درگ رفت و برگشتی جذاب بین کادیلاک CT5-V بلکوینگ و بی ام و M4 کامپتیشن
ابتدا بیایید قوانین این مسابقه را مرور کنیم. خودروها مثل یک درگ معمولی، ابتدا 400 متر را طی میکنند اما در انتهای مسیر، دور میزند و دوباره به سمت خط شروع بازمیگردند. همچنین برای مسابقهٔ دوم، رانندهها جابجا میشوند تا همهچیز منصفانه باشد. کادیلاک با پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ که 668 اسب بخار قدرت تولید میکند، 158 اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به بامو با موتور 3 لیتری شش سیلندر توئین توربو دارد که اختلاف قابلتوجهی بهحساب میآید اما سدان کادیلاک با وزن 1870 کیلوگرم، حدود 150 کیلوگرم هم سنگینتر از رقیب آلمانی است. نیروی موتور در هردو خودرو هم توسط گیربکسهای اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود.
در مسابقهٔ اول، بامو از همان ابتدا جلو افتاد و برتری قابلتوجهی در 400 متر به دست آورد درحالیکه کادیلاک فضای کافی برای استفاده از قدرت بیشتر خود را نداشت و شکست خورد. در مسابقهٔ دوم که رانندهها جابجا شدند، CT5-V باخت اول را جبران کرد و بازی را به تساوی کشاند تا همهچیز به مسابقهٔ سوم ختم شود یعنی رقابتی که بازهم با پیروزی سدان آمریکایی به پایان رسید تا CT5-V بلکوینگ برندهٔ این U-Drag لقب گیرد.
در این رقابت، بامو شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 3.6 ثانیه را ثبت کرد درحالیکه کادیلاک این کار را در 3.8 ثانیه انجام داد اما در 400 متر هردو ماشین با زمان 11.5 ثانیه، یکسان عمل کردند. کادیلاک کل مسافت U-Drag را در 33.3 ثانیه طی کرد درحالیکه بامو تنها 0.1 ثانیه کندتر بود که با توجه به قدرت و قیمت کمتر، عملکرد قابلتوجهی محسوب میشود.
مقایسه مشخصات فنی
کادیلاک CT5-V بلکوینگ | بامو M4 کامپتیشن | |
پیشرانه | 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ | 3.0 لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | 668 اسب بخار | 510 اسب بخار |
گشتاور | 895 نیوتن متر | 650 نیوتن متر |
گیربکس | 10 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | 1870 کیلوگرم | 1717 کیلوگرم |
قیمت پایه | 96,990 دلار | 83,195 دلار |
قیمت تستشده | 132,410 دلار | 111,045 دلار |