بی ام و M5 CS را فراموش کنید، منهارت از MH5 800 بلک ادیشن رونمایی کرد

پنج‌شنبه 8 اردیبهشت 1401 - 16:30
مطالعه 5 دقیقه
BMW-M5-Black-Edition-Manhart-tuning-5-1024
با انتشار تصاویر جاسوسی نسل بعدی یی‌ام‌و سری 5، مشخص است که بیش‌ازپیش به بازنشستگی M5 F90 نزدیک شده‌ایم. با این وجود، تیونرهایی چون منهارت هنوز...
تبلیغات

با انتشار تصاویر جاسوسی نسل بعدی یی‌ام‌و سری 5، مشخص است که بیش‌ازپیش به بازنشستگی M5 F90 نزدیک شده‌ایم. با این وجود، تیونرهایی چون منهارت هنوز شورواشتیاق خود را از دست نداده‌اند؛ این شرکت در آخرین تلاش خود از مدل MH5 800 بلک ادیشن رونمایی کرده است که به یک موتور 4.4 لیتری V8 مجهز شده و همان‌گونه که از نامش پیداست، بیش از 800 اسب بخار قدرت دارد.

815 اسب بخار قدرت MH5 800 به‌راحتی می‌تواند با قدرتمندترین سدان شرکتی یی‌ام‌و، M5 CS، (که سازنده آن را براساس فیس‌لیفت 2020 آن توسعه داده است) را پشت سر بگذارد. متخصصان آلمانی منهارت با دستکاری موتور V8 موفق شدند تا گشتاوری حیرت‌آور 1030 نیوتن متر را از آن استخراج کنند؛ گشتاوری که فقط وانت‌های بزرگ بازار به آن مجهز هستند. با این حساب احتمالا می‌توان با این M5 تقویت‌شده کوه‌پیمایی هم کرد!

منهارت درباره موتور اطلاعات زیادی را منتشر نکرده و به همین مورد بسنده کرده که توربوشارژرها بهبود یافته‌اند. این خودرو از سیستم اگزوز چهارگانه و دیفیوزر خشن فیبرکربنی نیز سود می‌برد. منهارت برای هرچه خشن و جدی نشان‌دادن چهره این یی‌ام‌و، یک کاپوت جدید را برایش درنظر گرفته که از مواد سبک ساخته شده است. منهارت MH5 800 بلک ادیشن برای خنک‌سازی بهتر موتور به کاپوتی با دو خروجی هوا و لوگوی منهارت مجهز شده است تا به بینندگان یادآوری کند که چه کسی مسئولیت تولد این هیولا را برعهده دارد.

اسپلیترهای جلو وظیفه بهبود وضعیت آیرودینامیکی خودرو را برعهده دارند. رینگ‌های چندپره و فرورفته 21 اینچی MH5 800 شبیه نمونه‌های موجود در نسخه‌های بهبودیافته شرکت آلپینا بوده که ظاهر خودرو را بیش‌ازپیش جذاب کرده‌اند. فنربندی این سدان بزرگ توسط H&R توسعه یافته و نسبت‌به نسخه معمولی M5 کمی پایین‌تر آمده است تا راننده بتواند از قدرت و گشتاور بالایش استفاده مناسبی داشته باشد.

استفاده از اجزای فیبرکربنی در MH5 800 به بیرون خودرو ختم نشده و منهارت در کابین این مدل نیز از پدال‌های تعویض‌دنده، دسته تعویض حالت دنده، دوری دستگیره پنل داخلی در و داشبورد کربنی هستیم. کنسول مرکزی و فرمان نیز رنگ شاهد اضافه‌شدن فیبرکربن هستند تا سرنشینان به ماهیت عملکردمحور MH5 800 پی ببرند. نظر شما درباره این نسخه بهبودیافته از M5 چیست؟! آیا این خودرو را به M5 CS ترجیح می‌دهید؟!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.