بی ام وپورشه

بی ام و M5 CS در برابر پورشه پانامرا توربو S، درگ ژنرال‌های آلمانی!

بی‌ام‌و M5 CS و پورشه پانامرا توربو S جزو شاخص‌ترین محصولات صنعت خودروی آلمان هستند. در واقع هر محصولی از پورشه که پسوند توربو S را به همراه داشته باشد حرف‌های زیادی برای گفتن در خط مستقیم خواهد داشت و شاید شکست دادن آن در مسابقه درگ تقریباً غیرممکن باشد. محصولات توربو S پورشه شاید قدرت ماورایی نداشته باشند اما چندین سال است که در مسابقات درگ قدرت‌نمایی می‌کنند. با این تفاسیر آیا سریع‌ترین خودروی بی‌ام‌و یعنی M5 CS می‌تواند از عهده پورشه پانامرا توربو S برآید؟ کار واو اخیراً به دنبال فهم پاسخ این سؤال بوده است.

البته از بین تمامی محصولات سبک و پرسرعت توربو S پورشه، پانامرا کمتر باعث ترس رقبا می‌شود. این خودرو قدرت کمتر و وزن بیشتری نسبت به بی‌ام‌و M5 CS دارد و به همین خاطر بی‌ام‌و روی کاغذ مزیت بیشتری خواهد داشت؛ اما جادوی اصلی پانامرا در زمان استفاده از لانچ کنترل مشخص می‌شود جایی که گیربکس ۸ سرعته عالی، چسبندگی سیستم چهار چرخ محرک و نرم‌افزارهای الکترونیکی با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا سرعت سرسام‌آوری را ایجاد کنند. به گزارش پدال و به نقل از BMW بلاگ، اگرچه M5 CS هم از سیستم لانچ کنترل استفاده می‌کند اما به نظر می‌رسد این سیستم به نرمی پورشه نیست و خیلی نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد. به نظر شما مت واتسون در بی‌ام‌و شانس شکست دادن پورشه را دارد؟

کار واو سه مسابقه درگ از سکون برگزار می‌کند که نتایج بسیار متفاوتی دارند. البته به نظر می‌رسد واتسون در مسابقه اول زودتر استارت می‌زند و سوپر سدان باواریا پیروزی راحتی را به دست می‌آورد. در مسابقه بعدی دو خودرو لانچ بسیار خوبی دارند و پورشه برنده می‌شود. در نهایت به مسابقه سوم می‌رسیم که هر دو خودرو لانچ درست و هم‌زمانی دارند. البته نمی‌خواهیم نتیجه مسابقه آخر را لو دهیم بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً این ویدئوی هیجان‌انگیز را تماشا کنید.

نکته مهم اینکه سرعت در خط مستقیم هدف و اولویت اصلی سدان اسپرت و لوکس باواریا نیست. قطعاً این خودرو در خط مستقیم هم عملکرد خوبی دارد و مسافت ۴۰۰ متر را در زیر ۱۱ ثانیه طی می‌کند اما هدف اصلی این سدان لذت سواری است. به همین خاطر صرف‌نظر از نتایج درگ با پورشه پانامرا توربو S، سدان بی‌ام‌و را می‌توان جزو بهترین سوپر سدان‌های تاریخ دانست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    بی ام و M5 CS : لایک
    پورش پانامرا توربو S : دیسلایک

    موافقم 157
    مخالفم 76
    1. TML BN

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      والا هیچکدوم😂😂😂
      خیلی گزینه های بهتر و ارزون تر و منطقی تر هست

      موافقم 12
      مخالفم 108
      1. MohammaD

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (343 ديدگاه)

        تو انتخاب اینا که منطق و حساب کتاب دخیل نیس البته 😂 فقط من موندم بین بی ام و m5 کامپتیشن و m5 cs دقیقا چه تفاوت عمیقی هست که cs سی هزار تا گرون تره 🤔 قصد تخریب ندارم برام سواله

        موافقم 12
        مخالفم 29
        1. Reza Waffen SS

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (5323 ديدگاه)

          ارتقاء سیستم تعلیق بر روی نرخ‌های دمپر تطبیقی جدید با تنظیم فنر بی‌ام‌و متمرکز شده است، که باید عملکرد و احساس هندلینگ را بهبود بخشد. ترمزها همچنین با پکیج جدید M Compound با روتورهای ترمز سبک تر از چدن یا سرامیک کامل کربن مورد تعویض گرفته اند. کولیس ها را می توان در رنگ های قرمز، آبی یا مشکی انتخاب کرد.

          در بخش فناوری، سیستم اطلاعات سرگرمی اکنون دارای یک صفحه نمایش لمسی بزرگتر با اندازه 12.3 اینچ است. عملکرد iDrive با انتخابگر چرخشی معمولی BMW و سوئیچ‌های فیزیکی که هنوز وجود دارند، یکسان باقی می‌ماند.

          + 10 اسب بخار افزایش قدرت + کاهش 0.3 ثانیه شتاب 0-100

          موافقم 49
          مخالفم 3
        2. MohammaD

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (343 ديدگاه)

          ممنون آقا رضا . احسنت به این سطح اطلاعات . حالا می فهمم cs هم اونقدر عالیه که آدم بره سمتش . همون رنگ سبز خاص و رینگ طلایی اش دنیا می ارزه .

          موافقم 29
          مخالفم 2
        3. محمد هادی

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (2106 ديدگاه)

          فککنم پاسخ به سوالتون کافی بوده باشه دوست گرامی😄👍

          موافقم 3
          مخالفم 1
        4. محمد هادی

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (2106 ديدگاه)

          تازه استاد رضا وافن عزیز
          از کاهش وزن صورت گرفته سخنی نگفت
          درکل شما بدون که یک درجه ارتقا بالاتریه از کامپتیشن

          موافقم 2
          مخالفم 0
      2. حسین

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (785 ديدگاه)

        اگه از من بپرسی میگم
        باید جفتش تو پارکینگ داشته باشی😁
        پورشه با وجود وقار بیشتر و وزن بالاش
        خوب پا به پای سنگ محک این رده
        جلو رفت 👌

        موافقم 9
        مخالفم 3
    2. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (526 ديدگاه)

      همه چی به قدرت نیست به زیبایی هم احمیت باید داد که پورشه چه اپشن و چه زیبایی و وقار صد پله از این مدل بی ام دبلیو سری 5 بالاتر هست ختم کلام

      موافقم 16
      مخالفم 16
    3. محمد هادی

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2106 ديدگاه)

      ماششششاله بی ام دبلیو
      مطمئن باش اگر گیربکس بی ام و کوچکترین نقص و کم کاری تو طراحی و عملکرد داشت،پورشه هرگز بهش رحم نکرده بود
      توان تقریبا مساوی
      اون اضافه وزن کمی بالاتر پورشه هم با تورک (گشتاور)پایینتر بی ام و قابل چشم پوشیه
      پس فقط برای ماشینا مونده بود عمل سلاح گیربکس
      که نتیجه درگ بی نقص بودن گیربکس بی ام دبلیو رو نشون میده که کارخونه چقد تنظیم بادقتی مشابه پورشه ها دست یافته
      و باز این لول بالا بودن شرکت بی ام و رو میرسونه
      عااااشق این رقابت بودم
      چققدر نفسگیر بود سه درگ اصلی

      موافقم 8
      مخالفم 0
  2. VIPER

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    M5اینقدر خودروی خوبیه که خیلی سخت میشه جانب داری شو نگرفت و طرفدارش نشد
    هر چند عاشق کدیلاک ct 5 v هستم

    موافقم 40
    مخالفم 6
  3. Si

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    پادشاه سدان ها بی ام دبلیو

    موافقم 44
    مخالفم 12
  4. AMIN JAFARI

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (120 ديدگاه)

    ب.ام.و
    من کاری ب شتاب گیری و… ندارم ولی فاصله ترمز خیلی مهم تره ک خب ب ام و بهتره

    موافقم 28
    مخالفم 2
  5. احمدرضا

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (726 ديدگاه)

    این مدل ب ام و واقعا زیباس از هر زاویه ای خیلی خوشگله

    موافقم 30
    مخالفم 0
  6. خان

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    بی ام و فکنم سبک تره ۰۰۰ ولی در کل بی ام و سَره 😌😌

    موافقم 16
    مخالفم 2
  7. ۹۱۱

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    با اینکه از بچگی عاشق پورشه بودم، ولی بی ام و انتخابم هست.

    موافقم 25
    مخالفم 4
    1. محمد هادی

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2106 ديدگاه)

      درود به شرفت
      یادم باشه یجا تو پست های پدال درمورد محصولات پورشه این حس حقیقت دوستی تو جبراد کنم دوست من
      زنده باد سلطان اسپرتی های خانوادگی
      BMW

      موافقم 4
      مخالفم 1
  8. Alan.r

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1085 ديدگاه)

    GT 63 E E PERFORMANCE رو به هردوشون ترجیح می‌دهم
    در صورت استفاده از EQ Boost پرفورمنسش از هر دو اینا بهتر میشه لوکستر و زیباتر هم هست

    موافقم 11
    مخالفم 25
  9. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    بچه ها پانامرا توقف تولید شده یا نه

    موافقم 2
    مخالفم 6
  10. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    اما پانامرا اگه سرعت نداره وقار داره

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. Royal Driver UK 70

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1291 ديدگاه)

      پانامرا یک لیموزین لوکس هم خطاب شده و مدل اکزکتیو با سری ۷ ای۸ و اس کلاس مقایسه میشه. از اونجایی هم که توش بیشتر چرم و چیزای لوکستر هست باید وزنشم بیشتر باشه. روزی اومدن بهم گفتن آخرین ماشینی که میخای چیه ، میگم پانامرا. هردو عالین اما پورشه همیشه برند خاص تری بوده و هست

      موافقم 11
      مخالفم 6
  11. Royal Driver UK 70

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    هردو عالین. اما این سیستم چهارچرخ محرک با این گیربکس وحشی ام۵ اصلا شوخی نیست. پانامرا هم عشق است.

    موافقم 16
    مخالفم 1
  12. بهنام

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (812 ديدگاه)

    پانامرا .

    موافقم 5
    مخالفم 9
  13. Sobhan

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (414 ديدگاه)

    وزن پورشه بیشتر بود برای همون باخت 🙌

    موافقم 3
    مخالفم 10
  14. BMW

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1137 ديدگاه)

    دبلیو سر تره

    موافقم 10
    مخالفم 4
  15. آلمانی باز

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (133 ديدگاه)

    چرا ام فایو انقدر تایم چهارصد مترش بد بود؟ تو همین carwow تایم های بهتری داشت مثل ۱۰.۸🤔

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا