهای مسابقهای LMDh جذاب و میخکوب کننده نشان میدهد. این خودرو از نسخه جدید آینههای جانبی M سود میبرد و با کمی دقت میتوانید متوجه نشان موتور اسپرت وینتیج در کنار چراغهای عقب غیرعادی شوید.
این خودروی مسابقهای از شاسی دالارا سود میبرد و جلوپنجره کلیوی شکل پهن آن جزو نقاط برجستهای است که در خودروهای جادهای بی ام و دیده نمیشود. قرار شده معرفی مسابقهای این خودرو در مسابقات قهرمانی ایمسا سال 2023 صورت گیرد و تصمیم نهایی در خصوص حضورش در لمانز 2024 نیز طی ماههای آتی گرفته خواهد شد.
بی ام و درباره مشخصات M هیبرید V8 صحبت نمیکند اما با توجه به قوانین فیا درباره کلاس LMDh میتوان ایدهای از آن به دست آورد. طول/عرض/ارتفاع خودروهای حاضر در این کلاس نباید بیشتر از 5100/2000/1060 میلیمتر باشد و فاصله بین محوری نیز میتواند حداکثر 3148 میلیمتر باشد. این پروتوتایپ ها بدون سوخت و راننده باید حداقل 1030 کیلوگرم وزن داشته باشند.
تأمینکنندگان سیستمهای هیبریدی این خودروها نیز شرکتهای مهندسی پیشرفته ویلیامز، بوش و Xtrac هستند. نکته جالب اینکه هزینه کامل ترمزها نباید بیشتر از 26 هزار دلار باشد. دیگر قانون قابلذکر به حداقل وزن پیشرانه درونسوز مربوط میشود که همراه با توربوها و اگزوز باید 180 کیلوگرم باشد. بی ام و میگوید در آینده نزدیک تستهای این خودرو را شروع میکند و در حال کار روی پوشش بدنهای است که نشان دهنده پویایی و هیجان رقابت خودروهای هیبریدی خواهد بود.