بی ام و

کدام کوپه اسپرت بی ام و سریع‌تر است؟ درگ M8 کامپتیشن و M4 CS

ب‌ام‌و M4 CS و M8 کامپتیشن، دو کوپه قدرتمند از سری M، در یک مسابقه درگ به مصاف هم رفتند تا ببینیم کدام‌یک در خط مستقیم سریع‌تر است.

در یک مسابقه خط مستقیم، M8 کامپتیشن سریع‌تر است یا مدل تولید محدود M4 CS؟ کارواو با انجام چند مسابقه درگ و رولینگ پاسخ این سؤال را پیدا کرده است. M8 کامپتیشن همچنان از موتور قدیمی S63 استفاده می‌کند، یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در مقابل، M4 CS از موتور ۳ لیتری توئین توربو شش سیلندر خطی S58 بهره می‌برد که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد برای یک موتور ۳ لیتری بدون هیبریدسازی، بسیار چشمگیر هستند. هرچند M8 قوی‌تر است ولی با وزن ۱۹۷۵ کیلوگرم، به میزان قابل‌توجهی از برادر کوچک‌تر ۱۷۶۰ کیلوگرمی خود سنگین‌تر است. هردو خودرو از سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک بهره می‌برند.

پس از انجام چند مسابقهٔ درگ که با مشکلاتی برای خودروها در آغاز حرکت همراه بود، سرانجام هردو خودرو توانستند لانچ خوبی را به نمایش بگذارند. هردوی این کوپه‌های باواریایی عملکردی فوق‌العاده داشتند و ظرف ۱۰.۸ ثانیه به پایان ۴۰۰ متر رسیدند ولی در خط پایان، M4 CS کمی از M8 جلوتر بود. ۲۱۵ کیلوگرم وزن کمتر M4 CS نقش مهمی در این عملکرد ایفا کرد، زیرا شتاب‌گیری سریع‌تری را ممکن ساخت. در مسابقات رولینگ، M4 CS بار دیگر توانایی خود را نشان داد و در مسافت‌های ۴۰۰ متر و ۸۰۰ متر، M8 را پشت سر گذاشت. این نتایج نشان می‌دهد که M4 CS، با وجود قدرت کمتر، به لطف وزن پایین‌تر و تنظیمات بهینه‌تر، در خط مستقیم خودروی سریع‌تری است.

یکی دیگر از نکات شگفت‌انگیز این آزمایش، عملکرد ترمزگیری M4 CS بود. این خودرو در ترمزگیری از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت به‌مراتب بهتر از M8 عمل کرد. وزن کمتر M4 CS در این سناریو نیز تفاوت بزرگی ایجاد کرد. علاوه بر این، لاستیک‌های کانتیننتال M4 CS در مقایسه با لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت در M8 کامپتیشن، عملکرد بهتری در ترمزگیری داشتند. رینگ‌های سبک ۱۹ و ۲۰ اینچی M4 CS نیز به بهبود چابکی و کاهش وزن کمک کردند.

مقایسه مشخصات فنی

ب‌ام‌و M4 CS ب‌ام‌و M8 کامپتیشن
پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۵۰ اسب بخار ۶۲۵ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
وزن ۱۷۶۰ کیلوگرم ۱۹۷۵ کیلوگرم
قیمت ۱۲۵,۳۲۵ دلار ۱۴۰,۹۷۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. sadra gholami

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    طراحی m8 مورد پسندتره

    موافقم 34
    مخالفم 4
  2. نه به تفادس

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (257 ديدگاه)

    3:12 ثانیه ویدیو صدای بیمر رو موسیقی نوشته چون v8 twin هست حق با ترجمه هست

    موافقم 8
    مخالفم 3
  3. مازیار

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1552 ديدگاه)

    تایم زیر ۱۱ ثانیه برای خودروی غیر سوپراسپرت فوق‌العادست. بی.ام.و تو درگ عالیه

    موافقم 26
    مخالفم 3
  4. ar-ma-n

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (281 ديدگاه)

    هعی m8 …

    بقول علی اکبردهخدا یاد آن روز که در صفحه شطرنج دلت شاه عشق بودم و به کیش رُخت مات شدم .

    سخت باور اینک m8 دیگه تولید نمیشه البته نسخه کامپتیشن .
    ولی خب عوض داداش کوچیکه هست تا تنها نباشیم

    موافقم 18
    مخالفم 3
  5. ar-ma-n

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (281 ديدگاه)

    مقایسه منطقی و جذابی بوده اینک m3 نقطه قوتش سبک بودن بوده ولی برعکس m8 .
    و همینطور گشتاور دور موتور و ارتعاش انجین که سریع بالا میرفت کلان v6 یا I6 خوبیشم همین و بخصوص تو لانچ کنترل و شتاب اولیه که پورشه توش پادشاهی داره .
    وگرنه دیگه همچیشون تو مشخصات یکی بوده و یکسان هست باهام

    ممنون بابت زیر نویس کاملا لذت بخش تر هست بخصوص برای مخاطبان دیگر

    تایم خیلی خفنی زد واقعا سخت ولی واقعا کاش اگه میشد m3 با gt3 مقایسه کرد واقعا جذاب میشه و دیدنی

    موافقم 5
    مخالفم 4
  6. احمدرضا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (783 ديدگاه)

    نسبت وزن به قدرتشون خیلی بهم نزدیکه
    3.2 برای M4
    3.16 برای M8

  7. Saeed Jame

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    عجب قاب زیبایی از هردو لذت بردم مخصوصا m8

  8. yektachafi

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    M8 یه چیز دیگس

  9. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (509 ديدگاه)

    اینجا قشنگ مشخص میشه ام ۴ قدرتش بیش از اعلام سازنده هست راحت بالای ۶۰۰ اسبه

    موافقم 2
    مخالفم 9
  10. همایون

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1060 ديدگاه)

    بی تعارف اگه این نسل سری سه و چهار طراحی جلوی قشنگی داشت مطمئنن برای تصاحب عنوان بهترین نسل سری سه تاریخ بی‌ام‌و با e46 رقابت داشت چون اگه قابلیتهای حرکتی رو در نظر بگیریم این نسل نسبت به e46 جایگاه بالاتری رو نسبت به خودروهای اسپرت دوره زمانه خودش داره.من به عنوان یه طرفدار بنز اگه بی‌تعصب و عاقلانه بخوام نظر بدم بعد از گذشت چندسال از رونماییش واقعا نمیشه ازش بدت بیاد و آرزوی داشتن رو تو سرنداشت.نسل جدیدc63sوقتی اومد با وجود ناراحتی از نصف شدن حجم سیلندرها تنها روزنه امیدم این بود که تو درگ با ۶۸۰اسب پوز m3رو به خاک بمالونه ولی پشمام ریخت و واقعا عصبانی شدم وقتی دیدم تو درگ m3cs برنده شد باید به همچین خودرویی احترام گذاشت فقط تنها ایرادش اینکه نمای جلوش رو باید پوستر گوگوش بچسبونی تا قیافشو نبینی!!!!

  11. رامتین

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3408 ديدگاه)

    طراحی و حجم بصری سری هشت یه چیز دیگست. سری چهار هم توانش 600 اسب هست. قبلا مقاله داشتیم که توانشو کمتر اعلام میکنند. در کل انتخاب من سری هشت هست.

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا