بی ام وشورلت

درگ شورلت کامارو SS با بی ام و M2؛ جدال با گیربکس دستی

پس‌ازاینکه ب‌ام‌و M2 به مصاف شورلت کامارو ZL1 رفت، برای اینکه رقابت نزدیک‌تری داشته باشیم، این بار کامارو SS در برابر کوپهٔ کوچک باواریا قرار گرفته است.

چند روز پیش در پدال درگی از سم کارلیجن بین شورلت کامارو ZL1 و ب‌ام‌و M2 منتشر کردیم. در آن درگ، به دلیل عدم همخوانی قدرت دو خودرو، بسیاری از شما عزیزان در بخش نظرات اظهار داشتید که بهتر بود کامارو SS در برابر M2 قرار می‌گرفت تا قدرت دو خودرو برابر باشد. گویا همین موضوع را دنبال کنندگان کانال یوتیوب سم کارلیجن هم مطرح کرده‌اند زیرا این کانال مدت کوتاهی پس از ویدئوی قبلی، درگ جدیدی بین M2 و کامارو برگزار کرده و این بار نسخهٔ SS ماسل کار شورلت را به میدان آورده است.

کامارو SS بسیار از نسخهٔ ZL1 ضعیف‌تر است زیرا هرچند این مدل هم از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 استفاده می‌کند اما برخلاف ZL1، در اینجا خبری از سوپرشارژر نیست و موتور به‌صورت تنفس طبیعی ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال این نیرو اما در نمونهٔ حاضر در درگ مثل ZL1 قبلی توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد. کامارو SS با وزن ۱۶۷۲ کیلوگرم، کمی از رقیب آلمانی ارزان‌تر و با قیمت ۴۰ هزار دلار، بسیار ارزان‌تر از آن است.

در سمت دیگر میدان، ب‌ام‌و M2 با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توئین توربو ایستاده است. این موتور ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین، قدرت کوپهٔ ب‌ام‌و تقریباً با رقیب آمریکایی یکسان است اما گشتاور کمتری دارد و با وزن ۱۷۰۱ کیلوگرم، کمی سنگین‌تر است. در این خودرو هم نیروی موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما M2 با قیمت ۶۳ هزار دلار، بسیار گران‌تر از کامارو SS است.

رقابت این دو ماشین با مسابقات رولینگ آغاز می‌شود. دو مسابقهٔ اول با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در دندهٔ دو شروع می‌شود و در آخرین رولینگ سرعت به ۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش میابد اما همچنان خودروها در دنده دو هستند. در اولین رولینگ، برای مدتی خودروها شانه‌به‌شانهٔ هم پیش رفتند اما در ادامه ۳ لیتری توئین توربوی ب‌ام‌و برتری خود را نسبت به ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی رقیب نشان داد. در رولینگ دوم بازهم کامارو شکست خورد اما در رولینگ سوم توانست رقیب آلمانی را مغلوب کند که این نشان می‌دهد شورلت در سرعت‌های بالا عملکرد بهتری دارد.

درنهایت نوبت به مسابقات درگ می‌رسد. در درگ اول این ب‌ام‌و است که زودتر به خط پایان می‌رسد اما اختلاف آن‌قدر زیاد نیست و نشان می‌دهد که کامارو حتی در نسخهٔ SS هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. بااین‌حال، شورلت در درگ دوم  عملکرد ضعیف‌تری داشت و باعث شد M2 پیروز کلی این رقابت لقب گیرد. بهترین زمان پیمودن ۴۰۰ متر برای ب‌ام‌و ۱۲.۶ ثانیه و برای شورلت ۱۲.۹ ثانیه بود.

مقایسه مشخصات فنی

 

شورلت کامارو SS

ب‌ام‌و M2

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۳ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۴۵۵ اسب بخار ۴۶۰ اسب بخار
گشتاور ۶۱۷ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۶۷۲ کیلوگرم ۱۷۰۱ کیلوگرم
قیمت ۴۰ هزار دلار ۶۳ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    آخه چرا با گیربکس دنده ای !! باید نسخه های اتومات رو میاوردن تا رقابت جذاب تر و منصفانه تر بشه ! ماشین دنده ای برای درگ بدرد نمیخوره مگه اینکه خیلی حرف ای و با تجربه باشی غیر از این فایده نداره ( این مردک فکر کنم همین ۲ سال پیش رانندگی با دنده ای یاد گرفته )

    موافقم 28
    مخالفم 5
  2. ARIAN

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (295 ديدگاه)

    اولین باره که میبینم کامارو به عنوان یک ماسل کار از خودروی کوچکی مثل m2 سبکتره! قبلا m3 ها به سختی هزارو پونصد کیلو بودن اما الان m2 شده یکو هفتصد! جالبتر از اون سی کلاس هایبرید جدید شده دو تن😂 درکل نتیجه اونقدر فاحش نبود و جزئی بود و به نظر من اگر من پول داشتم کامارو رو میخریدم چون بی ام و پنجاه درصد گرونتره خیلی بهتر هم نیست فقط یکم بهتره البته صدای اگزوز کامارو هم دنیاییه واسه خودش😍👌

    موافقم 29
    مخالفم 9
    1. علی

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (173 ديدگاه)

      صداشو ترجیح میدم به بی ام وه

      موافقم 4
      مخالفم 2
  3. Gdm

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (65 ديدگاه)

    کی فکرشو میکرد ی روز M2 از کامارو سنگین تر باشه😶💔

    موافقم 33
    مخالفم 2
  4. TRD

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عشق است کامارو بدون توضیح اضافه .

    موافقم 25
    مخالفم 13
  5. datsun

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3508 ديدگاه)

    واقعا قیمت کامارو ss مفته

    موافقم 38
    مخالفم 3
  6. H2

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    قیمت کامارو نتیجه رو تغییر میده

    موافقم 19
    مخالفم 3
  7. mercedes

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (327 ديدگاه)

    قیافه مردونه کامارو رو ترجیح میدم.
    دیگه موتور شیشو نیم لیتری v8 اون رخ عقب نابش به کنار.

    موافقم 16
    مخالفم 5
  8. ARMAN سابق

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    با توجه به علایقم صدای کامارو رو به هزار تا M2 با اون قیافه نه چندان جالبش ترجیح میدم

    موافقم 16
    مخالفم 14
  9. JDM

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (633 ديدگاه)

    درگی که این طرف میزاره اصلا قابل‌قبول نیست اصلا خوب لانچ نمیکنن یا دنده بد میدن ولی نتیجه هر جای دیگه بود با برد بیمر همراه بود به نظر من کامارو فاکتور های بهتری داره برای خرید چه طراحی چه فنی هرچند برتری m2 اونقدری نبود که قیمتشو توجیح کنه

    موافقم 10
    مخالفم 6
  10. blackwing

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (901 ديدگاه)

    با ۲۳ هزار دلار اختلاف خوشگل ترین بادی کیت رو میشه بست رو ماشین و یه دستی رو موتور کشید و نتیجه خیلی عوض میشه.

    آسمون به زمین بیاد کامارو 🇺🇸🥱

    موافقم 27
    مخالفم 11
    1. محسن

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (162 ديدگاه)

      کامارو همینجوریش فرشته زیبایی انقد ابهت زیبایی داره

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. blackwing

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (901 ديدگاه)

        ۱۰۰٪ همینه
        مقایسه‌ش با این سوسک واقعاً درخور نیست

        موافقم 4
        مخالفم 13
  11. محمدهادی

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2151 ديدگاه)

    آها،حالا شد
    این رقابت منطقی تره
    بی ام و با قدرت برابر ولی وزن بالاتر کامارو اس اس معروفو زد،اونم در ۴ رقابت مجزا
    چطور میشه؟
    دیگه اینجا همه چیز برابر بود،حتی در مسئله محور انتقال قدرت
    با وزن کمتر چرا حداقل پا له پاش نیومد؟
    مثلا ۳تا رقابتو اون برنده شه با اختلاف خیل کم
    سه تارم این یکی برنده شه

    موافقم 22
    مخالفم 9
    1. امیرمحمد

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (134 ديدگاه)

      قیمت کامارو کمتر بود
      قیمت خیلی اثر گذاره
      قیمت کامارو از بی ام و خیلی کمتر هستش اما پا به پاش اومد

      موافقم 2
      مخالفم 1
  12. MehdiTurbo

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1983 ديدگاه)

    هم قیمت هم بودن من کامرو انتخابم بود دیگه چه برسه با این قیمت
    تو این کلاس اسپورت و جذابیت مطرحه که کامرو خیلی بیشتر تو این موارد برای من
    اختلاف خیلی جزئی بود و تو خودروهای دنده ای مهارت در حد دو ثانیه اختلاف میتونه تاثیر بگذاره برای به حق بودن باید یه راننده یه مسافت طی کنه زمان بگیره
    هر چند شاید و ممکنه بازم نتیجه همین باشه ولی ممکن هم هست تایماشون یکی بشه هر چند یکم رانندش ناشی میزد به نظرم
    برای من برای انتخاب خودرو تو شهر شتاب مطرح نیس تو شهر نمیخوای کورس بزاری شتابام الان دیکه اختلافا همه در حد چند دهم ثانیه اس باید اونی که باش عشق میکنی انتخاب کنی ظاهر کیفیت امکانات
    صدای موتور کامرو برای من خیلی به شدت جذاب تر بود
    البته تو ایران گزینه ای موجود نیس 😂 اینا برای اون ور اب گفتم

    موافقم 12
    مخالفم 4
  13. Enzo Ferrari 2008

    ۱۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    کامارو🖤🖤🖤

    موافقم 8
    مخالفم 4
  14. فرشاد

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    به جز لوگوی m2هیچ جاش به یه بیمر نمیخوره و من در این بین انتخابم کامارو هس
    اما بازم وقتی قدرت برابرشه واسه امریکا اب قطعه و کرکره هم پایین
    درگ جذاب ینی ZL1vs,M4CS

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. Heavy-Duty

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (39 ديدگاه)
    2. سوشیانت

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      واسه آلمان هم آب قطعه با وجود کامارو zl1

      موافقم 4
      مخالفم 7
      1. فرشاد

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        تو کوپون ریپلی زدنت تموم شده کهنه شدی😂

        موافقم 1
        مخالفم 1
  15. محسن

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (162 ديدگاه)

    قیمت کامارو 😐 کلا شورلت قیمت گذاریش خیلی عجیبه پول یه راوفور نسخه پایه میدی شورلت کامارو با موتور ۸ سیلندر گیرت میاد

    موافقم 6
    مخالفم 2
  16. JDM سابق

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (379 ديدگاه)

    قطعا کامارو
    کامارو با یه راننده نسبتاً ماهر راحت ۱۲.۶ میزنه
    بی ام و سره قدرت اعلامی دروغ زیاد میگه
    اول فکر میکردم کامارو جدید خیلی زشت شده الان که دقت میکنم زیاد هم بد نشده تو عکس آخری ببیند از نیم رخ چه ابهتی داره، تو عکس اول هم از لحاظ قیافه خیلی از ام۲ سرتره
    با موتوری که پتانسیل تیونینگ بالا داره و همچنین قیمت بسیار مناسب تر

    موافقم 5
    مخالفم 4
  17. علی

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    من کامارو رو ترجیح میدم کلا از این مدل m2 2022 خوشم نمیاد نسل قبلیش خیلی بهتر بود خیلی بد قیافس مخصوصا دو تا ورودی هوا رو سپرش که مربعین پشتشم عین سایناs🤣🤣🤣

    موافقم 2
    مخالفم 2
  18. امیرمحمد

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (134 ديدگاه)

    لینک گروه چت پدال
    یه گروهی که خودمون ساختیم
    توش عضو شید👇
    https://eitaa.com/joinchat/675873200C9222f297b7

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا