بی ام وپورشه

درگ بی ام و M5 CS با پورشه ۹۱۱ توربو S دو نسل قبل

M5 CS در صدر خانوادهٔ بی‌ام‌و سری ۵ قرار دارد. این خودرویی بزرگ، مجلل و مملو از اسب بخار است اما آیا با همهٔ این‌ها می‌تواند از پورشه ۹۱۱ توربو S یک دهه پیش سریع‌تر باشد؟ ویدئوی جدید کارواو با قرار دادن سوپر سدان بی‌ام‌و در برابر توربو S نسل ۹۹۷ به این سؤال پاسخ داده است. سدان آلمانی از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

پورشه هم مثل رقیب خود از سامانهٔ چهارچرخ محرک برخوردار است اما نیروی خود را از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌گیرد که از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه منتقل می‌شود. هرچند بی‌ام‌و قدرت بیشتری دارد اما با وزن ۱۸۲۵ کیلوگرم، از پورشه ۱۵۸۵ کیلوگرمی سنگین‌تر است. بااین‌حال، با آغاز مسابقهٔ درگ، سدان باواریایی جلو می‌افتد و پیروز می‌شود. البته پورشه هم پابه‌پای رقیب پیش می‌رود و تنها یک‌دهم ثانیه دیرتر از M5 از خط پایان عبور می‌کند.

سپس دو خودرو در راحت‌ترین تنظیمات خود سراغ مسابقهٔ رولینگ می‌روند. در اینجا، M5 که سریع‌تر شتاب می‌گیرد، پیروزی دیگری کسب می‌کند اما این اختلاف در رولینگ دوم که دو خودرو از اسپرت‌ترین حالت‌های خود استفاده می‌کنند و گیربکس‌ها در حالت دستی قرار می‌گیرند کمتر می‌شود. البته ب‌ام‌و همچنان پیروز میدان است اما پورشه خیلی با آن فاصله ندارد. چالش نهایی بین این دو خودرو هم آزمایش ترمز است. بی‌ام‌و وزن بیشتری دارد که در این آزمایش نقطه‌ضعف بزرگی به‌حساب می‌آید اما ترمزهای قدرتمند آن می‌توانند این سدان باواریایی را چندین متر زودتر از پورشه متوقف کنند.

به‌طورکلی، با اینکه پورشه ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۷.۲ یک دهه پیش خودروی بی‌نظیری بود اما هنوز هم توانایی رقابت با خودروهای پرفورمنس امروزی را دارد. ممکن است این پورشه نتواند سدان قدرتمند بی‌ام‌و را مغلوب کند اما هنوز هم عملکرد تأثیرگذاری دارد.

مشخصات فنی

 

پورشه ۹۱۱ توربو S

بی‌ام‌و M5 CS

پیشرانه۳.۸ لیتری H6 توئین توربو۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۵۳۰ اسب بخار۶۳۵ اسب بخار
گشتاور۷۰۰ نیوتن متر۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۵۸۵ کیلوگرم۱۸۲۵ کیلوگرم

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1520 ديدگاه)

    متاسفانه ویدئو های مت واتسون دیگه مثل سابق نه جذابن نه درست همه می دانن که رکورد ۴۰۰ متر این مدل ۱۰ سال پیش پورشه زیر ۱۱ ثانیه هست نه ۱۱.۲ .همچنین بی ام و که رکورد ۱۰.۸ رو ثبت کرده

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۹
    1. reza342

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (90 ديدگاه)

      قبل از کامنت دادن فکر کنید:) مگه محل همه تست ها یکسانه؟!! اول فکر کنید:)

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۲
      1. javadhy

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (306 ديدگاه)

        پورشه رو فاکتور بگیریم توی همین کارواو توی همین مکان توی همین هوا bmw m5 cs 10.8 زده
        قبل از نصیحت کردن بقیه اول مطمئن شو

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۲
  2. ماشین باز

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    این بی ام و از M5قبلی واقعا زیبا تره اون M5قبلی با اون جلو پنجره بزرگش خیلی زشت بود

    موافقم ۲
    مخالفم ۲۴
    1. Taha Malek

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (485 ديدگاه)

      ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۲
    2. Kf

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (324 ديدگاه)

      بگو ک داری شوخی میکنی
      یا بی ام و یه M5 دیگه داده ک من ندیدم
      منظورت M4 نیست؟😮‍💨

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۰
    3. javadhy

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (306 ديدگاه)

      با این سطح اطلاعاتت هر چیزی هستی به جز ماشین باز

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱
  3. Jdm باز

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    دوستان m5cs تولید محدود به حساب میاد؟
    چون من تو bmwusa.com نتونستم شخضی سازیش کنیم یعنی کلا m5cs تو بخش خودرو های خاص بود

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱
  4. abdi_mahdi

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    محو زیبایی ۹۱۱ هستم لامصب همه نسلاش زیبان

    موافقم ۸
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا