بی ام ودوجلکسوس

درگ جذاب سدان‌های اسپرت، بی ام و M340i، لکسوس IS500 و دوج چارجر

از بین این سه سدان اسپرت با قیمتی در حدود ۶۰ هزار دلار و قدرتی بین ۳۸۰ تا ۴۸۰ اسب بخار، در مسابقهٔ درگ کدام‌یک سریع‌تر است؟

بررسی مشخصات را با قوی‌ترین عضو جمع یعنی دوج چارجر آغاز می‌کنیم که از نوع سوپر بی است. این یکی از نسخه‌های ویژه‌ای بود که دوج در سال ۲۰۲۳ برای خداحافظی با چارجر معرفی کرد. سوپر بی بر اساس چارجر اسکات پک ساخته شده که یعنی زیر کاپوت آن خبری از موتور سوپرشارژ ۷۰۰ اسبی هلکت نیست و از پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. از سوپر بی ۵۰۰ دستگاه در نسخۀ وایدبادی و ۵۰۰ دستگاه با بدنهٔ معمولی و رنگ آبی تولید شد که نمونهٔ حاضر در این درگ از نوع وایدبادی است.

خودروی بعدی، لکسوس IS500 است که هرچند تبار ژاپنی دارد ولی مثل چارجر آمریکایی از یک پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کند و محرک عقب است. البته پیشرانهٔ لکسوس با ۵ لیتر حجم، بسیار از دوج کوچک‌تر است ولی با ۴۷۲ اسب بخار قدرت، خیلی ضعیف‌تر از رقیب آمریکایی نیست. یکی از دلایل این خروجی قابل‌احترام، بهره‌مندی از سیستم سوپاپ مدرن DOHC است درحالی‌که پیشرانهٔ چارجر یک موتور سنتی پوشراد است. خودروی آخر گروه اما از لحاظ قوای محرکه کاملاً با دو سدان دیگر متفاوت است زیرا ب‌ام‌و M340i از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده می‌کند که کمترین حجم و تعداد سیلندر را دارد و با تنها ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور، با اختلاف از دو خودروی V8 ضعیف‌تر است.

البته باید توجه داشت که ب‌ام‌و معمولاً قدرت خودروهای خود را کمتر از واقعیت اعلام می‌کند. علاوه بر این، برتری مهم ب‌ام‌و برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است که قطعاً در شروع حرکت بسیار کمک‌کننده خواهد بود. دوج هرچند بیشترین قدرت را دارد ولی با وزنی نزدیک به دو تن، حدود ۲۰۰ کیلوگرم از دو رقیب خود سنگین‌تر است که اختلاف قابل‌توجهی خواهد بود. یکی از دلایل این اضافه‌وزن، پلت‌فرم قدیمی است که پیشینهٔ آن به دوران ادغام دایملر کرایسلر بازمی‌گردد. علاوه بر این، زیر کاپوت چارجر هم یک موتور عظیم ۶.۴ لیتری چدنی قرار دارد درحالی‌که بلوک و سرسیلندر هردو موتور B58 ب‌ام‌و و 2UR-GSE لکسوس از آلومینیوم ساخته شده است.

هرچند در مسابقهٔ رولینگ دوم ب‌ام‌و مغلوب چارجر شد ولی در درگ از حالت سکون، تأثیر سامانهٔ چهارچرخ محرک به‌وضوح خود را نشان داد و M340i به‌راحتی دو رقیب V8 قدرتمند خود را مغلوب کرد. این سدان آلمانی ۴۰۰ متر را در ۱۲.۲ ثانیه طی کرد درحالی‌که لکسوس با تایم ۱۲.۶ ثانیه در رتبهٔ دوم قرار گرفت و چارجر با ۱۲.۸ ثانیه نتوانست جایگاهی بهتر از آخر کسب کند.

مقایسه مشخصات فنی

دوج چارجر سوپر بی لکسوس IS500 ب‌ام‌و M340i xDrive
پیشرانه ۶.۴ لیتری V8 ۵.۰ لیتری V8 ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت ۴۸۵ اسب بخار ۴۷۲ اسب بخار ۳۸۲ اسب بخار
گشتاور ۶۴۵ نیوتن متر ۵۳۵ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب چهارچرخ
وزن ۱۹۹۰ کیلوگرم ۱۸۰۰ کیلوگرم ۱۸۱۰ کیلوگرم
قیمت ۶۳,۹۸۵ دلار ۶۰,۳۴۵ دلار ۶۲,۷۷۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (907 ديدگاه)

    آی اس پونصد. سدان رویایی من . لکسوس ، هشت سیلندر ، تنفس طبیعی ، زیبا ، خوش صدا ، بی دردسر . بعدش چارجر که تقریباً اونم همینجوریه .

    موافقم 38
    مخالفم 9
    1. MehdiTurbo

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      ابهت چارجر وقتی کنار بقیه قرار میگیره مشخص میشه
      وقتی هنوز عضلانی میمونی برعکس موستانگ و کامرو
      لکسوس که خیلی ظریف و کنار دوج عین فیل و فنجان میمونند

      موافقم 10
      مخالفم 22
      1. Nismo

        ۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1469 ديدگاه)

        اتفاقا این لکسوس خیلی سبک و استایل آمریکایی زیاد داره
        علت کوچیک بودن ابعادش هم بخاطر اینکه سدان کوچیکه برخلاف چارجر که فول سایزه
        وگرنه الان لکسوس ls هست پت و پهن و گنده مثل کشتی حتی از چارجرم بزرگتره

        موافقم 10
        مخالفم 5
  2. hosen

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (788 ديدگاه)

    کلا بی ام و تو یه لول دیگه ای واقعا

    موافقم 27
    مخالفم 12
  3. Kiarash

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (630 ديدگاه)

    ببین بی ام و چه کرده و جالبیش اینه که مشخصات فنی بی ام و حداکثر ۱۰۰ اسب بخار قدرت از ۲ تا رقیباش کمتر بود و اینجاست که مهندسی ژرمنی و سری M خودشونو نشون می دن 👏🇩🇪

    موافقم 31
    مخالفم 21
    1. (Ali(chevynova

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      مهندسی؟
      ۲۰۰ کیلو سبکتر از چارجره
      خیلی مهندسی اگه داره نشتی مکرر روغنش رو بگیرن

      موافقم 16
      مخالفم 32
      1. Nismo

        ۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1469 ديدگاه)

        این درگ که هیچ ارزشی نداره منم طرفدار بی ام و نیستم و اینجا انتخابم اول لکسوس بعد چارجر
        ولی محض اطلاع سبک سازی خودش یه نوع مهندسی حساب میشه

        موافقم 23
        مخالفم 9
        1. B

          ۵ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (896 ديدگاه)

          من کلا درگای این یارو سمو قبول ندارم راننده های درپیتی هستن ارزش هدر دادن نت ندارن

          موافقم 4
          مخالفم 2
      2. Kiarash

        ۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (630 ديدگاه)

        نه قطعا مهندسی شما خوبه ؟
        شما برو پیش هیوندای که دارین باهاش همکاری می کنین چون دیگه خبری از پیکاپ های آمریکایی نیست
        آلمان مهد خودرو سازی جهان 🇩🇪
        اون دوج چارجر انقدر بهش ماشاالله گفتین بنده خدا چشمش کردین

        موافقم 17
        مخالفم 14
        1. (Ali(chevynova

          ۵ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (7385 ديدگاه)

          از آلمانی فن غیر این بعیده جواب بده
          هیوندا خواستار همکاری با GM شده برای افزایش فروش ، میفهمی؟ وگرنه GM فروش وانتهاش اونقدر بالا هست که نخواد با کسی همکاری کنه
          شما بچسب به مهندسی که با ۱۹۰ کیلو سبک تر بودن هنر نکرده چند دهم ثانیه زده جلو

          موافقم 6
          مخالفم 22
        2. 🇰🇷

          ۵ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (130 ديدگاه)

          جایگاه آلمان که ثابت شدست و بسیار معتبر. اما تو که انقد پیکاپ دوست داری و یکی دو روزه قفلی زدی رو همکاری GM و هیوندای ، میدونستی آلمان فقط یدونه پیکاپ اماروک داره ؟
          تازه نسل جدید اماروک هم مشترکا با فورد رنجر توسعه پیدا کرد و پلتفرم و موتور یکسان دارند . اگر کمک فورد نبود چه بسا همینم به بن بست میخورد ‌. حتی خط تولید مشترک در افریقا دارند

          نکته بعدی هم اینکه همکاری هیوندای و GM منحصر به پیکاپ نیست . توسعه و تولید محصولات جدید چه محصولات تجاری چه خودروهای شخصی ، سوخت پاک ( برقی ، هیدروژنی و … ) توسعه فناوری و زیرساخت ها ، حتی زیرساخت های باتری و غیره هم میشه . پیکاپ فقط گوشه ای از سبد محصولات هر دو کمپانیه

          ضمنا فروش خانواده GM در سال ۲۰۲۳ حدود ۶.۲ میلیون دستگاه بود و خانواده هیوندای در همین سال بیش از ۷ میلیون فروش داشت . مقام سوم از لحاظ فروش متعلق به گروه هیوندای و خانواده GM در رده چهارمه

          موافقم 10
          مخالفم 6
        3. Taha Ayoobi

          ۵ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (4483 ديدگاه)

          آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه وقتی یه سری از کامنت های ای پستو میبینه.
          کیارش جان از هرکسی توقع داشتم اینارو بگه به جز شما، یعنی از هررر کسی به جز شما.
          آخه قربونت برم بچه که نیستی مگه شرایط رو نمیبینی؟؟؟
          اینو دیگه همه میدونن بی ام و قدرتو کمتر اعلام میکنه،
          اینجا حداقل 410 تا قدرت داره.
          180 کیلو سبک تره
          از همه مهم تر چهار چرخ محرکه!!! یعنی برا لانچ فقط پارو بذار رو گاز بقیه اش با ماشین.
          از اونور وضع لانچ راننده دوج رو نمیبینی؟
          درگ اول که کلا اوت بود.
          بعد تازه با همه اینا بی ام و کلا چند صدم ثانیه سریع از بقیه بود، اونوقت مهندسی ژرمنی؟ اگه مهندسی ژرمنی اینه که ازش دفاع میکنی مال خودتون.

          موافقم 10
          مخالفم 15
        4. Kiarash

          ۵ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (630 ديدگاه)

          طاها جان دیگه از شما بعیده که این حرف هارو زدی 😂

          موافقم 8
          مخالفم 7
      3. Saeed Jame

        ۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        فشار نخور عادیه بی ام و تو درگ ببره

        موافقم 5
        مخالفم 2
    2. Ben

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (225 ديدگاه)

      بی ام و اعداد و ارقام رو کمتر اعلام میکنه معمولا

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. 🇰🇷

        ۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (12 ديدگاه)

        قدرت بیشتر از اعداد اعلامی
        وزن کمتر
        چارچرخ محرک
        پلتفرم به روز تر ( مخصوصا تو لپ تایم زدن خودشو بیشتر نشون میده تا خط مستقیم )

        اینا همش موثره

        موافقم 21
        مخالفم 4
      2. سوشیانت

        ۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (3554 ديدگاه)

        هیچ مدرکی وجود نداره که یک خودروساز قدرتش رو کمتر از واقعیت اعلام کنه، خودرو های بی ام و فقط مهارت کمتری نیاز دارن نسبت به ماسل کار ها همین.

        موافقم 2
        مخالفم 14
        1. Nismo

          ۵ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1469 ديدگاه)

          سوشیانت: چطور اون زمان که امریکایی ها بخاطر بحران نفت قدرت اعلامی رو کمتر میگفتن اون حساب بود
          اما این نمیشه؟؟ مدرک هم اگه میخوای میتونی تست های داینو های ماشینهای المانی رو ببینی

          موافقم 7
          مخالفم 4
        2. سوشیانت

          ۵ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3554 ديدگاه)

          اون موقع هم قدرت رو کمتر اعلام نمیکردن! اون قدرتی که روی داینو دیدی اسب بخار ناخالصه که اگر تبدلیش کنی به خالص همون اسب بخار اعلامی کمپانی بدست میاد

          موافقم 1
          مخالفم 10
    3. سوشیانت

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3554 ديدگاه)

      سیستم چهارچرخ محرک سلام رسوند😂 بعدش این چارجر هلکت نبود اون موقع آلمانی ها رنده میشدن

      موافقم 5
      مخالفم 14
      1. Taha Ayoobi

        ۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (4483 ديدگاه)

        من مطمئنم چارجر هلکت هم بود، اصلا بگو چارجر دیمن 170 هم اگر داشتیم و میومد دست این یارو باز میباخت.
        آخه این چه وضع درگه

        موافقم 5
        مخالفم 11
      2. Saeed Jame

        ۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اون موقع اگ دوج هلکت بیارن بی ام و m5 میارن که این هلکت هیچ کل کرایسلرم حریفش نیستن

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. سوشیانت

          ۵ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3554 ديدگاه)

          هلکت جیل بریک ام فایو سی اس رو هم رنده میکنه

          موافقم 1
          مخالفم 10
        2. Taha Ayoobi

          ۵ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (4483 ديدگاه)

          M5 رو بذارن رو حالت دیفرانسیل عقب اون موقعس که با حقایق تلخ روبرو میشی.

          موافقم 6
          مخالفم 6
  4. amir-mr

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (404 ديدگاه)

    BMW واقعا تو یک سطح دیگس
    مهندسی آلمانی 💯

    موافقم 17
    مخالفم 15
  5. نویدی

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (392 ديدگاه)

    بی ام و m340 به چشم رقیب به اون دو تا نگاه نمیکنه🤣🤣
    خودروهای آمریکایی و ژاپنی رقیب مستقیم همدیگه هستن،تقریبا هم در یه حد هستن.

    موافقم 13
    مخالفم 13
  6. 𝒢_𝓉ℴ𝓊𝓇𝒾𝓃ℊ

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    👑 Lexus

    موافقم 9
    مخالفم 4
  7. Siyavash

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (837 ديدگاه)

    انتخابم لکسس هست..نوآوری v8طراحی زیبا..مخصوصا طراحی داخل و به شدت ماشن بی دردسری هست..

    موافقم 13
    مخالفم 4
  8. Taha Ayoobi

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (4483 ديدگاه)

    انتخابم بی برو برگرد سوپر بی.
    آی‌اس هم خیلی دوست دارم، اون نسلیش که تو ایران هم هست خیلیییی دلبری میکنه

    موافقم 9
    مخالفم 8
  9. JaMsHiD-B

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2866 ديدگاه)

    کاری ندارم خریداران بیمر با دیدن این ویدیو ها توهم مهندسی میزنن در حالی که قدرت اعلامی بیش از پنجاه تا هفتاد اسب پایین تر از قدرت واقعیه
    همه ماشین ها خوبن و من همشون رو به یک اندازه دوست دارم
    آخرشم نمیدونم این صدم ثانیه ها به کجا میرسه و به کی بر میخوره
    با این شتاب ها و این صدا ها چطور کسی می‌تونه صدم ثانیه رو متوجه بشه و براش ارزش قائل شه
    هر سه عالی
    پرفورمنس بیمر ، سنتی بودن لکسوس ، قلچماق بودن دوج . بنظرم از هر سه باید یکی داشته باشی

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. Nismo

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1469 ديدگاه)

      من خودم بشخصه اصلا درگ و پیست و تاپ اسپید و اینا برام مهم نیست
      حتی اگه ماشین مودرعلاقم ببازه بازم مهم نیست و از عشق من بهش چیزی کم نمیشه
      اصل ماشین بازی همینه

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. 🇰🇷

        ۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (130 ديدگاه)

        گواهی‌نامه داری ؟
        جالبه . حتی مجوز رانندگی نداشته باشی و از ماشین بازی حرف بزنی …

        موافقم 5
        مخالفم 9
        1. Nismo

          ۵ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1469 ديدگاه)

          اون زمانی که تو داشتی بی تی اس گوش میکردی من پایه یکمم گرفته بودم حالا هم فعلا برو پشت سیستمت بشین یه چندسال گیم بازی توش چیوندای تیون کن تا سنت به گواهینامه برسه بتونی اقدام کنی ته تهش هم بشینی پشت یه آوانته باهاش فاز بگیری.

          موافقم 12
          مخالفم 4
        2. 🇰🇷

          ۵ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (130 ديدگاه)

          مگه دانش آموزا میتونن پایه یک بگیرن ؟
          قوانین عوض شده ؟

          موافقم 5
          مخالفم 8
        3. Nismo

          ۵ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1469 ديدگاه)

          قوانین اون موقعی عوض شد که به کودکان گوشی دادن

          موافقم 10
          مخالفم 2
  10. AliMOPAR

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    در واقع درگ بین لکسوس و چارجر بود بیمر که خدای چاخان بندیه کم کم هفتاد اسب از قدرت اعلامیش قویتره دویست کیلو سبکه دو دفرانسیلم که هست زیاد توهم مهندسی بر ندارید چون طبیعی بود تو لانچ با این شرایط ببره، قبلا یه درگ بود از همین کانال بین ام فایو و یه هلکت قرمز برای برابری برداشتن ام فایو رو حالت RWD گذاشتن با فاصله دویست متری از هلکت خورد😂

    موافقم 11
    مخالفم 9
    1. Taha Ayoobi

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4483 ديدگاه)

      نه آخه میدونی، مهندسی برتِرررر

      موافقم 3
      مخالفم 5
  11. مهران شاهوار

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    با توجه به برخی از کامنت ها،همیشه برای خودرو آمریکایی باید یه موجود از یه کهکشان و کره ی دیگه بیاد تا همه چی اوکی باشه…

    البته بدکم نیست،همیشه پشت همین حرفا و منطقا بازی میکنن.

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3554 ديدگاه)

      بعضی ها هم هستن که فکر میکنن از nhra بیشتر میفهمن😂

      موافقم 4
      مخالفم 7
    2. سوشیانت

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3554 ديدگاه)

      یه سری از اساتید هم هستن که فکر میکنن بیشتر از nhra میدونن😂

      موافقم 4
      مخالفم 7
  12. مازیار

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (910 ديدگاه)

    فرقی نداره حریف داج توی درگ چی باشه

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. GT3

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (224 ديدگاه)

      در هر صورت :
      ۱- یا رقیب برتری غیر منطقی داره
      ۲- یا راننده مهارت نداره
      ۳- یا برگزار کنندگان درگ خصومت شخصی با داج دارن
      ۴- همه موارد

      تا حالا ندیدم غیر این چیزی بگن

      موافقم 13
      مخالفم 7
    2. سوشیانت

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3554 ديدگاه)

      آره فرقی نداره چون در هر صورت هیچ ماشینی شتاب ۱.۶۶ رو نداره 🇺🇲

      موافقم 4
      مخالفم 9
      1. مازیار

        ۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (910 ديدگاه)

        البته منظور من از فرقی نداره نتیجه درگ هست چون داج با باخت یه قرارداد مادام‌العمر داره
        اما میدونی سوشی
        به نظرم بیشتر تقصیرات به گردن مبلغین مذهبی تو آمریکاست که کارشونو خوب انجام نمیدن
        آمریکایی‌ها خیلی دروغ میگن!
        فکر کن طرف از SSC پیاده شد گفت از ۵۰۰ تا ۵۳۰ شش ثانیه طول کشید!!!
        یعنی ابوجهل اینطور دروغ نمی‌گفت😂

        موافقم 6
        مخالفم 4
        1. سوشیانت

          ۵ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3554 ديدگاه)

          مازیار مشکلی نیست کسی که ریاضی رو تا اعداد اعشاری یاد گرفته باشه میدونه که هیچ ماشینی صفرتاصدش ۱.۶۶ نیست یکم تلاش کنی یاد میگیری البته شاید هم فرق راننده با ماشین رو تشخیص نمیدی در ضمن ssc که یک ماشین تماما آمریکایی نبود

          موافقم 2
          مخالفم 7
        2. مازیار

          ۵ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (910 ديدگاه)

          بعدشم تو گردشها از خاطرات صفر تا صد ۱/۶۶ تعریف میکنه همه می‌خندن مثل همینجا که به کامنتهای فن ۱۵ ساله پاره‌آجر می‌خندن
          والا به نظرم خودرو مفیدی هست من که اعتراف میکنم

          موافقم 7
          مخالفم 3
        3. سوشیانت

          ۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3554 ديدگاه)

          ما هم به کامنت های فن قورباغه ۱۰ ساله میخندیم😂
          پدال لطفا پاک نکن

      2. مازیار

        ۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (910 ديدگاه)

        البته منظورم از فرقی نداره نتیجه درگ هست چون داج با باخت قرارداد مادام‌العمر داره
        اما میدونی سوشی
        به نظرم بیشتر تقصیرات به گردن مبلغین مذهبی آمریکاست که کارشونو خوب انجام نمیدن
        آمریکایی‌ها خیلی دروغ میگن
        فکر کن طرف از SSC پیاده شد گفت از ۵۰۰ تا ۵۳۰ شش ثانیه طول کشید!!!
        یعنی ابوجهل اینطور دروغ نگفته بود😂

        اما بیا خوشبین باشیم
        تو طبیعت‌گردی دسته جمعی یه نفر جلودار هست که وارد به مسیر و آشنا به موانع احتمالی کلا حکم لیدر داره یکی هم عقب‌دار که آخر از همه حرکت میکنه و اهمیت کارش کمتر از جلودار نیست. برای مواردی که مشکلی برای کسی پیش بیاد تو دیدش باشه و کمک کنه
        داج هم توی درگ‌ها همون عقب‌دار هست. خدا خیرش بده

        موافقم 7
        مخالفم 3
      3. Nismo

        ۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1469 ديدگاه)

        باز شروع شد…!

        موافقم 3
        مخالفم 1
      4. JaMsHiD-B

        ۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2866 ديدگاه)

        حاجی آمریکا برترینه . خوبه ؟
        حالا به چی رسیدی
        به برتری منطقه رسیدی
        خدایا

        موافقم 3
        مخالفم 2
  13. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (338 ديدگاه)

    اینکه این درگها کاملا جانب دارانه به سمت رقبای آمریکایی برگزار میشه شکی نیست این یارو همیشه جوری برگزار می‌کنه درگ رو که آمربکاییها شکست بخورند ولی چند بار دستش رو شد.بارها موستانگ نسل جدید رو آورده که حتی تایم ۱۳.۷ هم ثبت کرده ولی یه بار از شانس نسل قبل موستانگ با ۳۰ اسب کمتر رو آوردن ولی به راحتی تایم ۱۲ زد چرا چون اینبار راننده و صاحب ماشین حاضر نشد ننگ همکاری با این بی شرف رو به جون بخره جالبه موستانگ طرف گیربکس دستی بود یعنی اگر نسل جدید ۴۸۵ اسبی اتومات بود به راحتی تایم ۱۱.۵ رو میزد.بگذریم طرفداران بیمر خودشون هم خوب می‌دونم اگر یه چارجر تو خیابون ببینم حاصرن کیلومترها مسیر رو عوض کنن تا از این ارازل لذت ببرن در حالی که ده ها بیمر رنگارنگ از کنارشون رد شده این فرق آمریکایی با بقیست

    موافقم 5
    مخالفم 8
    1. Taha Ayoobi

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4483 ديدگاه)

      تو درگ اول همینجا قشنگ 1.5 ثاینه دیر تر لانچ کرد.

      موافقم 1
      مخالفم 6
  14. KAIZEN

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (240 ديدگاه)

    is500 رو انتخاب میکنم
    نه بخاطر مقامش
    بخاطر علاقه‌ای که بهش دارم

    موافقم 5
    مخالفم 1
  15. حسین دهمرد

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2664 ديدگاه)

    دل میگه بیمر عقل میگه لکسوس.
    راهی که با دلت رفتی آخر سر با عقلت برمیگردی. چارجر هم زیادی گنده س پشت فرمونش استرس میگیری که مبادا بمالی به جایی البته پلتفرم قدیمیش هم زیادی سنگینش کرده از لذتش کم میکنه.

    موافقم 3
    مخالفم 2
  16. Saeed Jame

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقای سوشیانت با مدرک صحبت میکنم نه با تعصب ی سرچ تو یوتیوب بزنی میبینی چقدر هلکت و انواع چارجر و چلنجر لت و پار شدن توسط انواع بی ام و مخصوصا m5

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3554 ديدگاه)

      با مدرک یعنی اینکه سرچ کن ببین تایم چارجر ۱۰.۶ هست ام فایو تو خواب بتونه حریف چارجر بشه مخصوصا با اون تاپ اسپید ۳۰۵ و موتور ضعیفش

      موافقم 1
      مخالفم 7
    2. Taha Ayoobi

      ۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4483 ديدگاه)

      در کنار مدرک از منطق هم استفاده کنی بد نیست،
      چارجر دف عقب، ام‌5 دو دف

      موافقم 1
      مخالفم 5
      1. مازیار

        ۶ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (910 ديدگاه)

        شما که از منطق میگی خبر داری یه نفر هست که میگه همون دف عقب همون دو دف رو رنده میکنه؟!!
        بش بگو با رنده بازی نکن بچه دستت اوف میشه

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (3554 ديدگاه)

          بچه بهتره بره راجب اسب و مرغ و خروس صحبت کنه تا خودرو😂

  17. Saeed Jame

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    حتی ویدئو موجوده که با m5)f10) استوک چارجر ۲۰۲۳ رنده کرده

    موافقم 7
    مخالفم 3
  18. Saeed Jame

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همچنین یه سر به چنل throttle house تو یوتیوب بزن hellcat red eye پاره شد توسط m5cs همچنین wheel plus که m5 فقط با دف عقب دوج له کرد

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. EX

      ۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (37 ديدگاه)

      اون بنده خدا متوجه این چیزا نمیشه خودتو خسته نکن . الان میره انبوهی کاغذ پاره و عدد رقم بدرد نخور برمیداره میاره میگه نه شتاب دوج مثلا ۲.۷ ئه پس بهتره
      حالا بگو کیه که این شتابو بزنه ؟ همش تئوریه
      قبول نمیکنه کلا ‌. قفله براش

      موافقم 9
      مخالفم 2
    2. سوشیانت

      ۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3554 ديدگاه)

      کسی که معیارش چند تا ویدئو یوتیوب هست هیچوقت با واقعیت رو به رو نمیشه شما هم برو معنی تئوری رو یاد بگیر چون دوج هیچوقت بر اساس تئوری حرف نزده

      موافقم 1
      مخالفم 6
  19. Saeed Jame

    ۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    شما سابقه سرچات و تایم لپات معتبره آقای سوشی هروقت تو لانچ موفق عمل کردید بیاید حرف میزنیم فعلا برو همون تایم ۱.۶۶ رو کاغذ ببین و ذوق کن چون رو همون موفق بوده تو واقعیت ۱/۴ مایل زیاد دوج دیدیم که وقتی حریفاش حتی بغیر از بی ام و لانچ کردن ایشون درحال هرزگردی بودن😂🤣

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. سوشیانت

      ۷ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3554 ديدگاه)

      واقعیت یعنی nhra نه ویدئو چند تا یوتیوبر

  20. Saeed Jame

    ۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    0 – 30 mph 1.1 s
    1/8 mile 6.8 s @ 102.7 mph
    1/4 mile 10.6 s @ 130.0 mph
    1/2 mile 16.9 s
    1 mile 27.4 s
    اینم نتایج خدمتت

    موافقم 2
    مخالفم 1
  21. Saeed Jame

    ۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    همچنین یه سرم به وبسایت fastestlaps.comبزنی شاید بفهمی اعداد و ارقام واقعی و منبع چیه

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا