نسخهٔ فیسلیفت بامو M5 چیزی بیش از یک تغییر ظاهری خواهد بود و با تکنولوژیهای پیشرفتهتر و نسخهٔ سبکتر CS در سال ۲۰۲۷ راهی بازار خواهد شد.
بامو در حال آزمایش پروتوتایپهای نسخهٔ بروز شدهٔ M5 است که نسل بعدی خود است که حالا در پیست نوربرگرینگ رؤیت شده است. مدل که بخشی از بهروزرسانی میاندورهای بامو است، در نگاه اول تغییرات ظاهری محدودی نسبت به نسخههای قبلی دارد. بارزترین تغییر در بخش جلویی خودرو رخ داده است، جایی که چهره نسبتاً خشن مدل کنونی با جلوپنجرههای باریکتر و ظریفتر، الهامگرفته از زبان طراحی نئو کلاس جایگزین شده است. چراغهای جلوی جدید نیز ظاهری شیکتر به M5 بخشیدهاند. در بخش عقب، خودرو همچنان پوشش استتار سنگینی دارد اما انتظار تغییرات عمدهای نداریم. احتمالاً گرافیک چراغهای عقب با تم نئو کلاس بهروز شده و سپر با تغییرات جزئی همراه خواهد بود. مجموعه جدیدی از رینگها نیز احتمالاً تکمیلکننده بهروزرسانیهای ظاهری خواهد بود.
طبق اطلاعات منتشرشده توسط یک منبع داخلی بامو، تولید نسخهٔ فیسلیفت M5 کنونی در هردو مدل سدان و استیشن از مارس ۲۰۲۷ آغاز خواهد شد و تا سهماهه اول ۲۰۳۱ ادامه خواهد داشت که با چرخه سهساله بهروزرسانی بامو همخوانی دارد. یکی از جزئیات جدید، احتمال افزودن نمایشگر برای سرنشین جلو است، مشابه آنچه در آئودی و پورشه دیدهایم. هرچند این ویژگی احتمالاً بهصورت آپشن ارائه خواهد شد. مهمترین تغییر داخلی، معرفی سیستم پانورامیک iDrive و سیستمعامل X است. کنترلر چرخشی سنتی حذف شده و جای خود را به نمایشگر عریض «پانورامیک ویژن» داده که سراسر داشبورد را در برمیگیرد و رابط کاربری جدیدی را به نمایش میگذارد.
منبع داخلی همچنین ادعا کرده که بامو قصد دارد نسخه جدیدی به خانوادهٔ M5 اضافه کند هرچند جزئیات دقیق هنوز مشخص نیست. محتملترین گزینه، نسخه CS است، مشابه آنچه در M3، M4 و اخیراً M2 دیدهایم. این نسخه میتواند وزن را کاهش داده و عملکرد را بهبود بخشد اما مشکل وزن بالای M5 را بهطور کامل حل نخواهد کرد. برای مقایسه، M5 CS قبلی حدود ۱۰۴ کیلوگرم سبکتر از نسخه استاندارد بود اما همچنان وزن ۱۹۸۲ کیلوگرمی داشت. مدل کنونی G90 با وزن ۲۴۴۵ کیلوگرم حتی سنگینتر است؛ بنابراین، حتی با نسخه CS، انتظار معجزه در کاهش وزن نداشته باشید.
در صورت معرفی نسخه CS برای سدان و تورینگ، احتمالاً شاهد افزایش قدرت خواهیم بود. سیستم پلاگینهیبریدی کنونی شامل موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو، باتری ۱۴.۸ کیلووات ساعتی و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با موتور الکتریکی یکپارچه است که درمجموع ۷۲۷ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این قدرت، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۳.۴ ثانیه ممکن میسازد. اگرچه این ارقام برای مدل استاندارد تغییر نخواهند کرد، نسخه CS ممکن است قدرتی نزدیک به ۷۵۰ اسب بخار، مشابه XM لیبل رد ارائه دهد و با تنظیمات شاسی برای بهبود تجربه رانندگی همراه باشد.
Mr. gt c
۱۹ خرداد ۱۴۰۴به طراحی نئو کلاسی که امید چندانی نیست، ولی تا وقتی که بی ام و از وی ۸ و ال۶ استفاده میکنه جذاب هست
snoopsagg
۱۹ خرداد ۱۴۰۴آی ۶
حرف اول اینلاین
Mr. gt c
۱۹ خرداد ۱۴۰۴«موتور I لاین» و «موتور L لاین» هر دو برای اشاره به موتورهای درونخطی، که به عنوان موتورهای مستقیم نیز شناخته میشوند، در زمینه موتورهای احتراق داخلی استفاده میشوند. «I» در «I لاین» به معنای درونخطی است، در حالی که «L» در «L لاین» گاهی اوقات برای طولی یا برای جلوگیری از سردرگمی بین رقم ۱ و حرف I استفاده میشود. اساساً، آنها طرح موتور یکسانی را توصیف میکنند که در آن سیلندرها در یک ردیف در امتداد میللنگ چیده شدهاند.
منابع: hdfcergo – tataaig – Quora
نمیدونم بدلیل قوانین وبسایت پدال میتونم لینک مستقیم رو بزارم یا خیر
سهیل
۱۹ خرداد ۱۴۰۴کاش یه نسخه سبک داشت که پلاگین نبود پانلها فیبرکربن بود سبک سازی هم میشد و وزنش همون حوالی ۱۸۰۰ میشد آخه چرا انقد وزن بالا
! i M α η δ υ α R
۱۹ خرداد ۱۴۰۴بیمر از سال 2018 ، شاسی اش رو سبک سازی کرد و گفت از فیبر کربن در طراحی و ساخت شاسی جدید ، استفاده کرده …
اسمش رو هم گذاشت Carbon Core …
اما با تمام این کارها ، برای این سگمنت و موتور V8 و پک باتری و … و با این قیمت ها ، وزن محصول از این پایین تر نمیاد ، چون توجیه اقتصادی نداره …
اگه می خوای با این پرفورمنس به حوالی 1400 کیلو گرم برسیم باید 300 ، 400 هزار دلار بسلفیم …
توی سگمنت سوپراسپرت یا هایپر کار ، رقابت بر سر کم کردن کیلو به کیلو از وزن محصول ، به زور خرج کردن های میلیون دلاری ، حین تحقیق و توسعه اتفاق میفته …
در اون سگمنت در رو که باز کنی ، همه جا فیبر کربن بهت سلام میکنه …
کاپوت رو که بزنیم بالا ، رقص فلزات گرانقیمتی چون مولیبدن و تیتانیوم و پالادیوم و رودیوم و پلاتین و حتی آلومینیوم رو زیر نور آفتاب ، در جای جای انجین ( ساخته شده از آلیاژهای سبک و نوین ) ، مشاهده می کنیم …
👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑
۱۹ خرداد ۱۴۰۴مرسدس بنز جی تی ۶۳ چهار در که سریعترین سدان جهان در صفر تا صد هست سریعترین شتابی که ثبت کرده حدوداً ۲/۴ بوده و ۱۰۰ تا ۲۰۰ هم تقریبا ۶ ثانیه
و ۲۰۰ تا ۲۵۰ هم حدود ۵/۵ ثانیه
بی ام و ام ۵ جدید (که سریعترین سدان جهان بعد از ۲۰۰ تا هست) سریعترین شتابی که تو صفر تا صد ثبت کرده حدوداً ۲/۸ بوده و ۱۰۰ تا ۲۰۰ هم تقریباً ۶.۲ و ۲۰۰ تا ۲۵۰ هم حدود ۵/۵ ثانیه و بعد از ۲۵۰ خیلی راحت این مرسدس رو لوله میکنه و اصلاً مرسدس به گرد پاش نمیرسه بعد ۲۵۰ تا تازه با اینکه مرسدس هم وزنش خیلی سبکتره هم قدرتش خیلی بیشتره
این خصوصیاتی که گفتم برای ام ۵ پایه هستش و نسخه cs که قراره سال ۲۰۲۷ معرفی بشه احتمالاً شتابش در حد همون جی تی ۶۳ باشه و به جای ۲۰۰ تا بعد ۱۰۰ تا محوش کنه و حالا معلوم نیست که نسخه کامپتیشن هم معرفی میشه یا نه
فعلاً که سری ۵ ام پاور تو نسخه پایه همه رو نابود کرده به شدت منتظر نسخه cs و کامپتیشن هستم چون مطمئنم میره تو مرز سوپر اسپورتها و هایپر کارها
چند وقت پیش من تمام این اطلاعات رو گفتم و پدال تازه این مطالب رو گذاشته قبلاً شما همه منو مسخره میکردید حالا بذارید سال ۲۰۲۷ بیاد اون موقع بهتون نشون میدم که پادشاه و خدای سدانها سری ۵ هست
و در مورد نئوکلاس هم که باید بگم مطمئنم که فوق العاده پرفروش و بیرقیب و موفق میشه این جمله رو قبلاً هم گفتم
2646.1
۱۹ خرداد ۱۴۰۴دوست عزیز
مشکل BMW این مواردی که گفتی نیست!
BMW تو محصولات اروپایی (و حتی میشه گفت جهانی) مدت هاست بعد از پورشه بالاترین پرفورمنس رو داره، از لانچ فوق العاده و هندلینگ عالی گرفته تا تنوع بی نظری از خودروهای بنزینی، دیزلی، هیبریدی، PHEV، برقی و حتی هیدروژنی.
به نظر من حتی یکی از جذاب ترین UI و کاربردی ترین کنترل های تغییر وضعیت خودرو (از Comfort به Sport+) را هم نسل به نسل ارتقا داده و داره.
مشکل اصلی BMW برای طرفداران اش سبک طراحی افتضاحی است که در دهه گذشته آغاز کرده! ابعاد متناسب جلوپنجره کلیوی اش رو تغییر داد، دفعه قبلی عرض اش رو ثابت نگه داشت، ارتفاع اش رو زیاد کرد. این دفعه ارتفاع اش رو برگردوندن به حالت قبل، عرض اش رو زیاد کردند …
از طرف دیگر هویت فوق العاده ای که Angel eyes در طی سالیان برای BMW ایجاد کرده بود را از بین بردند و الان هر مدل، یه جایی از چراغ اش روشن میشه …
مشکل اصلی BMW برای طرفداران سابق و سن بالایش، مشکل هویت است، و گرنه نسل Z که نشون داده سلیقه اش همین طرح های حشره ای است که امروزه روی عمده خودروهای آسیایی که هیچ وقت اصالت طراحی نداشتند، به شدت در حال تکرار است.
صامورایی
۱۹ خرداد ۱۴۰۴مدتها قبل کاربری با همین نام تو پدال بودند.شما هستین؟
صامورایی
۱۹ خرداد ۱۴۰۴منظورم این کاربره :
https://www.pedal.ir/members/2646i/
2646.1
۱۹ خرداد ۱۴۰۴بله، فارغ از اینکه دلم هوای مصاحبت با دوست داران خودرو کرده بود، خواستم در کنار شما اطلاعاتی در حوزه مورد علاقه ام کسب کنم.
یه مدت کوتاهی خدمت تون هستم.
علی Shelby
۱۹ خرداد ۱۴۰۴نئو کلاس اصلا طراحی زیبایی نیست
خیلی بی روحه
hosen
۱۹ خرداد ۱۴۰۴هنوز طراحی نسل فعلیش رو نتونستیم هضم کنیم
ولی همینکه برقی نیست جای شکر داره
Sergeant
۱۹ خرداد ۱۴۰۴فاز یه سریا مشخص نیست، جلو پنجره رو بزرگ میکنه میگن زشته و شبیه خوکه، جلو پنجره رو کوچیک میکنه بازم میگن زشته.
طراحی نئو کلاسه از روی بی ام و های دهه 80 و 90 برداشته شده، میگید نه؟ خودتون برید مقایسشون کنید.
الان سال 2025 ایم و طبیعتا باید طراحی های جدید و مدرن رو ببینیم، اگه قرار بود همه چیز طبق طراحی 30 سال پیش تولید بشه که دیگه جهان جای پیشرفتی نداشت.
همین بی ام و هایی که یه سریا میگن زشته، هرکی از نزدیک دیده خوشش اومده نه تویی که هر روز تنها ماشینی که میبینب پرایده.
Mr wrong
۱۹ خرداد ۱۴۰۴سری نئو کلاس کاملا یاد آور مدل های 2002 و 535
دهه هشتاده و خیلی اتفاقا به ریشه ها برگشته
در پست های مربوطه بارها گفتم اینو و بنظرم بسیار چشم نوازه
امیر
۱۹ خرداد ۱۴۰۴CS؟ ای بابا ، میذاشتید کادیلاک فن ها یکم بیشتر از بردن نسخه پایه m5 لذت ببرن😂