بامو M5 جی پاور، غول مرحله آخر سدان ها!
حدود یک هفته پیش بود که جی پاور کیت تیونینگ خود برای بامو M8 را معرفی کرد. همین سرنوشت برای سدان پرقدرت M5 نیز رقم خورده است. این خودرو هوریکان RS نام داشته و از پوشش بدنه به رنگ نارنجی متالیک با قیمت 2800 یورو استفاده کرده است. البته به این مورد باید کاپوت فیبر کربنی 5236 یورویی با پف مرکزی و ورودیهای هوا را اضافه کنیم.
سوپر سدان جذاب بامو از رینگهای فورج کاری شده 21 اینچی و لاستیکهای میشلین استفاده کرده و کل این مجموعه قیمت 9545 یورویی دارد. سیستم اگزوز استوک نیز جای خود را به نمونه تیتانیومی با خروجیهای 100 میلیمتری داده است. از دیگر بهبودهای این خودرو میتوان به اگزوز خاص جی پاور اشاره کرد که قیمت قابلتوجه 8449 یورویی دارد.
اما بزرگترین تغییرات این سوپرکار چهار درب در زیر کاپوت رخ داده جایی که نیروگاه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی بامو هماکنون قدرت قابلتوجه 829 اسب بخاری و گشتاور 1050 نیوتون متری تولید میکند. این تغییرات باعث شده M5 جی پاور شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 2.5 ثانیهای و حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعتی داشته باشد.
این قدرت قابلتوجه با استفاده از یک جفت توربوشارژر سفارشی (قیمت 5990 یورو)، سیستم اگزوز یاد شده و طیف گستردهای از بازنگریهای نرمافزاری و سختافزاری به دست آمده است. موضوع جالب اینکه جی پاور میگوید حداکثر سرعت قابلتوجه این خودرو به خاطر حفاظت از رینگ و لاستیکها محدود شده و در صورت وجود شرایط مناسب میتوان به سرعتهای بالاتر هم دست یافت.
شایعاتی درباره معرفی نسخه قویتر M5 توسط خود بامو وجود دارد. گفته میشود این خودرو در نسخه CS و با پیشرانه جدید 8 سیلندر توئین توربویی تولید خواهد شد که با کد S68 شناخته میشود. قدرت این خودرو فراتر از خروجی 617 اسبی M5 کامپتیشن خواهد بود.