بی ام و موتوراد R20؛ موتورسیکلت مفهومی با پیشرانه 2000 سیسی!
این رویداد خودرویی به عنوان گنجینه صنعت خودرو شناخته میشود چراکه علاوه بر معرفی برخی از مهمترین خودروهای دنیا، محصولات کلاسیک و تولید محدود نیز در آن حضور پیدا میکنند. ژرمنها از این فرصت برای معرفی یک موتورسیکلت جذاب استفاده کردهاند. این کانسپت که البته تنها موتورسیکلت درونسوز Concorso d’Elegenza Villa d’Este به شمار میرود در کنار کانسپت اسکای تاپ بی ام و خودنمایی کرده است.
بیشک طرفداران موتورسیکلتهای بی ام و موتوراد با دیدن کانسپت R20 آن را به عنوان یکی از نمادینترین طراحیهای تاریخ تحسین خواهند کرد. در واقع R20 یک بازنگری مهم و بهروزرسانی گیرا از 100 سال سابقه بی ام و در تولید محصولاتی جوانپسند و جذاب به حساب میآید. در واقع تنها چند برند معدود در دنیا هستند که سابقهای 100 ساله در تولید موتورسیکلت دارند. رویال انفیلد (تأسیس 1893)، پژو (تأسیس 1898)، نورتون (تأسیس 1898)، ایندین (تأسیس 1901)، ترایومف (تأسیس 1902)، هارلی دیویدسون (تأسیس 1903) و هاسکوارنا (تأسیس 1903) در این دسته جای دارند. موتو گازی در سال 2021 و بی ام و موتوراد در سال 2023 یکصد سالگی خود را جشن گرفتهاند و دوکاتی هم در سال 2026 این لحظه مهم را جشن خواهد گرفت.
باید دانست اولین موتورسیکلتی که بی ام و با نام خود تولید کرد R32 بود که در سال 1923 در معرض دید عموم قرار گرفت. با دقت در طراحی این موتورسیکلت میتوان شباهتهایی را با محصولات مدرن این شرکت پیدا کرد؛ اما بی ام و موتوراد R20 به خوبی بین پلتفرم پیشرانه افقی و پیکربندی خاص برند در یک قرن گذشته توازن برقرار کرده است. اگرچه تصاویر متنوعی از موتورسیکلت R20 منتشر شده اما جزئیات فنی زیادی از آن وجود ندارد. امیدواریم بی ام و موتوراد این کانسپت را راهی خط تولید کند یا حداقل از ویژگیهای بصری آن در محصولات بعدی خود سود ببرد.