در مسابقهٔ درگ، شلبی GT350R با پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی و ۵۲۶ اسب بخار قدرت سریعتر خواهد بود یا بامو M3 با موتور توئین توربو و ۴۸۰ اسب بخار؟
هرچند گیربکسهای اتوماتیک این روزها بسیار فراگیر شدهاند ولی گیربکسهای دستی هنوز هم در بین علاقهمندان به رانندگی محبوب هستند و در بازار نیز همچنان میتوان خودروهایی را با گیربکس دستی پیدا کرد. بامو M3 و فورد موستانگ ازجمله خودروهایی هستند که هنوز با سه پدال قابل خریداریاند. حال سم کارلیجن در جدیدترین ویدئوی خود، این دو ماشین اسپرت را با گیربکسهای دستی در برابر هم قرار داده است تا ببینیم در مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر کدامیک سریعتر است.
موستانگ حاضر در این ویدئو، از شلبی GT350R نسل قبلی است یعنی مدلی که زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ جذاب ۵.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی میللنگ تخت با ۵۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در سمت دیگر، نسخهٔ پایهٔ بامو M3 قرار گرفته است. در این نسخه، پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو، ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که اختلافی ۴۶ اسب بخاری و ۳۰ نیوتن متری را با موستانگ نشان میدهد. از لحاظ وزن اما دو خودرو با ۱۶۸۶ کیلوگرم برای موستانگ و ۱۷۲۲ کیلوگرم برای بامو، تقریباً نزدیک به هم هستند.
دو خودرو ابتدا در مسابقات رولینگ به مصاف هم میروند. در رولینگ اول از سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت، دو خودرو تقریباً همزمان به خط پایان میرسند اما در رولینگ دوم از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، موستانگ راحتتر برنده میشود. در مسابقات درگ از حالت سکون نیز همین نتیجه تکرار میشود و شلبی قدیمی با اختلاف نسبتاً زیادی سدان باواریایی را مغلوب میکند. در این مسابقات، موستانگ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۴ ثانیه را ثبت میکند و پس از ۱۲.۲ ثانیه به پایان ۴۰۰ متر میرسد درحالیکه این اعداد برای بامو به ترتیب ۴.۳ ثانیه و ۱۲.۷ ثانیه هستند.
مقایسه مشخصات فنی
بامو M3 | شلبی GT350R | |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 توئین توربو | ۵.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۸۰ اسب بخار | ۵۲۶ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۵۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۲۲ کیلوگرم | ۱۶۸۶ کیلوگرم |
قیمت | ۷۷,۱۷۵ دلار | ۷۴,۵۳۰ دلار |
Cehx
۱۸ بهمن ۱۴۰۳با این طراحی موستانگ میشه زندگی کرد
از نظر من نسل های جدیدش اصلا به ظرافت این نیستند
بی ام و هم نسل قبلش f80 رو خیلی بیشتر می پسندم ولی طراحی همین هم معقوله
پیام
۱۸ بهمن ۱۴۰۳شلبی
miladzm
۱۸ بهمن ۱۴۰۳اگه بخام بدون الکل مست بشم قطعا اولین گزینه م گوش دادن به صدای انجین وودو جی تی ۳۵۰ ئه
بدون شک یکی از بهترین اسپورت های تاریخ
البته قیمتش همینجوری میکشه بالا الان کارکرد پایینش حدود ۱۴۰-۱۵۰ تا معامله میشه البته کلا شلبی ها همینن همشون .
استایلش هم یجوریه بقول موتورترند همیشه توجه پلیس را جلب میکند :))
Arash2009
۱۸ بهمن ۱۴۰۳قطعا موستانگ
موتور v8
طراحی کلاسیک و اصیل
پرفورمنسش هم کمی بهتره
عجیبه قیمت ها تقریبا برابرن
داریوش
۱۸ بهمن ۱۴۰۳موستانگ خیلی زیباست، اگر یک اروپایی بخواد از بین این دو یکی رو انتخاب کنه دلیلی که میتونه تو این زمینه کمکش کنه مصرف سوخت این دو ماشینه؛
شلبی قیمتش ثابته ولی BMW این نسخه رو ارزونتر میفروشه.
ali_x76
۱۸ بهمن ۱۴۰۳ماستنگ GT350R به خاطر تجهیزات خاصش نسبت به نسخه GT حدود ۳۰ هزارتا گرونتره
رینگ هاش کربنیه و …
کلا اسپرتی و پرفرمنس محورترین نسخه ماستنگه تا الان (از GT500 قویتر هم بهتره)
amir
۱۸ بهمن ۱۴۰۳موستانگ یه فرق جالبی با بقیه ماسل گارا داره اینه که هم زمان حس اسپرت و قلمچاقی رو میده اونم به طرز دل نشین
الان چلنجر قلمچاق خالصه کمتر توش اسپرت بودن احساس میشه ولی موستانگ هم بدنه حجیم و عضلانی داره هم همزمان اسپرت بودنو توش میشه احساس کرد
کامارو هم همینطوره البته هرچمد بازم بیشتر حس ماسل کارو میده تا اسپرت ولی موستانگ این قضیه رو قشنگ تر پیاده میکنه یه ترکیب متعادل از هر دو بحث
miladzm
۱۸ بهمن ۱۴۰۳این قیمت مال عهد بوقه اون زمان ک میخواستی صفرشو از کارخونه بگیری تولید میشد الان هی میره بالا یه نسخه R کارکرد احدود ۵-۶ هزار مایل راحت ۱۴۵ تا آب میخوره واست
داریوش
۱۸ بهمن ۱۴۰۳دوتا دف عقب…
مهندسی آلمانی که خالق یک اثر هنری شده در مقابل ماسل کار عضلانی.
ممنون از آقای دهقان
(Ali(chevynova
۱۸ بهمن ۱۴۰۳فقط اونی که سال ۱۹۶۹ موتورش ۴۲۹ بود و ۳۷۵ اسب قدرت داشت
فقط اونی که از ۱۹۶۴ تا الات داره تولید میشه
فقط اونی که در ۱۹۷۰ با موتور ۳۰۲ با ۲۹۰ اسب لاستیک دود میکرد
فقط موستانگ ،پرفروش ترین کوپه اسپرت جهان که با قیمت کمتر ولی پرفورمنس بهترش تونست مثل همیشه برتریش رو نشون بده
ماشالاه تاندر بولت ۱۹۶۴
ماشالاه تاندربرد ۱۹۵۷
ماشالاه مخترع خط تولید در ۱۹۰۳
داریوش
۱۸ بهمن ۱۴۰۳چرا تو 70 سال پیش گیر کردی؟
یه سر برو کیش دو سه تا آمریکایی 2013 به این ور رنت کن فرق ماشین مدرن با کلاسیک احساس کنی.
با وجود موستانگ صفر کیلومتر با مشخصات بهتر و قدرت بیشتر من که حاضر نیستم 1000 دلار هم برای نسخه 1970 پول بدم.
Taha Ayoobi
۱۸ بهمن ۱۴۰۳داریوش جان موفق باشی، شمایی که میگی حاضر نیستم هزار تا هم بدم جات اینجا نیست
amir
۱۸ بهمن ۱۴۰۳من کاری به موستانگ ندارم من خودم حتما تو گاراژ رویاهام حتما موستانگ خواهد بود چون مثل موستانگ نداریم ولی این جملات تکراری رو مخمه تمومشم نمیکنه اشتباها فکر میکنه چون ما چون طرفدار آمریکایی ها نیستیم این حرفو بهش میزنیم خبر نداره حتی از خودش بیشتر آمریکایی ها رو دوست داریم بهش میگی میگه نخون فکر میکنه خفنه با این لج بازی ها آقا نمیگم طرفداریتو بکن اینجا یه سایته هر کسی هم طرفدار یه چیزی هست و ابرازش میکنه ولی روش های متفاوتی رو انتخاب کن چندساله فقط میگه ماشالا
از دستش به خوده کلمه ماشالا حساس شدم دیگه
داریوش
۱۸ بهمن ۱۴۰۳به شما مربوط نیست
تا زمانی ماشین کارکرده ارزش خرید داره که آخرین نسخه تولیدیش باشه.
مازیار
۱۸ بهمن ۱۴۰۳لطفا راجع به مجوز بودن بقیه کاربرانی که ممکنه از امریکایی قدیمی خوششون نیاد هم تعیین تکلیف بفرمائید
بهرحال حضور تحمیلی در جمع اصلا خوشایند نیست
ضمنا بزرگواری شما در آرزوی موفقیت برای داریوش بعد از اخراجش هم قابل ستایشه
Taha Ayoobi
۱۸ بهمن ۱۴۰۳منظورم سایت نبود، زیر کامنت علی نوا منظورم بود
سوشیانت
۱۸ بهمن ۱۴۰۳اگر اون خودرو های ۷۰ سال پیش نبودن صنعت خودرو به اینجا نمی رسید
داریوش
۱۸ بهمن ۱۴۰۳خب که چی؟ یعنی چون پراید مدل 1372 کره ای وجود داره دیگه من اطلس صفر که نسخه جدید پراید هست نباید بخرم؟ برم همون کهنه رو بخرم؟
چی رو به چی ربط میدی بچه؟
سوشیانت
۱۸ بهمن ۱۴۰۳کوچولو جان کسی که میره کلاسیک میخره اون ماشین ها از نظرش با ارزشن تویی که پراید رو مثال میزنی نشون دادی که چیزی از ماشین نمیدونی
miladzm
۱۸ بهمن ۱۴۰۳این که شما حاضر نیستی ذره ای اهمیت نداره اونی ک عشقشو داره تو بازار آزاد میره میخره انجینش هم سواپ میکنه کیف دنیا رو میبره
انقد طرفدرا همین ماستنگ ۷۰ زیاده که که خود فورد اصلا یه برنامه ای واسه جایگزینی انجین قدیمی ماستنگ های دهه ۶۰و ۷۰ با کایوت داره راحت برو تو پروژه کایوت نسل ۴ ببند رو ماستنگ ۶۹ کیفشو ببر
BMW is GOD
۱۸ بهمن ۱۴۰۳این درگ قبول نیست باید بیامو ام ۳ کامپتیشن ایکس درایو رو که ۵۳۰ اسب قدرتش هست رو می آوردن الان اینجا اختلافش با فورد خیلی زیاده هم تو وزن هم تو قدرت ولی با این حال پا به پاش داشت میرفت واقعاً باید به بیامو دست مریزاد گفت
Taha Ayoobi
۱۸ بهمن ۱۴۰۳ایکس درایو بیارن که چی بشه وقتی فورد دیفرانسیل عقبه؟
سوشیانت
۱۹ بهمن ۱۴۰۳خب پس بریم gt500 رو بیاریم که m8 کامپتیشن هم شکست میده
amirboss
۱۸ بهمن ۱۴۰۳از این رقابت نابرابر بگذریم و بچسبیم به طراحی و پرفورمنس و قابلیت های فنی و….
به نظر من ماستنگ یه سروگردن از بی ام و بالاتره.
چه از لحاظ آرگونومی و طراحی چه از لحاظ هماهنگی بیشتر بین گیرباکس و پیشرانه و صد البته جذابیت های فنی و بصری.
من خودم از نسل های قبلی بی ام و بیشتر لذت میبردم
amir
۱۸ بهمن ۱۴۰۳اصلا این طراحی آزار دهنده بی ام و با موستانگ قابل قیاس نیست
BMW is GOD
۱۸ بهمن ۱۴۰۳این درنگ ناعادلانه است باید بیامو ام ۳ کامپتیشن ایکس درایو رو میآوردن الان اختلافش با فورد موستانگ خیلی زیاده هم تو وزن هم تو قدرت ولی با این حال داشت پا به پاش میرفت واقعاً دم بیامو گرم
Taha Ayoobi
۱۸ بهمن ۱۴۰۳🐎
Mohammad Hosein Molajafari
۱۸ بهمن ۱۴۰۳موستانگ 3 به بعد عالیه ولی همچنان تو دنده 1 و 2 خیلی خوب نیست مشکلی که بیشتر به دف عقب بودن و یا گیربکس مربوط میشه. انگار انتقال قدرت خیلی خوبی ندارن برای همین تو دنده 1 و 2 همیشه عقب میفتن . مشکلی که چلنجر دیمون هم دیده میشه که اگر تو آسفالت مخصوص نباشه تا دنده 3 اصلا خوب نیست. موستانگ هم نمیدونم به چه دلیل همچنان دنده 1 و 2 خیلی اوکی نیست ولی از 3 به بعد خیلی خوب عمل میکنه به خصوص اینکه قدرت موتور با ضریب های دنده 3 و 4 و 5 خیلی مچ هست باعث میشه ماشین قدرتش رو خوب نشون بده
Siyavash
۱۸ بهمن ۱۴۰۳جالب بود ولی راننده بی ام و ناشیانه دنده میداد .ولی جفت ماشینشون رو دوست دارم چون دنده دستی و دف عقب هستن و اوج لذت رانندگی هستن..
datsun
۱۸ بهمن ۱۴۰۳عملکرد بیمر فوقالعاده بود برنده واقعی اینجا بیمره
خزان
۱۸ بهمن ۱۴۰۳همچنان بعد درگ جای یه تایم پیست درست حسابی خالیه. مقایسه ۲ خودرو باید شامل هندلینگ و پایداری، وزن و تقسیم وزن و سایر پارامترا هم باشه نه فقط شتاب در خط مستقیم
maranello550
۲۰ بهمن ۱۴۰۳استاد
گیربکس 6 سرعته دستی که نوشتید
یعنی 5 دنده جلو و یکی عقب ؟
M power
۲۱ بهمن ۱۴۰۳راننده بیمر ناشی.مشخص بود راننده موستانگ حرفه ای هستش چون اصن قیافشم نشون ندادن ک بعدن داستان نشه