بی ام وفورد

درگ U شکل هیجان‌انگیز بین بی ام و M4 کامپتیشن و موستانگ شلبی GT500

مردان ادموندز چند وقتی است درگ‌های جالبی را برگزار می‌کنند که U-Drag نام دارد. در جدیدترین قسمت از این سری رقابت‌ها، شاهد جدال قاره‌ها هستیم. دوئلی بین اروپا و آمریکای شمالی که در آن یکی از سریع‌ترین کوپه‌های ساخت آلمان در برابر یک ماسل کار وحشی آمریکایی قرار گرفته است. شرکت‌کنندگان این رقابت هیجان‌انگیز بی‌ام‌و M4 کامپتیشن چهارچرخ محرک و فورد موستانگ شلبی GT500 هستند.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، این یک درگ سنتی نیست بلکه خودروها باید پس از طی کردن مسیر ۴۰۰ متر، دور بزنند و دوباره به خط شروع بازگردند. هرکدام از این خودروهای قدرتمند محاسن و معایبی دارند زیرا شلبی قوی‌تر است اما وزن بیشتری هم دارد و تمام نیروی موتور آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود درحالی‌که رقیب باواریایی از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد. پیشرانه‌های دو خودرو نیز بسیار متفاوت است. زیر کاپوت موستانگ یک نیروگاه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ پنهان شده درحالی‌که M4 از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو استفاده می‌کند.

دو خودرو در انتقال قدرت هم باهم متفاوت هستند زیرا درحالی‌که گیربکس فورد یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ دوکلاچه است، بی‌ام‌و از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مبدل گشتاوری استفاده می‌کند. تفاوت بعدی در لاستیک‌ها است. ماسل کار فورد روی لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ قرار گرفته اما رینگ‌های کوپهٔ اسپرت بی‌ام‌و را لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S پوشانده‌اند؛ و در آخر به قیمت می‌رسیم. M4 حاضر در این رقابت ۱۰۱,۷۹۵ دلار قیمت دارد درحالی‌که موستانگ ۲۰ هزار دلار ارزان‌تر است.

با توجه به اینکه شلبی از سامانهٔ چهارچرخ محرک بی‌بهره است، علیرغم قدرت بیشتر، در آغاز رقابت نمی‌تواند به‌اندازهٔ رقیب آلمانی سریع باشد؛ بنابراین، اگر این یک درگ ۴۰۰ متر سنتی بود، M4 به‌راحتی پیروز می‌شد اما U-Drag طولانی‌تر است و به نیروگاه V8 فورد امکان درخشش می‌دهد. به همین دلیل، موستانگ به لطف ۷۶۰ اسب بخار قدرتی که ۲۵۰ اسب بخار از M4 بیشتر است، در مسیر برگشت کاملاً رقیب را پشت سر گذاشته و پیروز می‌شود. سپس راننده‌ها جابجا شده و یک U-Drag دیگر برگزار می‌شود که نتیجهٔ آن تفاوتی ندارد و بازهم کوپهٔ باواریایی‌ها مغلوب می‌شود.

مشخصات فنی

 

فورد موستانگ شلبی GT500

بی‌ام‌و M4 کامپتیشن xDrive

پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۷۶۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۸۹۰ کیلوگرم ۱۷۶۵ کیلوگرم
قیمت ۸۱,۲۸۰ دلار ۱۰۱,۷۹۵ دلار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. Behnam1012

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (663 ديدگاه)

    موستانگ دلبری می‌کنه 😍

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۲۲
    1. ماشین دوست

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (33 ديدگاه)

      جلو پنجره بس بی ام و خیلی زشته

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۱
  2. GMA

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1463 ديدگاه)

    درک نمیکنم قیمت M4 برای چیه؟! با این پول یه مرسدس E63 s یا M5 c میتونی بخری چرا باید برای M4 اینقدر هزینه کنی؟! شلبی واقعا عالیه گیربکس فوق‌العاده به همراه قدرت مهار نشدنی و البته ناله زیبای سوپرشارژ بین این دو شلبی رو انتخاب می‌کنم

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۳۵
    1. seyedjavad.mercedesbenz

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (359 ديدگاه)

      البته قیمت پایه m4 c اگر اشتباه نکنم حول و حوش ۸۵ هزار دلاره ولی باز هم انتخاب من موستانگه ، چون به قول آقا رامین صرفا فقط یک موتور قدرتمند اون رو پیروز نمیکنه بلکه مهندسی در تمامی اجزای این خودرو وجود داره و اونو نسبت به کامارو و چلنجر خاصتر میکنه

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۱۲
      1. Amir Machine

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1038 ديدگاه)

        حالا درسته GM کامارو رو به حال خودش رها کرده اما ZL1 1LE هم تو پیست حرف‌های زیادی برای گفتن داره و از لحاظ مهندسی و تکنولوژی چیزی از GT500 کم نداره اونم با قدرت و مصرف سوخت به مراتب کمتر

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۰
        1. seyedjavad.mercedesbenz

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (359 ديدگاه)

          ببین من خودم طرفدار کاماروعم ولی واقعا دیگه اون کاماروی دوست داشتنی سال ۲۰۱۰ نیست و من gt500 رو پکیج کاملتری میدونم و البته اصیلتر

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۳
  3. Aran+Milan

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (273 ديدگاه)

    قبلا گفتم بازم میگم آلمانی ها واسه پیروزی به اختلاف قیمت خیلی زیادی لازم دارن!

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳۹
    1. مازیار

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1072 ديدگاه)

      و آمریکایی ها هم به اختلاف قدرت خیلی زیادی

      و گاهی هم به پیستهایی غیرعادی
      حالا ممکنه چسبناک باشه یا U شکل

      موافقم ۴۳
      مخالفم ۱۶
      1. Kf

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (315 ديدگاه)

        بهترین جوابی بود ک میشه داد

        موافقم ۲۵
        مخالفم ۸
      2. Amir Machine

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1038 ديدگاه)

        گاهی هم کادیلاک CT5 بلک‌وینگ در یک پیست یکسان با شرایط کاملاً برابر و چند ۱۰ هزار دلار قیمت کمتر و فقط ۴۰ اسب بخار قدرت بیشتر از M5 CS چهارچرخ محرک سریعتر تایم میرنه!!!

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۲۰
        1. مازیار

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1072 ديدگاه)

          بله امیرجان استثناء همه جا هست
          من قاعده کلی رو عرض کردم

          موافقم ۱۴
          مخالفم ۷
        2. sam

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1138 ديدگاه)

          Motortrend با شرایط یکسان زمان گیری کرد M5 سریعتر بود ؛ اما اشکال نداره ما بخیل نیستیم میگیم برای ی بارم ک شده آمریکایی سریعتر بود ک آرزو به دل نمونی
          این نهایت کادیلاک در پرفورمنس بود ک به زور داره نزدیک M5 شش سال پیش میشه و نسل بعدیم ازش وجود نداره اما نسل بعدی M5 با حداقل ۷۵۰ hp داره میاد

          موافقم ۱۵
          مخالفم ۹
        3. 2311

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (450 ديدگاه)

          موتورترند که با تایر های بدتر نیم ثانیه( تو مقیاس ۲۳ ثانیه) سریعتر زد)))=

          موافقم ۶
          مخالفم ۱
        4. viper2

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (506 ديدگاه)

          اتفاقا اقا ما کوتاه میایم باشه اشکال نداره . m5 یا هر چی میگین سریع تر . باشه ‌ تا ایندفعه شما با قیمت بالاتر ارزو به دل نمونی . اتفاقا یه ام ۵ پلاک ملی اومده شیراز . اینقققققددددرررررر صداشش زشتتتتته و مشخصه که یه موتور بد صدا داره و یه اگزوز انداختن روش صداش به چلنجر برسه ولی موفق نبودن . این حرفو باور نمیکنید هم میتونید از ماشین بازای شیراز بپرسید . m5 مشکی هست فکر کنم ۲۰۱۸ باشه . پلاکشم ۸۸

          موافقم ۸
          مخالفم ۱۲
        5. mohamadreza83

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (465 ديدگاه)

          جناب وایپر
          کسی هم بهت ام ۵ نداده که بگی پیف پیف صداش خوب نیس ؛ نمیخام !!!

          موافقم ۹
          مخالفم ۵
      3. AMIR / ARMI

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1122 ديدگاه)

        ولی استدالال شماها این بود که قدرت بیشتر کمک نمیکنه و مهندسی خوب لازمه
        و امریکایی ها فاقد مهندسی هستن
        ولی یه سوال قدرت بیشتر خودش نیازمند مهندسی نیست ؟
        یه سوال دیگه نظرت در مورد درگ هایی که خودرو های چهارچرخ المانی
        ماسل کار هارو میبردن تو درگ خط مستقیم چیه جز مهندسی المانی حساب میشه
        یا استدلالی از قوانین فیزیک براش داری

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۱۴
        1. مازیار

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1072 ديدگاه)

          استدلال شماها؟!!
          نه امیرجان منو قاطی این بازیها نکن لطفا از من گذشته
          و هیچ وقت هم نگفتم آمریکایی ها
          فاقد مهندسی هستن
          من فقط دو تا کلمه از جمله دوستمون آران+میلان رو جابجا کردم
          صرفا برای فان😅

          موافقم ۸
          مخالفم ۲
        2. sam

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1138 ديدگاه)

          ولی یه سوال قدرت بیشتر خودش نیازمند مهندسی نیست ؟
          حالتو خریدارم
          😂😂😂 با ۲.۲ لیتر حجم ببشتر و ۲ سیلندر اضافه میخای قدرتش بیشتر نباشه مهندس
          قدرت هر کدوم تقسیم بر حجم کن بازده بدست میاد

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۹
        3. viper2

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (506 ديدگاه)

          اقای سام واقعا فکر کردی امریکا نمیتونه مثلا با موتور ۸.۴ وایپر که دو برابر موتور amg gt(این ماشین رو من دوست دارم فکر نکنید هیتر amg gt هستم) حجم داره بالای ۹۰۰ اسب تولید کنه . اما امریکا براش دوام مهمه . این حجم موتور بالا هم ۱ به خاطر استروک بالاست که گشتاور بیشتر باشه و شتاب بیشتر باشه . ۲ به خاطر دوام هست . هر چی شما اسب بخار زیاد تری به ازای هر سیلندرت داشته باشی دوامت کمتره . البته این در شرایطی هست که موتور درست کار کنه ها . نه مثلا یه موتور باشه ۵۷۰۰ سی سی ۱۰۰ اسب تولید کنه .

          موافقم ۴
          مخالفم ۷
      4. شاهین

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1030 ديدگاه)

        زمین کج باشه هم عروس نمیتونه برقصه هم داماد!
        تو پیست های غیر عادی هم امریکایی ها حضور دارن هم رقبا
        نمیشه گفت زیر موستانگ قیره و زیر بی ام و سرامیک

        موافقم ۸
        مخالفم ۸
        1. Amir Machine

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1038 ديدگاه)

          ۲۳۱۱
          والا من نه هیچ علاقه‌ای ندارم که وارد این بحث‌های چرت و بچگانه بشم و نه وقتشو دارم، اونقدر هم بیکار نیستم که برم تمام کامنت‌های همه پست‌ها رو بخونم ببینم کی در مورد آلمانی آمریکایی حرف زده درجا بیام جواب بدم

          طرف اسم خودشو گذاشته به اصطلاح آلمانی فن اما هنوز نمیدونه M5 CS ژانویه ۲۰۲۱ یعنی حدود یه سال پیش معرفی شد و کلی ارتقاء نسبت به کامپتیشن داشته!!! میگه ماشین شیش سال پیش!! M5 شیش سال پیش که تو پیست VIR با تایم ۲:۵۵.۲ شیش ثانیه پشت کادیلاکه!!! روی این حساب پس CT5-V هم مال هشت سال پیشه چون موتور و پلت‌فرمش مال همون CTS-V سال ۲۰۱۶ هست!!

          پیست بشدت کوتاه موتورترند هم اصلاً معیار خوبی برای سنجش عملکرد واقعی ماشین‌ها در پیست نیست چون این پیست نه کفی مستقیمی داره، نه پیچ تند داره و نه پیچ سرعت بالا، فقط یه مسیر به شکل عدد ۸ انگلیسیه که خیلی از توانایی‌های ماشینا رو نشون نمیده

          بحث منم تمام شد، به قول رامین، انقدر بزنین تو سر و کله هم دیگه تا خسته شین

          موافقم ۸
          مخالفم ۳
      5. محمدهادی

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (797 ديدگاه)

        تو این برنامه اون راننده ریشو سن بالاعه خیلی گرگ تره
        اون یارو عینکی پپه ست!
        هر دفه پشت هر ماشینی میشینه رکورد و آمارش گند میزنه نسبت به اون یارو لات و لوته
        تو مرتبه دوم تست هم که جای راننده ها عوض شد اختلاف بی ام و با شلبی ۷۵۰ اسبی بسیار کم شد
        که واقعا نشون میده ام فور بسیار ماشین چفت و قرصیه تو کلاس خودش

        موافقم ۳
        مخالفم ۳
  4. [email protected]!n

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    واقعا این ادموندز فوق العاده هست بررسی هاش بسیار منطقی هست و بخاطر اینکه مالکیت اکثر خودورهارو هم دارن خیلی رک و بدون فشار کمپانی ها بررسی می کنن و نظر میدن.

    نسل جدید سری ۴ بی ام و بیشتر از اون چیزی که تصور می شد تبدیل به رقیب ماسل کارهای آمریکایی شده. هم از نظر استایل، هم طراحی و ابعاد. برای همین بعضی ها بهش لقب ماسل کار آلمانی دادن. دماغ خوکیش به کنار (که قابل اصلاحه) در همه موارد بی نظیره‌.

    در ضمن برتری ماستنگ فقط بخاطر اسب بخار بیشتر نیست. یه موتور صرفا قوی در نبود شاسی و تعلیق و گیربکس و ده ها عامل متناسب با قدرت تولیدی کاری از پیش نمی بره.

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۷
    1. 2311

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (450 ديدگاه)

      “برتری ماستنگ فقط بخاطر اسب بخار بیشتر نیست. یه موتور صرفا قوی در نبود شاسی و تعلیق و گیربکس و ده ها عامل متناسب با قدرت تولیدی کاری از پیش نمی بره.” یعنی اگه یه هلکت بود ام ۴ رو نمیبرد؟

      موافقم ۴
      مخالفم ۴
      1. Jdm باز

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (900 ديدگاه)

        چه ربطی داره ، اصلا ایشون اشاره ای به چلنجر کرد؟؟
        فقط میخوای الکی یه بحث راه بندازی

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱
        1. 2311

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (450 ديدگاه)

          من میگم قدرت بیشتر برای غلبه بر M4 که صرفا یه کوپه لوکسه کافیه
          بر کسی هم پوشیده نیست که مهندسی GT500 بار ها بهتر و جدیدتر از چلنجره

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
      2. [email protected]!n

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        بله اگر به ویدیو هم دوباره نگاه کنی میزان lateral G represent یا کنترل پیچ بدون از دست دادن چسبندگی در شلبی بهتر هست. شلبی ۱.۰۹ و بی ام و ۱.۰۵ این بخاطر تنظیم بسیار دقیق تعلیق، شاسی و فرمون هست. البته حداکثر این میزان برای شلبی ۱.۲ هست که عدد فوق العاده ای به حساب میاد. در کنار این ها ترمزهای مسابقه ای هم باید اضافه کرد.

        در چلنجر هلکت بهترین حالت ۰.۹۷ هست.

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
        1. 2311

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (450 ديدگاه)

          خب اون بحث هندلینگه میگم که هلکت ( یا هر ماشین ۷۰۰ اسبی دیگه ای) توی رولینگ میتونست برنده بشه

          موافقم ۱
          مخالفم ۶
        2. [email protected]!n

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          اگر دنبال اینی که مثله اون بدبخت بیچاره بگی بخاطر موتور هست باشه بخاطر موتور قوی تر هست هر چی شما فکر می کنین درسته منو قاطیه این جنگولک بازیاتون نکن.

          تو این چند وقت اخیر سره یه موتور پوشراد و مصرف سوخت جی تی با چند تا ورق بحث کردم برام کافی بود. جوابتم همون بالا هست. انقدر بزنین تو سر و کله هم دیگه تا خسته شین.

          موافقم ۵
          مخالفم ۱
        3. AMIN (M.A.S)

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (677 ديدگاه)

          ۲۳۱۱
          شاید به خاطر قدرت بیشتر هلکت هم میتونست M4رو ببره
          اما همونطور که اقا رامین گفتن چون شتاب جانبی هلکت پایین تر از M4 و GT500هست سر پیچ برتری با M4 بود و هلکت باید تو رول جلو می افتاد
          درواقع اختلافش با M4کمتر ازGT500 میشد
          البته درنظر بگیرید که با یه لانچ خوب نه هلکت نه GT500 اجازه عرض اندام به M4 نمیدادن
          حدس من اینه که اگه هلکت رو بیارن با اختلاف کم بهGT500 میبازه
          فقط ب خاطر اون پیچ :((

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        4. viper2

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (506 ديدگاه)

          اقای amin mas ببخشید فکر کنم منظورتون این بود که هم هلکت هم gt500 اجازه عرض اندام به m4 نمیدادن . اخه اونجوری جمله معنی نمیده . (شرمنده جسارت کردم)

          موافقم ۱
          مخالفم ۴
        5. 2311

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (450 ديدگاه)

          جوابتون اصلا شایسته شخصیتی که در گذشته ازتون دیدیم نبود)))))))=
          “اگر دنبال اینی که مثله اون بدبخت بیچاره بگی بخاطر موتور هست باشه بخاطر موتور قوی تر هست” منکه بالاتر نوشتم منظورم چی بوده
          “قدرت بیشتر برای غلبه بر M4 که صرفا یه کوپه لوکسه کافیه” اینو گفتم، آیا نوشتم که GT500 ماشین بدیه؟ مهندسی نداره؟
          فقط اینکه خیلی خوب نیست بخاطر یه وسیله نقلیه هم دیگه رو بکوبیم
          بابت این چندوقت حضورم از شما و سایر عزیزان عذرخواهی میکنم و البته از خودم هم عذرخواهی میکنم که فکر میکردم، عزیزان اینجا با سایرین فرق دارند
          خدانگهدار

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
  5. Clean energy (صیانت!)

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1030 ديدگاه)

    آقا این راننده عینکیه خیلی نوبه
    سوار هرکدوم شد یه دریفت کشید سر پیچ://///
    اون راننده مسن تره خیلی بهتر بود
    حالا جدای از این بحث
    فورد موستانگ رو من به هر ماشینی ترجیح میدم… واقعا گودرت خالصهههههه
    رخ 👍👍👍👍
    مهندسی 👍👍👍
    قدرت موتور 👍👍👍
    تو پیست 👍👍👍
    داخلش 👍
    کیفیت داخلیش 👍
    قیمتش 👍👍👍
    واقعا محشرههههه
    بهترین ماسل کار با اختلاف

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱
    1. Jdm باز

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (900 ديدگاه)

      👍👌

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  6. mohamadreza83

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (465 ديدگاه)

    آفرین به فورد
    آفرین به ماستنگ
    فورد توی این نسل از ماستنگ ثابت کرد که میتونی با علم و تکنولوژی به روز یه ماسل کار واقعی و تنومند با ویژگی های فنی بروز تولید کنی که توی بعضی پیست ها حتی بتونه خیلی از سوپرکار های چند صد هزار دلاری رو شرمنده کنه …
    دمش گرم
    قسمت جالب قضیه اینجاست که فورد با این همه هزینه ای که برای تحقیق و توسعه بخش های مختلف محصولش کرده و یه خودروی کاملا جدید تولید کرده ؛ قیمتش با چلنجر سوپراستاک تقریبا یکسان هست !!!
    در حالی که ماستنگ تقریبا توی همه موارد به چلنجر برتری کامل داره .

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
    1. viper2

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (506 ديدگاه)

      درسته که ماستانگ از لحاظ فنی بهتر هست اما چلنجر مردونه تر و قلدر تره ‌ . دقیقا اون چیزی که من میخوام.

      موافقم ۳
      مخالفم ۹
      1. Clean energy (صیانت!)

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1030 ديدگاه)

        آره اوک
        راستی تو پیچ چی؟ عه عه
        موستانگ زد جلو که
        آخ قلدر بدشانس😂

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
        1. mohamadreza83

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (465 ديدگاه)

          clean energy
          ولش کن باو
          «دیگه از کسی ک بگه اصلا ماشین نباید ایربگ داشته باشه »
          «ماشینی که توی ۱۰۰ کیلومتر کمتر از ۱۵۰ تا نسوزونه ماشین نیس»
          «یا انجین کمتر از ۵۷۰۰ تا انجین به حساب نمیاد»
          البته اظهار فضل های دیگه ای هم داشتن که من خاطرم نیس عرض کنم
          چه انتظاری از همچین آدمی داری ؟
          همین تفکر جبرگرایانه اگه بر جهان حاکم بود الان همه ما زیر کربن و خاکستر دفن شده بودیم .

          موافقم ۴
          مخالفم ۲
        2. viper2

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (506 ديدگاه)

          داداش حالت خوبه؟ من اصلا فورد رو دوست ندارم . ولی میگم از لحاظ فنی بهتر از چلنجر هست . قلدر منظورم ظاهر بود . شما برو به همون پلاستیکیا بچسب که ۴ سال دیگه قراره از هرچی پونتیاک و دوج و شورلت بخوره . اره پسر خوب .

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
        3. Clean energy (صیانت!)

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1030 ديدگاه)

          محمد رضا
          اینا از مهندسی بویی نبردن و چون یه برندو دوست دارن فکر می کنن استاندارد هاشونم هم سطح با اون باشه…

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        4. Clean energy (صیانت!)

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1030 ديدگاه)

          وایپر
          فوردو دوس نداری😂😂 فوردم دوست نداره😂😂
          فورد نماد آمریکاس
          کیفیت داره
          مهندسی داره
          گودرت داره
          و این چیزیه که آمریکایی باشه
          حالا قیافه بحثش جداس و نظرا متفاوته و محترم
          پلاستیکی شمایید سید😂
          ما چرم و چوب و اینجور چیزا رو داریم… شما چیزی به نام کابین ۴۰ درصدتون نمیشناسید…
          الان کسی حرف آینده و گذشته زد؟ الان خیلیاتونو زدیم دارید میرید گیر به عهد بوق میدید
          برید بابا خدا روزیتونو یه جای دیگه بده

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
        5. mohamadreza83

          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (465 ديدگاه)

          جوابت رو نمیدم
          ن اینکه فکر کنی ک مثلا خبری هست .
          فقط بخاطر احترام اعضا و اینکه نمیخوام بن بشم .
          وگرنه جواب دارم توی آستینم اون هم چه جوابی
          خوش باش
          ۱۵۰ لیتر😂😂😂😂😂

          موافقم ۶
          مخالفم ۱
    2. AMIN (M.A.S)

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (677 ديدگاه)

      اگر بخوایم از دید پرفورمنس به ماستنگ GT500 و چلنجر هلکت ردای نگاه کنیم ماستنگ ماشین ((پرفورمنس))کامل تریه
      هرچند تو مسیر مستقیم از چلنجر کند تره اما خب توی محدوده ده ثانیه برای یک چهارم مایل هست و حداکثر سرعتشم حدود۲۹۰ تا هست و کافیه
      از طرف دیگه هندلینگش خیلی خیلی از چلنجر جلوتره و برای پیست بسیار امادس و برای این میگم ماشین ((پرفورمنس)) کامل تریه
      اما از نظر کلی چون چلنجر فضای بسیار بیشتر کابین و صندوق رو داره و نرم تره (پس برای دیلی درایوینگ و گرند تورینگ خیلی بهتره) ، مصرف سوختش کمتره (!!!!!) و توی مسیر مستقیم هم از ماستنگ پرشتاب تر و سریعتره میشه گفت ماشین کامل تریه
      فاکتور هایی مثل دوام و استهلاک و قیمت قطعات رو چون درباره ماستنگ اطلاع ۱۰۰% ندارم مساوی گذاشتم

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
      1. mohamadreza83

        ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (465 ديدگاه)

        بله منظور من هم برتری توی پرفورمنس بود
        وگرنه برای استفاده روزمره و مسافرت قطعا چلنجر بهتره .
        سیستم تعلیق بسیار نرم تر و صندلی های راحت تر و فضای کابین بیشتر
        در کل میشه به چلنجر لقب گرندتورر رو داد
        البته همونطور ک گفتی توی خط مستقیم چلنجر بهتره ( البته در صورت مهیا بودن تمام شرایط )
        در مورد مصرف سوخت هم که باید یکی از عجایب قرن لقب بگیره
        من واقعا متوجه نمیشم چرا موتور هلکت باید مصرفش کمتر از شلبی باشه !!!
        خیلی سرچ کردم اما واقعا چیزی پیدا نکردم .
        حالا جدا کسی از دلیلش اطلاع یا لینکی چیزی داره ؟
        ولی هب بحث اصلی من سر قیمت بود .
        حالا اگ به فرض تنها مزیت شلبی نسبت به چلنجر رو هندلینگش در نظر بگیریم ؛ توی همین یک فاکتور هزار عامل به طور مستقیم و غیرمستقیم دخیل هستند ؛ از تنظیم شاسی و جعبه فرمون و تقسیم وزن و ایرودینامیک و باقی مواقع که قطعا از سواد من خارج هستند !
        بالاخره همه این موارد که عرض کردم توی هزینه تولید یه محصول و در نهایت قیمت نهایی اون تأثیر گذار هستند .

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
  7. زیزیگولو

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3046 ديدگاه)

    این بی ام و چقدر میتونست خوشکلتر باشه اگه از جلوپنحره های کلاسیک تو طراحیش استفاده میشد ….. ولی الآن قیافه موستانگ رو ببینین چقدر خوشکلو دلرباست و قیافه بی ام رو هم ببینین که چقدر تو طراحی مخصوصاً نمای جلو فقط بخاطر این جلو پنجره های جدید افت داشته!!!!

    موافقم ۷
    مخالفم ۵
  8. Raptor

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (107 ديدگاه)

    قیمت m4 خیلی خیلی بالاست

    موافقم ۶
    مخالفم ۷
  9. Aboalfazl demon

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (402 ديدگاه)

    خیلیا اومدن گفتن ماستنگ از چلنجر بهتره
    اوکی
    ولی این دو اصن ربطی ندارن
    قصه چلنجر از همه جداس
    صرفا یه ماشین نوستالژی و کلاسیک بروزرسانی شده با حال هوای دهه ۶۰ آمریکاس
    پس این ۲ تا رو مقایسه نکنید جفتشون در جای علی هستن

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
    1. viper2

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (506 ديدگاه)

      ماستانگ توی خیلی از موارد بهتر از چلنجر هست اما اول که توی موتور چلنجر پتانسیل بیشتری برای تقویت داره دوم اینکه هر چقدرم ماستانگ عالی باشه دلیل نمیشه ما چلنجر رو دوست نداشته باشیم . چلنجر ، باید وزنش کمتر بود ‌. مشکلش نه موتورشه نه گیربکسشه ، مشکلش وزنش هست و هرزگردی . البته ماشینی با اون گشتاور ، راننده میخواد .

      موافقم ۴
      مخالفم ۶
  10. Jdm باز

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (900 ديدگاه)

    شلبی gt500 واقعا بهترین‌موستانگ تاریخه
    هم قدرت فوق العاده بالایی داره
    هم مهندسی عالییی داره
    طراحی جذاب و خشن
    تایم پیست خیلی خوب
    قیمت خیلی خوب نسبت به مشخصات
    V8
    دیفرانسیل عقب
    دبگه ادم چی بگه

    دل هر ماشینبازیو میبره

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  11. شاهین

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1030 ديدگاه)

    این راننده عینکی رو زنده گیر بیاری فیزیکی بهش رانندگی رو نشون بدی از بس تو مخیه
    حیف ماشینایی که میدن دستش. اینو اگر ماشین دنده دستی بدن دستش با کلاچ زیر پاش چجوری میخواد لانچ کنه
    فکر کنم پاهاش گره میخوره بهمدیگه موقع رانندگی

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  12. aminbikar

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (246 ديدگاه)

    منتظر درگ یو شکل تسلا پلد با بقیه هستم 🙂🙃

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  13. sam

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1138 ديدگاه)

    درهر شرایط برنده درگ ۱/۴مایل M4عه حتی سر پیچ سریع تر بود با اینکه ۴ چرخ محرکه و برا پیست تنظیم نشده موستانگ فقط و فقط تو رولینگ بدلیل ۲۵۰ اسب قدرت بیشتر سریع تره

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۲
  14. Carbonado Aventador

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4218 ديدگاه)

    پکیج دانفورس بالا
    و شتاب گیری سریع سوپر شارژ ها کمک‌خیلی زیادی به موستانگ کردن تو این مسابقه.
    .
    بقیه موارد فنی هم بماند..

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  15. Philipp

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    همیشه نسخه های شلبی ماستنگ برام جذاب بودن چون در عین آمریکایی بودن نوعی بروز بودن مناسبی هم توشون وجود داشته
    این هم از این قاعده مستثنا نیست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  16. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1874 ديدگاه)

    بارها گفتم بازم میگم اگر قرار درگی برگزار بشه باید شرایط استاندارد مهیا باشه.درگ باید تو پیست مخصوص درگ باشه در غیر این صورت میشه مثل اون احمقهایی که با ام۵ و دیمون درگ انداختن و ام۵ رو برنده کردن.خیلیها دوست داشتن دیمون رو بازنده جلوه بدن ولی واقعیت یک کلمه بود تایم ۹.۶ دیمون که برا همیشه تو تاریخ ثبت شد.در آخر اگر بیمر قرار بود شلبی رو بسازه حداقل ۲۰۰ هزار دلار قیمت میزاشت و در طرف مقابل فورد ام۴ رو با قیمت ۵۰ هزار دلار عرضه میکرد.واقعا چرا انقدر گرونه.

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  17. meysam

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2871 ديدگاه)

    تکنولوژی آمریکایی اینه
    با ۲۰ هزار دلار کمتر
    دیگه جای حرفی باقی نمیمونه

    موافقم ۵
    مخالفم ۴
  18. مهدی

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1077 ديدگاه)

    شلبی اگر تایم خیلی ضعیفتری هم بزنه نسبت به بی ام و ماشین جذابتری هست

    موافقم ۳
    مخالفم ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا