بی ام و

درگ بی ام و M3 xDrive تیون شده و لوسید ایر؛ کدام‌یک سریع‌تر است؟

اگرچه مقایسه خودروهای بنزینی و برقی چندان صحیح نخواهد بود اما قطعاً افراد زیادی خواهان تماشای مسابقه درگ بی ام و M3 xDrive تیون شده با لوسید ایر برقی هستند.

ما در دوران منحصربه‌فردی زندگی می‌کنیم چراکه خودروسازان هم محصولات پرفورمنس درون‌سوز و هم خودروهای تمام برقی را تولید می‌کنند. در برخی موارد قوای محرکه درون‌سوز و برقی باهم ترکیب می‌شوند تا محصولات هیبریدی بسیار قوی متولد شوند. از آنجایی که عمر خودروهای بنزینی کم‌کم به پایان رسیده و خودروهای برقی بازار را به دست می‌گیرند، کار واو تصمیم گرفته یک خودروی درون‌سوز را در برابر محصولی بدون آلایندگی قرار دهد. در ادامه مسابقه درگ بی ام و M3 و لوسید ایر را تماشا خواهید کرد.

M3 حاضر در این رقابت نه تنها به سیستم چهار چرخ محرک مجهز بوده بلکه قوای محرکه آن تیون شده است. این خودرو ماه پیش در برابر فراری SF90 استراداله نیز حضور یافت و عملکرد خوبی داشت. سدان موردبحث توسط شرکت تام ریگلی تیون شده و نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی آن هم‌اکنون ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. وزن سدان دوست‌داشتنی بی ام و نیز به ۱۷۸۰ کیلوگرم می‌رسد.

در طرف دیگر لوسید ایر دریم پرفورمنس قرار دارد که ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۹۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. اگرچه با نگاه به همین ارقام شانس M3 بسیار کم به نظر خواهد رسید اما باید دانست وزن لوسید به ۲۳۸۳ کیلوگرم می‌رسد که در واقع فاصله‌ای ۶۰۰ کیلوگرمی بین دو خودرو ایجاد می‌شود. همان‌طور که بارها و بارها در پدال دیده‌ایم، قدرت پیشرانه تنها فاکتور مهم در درگ نیست و در این مسابقه نیز می‌توان چنین چیزی را مشاهده کرد. در حال حاضر خودروهای برقی با مشکلی به نام وزن بالا مواجه هستند اما قطعاً در سال‌های پیش رو و با پیشرفت‌های رخ داده شاهد کاهش وزن آن‌ها و بهبود شعاع حرکتی خواهیم بود. در آن زمان خودروهای درون‌سوز حتی با تیونینگ پرقدرت نیز شانسی برای رقابت با مدل‌های برقی نخواهند داشت…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1682 ديدگاه)

    تیون خوبی شده و قطعات اصلی موتور هم تغییر نکرده و صرفا تغییراتی تو ECU، خنک کننده و سیستم های ورودی هوا داده. یه تیون سبک و حرفه ای بر عکس اون تیون های بی در و پیکر رامون روسی، حتی گارانتی هم داره.

    تو خیلی از فروم های بیمر هم میگن بهتر موتورهای بیمر زیر 800 اسب بمونه و بخاطر پیچیدگی بالا و حجم پایین دستکاری اضافه نشه.

    موافقم 28
    مخالفم 1
    1. R/T

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      چه جالب
      با همین تیون واقعا سریعه

      موافقم 16
      مخالفم 0
    2. Dariush saadat

      ۱۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (88 ديدگاه)

      آقا عجیب نیست
      اختلاف قدرت نزدیک ۳۶۰ اسب بخار
      اختلاف گشتاور ۴۹۰ نیوتن متر ه
      اختلاف وزن ۶۰۰ کیلو
      تقریبا بنز با همین مقدار قدرت و گشتاور و با وزن بالای ۱۵۰۰ کیلو صفر تا صد و تو ۴.۵ ثانیه می‌ره
      حالا چطور لوسی عقب موند؟!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 14
  2. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    والا تا جایی که ما میدونیم لوسید به راحتی تو محدوده 9 تایم میزنه.این کارواو انقدر احمقه که حتی سعی نکرد اولش ام3 رو کمی عقب نگه داره.کل تاریخ بیمر تو خوابش هم نمیبینه بتونه از لوسید جلو بیوفته اونم تو شروع حرکت.کلا پدال ما رو آرزو به دل گذاشت یه 4تا درگ حرفهای بزاره.فردا یه عده این مزخرفات استناد میکنن که دیدید بیمر لوسید رو برد.مثل اون درگ پر از کینه و نفرت دیمون و 911 که همین مرتیکه بی شرف با دیمون 11.5 میزد و فکر میکرد قراره رکورد سریعترین ماشین تاریخ رو از داج بگیرن و بدن به پورشه.

    موافقم 18
    مخالفم 62
    1. فرشاد

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      چوب خدا صدا نداره رو از حرفات متوجه میشم😂

      موافقم 17
      مخالفم 1
    2. سروش

      ۱۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      چرا وقتی اطلاعات نداری الکی حرف میزنی آخه m3 xdrive با ۵۱۰ اسب فابریک صفر تا صد رو ۲.۸ و ۴۰۰ مترو توی ۱۱.۳ ثانیه میزنه
      خیلی عادیه که با ۲۴۰ اسب اضافه لوسید ایرو که ۲.۵ میزنه رو به راحتی بگیره

      موافقم 8
      مخالفم 0
    3. سروش

      ۱۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      چقدر تعصبی تو😂 اون تایمایی که میبینی فقد تو پیست مخصوص درگ نه آسفالت معمولی دیمون به صد جدش خندیده بتونه تو خیابون حریف پورش بشه
      یه چیز دیگه این بی ام و ۹۱۱ توربو رو هم میزنه پس دیمون هم میزنه حالا باز فشار بخور😂

      موافقم 16
      مخالفم 0
  3. R/T

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    این بی ام و m3 تیون عجب چیزی بود آسفالت قشنگ کند

    موافقم 27
    مخالفم 1
  4. محمدهادی

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2151 ديدگاه)

    عججب یاغی این بی ام و
    برقی بالای ۱۱۰۰ اسب بخار و زد
    تنها با ۷۵۰ اسب،ازطریق یک ارتقای جزئی در برنامه ریزی سوخت و ری مپ ECU موتور
    گیربکس،انتقال قدرت،شتاب آنی موتور
    همه اینها در بهترین حالت ممکنن که اینچنین پا به پای یک الکتریکی تا دندان مسلح میشه با درون سوزها حرکت کرد

    موافقم 31
    مخالفم 4
    1. R@min

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1682 ديدگاه)

      سیستم چهارچرخ x-drive به مراتب از موتورهای بیمر مهم تره.

      موافقم 9
      مخالفم 8
  5. Kf

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (508 ديدگاه)

    این است قدرت بنزین

    موافقم 25
    مخالفم 1
  6. محمدهادی

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2151 ديدگاه)

    خخخخ
    تبریک میگم بهت کاربر عزیز
    امیدوارم برای رسالتی که بوجود اومدی توی وظایفت موفق باشی و هرجا که اکانت تسلا حضور پیدا کرد با قدرت اونجا باشی😂😂👏
    خخخخ
    درود به همه عاشقان صدای انجین

    موافقم 18
    مخالفم 2
  7. BMW

    ۱۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1223 ديدگاه)

    هیولای بی رحم لعنتی جذاب m3 داشت آسفالت هارو درو می‌کرد با خودش عشق واقعا کاربر تسلا کجایی از پناهندگی
    بیا بیرون یا برو تو لاک خودت فقط بلدی موقعی بیایی که تسلا هست وگرنه جیک هم نمیزنی ۹۹ درصد سایت کجا و تو ۱ درصد کجا به هر حال لذت بردم از این درگ

    موافقم 17
    مخالفم 1
  8. Dariush saadat

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    یه چیز دیگه خودرو های برقی گشتاور آنی تولید میکنن مثل خودرو درون سوز احتیاج به دور موتور بالا ندارن چطور با ۳۶۰ اسب بخار اضافه و ۴۹۰ نیوتن متر گشتاور و اختلاف ۶۰۰ کیلو تونست از بوسید جلو بزنه
    یکی از دوستان حرف خوبی زد بوسید درگ زیر ۹یا ۱۰ ثانیه ندارن
    جا تعجب داره

    موافقم 2
    مخالفم 8
  9. Dariush saadat

    ۱۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    یعنی این بی ام دبلیو از بوگاتی شیرون تو قصر تا صد سریع تره؟
    چون بارها بوسید شیرون رو شکست داده تو صفر تا صد

    موافقم 3
    مخالفم 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا