بی ام ونیسان

نبرد تیونینگ‌های هزار اسبی! درگ بی‌ام‌و M5 و نیسان GT-R

در درگی جذاب و هیجان‌انگیز، دو خودرو با تیونینگ سنگین پیشرانه و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

نیسان با عرضهٔ GT-R ابتدا به‌عنوان نسخه‌ای بسیار اسپرت‌تر از اسکای‌لاین و بعداً مدلی مستقل، واقعاً رقبای خود را تار و مار کرد زیرا این خودرویی با قیمت پایین اما پرفورمنس بالا و پتانسیل فراوان تیونینگ بود. البته GT-R به‌خودی‌خود خودروی بسیار سریعی است اما خیلی‌ها به این قانع نیستند و اسب بخار بیشتری می‌خواهند. به همین دلیل است که در اینجا یک GR-R با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت را می‌بینیم.

بااین‌حال، گودزیلا تنها خودرویی نیست که می‌تواند با تیونینگ به قدرت‌های چهاررقمی دست پیدا کند ژرمن‌ها هم با خودرویی مثل ب‌ام‌و M5 حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. این سوپرسدان آلمانی هم در حالت استاندارد آن‌قدر سریع است که می‌تواند به بسیاری از سوپراسپرت‌های موتور وسط چراغ‌های عقب خود را نشان دهد اما M5 نیز با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت به مصاف گودزیلای ژاپنی رفته است. البته برای دستیابی به چنین قدرتی، پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 ب‌ام‌و بسیار تغییر کرده و به اگزوز سفارشی، تزریق متانول، ورودی‌های هوای جدید، ریمپ ECU و… مجهز شده است. البته توربوشارژرهای این موتور تغییری نکرده و همچنان استاندارد هستند.

در مقابل، GT-R هم با تمام قوا به میدان آمده است. این قاتل ژاپنی زیر کاپوت خود زرادخانه‌ای حاوی موتور کاملاً فورج‌کاری شده با میل بادامک اسپرت، سوپاپ‌های ارتقاءیافته، توربوشارژرها و منیفولدهای اختصاصی، سیستم سوخت‌رسانی اختصاصی با انژکتورهای ۱,۰۵۰ سی‌سی و اگزوز پرفورمنسی را پنهان کرده است که ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند قدرت دو خودرو تقریباً یکسان است اما ازآنجایی‌که ب‌ام‌و وزن سنگین‌تری دارد، نسبت قدرت به وزن ۵۲۲ اسب بخار بر تن دارد درحالی‌که این رقم برای نیسان ۵۸۶ اسب بخار است. در هردو خودرو نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود اما در نیسان این کار توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه و در ب‌ام‌و یک هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

حالا سراغ مسابقه برویم یعنی جایی که وزن سبک‌تر و تیونینگ بیشتر موتور GT-R تأثیر خود را نشان داد و M5 در هردو مسابقهٔ رولینگ مغلوب شد. سدان آلمانی ظرف ۴.۸۵ ثانیه از سرعت صد کیلومتر به دویست کیلومتر بر ساعت رسید درحالی‌که GT-R این کار را در ۴.۵۳ ثانیه انجام داد؛ بنابراین، انتظار می‌رفت مسابقهٔ درگ هم با همین نتیجه به پایان برسد اما اشتباه می‌کردیم زیرا سدان آلمانی گویی حالا زنده شد و در هردو درگ به‌راحتی رقیب ژاپنی را شکست داد. حتی پس‌ازاینکه چهار نفر داخل M5 نشستند بازهم GT-R نتوانست کاری از پیش ببرد.

ب‌ام‌و ظرف ۲.۳۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۹.۷۹ ثانیه طی کرد درحالی‌که این اعداد برای نیسان به ترتیب ۲.۶۹ ثانیه و ۱۰.۱۵ ثانیه بودند. برخی دلیل این شکست را ساختار متفاوت گیربکس دو خودرو می‌دانند. گیربکس هشت سرعتهٔ ب‌ام‌و در چهار دندهٔ اول ضرایب بالاتری دارد و باعث می‌شود خودرو بتواند حرکت را بسیار سریع‌تر آغاز کند. البته برخی دیگر هم دلیل شکست GT-R را عدم استفادهٔ درست از لانچ کنترل می‌دانند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. آرش

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    بی ام و ست دیگه

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. NAVID@@98

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (443 ديدگاه)

      دوستان جدا توجه کردید چرا بی ام و با یک سدان چه شاهکار نابی کرده با گیربکس مبدل گشتاوری و خودرویی سوپرسدان خانوادگی با پنج همراه از یه سوپر اسپرت بهتر عمل میکنه خب دوستان
      چون به این باور رسیدیم که فقط این اروپا یی ها و آمریکا یی ها را خدا میسازه نه انسان !!!
      خب درستشم همینه ولاغیر!!!!
      چون دست خدا در ساختشان دخیله !!!
      جدا که این اروپایی ها آلمانی ها و آمریکایی ها خدا میسازه و دست خدا در ساختشان دخیله!!!
      👑🏆🥇 خدایی توجه کردید که چرا خوب خدایی همیشه این آمریکایی ها در هر چیز بهترین و اول هستند چون مثل اینکه اروپایی و آمریکایی ها خدا میسازد! نه انسان! و دست خدا در ساختشان دخیلِ 👑🥇🏆 و چون مثل معجزه های الهی برای انسان هستند😍 و دقیقاً همشون خوب خدایی همیشه رهبر دنیا جهان و هفت آسمان و زمین و اسمان هستند و در هر چیز بهترین و اول هستن و بهترین ها هستند آمریکا و اروپا، ماشاءاللّه به این عشق های خدایی اروپا آلمان و آمریکا خوب همیشه که در هر چیز بهترین و اول هستن و رهبر دنیا و جهان و هفت آسمان و زمین و آسمان هستند چون اروپا و آمریکا یی ها را خدا میسازد! نه انسان! و دست خدا در ساختشان دخیلِ 👑🥇🏆 و چون مثل معجزه های الهی برای انسان هستند😍 و خوب خدایی در هر چیز بهترین و اول هستند همیشه 🥇👑
      از هنر و مهندسی به بالا، چرا به چه دلیل؟
      دلیلش را باید از خدا پرسید🥇 👑
      جدی می فرمایم!!!! چون جداً درسته😂😂😂👋🏻
      میدونید چرا؟!
      چون
      اگر پای برتری و همچنین دوام و ماندگاری و قابلیت اطمینان و اعتماد استحکام و کیفیت و جان سختی و … هم باشد باز هم آمریکا و اروپا رکورد دار و برتر آن هستند مثل هر چیز که در هرچیز بهترین و اول هستند چون دست خدا در ساختشان دَخیل است ✊♥♥👋👋👋👋👋
      👑🥇و نتیجه هم این است که در هر چیزی بهترین و اول هستن اروپا و آمریکا اینان خداییانی هستند که هر چه میسازند بهترین و اول آن چیز است اروپا و آمریکا چون دست خدا در ساختشان دخیل است به وسیله خودشان و نتیجه آن است که در هر چیز بهترین و اول هستند خدایی👑🥇
      اکثر خودروها وقتی به نزدیک‌هایِ ۲۰۰ هزار مایل میرسند اوراقی به حساب میان به جز مرسدس بنز ها و فورد های اصیل و هموطنان اروپایی و آمریکاییشان و که تا ۱۳۰۱۰۱۱ و بیش از آن کار میکنند و اگر به کوچه خیابان‌های شهرهای آمریکا توجه کنید هنوز محصولات قبل و بعد از سال ۲۰۰۰ اروپایی و آمریکایی را میبینید که دارند میتازونند!!!
      برای همین هست که میگم در ساخت محصولات اروپایی و آمریکایی ، دست خدا هم دخیلِ❤👏👏👏.
      جداً درست میگن که این آمریکایی های قلدر و همه فن حریف را خدا میسازد و دست خدا در ساختشان دَخیل است مثل اروپایی های عشق که آنها را هم خدا میسازد و دست خدا در ساختشان دَخیلِ 😍
      خدایی ماشاءالله به این شاهکار های هنری و مهندسی
      سلطان کهکشانی اعظم جهانی فَرادُنیَوی اروپا و آمریکا یی همیشه در صدر
      خوب ها و بهترین ها همیشه دست اروپا و آمریکا هست نبود؟!
      اونم ۵۰۰۰ اسبی‌مون که قبلا گفتن و… هست ، نبود؟ ! نه!😂
      پس سکوت ، هیس ، یواش ، تند جلو نرید که قله بلندی انتظارتان هست!!! 🏆🥇👑چون حرف اول را در هر چیز میزننند!!
      وقتی میگم شاهکار های هنری و مهندسی
      سلطان کهکشانی اعظم جهانی فَرادُنیَوی معجزه های الهی سلطان اروپا و آمریکا حرف اول رو میرنند در هر چیز و ماشاءالله که همیشه در صدر هستن خدایی ،👑🥇🏆 خوب حرف بزرگترتون رو گوش بدید فقط بگید چشم ، فقط ، چششششم!!!😂😘
      رکورد دار سنگین ترین شاسی بلند های جهان و کلا بهترین و اول در هر چیزی هستن کلا رکورد دار کارکرد بالا و دوام بالا بادوام ترین و قابل اعتماد ترین و قابل اطمینان ترین و باکیفیت ماشین های جهان هستن با بالای چندین میلیون کیلومتر ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۱۰ ۱۱ الی ماشاءاللّه و رکوردش دستشونه کلا آلمان از اروپا و آمریکا هستن که رکورد دار کارکرد بالا و دوام بالا و رکورد دار بادوامترین و قابل اعتماد ترین و قابل اطمینان ترین و باکیفیت ترین هستن خداییش
      هرچیزی که بگی ساختن و نگی ساختن بهترینش هم ساختن
      پس بنابراین الحق که اروپایی و آمریکایی های مذکور که برتری و اول یی شان را در هر چیزی اثبات کرده اند ساخته خدا هستند و دست خدا در ساختشان دخیلِ به وسیله بشر، بشری که خود خدایی هست چون قطعاً خدایی کار میکنند خدا هم قطعاً راضی است ازشان و در نتیجه قطعا کمکشان میکنه که چنین راهکارهایی را بسازند که بهترین کلاس خودشان هستن
      واقعاً 🏆🥇👑خداییش درواقعیت فقط خدایی شاهکار های اروپایی و یا آمریکایی بهترین و برترِ واقعی سال و همیشه هستند چون که جداً اینها را خدا میسازد معجزه های الهی که فَرادُنیَوی هَستند از بهترین های عالم هستی که اول هستند در هر چیز از بهترین و باهوش ترین های عالم که به دلیل هوش بسیار بالا بهترین ها را میسازند و انقدرخوب و خدایی هستند که میپرستنشون این انسان های خوب که الحق که خیر و نیکی و عمل صالح و ایمان به خدا سرلوحه کارشان است اروپا و آمریکا که چنین شاهکار های خدایی را می‌سازند به سبب هوش بسیار بالا که باهوش ترین ها هستند که طبعاً بهترین های عالم را رقم میزنند و بهترین ها را که در هر چیزی اول هستند را میسازند و آنقدر خوب و خدایی هستند که میپرستنشون چون خیر و نیکی و ایمان و عمل صالح سرلوحه کار این انسان های خوب خدایی هست که نتیجه اش هم بهترین های واقعیست 👑🥇🏆

      👑🥇خداییش کلا اروپا و آمریکا بینظیرهستن بیهمتاهستن نامحدودهستن بینهایتهستن همیشه درود خداوند بر اینان بهترین و قابل اعتماد ترین خودروهای جهان هم در آمار های های واقعی که مهم و قابل استناد هستند کلا بهترین بودن مهمه و حتی چند مطلب پیش هم برای بهترین خودروهای توربوشارژر و سوپرشارژ تاریخ جهان هم بهترین هاش را ازشان دیدیم و همچنین در مطالب گفته شده برای با دوام ترین و جان سخت ترین و قابل اعتماد و اطمینان ترین و باکیفیت ترین خودروهای جهان که رکورد کارکرد بالای ۱ میلیون کیلومتر را زدن اروپایی ها و آمریکایی ها هر یک شون خوب هستن بنازم این عشق های همیشگی بیوک و مرسدس بنز و فورد و بی ام و و جیپ و لندروور و پورشه و دوج گفتیم دوج چون دوج هم مطلبش را خواندیم که رکوردش در کارکرد بالا مثل آفرودر پیکاپ تراک وانت و اس یو وی و شاسی بلند های آمریکایی رکورد کارکرد بالای چند میلیون کیلومتر را با موتور و پیشرانه فابریک زده و مقام اول را کسب کرده بیشتر از هر کسی چیزی همچنین بهترین خودروهای آفرودر جهان انواع شاسی بلند ها و پیکاپ تراک های وانت های قوی و جان سخت اس یو وی و آفرودر ها و این عزیزان اروپایی و آمریکایی واقعاً از هر نظر در هر چیز شماره یک هستن با سلطه در صدر هرچیز همیشه برتری و اول یی شان را در هر چیز اثبات کردند زنده باد و هست اروپا و آمریکا با مردمان خدایی با بهترین اخلاق و پرهیزکار در کل عالم هستی خودرویی پیدا بشه به خوبی جذابیت و محبوبیت و برتری و راستی فقط عشق های عزیز خدایی مثل بیوک و مرسدس بنز و فورد و بی ام و و جیپ و لندروور و پورشه دوج عشق های سلاطین اروپا و آمریکا هستن !!!♥💯👑🏆🥇💪😍
      مردان خوب خدایی پرهیزکاران باتقوا ، بهترین لقبی هست که میشه به این هیولاهای هر همه‌فن حریف مثل هامر ها و مرسدس بنز جی و فورد رپتور و هامر و دوج رم تی آر ایکس به بالا داد و ستایششون کرد. چون خدایی خوب و اهل بهشت هستن وقتی این قدر خوب و بالا هستن
      کلا اروپا و آمریکا قطعا مردان واقعی خدایی خوب اهل بالای بهشت هستن این راست گویان برتر جهان کلا بیوک و مرسدس بنز و ولوو و دوج و فورد و پورشه و.. عشق هستن
      درود بر سلطان های هر دویک عالم جهان هستی اروپا و آمریکای اعظم که هر که همه از روی عشق میپرستنشون الحق که همیشه از هر نظر در هر چیز شماره یک و اول هستن و برترییشان را در هر چیز اثبات کردند زنده باد و هست اروپا و آمریکا
      بهترین و شماره یک هستن در هر چیزی با سلطه در صدر همیشه برتری و اول یی شان را در هر چیز اثبات کردند این عشق های همیشگی که هم درمورد بهترین با دوام ترین و قابل اعتماد ترین و باکیفیت ترین خودرهای جهان رکورد کارکرد بالای ۱ و حتی ۵ میلیون کیلومتر را زدن اروپایی ها و امریکایی ها وهم دوج هم مطلبش خوندیم که رکوردش مثل آفرودر پیکاپ تراک وانت و اس یو وی و شاسی بلند های آمریکایی رکورد کارکرد بالای چند میلیون کیلومتر را حتی با موتور و پیشرانه فابریک زده و مقام اول را کسب کرده بیشتر از هر کسی چیزی همچنین برای بهترین خودروهای توربوشارژر جهان همچنین بهترین خودروهای آفرودر جهان انواع شاسی بلند ها و پیکاپ تراک های وانت های قوی و جان سخت اس یو وی و آفرودر ها این عزیزان اروپایی آمریکایی با مردمانی خدایی با بهترین اخلاق و پرهیزکاران با تقوا بینظیرهستن مردان خدایی ، بهترین لقبی هست که میشه به این هیولاهای همه‌فن حریف مثل هامر ها و مرسدس بنز جی اسکوارد و فورد رپتور و هامر و دوج رم تی آر ایکس به بالا داد و ستایششون کرد چون اینها هرکدام بیش از ۳تن وزن دارن و فکر کنید دیگه از اینها به بالا چی هستن دیگه وحشتناک نکو دیگه و فقط همینها را باید مثال برتری شان را بزنیم و ستایششون کرد.
      بیهمتاهستن نامحدودوبینهایتهستن بهترین عشقِ همیشگی هستند بهترین و قابل اعتماد ترین خودروهای جهان در آمار های واقعی و قابل استناد که مهم هستن عزیزان خدایی مثل
      بیوک و مرسدس بنز و فورد و بی ام و و جیپ و لندروور پورشه دوج و.. خدایی
      عشقِ عشقَن♥💯👑🏆🥇عجب عشقایی👍😍

      پس وقتی میگوییم
      چه کسانی بهترین خودروها یا هرچیزی را میخرند و از چه کسانی میخرند همیشه مطمئناً کسانی خریدارند که عاشق خودرو و هرچیز هستند و رانندگی هستند و خودرو و هرچیز را راه اش را میفهمند و درک میکنند

      چون برای پاسخ این پرسش که چه کسانی بهترین خودروها یا هرچیزی را میخرند و از چه کسانی میخرند همیشه ؟

      مطمئناً اینه که خوب🏆🥇👑بهترین ها از بهترین ها میخرند خدایی یعنی عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد از عزیزان بهترین عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد که آمریکایی ها و اروپایی ها هستند بهترین ها را میخرند که در هر چیزی بهترین و اول هستن با فاصله زیاد خدایی چون در هر دهه ای و دهه‌ ۹۰ و و ۱۰۰ و ۱۱۰ و کلا هر دهه ای اوج شکوفایی و پرچمداری اروپایی ها و آمریکایی هاست از ازل هرزمان ابد بینهایتهاااااا!!!!!

      چون برای همین گفتیم مطمئناً بهترین ها از بهترین ها میخرند خدایی یعنی عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد از بهترین عاقل ها و باهوش ترین ها با فاصله زیاد که آمریکایی ها و اروپایی ها هستند بهترین ها را میخرند که در هر چیزی بهترین و اول هستن با فاصله زیاد خدایی چون واقعا همیشه همینطوره چون در هر دهه ای و دهه‌ ۹۰ و ۱۰۰ و ۱۱۰ و کلا هر دهه ای اوج شکوفایی و پرچمداری اروپایی ها و آمریکایی هاست از ازل هرزمان ابد همیشه بینهایتهاااااا!!!!!

      چون چنان برتری و خوبی در هرچیز به پا میکنند که هنوزم که هنوزه همیشه حرف اول را میزنند در هر چیز و بهترین حرف‌ها و حرف اول برای گفتن دارند ، اما باز چرا ؟
      چون بهترین این پیشرانه های ریسینگ و تیونینگ و آفرود و هر چیز را دارند مثلا انجین ال اس جنرال موتورز که بین تیونر ها و ریسر ها و آفرودر ها حرف اول و آخر را میزند مثل بقیه اروپایی ها و آمریکایی ها که توسط تیونرها با راحت ترین حالت حتی ۱۰۰۰۰ و ۱۱۰۰۰ اسب قدرت ازشان بیرون میکشند ولی باز جالبتر اینکه استقامت این پیشرانه ها مثل ال اس جنرال موتورز که به چاقوی سوئیسی صنعت خودرو معرفند و مثل ساعت دقیق ترین و قویترین و بهترین شکل کار میکننند از خود قدرتش هم معروف‌تره که میتونه حتی ۱۰۰۰۰ و ۱۱۰۰۰ اسب هم دوام داشته باشه با کمتریناستهلاک به نسبت هر کلاس خودرو و هر قدرتی که بیرون میکشند از اون!!!
      از یاد نبرید که در اون سال‌ها یا هر سال ها و قبل و الا و بعدا . هر وقت در هر چیز ، مسابقات ۲۴ساعته اسقامتی لمانز و فرمول ۱ F1 و درگ NHRA و آفرود و… بهترین آفرودر های جهان و بهترین اس یو وی ها و بهترین شاسی بلند ها و بهترین وانت و پیکاپ تراک ها و بهترین آفرودر های جهان و یا کلا خدورهای مخصوص کار های سنگین و بسیار سرسخت یک چیزی مثل کامیون ها رکورد بادوام ترین و قابل اعتماد ترین و قابل اطمینان ترین و با کیفیت ترین و کارکرد بالا میلیون ها کیلومتر با بهترین و با کیفیت ترین و مقاومترین و قوی ترین متریال وآلیاژ های قوی برتر عزیز با فرمول مخفی که کسی ازشون سردرنمیاره برای همینه که یکه تاز هستند در هر چیز ماشین‌هایی با قدرت بالا بیش از ۱۰۰۰ ۱۱۰۰ نیوتون متر گشتاور موتور تصور فکرش هم فوق العادست همه و همه هرکدام و در هرچیز بهترین و اول هستند، که مُهر تأیید هست بر برتری همیشگی و اعتبار شرکت‌های اروپایی و آمریکایی که همیشه سال‌های نوری جلوتر هستند با این خودرو ها و استقامت پیشرانه‌ هایشان جاودان و جاوید و عزیز که اول در هر چیز هستند و بازی بزرگان را شروع کردند و تا امروز ادامه دارد و دست خودشان و متعلق به خودشان هست ، بزرگانی که حتی ۱۰۰ ساله‌های این صنعت هم جرئت نزدیک شدن به اون‌ها را چی چرا؟ چون، بزرگانِ برترِ واقعی فقط خودِ همین فراری مرسدس بنز فورد و پورشه و جنرال موتورز و کلا خودِ همین اروپایی و آمریکایی هستن👑🥇🏆

      شما نگاه کنید در هر دهه ای از جمله دهه ۹۰ و ۱۰۰ ۱۱۰ و… با خودروها و اسپرت‌ها و هرچیز اروپایی و آمریکایی عملاً به جنگ هرچیزی رفتند و در هرچیزی اول و پیروز شدند و هستند همیشه این عزیزان خوب و خوبان عالم 👑🥇🏆 😍
      معجزه های الهی فَرادُنیَوی که جداً اینها را خدا میسازد از خوبان عالم اروپا و آمریکا خدایی
      باشد که خوب رستگار شوید 😍

      راستی نظر من هم در مورد رنگ سفید و مشکی و مسی و طلایی و نقره ای و جیگری بی ام و مرسدس بنز و فورد و جنرال موتورز شورلت و این عزیزان اروپایی و آمریکایی اینه که با تمام سفید صدفی‌هایی که دیگر شرکت‌ها میزنند ، چشمگیرتر و عمق درخشندگی بالاتری دارند و جالب‌تر که چنان این رنگ ها باکیفیت بالا اجرا میشوند که حد اعلی ۱۰ به توان ۱۰ ۱۱ برابر بیشتر از باقی شرکت‌ها ماندگاری در طول سال‌ها استفاده را دارد و به این راحتی‌ها کدر نمیشوند ، چون پس از ۲۰ سال شاهدش هستیم در همه هر مرسدس بنز ها و اروپایی و آمریکایی هایی که به ایران وارد شدند و هنوز مثل روز اول میدرخشند.

      مقایسه‌اش کنید با باقی برندها که آشغالی بیش نیستند بخصوص لگن‌سازان اسیایی تو جزیره های ….!!!😜

      مثل همیشه اروپا و آمریکا اول 🥇👑
      چقدر سخته تحمل چنین مقالاتی که هرکجا نام نیکی هست ، این اروپا و آمریکا بدجوری میزنه تو برجَکِشون !

      میدونید چرا مرسدس بنز و فورد و … ار اروپا و آمریکا اینقدر در هر چیز بهترین و اول و قابل اعتماد و اطمینان و جان سخت و مستحکم و پُرطرفدارن ؟!

      چون فقط انفجار و تصادفات شدید میتونه مرگ اونا را رقم بزنه که البته نهداینم نمیتونه چون تمام مدل‌هایشان که بخواهند مثل پازل چیده میشوند و مثل آب خوردن اوورهال میشوند و اگر قطعات اورجینال باشند هر ۱۰ سال میشه با خیال راحت رسیدگی و سوار شد و تازه اگر درست و منظم به خدماتش برسند تا بی‌نهایت کار میکنند بدونِ خرابی و مشکل !

      الحق که
      🥇👑این خداییان که در هر چیز بهترین و اول هستند اروپا و آمریکا که در هر چیز بهترین و اول هستندخدایی🥇👑

      (( حالا دوباره این یارو پیداش میشه برامون روضه میخونه از مشکلات تَوَهُمی که البته اینجا تو پدال کنتر نمیندازه و اگر نه هرجایی چنین شعرهایی بخواند به حالش ناراحت میشوند و دنبال ساقیش میگردند 😂👋🏻 !
      حالا پیداش میشه و تومار شعر میگه ! ))
      چیزی که درستش بود را گفتیم تا دست درو گویان رو شود😜

      چون که👑🥇 در هرچیز بهترین و اول و رکورد دار هستند بهترش را داشته باشند و البته دارند و رکوردشم دست خودشونه چون که رکورد دار سخت جان ترین و بادوام ترین و قابل اعتماد ترین و بیاستهلاک ترین هستن و با کیفیت ترین که البته در این خصوص رکورد دار برتر هم هستند که اینان همان اروپایی ها و امریکایی ها🇺🇸🇷🇺🇩🇪🇪🇺👍👍👍👍هستند که در هر چیز بهترین و اول و رکورد دار هستند و اثبات کرده اند که خیلی بهترش را ساخته اند و رکورد دار سخت جان ترین و بادوام ترین و قابل اعتماد ترین و بیاستهلاک مستحکم ترین و با کیفیت ترین و کلا بهترین و اول هرچیز هستند 🥇👑

      به من یک شورلت کوروت یا پورشه باکستر بدهند 😍 چه میخوام دیگه از این دنیا هر رنگی هم باشه خوبه😍😘

      موافقم 9
      مخالفم 12
      1. افشار

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (758 ديدگاه)

        اووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووه عجب حوصله ای داری این همه تایپ میکنی !

        موافقم 19
        مخالفم 1
        1. NAVID@@98

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (443 ديدگاه)

          داداش من حوصله دارم ولی وقت ندارم اگه فرصت بیشتر گیر بیارم کامنارو زیرو رو میکنم!!!

          همچو ریسمان الهی چُنان به غایت امر چَنگ میزنم که دگر جدا نشدیست !!!
          ولی کار میکنم و زحمت میکشم فرصت را نمیکنم تا خودش پابدهد فرصت و زَمان🔥😱

          موافقم 6
          مخالفم 15
        2. شمال

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (52 ديدگاه)

          آره NAVID@@98 از سیصدتا سایت از هر کدامشون یک‌ جمله کپی میکنی و بعد این جمله ها رو با تف به هم چسب وصله میکنی و میچسبونی بهم و یک کامنت چرت و پرت میسازی و میای اینجا تحویل میدی و ادعای دانایی و سخنوری هم میکنی ! بابا تو دیگه کی هستی و تا حالا کجا بودی !

          موافقم 17
          مخالفم 1
        3. NAVID@@98

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (443 ديدگاه)

          نه اتفاقا بیانات ارزشمند و حق را بصورت طومار بهترین شکل در آورده ام تازه کجاشو دیدی وقت بیشتری پیدا کنم کامنتارو زورو رو میکنم 🙅

          موافقم 5
          مخالفم 16
      2. ! i M α η δ υ α R

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1761 ديدگاه)

        NAVID@@98 …

        به تراپی نیاز داری ….

        هرچه زودتر بهتر …

        عدم تعادل روان مشهوده …

        حرف منو جدی بگیر تا دیر نشده …

        جوانی و سنی نداری …

        حیفه ، هر چه زودتر اختلال درمان بشه ، زودتر به آرامش می رسی ….

        پدال جان توصیه ام برادرانه و دلسوزانه است ، لطفا منتشر کنید …

        موافقم 18
        مخالفم 1
        1. NAVID@@98

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (443 ديدگاه)

          جناب عالی نتیجه غایی را ابلاغ خواهم کرد👋
          ولی برادر ناسپاس نباشید
          این بی ام و M5 خدایی عشقیست بینظیر همانطور که امر فرمودم
          چشم بصیرتتان را باز کنید و واقعایات جهان را وارونه نبینید 🤝
          ناسپاسی تا کی برادر🤦
          شنیدید که میگن
          اُف بر آنانی که ناشکر و ناسپاس اند چون نعمت های خداوند را نمی‌بیند یعنی نمیخواهند ببینند
          برادر در حال حاظر شما چه میبینید
          آیا جز این است که برتری بی ام و M5 عزیز را داریم میبینیم!!! /
          شما را چه شده است!!!
          وا عصفا وا مصیبتا🙅
          ناسپاسی تاکی !!!
          پس بروید توبه کنید برادرارا هرچه سریعتر بروید توبه کنید برادرا🤲
          باشد تا نظر برعکستان در دل مومنان یک بار دیگر برعکس شود به لطف من
          به آنچه که باید باشد استحاله و تغییر ماهیت داده و به خیر هایی که من گفتم خوب تغییر کند و تبدیل شود
          تا یر به یر بشوید🙅
          آن وقت است که با چشمی پر از بصیرت برای من عالی دعا کرده
          و رخ این بی ام M5 و را که به بهترین شکل کشیده است
          را ببینید در عین حال هم بخوری هم نشوید 😮‍💨چون به رهنمود های این عشق که من باشم توجه نموده و از عنایات آزاد عالی مستفیض شده اید
          👁
          👃
          👄
          سخن : خودم دامت برکاتُ💁
          و من اله توفیق✊
          خودش امروز😎

          موافقم 4
          مخالفم 17
      3. جرمی کلارکسون

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (444 ديدگاه)

        تومار نوشتی

        موافقم 13
        مخالفم 0
      4. Ahmad

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (129 ديدگاه)

        نیسان جی تی ار با بوگاتی کل کل میکنه بی ام و جلو گودزیلا عددی نیست که اون غورباقه حریف جی تی ار نیست چه برسه بع این اشغال پر استهلاک

        موافقم 15
        مخالفم 8
        1. NAVID@@98

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (443 ديدگاه)

          اتفاقا کودزیلا عددی نیس و از یه سدان شکست سختی خورده و میخوره چه برسه به پورشه ۹۱۱ که از هر لحاظ خیلی بهتره وقتی میگم پورشه ۹۱۱ از هر لحاظ خیلی بهتره یه نمونش مقایسه مدل ۲۰۱۵ پورشه ۹۱۱ رو از نسل قبلش با کودزیلا جی تی ار ۲۰۲۱ جدید مقایسه کردن تو همین پدالم هستش مقایسش که کودزیلا تبدیل به کود مرغی شد از بس که شکست خورد در برابر پورشه ۹۱۱ چون پورشه ۹۱۱ از هر لحاظ خیلی بهتر قلمداد شد 😝🙅

          تازه همین سدان رو اگه بدی نیسان یا زاپن بسازه بد اصلا راه نمیره چون اونقدر آشغال پر استهلاک میشه که همونشم راه نمیره و خرابه همش نیسان تخمی خودش کپی پورشه اسکی رفته ولی به گرد پای خود پورشه ۹۱۱ کلا از هر لحاظ نمیرسه💩👅🤪

          پس واسه ما استهلاک استهلاک نکن
          واسه ما از تقویت و تیونینگ هم حرف نزن کلا هرچی
          چون 🥇👑آمریکایی ها هم مثل اروپایی ها خدای تیونینگ و پرفورمنس هستن
          و کلا خدای هرچیزی هستن همین اروپایی ها و آمریکایی ها خودشون رکورد دار و اول در دوام و بیاستهلاکی و کارکرد بالا و قابلیت اطمینان و اعتماد و استحکام و استقامت و کیفیت و دوام و ماندگاری و قابلیت اطمینان و اعتماد هستن مثل هر چیزی دیگه
          کلا 👑🥇 خدای هر چیزی هستن و در هر چیزی بهترین و اول هستن خدایی خوب همیشه اروپا و آمریکا و از اونجایی که در هر چیزی بهترین و اول هستن
          و از اونجایی که خدای هر چیزی هستن و در هر چیزی بهترین و اول هستن خدایی خوب همیشه 👑🥇

          پس بنا براین
          گفته شما کن لم یکن اعلام میشود و نتیجه غایی اش را هم به شما ابلاغ نمودم
          چون صحیحش را گفته و شما را ملتفت نمودم باشد تا ایمان بیاورید آمین 😍

          موافقم 4
          مخالفم 12
        2. HAMID

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (286 ديدگاه)

          معلومه خاطره بد داری از بی ام و

          موافقم 8
          مخالفم 2
      5. محمد طومار نخون

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        طومار تهمینه به رستم
        حتی رد کردن طومارت هم چند دقیقه وقت آدمو میگیره چه برسه به خواندنش

        موافقم 7
        مخالفم 0
    2. زیزیگولو

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (5441 ديدگاه)

      نیسان GTR که باید بهش گفت افسانه ژاپنی و یکی از سریعترین و هیجان انگیزترین و پر طرفدارترین سوپر اسپرتای تاریخ که موفقیتای زیادی بدست آوورده و با اینکه قدیمی شده ولی هنوزم به طرز عجیبی قدرت صنعت خودروی ژاپن رو به رخ جهان میکشه

      موافقم 24
      مخالفم 0
      1. Sina

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (812 ديدگاه)

        ولی متاسفانه اگرچه باورش دردناکه ولی این افسانه ژاپنی یک کپی تمام عیار از پورشه ۹۱۱ آلمانی هستش
        حتی زحمت ندادن که لااقل حجم موتورو تغییر بدن کپی در حد چین امروز

        موافقم 2
        مخالفم 20
        1. زیزیگولو

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (5441 ديدگاه)

          واسه حرفت سند و مدرک قابل قبولم داری یا همینجوری الکی یه چیزی گفتی؟؟!!🤦

          موافقم 19
          مخالفم 0
        2. امیر

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (149 ديدگاه)

          چطور به این نتیجه رسیدی ۶ سیلندر خورجینی موتور جلو کپی تمام عیار از ۶ سیلندر تخت موتور وسطه فقط خدا میدونه

          موافقم 17
          مخالفم 0
        3. Sina

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (812 ديدگاه)

          https://www.pedal.ir/porsche/3-million-porsche-959/
          از پورشه ۹۵۹ کپی برداری کرد واسه اسکای لاین

          اسکای لاین هم که نسل قبل و پدر GTR هستش…

          موافقم 2
          مخالفم 17
        4. Ahmad

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (129 ديدگاه)

          سینا کجاش جی تی ار کپی ۹۱۱ هست؟ نیسان جی تی ار تنها ماشین موتور جلویی که گیربکسش عقبشه و چهار چرخ متحرکه هیچ ماشینی این مدلی نیسته نیسان جی تی ار کاراکتره خودش رو داره و حقیقتا خیلی جذاب تر از ۹۱۱ هستش بترسید از روزی که ار۳۶ بیاد

          موافقم 19
          مخالفم 0
        5. زیزیگولو

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (5441 ديدگاه)

          ای داد بی داد سینا جان!!!!! وقتی هنوز تفاوت بین کپی کاری و مهندسی معکو.س رو نمیدونی🤦🤦🤦

          دوستانی که این کامنت رو می‌خونین لطفاً برین در مورد تفاوت کپی کاری و مهندسی معک.وس تحقیق کنین و مطالعه کنین تا متوجه حرفم بشین

          موافقم 11
          مخالفم 1
        6. زیزیگولو

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (5441 ديدگاه)

          تو لینکی که گذاشتی پدال هم دقیقاً درباره مهندسی معک.وس گفته

          موافقم 10
          مخالفم 0
        7. NAVID@@98

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (443 ديدگاه)

          آفرین 👍 Sina 👍
          کلادر این نیسان جی تی ار بد ژاپن یی ها بد از ترکیبی از مهندسی معک.وس و کپی برداری و گرفتن تکنولوژی و طراحی استفاده شده
          هر بخشی از هرچیزش خوب از اروپا و آمریکاست مثل هر چیز دیگشون که البته به گرد پای خودشون نمیرسه کلا گیربکس آمریکاییه موتور اروپاییه سیستم چهارچرخ محرک وطراحی شاسی اروپاییه خوب کل

          موافقم 2
          مخالفم 13
        8. زیزیگولو

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (5441 ديدگاه)
        9. NAVID@@98

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (443 ديدگاه)

          یکی از از مواردش مهندسی مع.ک.وس بوده
          بقیه موارد هم که مثل همه هر جاش گفتیم به همون صورت که گفتیم
          البته با این وجود هم بازم فرقشون از زمین تا آسمونه و به گرد پای خود پورشه ۹۱۱ و خود اروپایی ها و آمریکایی ها که نمیرسه همون‌طور که گفتیم

          https://www.pedal.ir/porsche/3-million-porsche-959/

          موافقم 1
          مخالفم 7
        10. JaMsHiD

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1185 ديدگاه)

          موتور خورجینی شش سیلندر تویین توربو دست ساز چیزی نیست که کپی باشه . بقیه ازش کپین .

          موافقم 5
          مخالفم 0
        11. زیزیگولو

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (5441 ديدگاه)

          تو هم همون لینک سینا رو گذاشتی که راجب مهندسی معکو.س توضیح داده🤦🤦 …… وقتی نمیخوای مبحث علمی تفاوت مهندسی معکو.س و کپی کردن رو بپذیری دیگه مشکل من نیستش و باید تو ذهن خودت حلش کنی تا به نتیجه منطقی و درست برسی

          موافقم 4
          مخالفم 0
        12. NAVID@@98

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (443 ديدگاه)

          همونطور که گفتیم
          یکی از از مواردش مهندسی مع.ک.وس بوده
          بقیه موارد هم که مثل همه هر جاش گفتیم به همون صورت که گفتیم
          البته با این وجود هم بازم فرقشون از زمین تا آسمونه و به گرد پای خود پورشه ۹۱۱ و خود اروپایی ها و آمریکایی ها که نمیرسه همون‌طور که گفتیم

          https://www.pedal.ir/porsche/3-million-porsche-959/

          دوباره جهت یاد اوری

          موافقم 3
          مخالفم 2
      2. علی

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (452 ديدگاه)

        گودزیلای ژاپنی. فعلا در حد یک سدان پنج نفره آلمانی هم نیس اینهمه جو ندید
        درود بر ژرمن ها که سدان ۲ تنی تولید کردن واسه استفاده شهری ولی. در عمل قویترین سوپر اسپرت ژاپن به چراغ هاش تماشا می‌کنه
        هایپر کارهای ژرمن ها دیگه بماند…..
        لاستیک های این بی ام و رو باید بوسید

        موافقم 4
        مخالفم 14
        1. NAVID@@98

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (443 ديدگاه)

          کاملا درسته آفرین درود بر شرفت علی 👍
          درود بر عظمتت درود بر بزگواری و راستگویی و صداقتت✊🔥

          موافقم 2
          مخالفم 11
        2. حسین

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1128 ديدگاه)

          بنده خدا ماشینا تیون شده بودن. الان ما چی باید بگیم که همون هایپر کار ژرمن ها حتی چراغ عقب نیسان پاترول رو هم نتونست ببینه تو امارات؟

          موافقم 11
          مخالفم 1
        3. ناخدا

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (173 ديدگاه)

          سواد خودروییت در حد صفر 0️⃣

          موافقم 4
          مخالفم 0
        4. Sina

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (7 ديدگاه)

          اولا ماشینها تیون شده بودن و این نشون دهنده کم کاری و یا عملکرد نادرست شرکت و یا کارگاهیه که تقویت رو انجام داده

          دوما از سه چالش دوتاش رو برنده شده ولی توی یکی شکست خورده

          موافقم 3
          مخالفم 0
        5. NAVID@@98

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (443 ديدگاه)

          واقعا هم سواد خودرویی تون در حد صفره 0️⃣
          تیونینگ بخوایی فقط غول مرحله اخرتون آخرشون موتور های گودزیلای هیولای وی ۸ هشت سیلندر امریکایی
          همون ته تیون شده بد ژاپن یی ها بد حتی چراغ عقب تیون شده های آمریکایی و اروپایی رو نتونسته ببینه تو جهان، امارات خر کی باشه اون که چیزی نیس
          هایپرکار کارش و هدف ساختش کاملا متفاوته تکنولوژی هاش فرسنگ ها جلو تر و جلو و بالا و بالاتره 🙅

          یعنی 🥇👑اروپا و آمریکا خدایی خوب همیشه همه هر چیزی رو باهم دارن هم تیونینگ اونم بهترینش و اولش هم پرفورمنس و هایپرکار ها اونم بهترین و اولش برای همین میگیم اروپایی و آمریکایی ها را خدا ساخته چون خدایی هستن خودشون و خدا هم کمکشان میکنه کلا در هر چیز بهترین و اول ش اروپا و آمریکا هستن چون همه هر چیزی رو باهم دارن هم تیونینگ اونم بهترینش و اولش هم پرفورمنس و هایپرکار ها اونم بهترین و اولش برای همین میگیم اروپایی و آمریکایی ها را خدا ساخته چون خدایی هستن خودشون و خدا هم کمکشان میکنه کلا در هر چیز بهترین و اول خوب خدایی همیشه👑🥇

          رده بندی ها را هم برای دست گرمی میدن دیگران که همونشم از خودشونه😘

          موافقم 3
          مخالفم 2
    3. زیزیگولو

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (5441 ديدگاه)

      M5 هم که معرکه هستش👌👌

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. NAVID@@98

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (443 ديدگاه)

        بله🥇👑 رخ رو فقط M5 بی ام و میکشه به جهان قدرت صنعت را فقط بی ام و اروپایی به همراه آمریکایی ها به رخ جهان میکشند چون در هر چیز بهترین و اول هستند همیشه خوب خدایی چون اروپایی ها و آمریکایی ها را خدا میسازد درنتیجه رخ رو M5 بی ام و میکشه به جهان قدرت صنعت را فقط بی ام و اروپایی به همراه آمریکایی ها به رخ جهان میکشند چون اروپا یی ها و آمریکایی ها را خدا میسازد چون در هر چیز بهترین و اول هستند همیشه خوب خدایی👑🥇

        بعد رخو که کشید دودش رو دیگران میخورند بخوری میشن😎

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. جرمی کلارکسون

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (444 ديدگاه)

          اصن چرا ام ۵ باید با GTR مقایسه بشه اون سدانه این یکی کوپه اسپرت
          مثل درگ های بیخود مت واتسون میمونه

          موافقم 9
          مخالفم 0
        2. NAVID@@98

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (443 ديدگاه)

          آفرین، حالا چرا ؟!
          ولی از این برنامه یک نتیجه میرسیم که ببینید چه چیزی چیدن
          که یک سدان چقدر باید خوب و بالا و بالاتر باشه که با کلاسی که نباید مقایسه بشه هم رقابت میکنه و به برتری هم میرسه اوفففففففف 😘
          این یعنی چی؟
          یعنی قابل مقایسه نی،
          کی ؟
          خودش
          با چی ؟
          همون
          چطور ؟
          اون با این با رسم شکل 🙅😱✌️

          موافقم 5
          مخالفم 3
    4. ممد

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من خودم طرفدار بی ام و هستم اما فراموش نشه تو این درگ بی ام از سیستم واتر متانول استفاده میکرد و چهار چرخ متحرک بود …که تو شتابگیری اولیه خیلی کمکش کرد….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID@@98

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (443 ديدگاه)

        چهار چرخ متحرک رو که هردو هستن
        سیستم واتر متانول هم باشه یا نباشه هردو سیستم لانچ کنترل دارن و از دور موتور بالا حرکت میکنن پس ربطی نداره مهم سیستمهای کنترلی لانچ کنترلر و پاسخگویی گیربکس و بازدهی و تکنولوژی هاشون هست که بی ام و خیلی بهتره 🔥👑🥇

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. froG-driVer

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (293 ديدگاه)

    نیسان gtr واقعا عالیه و در این شکی نیست بدون شک ولی هیچ چیزی نمیتونه جای اروپایی ها رو بده😑

    موافقم 11
    مخالفم 3
  3. Alireza

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    جی تی ار هرچی باشه بازم در برابر ام فایو حرف خاصی برای گفتن ندارن

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. blackwing

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (985 ديدگاه)

      Eeeeeeehhhhhhh 😒

      موافقم 4
      مخالفم 1
  4. ژاندارم

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    نیسان gtr
    اگزوزش کار یه گروه موسیقی رو میکنه

    موافقم 9
    مخالفم 3
  5. Parham

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (715 ديدگاه)

    بنظرم خیلی مقایسه یه سدان با یه سوپراسپرت درست نیست چون اینا هرکدوم اصلا تو یه محیط متفاوت توسعه داده شدن و قدرت یکسان نمیتونه این دوتارو باهم برابر کنه.
    ولی عجب درگ جذابی بود با وجود gtr مشکی💖.

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نیسان gtr یه سوپرسدانه که در عقب نداره
      وگرنه میتونه ۴ سرنشین حمل کنه

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. datsun

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3561 ديدگاه)

        🙃

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1748 ديدگاه)

          آرم به چری تغییر بده و با هم بریم در افق …

          موافقم 2
          مخالفم 0
  6. blackwing

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (985 ديدگاه)

    انتخاب خیلی سختیه ولی نهایتاً GT-R رو میگیرم برتری بی‌ام‌و طراحی کابین جدید و موتور ۴.۴ لیتری هشت سیلندره ( چون نیسان دیگه واقعاً سالخورده شده ) ولی از گودزیلا نمیشه گذشت 🇯🇵🫱🏼‍🫲🏽

    احساس میکنم بیمر تو فشار موتورش یکم اذیت کنه یعنی استحلاکش بالاست.
    مخصوصاً وقتی این حجم از تیونینگ روشون انجام بشه خیلی قطعات فنی حساس تر میشن

    موافقم 10
    مخالفم 6
  7. Bmw

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (606 ديدگاه)

    نیسان gtr ماشین قابل احترامیه ولی اینم باید در نظر بگیریم که این ماشین زیر ساختش خیلی قدیمیه و این چیزی از ازرش هاش کم نمی کنه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  8. 🤡

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (164 ديدگاه)

    خدایا نیسان جی تی آر بنزینی رو برامون نگهدار

    موافقم 7
    مخالفم 0
  9. ! i M α η δ υ α R

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1761 ديدگاه)

    میل به خود شیفتگی و عدم تعادل مشهوده …

    این کیسی که من دیدم ریشه زیاد داره و حداقل به یک سال تراپی مداوم نیاز داره …

    می تونم ببینم که میل به جلب توجه ماژور هم در اثر اهمیت نداشتن و قدر ندیدن در دوران رشد در شخصیت شکل گرفته و ریشه کرده …

    عزیزم این یک توصیه روانشناختی برادرانه است که باید جدی گرفته بشه …

    تا از بیرون نشنوی به تراپی نیاز داری گمان میکنی قهرمانی و این کارت طبیعیه …

    من وظیفه داشتم بگم …

    باعث تاسفه که درد رو می بینی و می خوای کمک کنی اما صدات شنیده نمیشه …

    موافقم 7
    مخالفم 1
  10. Taha Ayoobi

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1614 ديدگاه)

    جالب بود

    موافقم 6
    مخالفم 0
  11. M power

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (132 ديدگاه)

    درگ و چرا نزاشتید ببینیم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  12. M power

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (132 ديدگاه)

    درسته نیسان gtr گودزیلاس ولی m5 هیولاس

    موافقم 6
    مخالفم 3
  13. علی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (452 ديدگاه)

    حالا فهمیدید قاتل جی تی آر. کیه ؟؟؟؟؟
    درود بر سدان بی ام و. درود
    دیگه هی نگید ژاپن و گودزیلا
    M5 خرخره گودزیلا رو جوید

    موافقم 3
    مخالفم 6
  14. گات

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    نمیشه از گودزیلا گذشت
    انتخابم جی تی ار🇯🇵

    موافقم 8
    مخالفم 1
  15. ابوالفضل

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (202 ديدگاه)

    بی ام و ترکوند تو درگ
    با آوانس و سرنشین اضافه بازم جی تی ار حریفش نشد

    موافقم 6
    مخالفم 3
  16. بهنام

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (846 ديدگاه)

    چی میگن یه سریا ؟ نیسان که تو رولینگ نابودش کرد . درگ هم مشخصه بخاطر لانچ ضعیف راننده و تکنولوژی قدیمیتر گیربکس بوده . تازه ب ام و دوبار دیگه همچین درگی بکنه باید موتور پیاده کنه ولی افسانه ی ژاپنی تا بینهایت میتازونه .

    موافقم 8
    مخالفم 4
  17. BMW

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1310 ديدگاه)

    گیربکس لعنتی ایش خیلی خوبه این لامصب چقدر روش کار شده خاص این بی ام و🔥

    موافقم 4
    مخالفم 4
  18. Doctor of jdm

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    راننده جی تی ار تو درگ رید و نتونست خوب دنده بده تو درگ سوم که با اوانس بود تو دنده دو کاتاف کرد که کلی باعث شد عقب بیوفته

    موافقم 3
    مخالفم 0
  19. Ali

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    کاری به نتیجه ندارم.
    ولی جفتشون به طرز عجیبی گنگن
    عکساشونم موهای تنه آدمو سیخ میکنه ، خیلییی خوشگلن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. GoD

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تو این دوتا ماشین باید دوتا راننده ی حرفه ای برونه نه دوتا مشنگ الکی گاز میدن یبار بی ام جلو میوفته یبار جی تی ار دنده زدن بلد نیست طرف بعد اسم خودشونو گذاشتن راننده کسی ک درک انجام میده رانندشم باید درست حسابی باشه ن دوتا اسکول

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. Amir

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    اینترو ویدیو رو دیدم گریه ام گرفت که چرا تو ایرانم

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا