بی ام و

بی ام و M5 جدید با ظاهر نئو کلاس و نسخه CS در راه است

نسخهٔ فیس‌لیفت ب‌ام‌و M5 چیزی بیش از یک تغییر ظاهری خواهد بود و با تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر و نسخهٔ سبک‌تر CS در سال ۲۰۲۷ راهی بازار خواهد شد.

ب‌ام‌و در حال آزمایش پروتوتایپ‌های نسخهٔ بروز شدهٔ M5 است که نسل بعدی خود است که حالا در پیست نوربرگ‌رینگ رؤیت شده است. مدل که بخشی از به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای ب‌ام‌و است، در نگاه اول تغییرات ظاهری محدودی نسبت به نسخه‌های قبلی دارد. بارزترین تغییر در بخش جلویی خودرو رخ داده است، جایی که چهره نسبتاً خشن مدل کنونی با جلوپنجره‌های باریک‌تر و ظریف‌تر، الهام‌گرفته از زبان طراحی نئو کلاس جایگزین شده است. چراغ‌های جلوی جدید نیز ظاهری شیک‌تر به M5 بخشیده‌اند. در بخش عقب، خودرو همچنان پوشش استتار سنگینی دارد اما انتظار تغییرات عمده‌ای نداریم. احتمالاً گرافیک چراغ‌های عقب با تم نئو کلاس به‌روز شده و سپر با تغییرات جزئی همراه خواهد بود. مجموعه جدیدی از رینگ‌ها نیز احتمالاً تکمیل‌کننده به‌روزرسانی‌های ظاهری خواهد بود.

طبق اطلاعات منتشرشده توسط یک منبع داخلی ب‌ام‌و، تولید نسخهٔ فیس‌لیفت M5 کنونی در هردو مدل سدان و استیشن از مارس ۲۰۲۷ آغاز خواهد شد و تا سه‌ماهه اول ۲۰۳۱ ادامه خواهد داشت که با چرخه سه‌ساله به‌روزرسانی ب‌ام‌و همخوانی دارد. یکی از جزئیات جدید، احتمال افزودن نمایشگر برای سرنشین جلو است، مشابه آنچه در آئودی و پورشه دیده‌ایم. هرچند این ویژگی احتمالاً به‌صورت آپشن ارائه خواهد شد. مهم‌ترین تغییر داخلی، معرفی سیستم پانورامیک iDrive و سیستم‌عامل X است. کنترلر چرخشی سنتی حذف شده و جای خود را به نمایشگر عریض «پانورامیک ویژن» داده که سراسر داشبورد را در برمی‌گیرد و رابط کاربری جدیدی را به نمایش می‌گذارد.

منبع داخلی همچنین ادعا کرده که ب‌ام‌و قصد دارد نسخه جدیدی به خانوادهٔ M5 اضافه کند هرچند جزئیات دقیق هنوز مشخص نیست. محتمل‌ترین گزینه، نسخه CS است، مشابه آنچه در M3، M4 و اخیراً M2 دیده‌ایم. این نسخه می‌تواند وزن را کاهش داده و عملکرد را بهبود بخشد اما مشکل وزن بالای M5 را به‌طور کامل حل نخواهد کرد. برای مقایسه، M5 CS قبلی حدود ۱۰۴ کیلوگرم سبک‌تر از نسخه استاندارد بود اما همچنان وزن ۱۹۸۲ کیلوگرمی داشت. مدل کنونی G90 با وزن ۲۴۴۵ کیلوگرم حتی سنگین‌تر است؛ بنابراین، حتی با نسخه CS، انتظار معجزه در کاهش وزن نداشته باشید.

در صورت معرفی نسخه CS برای سدان و تورینگ، احتمالاً شاهد افزایش قدرت خواهیم بود. سیستم پلاگین‌هیبریدی کنونی شامل موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو، باتری ۱۴.۸ کیلووات ساعتی و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با موتور الکتریکی یکپارچه است که درمجموع ۷۲۷ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۳.۴ ثانیه ممکن می‌سازد. اگرچه این ارقام برای مدل استاندارد تغییر نخواهند کرد، نسخه CS ممکن است قدرتی نزدیک به ۷۵۰ اسب بخار، مشابه XM لیبل رد ارائه دهد و با تنظیمات شاسی برای بهبود تجربه رانندگی همراه باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای
منبع
carscoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Mr. gt c

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (497 ديدگاه)

    به طراحی نئو کلاسی که امید چندانی نیست، ولی تا وقتی که بی ام و از وی ۸ و ال۶ استفاده می‌کنه جذاب هست

    موافقم 54
    مخالفم 14
    1. snoopsagg

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (21 ديدگاه)

      آی ۶
      حرف اول اینلاین

      موافقم 34
      مخالفم 3
      1. Mr. gt c

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (497 ديدگاه)

        «موتور I لاین» و «موتور L لاین» هر دو برای اشاره به موتورهای درون‌خطی، که به عنوان موتورهای مستقیم نیز شناخته می‌شوند، در زمینه موتورهای احتراق داخلی استفاده می‌شوند. «I» در «I لاین» به معنای درون‌خطی است، در حالی که «L» در «L لاین» گاهی اوقات برای طولی یا برای جلوگیری از سردرگمی بین رقم ۱ و حرف I استفاده می‌شود. اساساً، آنها طرح موتور یکسانی را توصیف می‌کنند که در آن سیلندرها در یک ردیف در امتداد میل‌لنگ چیده شده‌اند.

        منابع: hdfcergo – tataaig – Quora
        نمی‌دونم بدلیل قوانین وبسایت پدال میتونم لینک مستقیم رو بزارم یا خیر

        موافقم 15
        مخالفم 1
    2. شهروند ایرانی

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (963 ديدگاه)

      به نظرم تغییر خیلی خوبی و از اون یکنواختی درمیاد فقط باید داشبورد هم یه تکون بدن پیشرانه که عالی

      موافقم 8
      مخالفم 1
  2. سهیل

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    کاش یه نسخه سبک داشت که پلاگین نبود پانلها فیبرکربن بود سبک سازی هم میشد و وزنش همون حوالی ۱۸۰۰ میشد آخه چرا انقد وزن بالا

    موافقم 24
    مخالفم 2
    1. ! i M α η δ υ α R

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2626 ديدگاه)

      بیمر از سال 2018 ، شاسی اش رو سبک سازی کرد و گفت از فیبر کربن در طراحی و ساخت شاسی جدید ، استفاده کرده …

      اسمش رو هم گذاشت Carbon Core …

      اما با تمام این کارها ، برای این سگمنت و موتور V8 و پک باتری و … و با این قیمت ها ، وزن محصول از این پایین تر نمیاد ، چون توجیه اقتصادی نداره …

      اگه می خوای با این پرفورمنس به حوالی 1400 کیلو گرم برسیم باید 300 ، 400 هزار دلار بسلفیم …

      توی سگمنت سوپراسپرت یا هایپر کار ، رقابت بر سر کم کردن کیلو به کیلو از وزن محصول ، به زور خرج کردن های میلیون دلاری ، حین تحقیق و توسعه اتفاق میفته …

      در اون سگمنت در رو که باز کنی ، همه جا فیبر کربن بهت سلام میکنه …

      کاپوت رو که بزنیم بالا ، رقص فلزات گرانقیمتی چون مولیبدن و تیتانیوم و پالادیوم و رودیوم و پلاتین و حتی آلومینیوم رو زیر نور آفتاب ، در جای جای انجین ( ساخته شده از آلیاژهای سبک و نوین ) ، مشاهده می کنیم …

      موافقم 21
      مخالفم 6
    2. محمدهادی

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2616 ديدگاه)

      خداییش نسخه CS در تمام مدلها باید بخاطر ذات مسابقه یی ش نسخه یی تماما درونسوز و سبک وزن میبود
      حتی شده فقط ۲۵۰ دستگاه تولیدی
      ولی واقعی
      شرکتا همه چیو باهم قاطی کردن دیگه
      اسمشم میذارن سوپرمن جدید!

      موافقم 7
      مخالفم 1
  3. 👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (431 ديدگاه)

    مرسدس بنز جی تی ۶۳ چهار در که سریع‌ترین سدان جهان در صفر تا صد هست سریع‌ترین شتابی که ثبت کرده حدوداً ۲/۴ بوده و ۱۰۰ تا ۲۰۰ هم تقریبا ۶ ثانیه
    و ۲۰۰ تا ۲۵۰ هم حدود ۵/۵ ثانیه
    بی ام و ام ۵ جدید (که سریع‌ترین سدان جهان بعد از ۲۰۰ تا هست) سریع‌ترین شتابی که تو صفر تا صد ثبت کرده حدوداً ۲/۸ بوده و ۱۰۰ تا ۲۰۰ هم تقریباً ۶.۲ و ۲۰۰ تا ۲۵۰ هم حدود ۵/۵ ثانیه و بعد از ۲۵۰ خیلی راحت این مرسدس رو لوله می‌کنه و اصلاً مرسدس به گرد پاش نمی‌رسه بعد ۲۵۰ تا تازه با اینکه مرسدس هم وزنش خیلی سبک‌تره هم قدرتش خیلی بیشتره
    این خصوصیاتی که گفتم برای ام ۵ پایه هستش و نسخه cs که قراره سال ۲۰۲۷ معرفی بشه احتمالاً شتابش در حد همون جی تی ۶۳ باشه و به جای ۲۰۰ تا بعد ۱۰۰ تا محوش کنه و حالا معلوم نیست که نسخه کامپتیشن هم معرفی میشه یا نه
    فعلاً که سری ۵ ام پاور تو نسخه پایه همه رو نابود کرده به شدت منتظر نسخه cs و کامپتیشن هستم چون مطمئنم میره تو مرز سوپر اسپورت‌ها و هایپر کارها

    چند وقت پیش من تمام این اطلاعات رو گفتم و پدال تازه این مطالب رو گذاشته قبلاً شما همه منو مسخره می‌کردید حالا بذارید سال ۲۰۲۷ بیاد اون موقع بهتون نشون میدم که پادشاه و خدای سدان‌ها سری ۵ هست
    و در مورد نئوکلاس هم که باید بگم مطمئنم که فوق العاده پرفروش و بی‌رقیب و موفق می‌شه این جمله رو قبلاً هم گفتم

    موافقم 17
    مخالفم 18
    1. 2646.1

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (66 ديدگاه)

      دوست عزیز
      مشکل BMW این مواردی که گفتی نیست!
      BMW تو محصولات اروپایی (و حتی میشه گفت جهانی) مدت هاست بعد از پورشه بالاترین پرفورمنس رو داره، از لانچ فوق العاده و هندلینگ عالی گرفته تا تنوع بی نظری از خودروهای بنزینی، دیزلی، هیبریدی، PHEV، برقی و حتی هیدروژنی.
      به نظر من حتی یکی از جذاب ترین UI و کاربردی ترین کنترل های تغییر وضعیت خودرو (از Comfort به Sport+) را هم نسل به نسل ارتقا داده و داره.

      مشکل اصلی BMW برای طرفداران اش سبک طراحی افتضاحی است که در دهه گذشته آغاز کرده! ابعاد متناسب جلوپنجره کلیوی اش رو تغییر داد، دفعه قبلی عرض اش رو ثابت نگه داشت، ارتفاع اش رو زیاد کرد. این دفعه ارتفاع اش رو برگردوندن به حالت قبل، عرض اش رو زیاد کردند …

      از طرف دیگر هویت فوق العاده ای که Angel eyes در طی سالیان برای BMW ایجاد کرده بود را از بین بردند و الان هر مدل، یه جایی از چراغ اش روشن میشه …

      مشکل اصلی BMW برای طرفداران سابق و سن بالایش، مشکل هویت است، و گرنه نسل Z که نشون داده سلیقه اش همین طرح های حشره ای است که امروزه روی عمده خودروهای آسیایی که هیچ وقت اصالت طراحی نداشتند، به شدت در حال تکرار است.

      موافقم 22
      مخالفم 4
      1. صامورایی

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (307 ديدگاه)

        مدتها قبل کاربری با همین نام تو پدال بودند.شما هستین؟

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. صامورایی

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (307 ديدگاه)

          منظورم این کاربره :

          https://www.pedal.ir/members/2646i/

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. 2646.1

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (66 ديدگاه)

          بله، فارغ از اینکه دلم هوای مصاحبت با دوست داران خودرو کرده بود، خواستم در کنار شما اطلاعاتی در حوزه مورد علاقه ام کسب کنم.
          یه مدت کوتاهی خدمت تون هستم.

    2. Cadillac-V

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (484 ديدگاه)

      تقدیم به شما
      https://www.pedal.ir/cadillac/audi-rs7-vs-bmw-m5-cadillac-ct5-v-blackwing-comparison-test/

      حالا فهمیدید که کادیلاک بهتره؟
      اینم CS که با هایپر کار مقایسش می‌کنید
      حتی اینجام کادیلاک بااختلاف تایم بهتری نسبت بهcsزد:
      https://www.pedal.ir/vision/fastest-cars-in-vir-track/

      موافقم 2
      مخالفم 13
    3. همایون

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1148 ديدگاه)

      داداش یواش ترمز بزن باهم بریم با اینکه دلم از مرسدس بنز و طراحیش خونه ولی تا اون موقع جانشین amg gt63 هم خواهد اومد که قاعدتا سریعتر خواهد بود بعدشم همینکه تا سرعت دویست کیلومتر هم سریعتره خودش خیلیه چون همیشه بیمر روی سرعت و اسپرت بودن تمرکز داشت و بنز روی راحتی و کیفیت ولی بنز محصولی معرفی کرد که بیمر رو تو بازیه خودش شکست داد
      اینم بگم فقط چون از واژه لوله کردن استفاده کردی جوابتو اینجوری دادم وگرنه بهتره آدم به جای برند از خودرو خوب تعریف کنه و واسه من نسل قبل m5 مخصوصا نسخه cs واقعا دوست داشتنی بود تو نسل جدید هم با اینکه وزن بالاست ولی بارهم بیمر خوب تونسته هندلینگ رو حفظ کنه و البته فضای داخلی جذابی داره خداییش اگه بتونم طراحی فضای داخلی نسل جدید m5 رو بردارم بزارم روی M5cs نسل قبل بهترین سدان دنیارو واسه خودم ساختم

      موافقم 1
      مخالفم 4
  4. علی Shelby

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (809 ديدگاه)

    نئو کلاس اصلا طراحی زیبایی نیست
    خیلی بی روحه

    موافقم 14
    مخالفم 13
  5. hosen

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1029 ديدگاه)

    هنوز طراحی نسل فعلیش رو نتونستیم هضم کنیم
    ولی همینکه برقی نیست جای شکر داره

    موافقم 18
    مخالفم 3
  6. Sergeant

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    فاز یه سریا مشخص نیست، جلو پنجره رو بزرگ میکنه میگن زشته و شبیه خوکه، جلو پنجره رو کوچیک میکنه بازم میگن زشته.

    طراحی نئو کلاسه از روی بی ام و های دهه 80 و 90 برداشته شده، میگید نه؟ خودتون برید مقایسشون کنید.
    الان سال 2025 ایم و طبیعتا باید طراحی های جدید و مدرن رو ببینیم، اگه قرار بود همه چیز طبق طراحی 30 سال پیش تولید بشه که دیگه جهان جای پیشرفتی نداشت.

    همین بی ام و هایی که یه سریا میگن زشته، هرکی از نزدیک دیده خوشش اومده نه تویی که هر روز تنها ماشینی که میبینب پرایده.

    موافقم 19
    مخالفم 6
    1. Mr wrong

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (604 ديدگاه)

      سری نئو کلاس کاملا یاد آور مدل های 2002 و 535
      دهه هشتاده و خیلی اتفاقا به ریشه ها برگشته
      در پست های مربوطه بارها گفتم اینو و بنظرم بسیار چشم نوازه

      موافقم 8
      مخالفم 2
  7. امیر

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (117 ديدگاه)

    CS؟ ای بابا ، میذاشتید کادیلاک فن ها یکم بیشتر از بردن نسخه پایه m5 لذت ببرن😂

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. Cadillac-V

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (484 ديدگاه)

      مشکل اینجاست CS رو هم لوله کرده کادیلاک😂
      https://www.pedal.ir/vision/fastest-cars-in-vir-track/#%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86_%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7_%D8%AF%D8%B1_%D9%BE%DB%8C%D8%B3%D8%AA_vir
      کاملا مشخصه که تو پیست کادیلاک تایمش بهتر یا بی‌ام‌و

      موافقم 4
      مخالفم 12
      1. امیر

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (117 ديدگاه)

        https://www.pedal.ir/cadillac/amg-gt63-s-comparison-test-review/
        آره بابا ، لوله کرده گذاشته تو جیبش
        (پس از پایان آزمایش سه خودرو نوبت به نتیجه‌گیری رسید و برای این کار هر سه نفر به گفتگو پرداختیم. بین این سه ماشین، همهٔ ما ب‌ام‌و M5 CS را ترجیح دادیم. قدرتِ پرفورمنس، هندلینگ بی‌نقص و شور و اشتیاق این ماشین قلب همهٔ ما را تسخیر کرد؛ بنابراین، متفق‌القول به این نتیجه رسیدیم که M5 CS بهترین سدان اسپرت روی کره زمین است.)
        (البته موتورترند اصلا منبع قابل استنادی نیست ، منبع قابل استناد فقط آمریکایی باز های پدال)

    2. 👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (431 ديدگاه)

      جالب اینجاست اون مقایسه‌ای که قبلاً انجام شد از نظر پدال بود و درگ هم برگزار نشده بود تا ببینیم تو خط مستقیم کی سریع‌تره ولی معلومه که کی سریع‌تره بی‌ام‌و سری ۵ فوق العاده سریع‌تره هم تو صفر تا صد و هم تو دور بالا و تاپ اسپید
      بی ام و سری ۵ قشنگ کل مدل‌های کادیلاک رو جر میده
      پدال از نظر جوون پسندی مقایسه کرده بود که گفته بود کادیلاک برتری داره و دلیلش همین بود که کادیلاک دف عقب بود و موتور حجیم‌تری داشت
      کاش پدال همون موقع یه ویدیو هم از مسابقه می‌ذاشت تا معلوم می‌شد که کادیلاک خیلی راحت نقطه میشه و اصلاً راه نمیره با اینکه هم وزنش خیلی سبک‌تره هم موتور حجیم‌تری داره و دف عقب بودن هم فقط تو صفر تا صد تاثیر داره و بعد ۱۰۰ تا دیگه هیچ تاثیری نداره
      همینجوریش مدل پایه ام ۵ همه رو پاره کرده دیگه چه برسه به کامپتیشن و cs

      موافقم 14
      مخالفم 2
    3. Taha Ayoobi

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6544 ديدگاه)

      کدوم نسخه پایه
      همون خوکو میگی؟
      همونی که آلمانی فن هم بدش میاد ازش؟
      کادیلاک سی‌اس نسل قبل که براتون خدای سدان هاس رو کرد تو جیبش رفت…

      موافقم 4
      مخالفم 14
  8. yektachafi

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (174 ديدگاه)

    نسخه های cs قبلا شبیه نسخه پایه بودن
    اینکه الان بیاد cs جدید یه طراحی جدید داشته باشه بنظرتون چه هدفی داره؟
    بی ام و شبیه دخترای سانتی مانتال شده که فقط دنبال دیده شدنن!
    میخوای دیسلایک بده مهم نیست

    موافقم 3
    مخالفم 7
  9. M power

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (611 ديدگاه)

    باید مراقب باشن لذتشون ذلت نشه

  10. JaMsHiD-B

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3298 ديدگاه)

    پناه میبرم به E39 و E34 از این سطل زباله

    موافقم 5
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا