بی ام و

Neue Klasse، پلتفرم الکتریکی و جدید ب‌ام‌و سری ۳

نسل فعلی ب‌ام‌و سری ۳ کد G20 از اواخر سال ۲۰۱۸ در خط تولید بوده و هنوز فیس لیفت عادی خود را دریافت نکرده اما به تازگی خبری درباره نسل بعدی این خودرو منتشر شده است. درحالی‌که نسخه به‌روز آتی دارای نسخه الکتریکی خواهد بود اما این مدل از همان پلتفرم CLAR برادران درون‌سوز استفاده خواهد کرد؛ اما ظاهراً قرار است نسل بعدی سری ۳ با استفاده از یک پلتفرم الکتریکی ویژه و در سال ۲۰۲۵ روانه بازار شود.

اتوکار می‌گوید ب‌ام‌و نام پلتفرم جدید خود را Neue Klasse گذاشته و سری ۳ بدون آلایندگی را نیز در کارخانه با کد NK1 صدا می‌کند. این خودرو جایگزین نسخه درون‌سوز نخواهد بود زیرا سدان اسپورت ب‌ام‌و همچنان در نسل جدید نیز با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی عرضه خواهد شد و باواریایی ها خواهند توانست پاسخگوی نیاز تمامی سلایق باشند. پورشه نیز همین کار را با ماکان انجام خواهد داد و نسخه‌های درون‌سوز و الکتریکی آن را تولید خواهد کرد.

سری ۳ الکتریکی از همان روز اول به عنوان خودرویی الکتریکی طراحی شده و فاصله بین محوری بیشتر و کف تخت خواهد داشت تا به این ترتیب کابین آن کاملاً جادارتر از مدل استاندارد باشد. این خودرو با یک پیشرانه و پیکربندی دیفرانسیل عقب مهندسی خواهد شد اما نسخه قوی‌تر دو موتوره و چهار چرخ محرک نیز در دسترس خواهد بود.

ظاهراً قرار است در طراحی این خودرو از اورهنگ های جلو و عقب کوتاه‌تر استفاده شود تا حداکثر فاصله بین محوری در دسترس بوده و فضای کابین و بار زیاد مختص خودروهای الکتریکی ایجاد گردد. به منظور کاهش حداکثری وزن این خودرو ب‌ام‌و به‌صورت گسترده از آلومینیوم و فیبر کربن استفاده خواهد کرد.

فعلاً جزئیات چندانی از کابین سری ۳ الکتریکی در دسترس نیست اما گزارش‌هایی درباره تمرکز ژرمن‌ها روی کابین دوستدار محیط‌زیست و استفاده از متریال بازیافتی به گوش رسیده است. اتوکار در توصیف این خودرو فقط به نسخه سدان اشاره کرده اما احتمال دارد نسخه تورینگ نیز به‌صورت الکتریکی عرضه شود.

ب‌ام‌و در حال توسعه پیشرانه‌های الکتریکی خود بوده و گفته می‌شود این پیشرانه‌ها قوی‌تر و کاراتر از مدل‌های الکتریکی کنونی خواهد بود. توانایی شارژ سریع و شعاع حرکتی فراتر از ۷۰۰ کیلومتر برای سری ۳ الکتریکی نیز جزو دیگر ویژگی‌های این محصول است.

مدیر بخش تحقیق و توسعه ب‌ام‌و قبلاً گفته که پلتفرم یاد شده برای محصولات پرفورمنس مهندسی شده و بنابراین احتمال تولید سری ۳ الکتریکی با نشان M هم وجود دارد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    یعنی ب ام کی همه ماشیناش رو الکتریکی میکنه ؟

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
    1. Sina10

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2178 ديدگاه)

      احتمالا بعد از سال ۲۰۴۰
      خودشون گفتن تا اون زمان درونسوز ها رو ادامه میدن

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
      1. علی

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (241 ديدگاه)

        تا اونموقعه کی زندست کی مرده ؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۲
        1. Nima RST

          ۲۷ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (94 ديدگاه)

          مگه جهان سومه؟
          اروپایی ها برای صد ها سال آینده هم برنامه دقیق دارن، ۲۰۴۰ که همین نوزده سال دیگست
          همین الان که اکثریت ما با الکتریکی ها مخالفیم، اونا دنبال تبدیل کردن عصر الکتریکی سازی خودرو ها به رنسانس خودروسازی هستن

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
  2. MOHAMADREZA

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (203 ديدگاه)

    (((((اما گزارش‌هایی درباره تمرکز ژرمن‌ها روی کابین دوستدار محیط‌زیست و استفاده از متریال بازیافتی به گوش رسیده است)))))
    ب ام و !!!!
    داری کجا میری برادر ؟؟؟؟؟!!!!!!

    موافقم ۱
    مخالفم ۱۱
    1. محمدرضا

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (413 ديدگاه)

      این بازیافتی اون بازیافتیه آفتابه نیست که😐

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
    2. Clean Energy

      ۲۷ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (242 ديدگاه)

      هر گردی که گردو نیست
      این بازیافت فرق میکنه

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  3. akrh78

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1094 ديدگاه)

    این m3 تورینگ (استیشن) چی شد پس خیلی ساله گفتن میاد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. فرید

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (198 ديدگاه)

    خدا کنه قیافش دقیقا همین رندر بالای صفحه باشه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  5. اردشیر

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    فکر نمیکنم در دنیا معادن لیتیوم و کادمیوم و فلزات آلکالاین انقدر باشه که در آینده بتونن همه ماشینها الکتریکی بشن. همین الان بحران میکروچیپ ها جدی شده و قیمتش ۷۰ درصد رفته بالا. استخراج این فلزات بسیار سمی و خطرناک برای محیط زیست است. مگر اینکه راه دیگری برای تولید باتری پیدا بشه. من که هنوز موتور بنزینی و دیزلی رو قابل اعتمادتر میتوانیم.

    موافقم ۴
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا