بی ام وطراحی

طراحی همه محصولات بی ام و تا سال 2029 با سری نئو کلاس متحول می‌شود

ب‌ام‌و تا سال ۲۰۲۹، با زبان طراحی نئو کلاس، چهره تمام مدل‌های خود را از iX3 الکتریکی گرفته تا سری ۵ بازطراحی خواهد کرد.

ب‌ام‌و با معرفی زبان طراحی نئو کلاس که در سال ۲۰۲۳ با کانسپت‌های نئو کلاس و نئو کلاس X رونمایی شد، گام بزرگی در بازطراحی سبد محصولات خود برمی‌دارد. این زبان طراحی که ابتدا برای خودروهای الکتریکی برنامه‌ریزی شده بود، اکنون به مدل‌های بنزینی نیز گسترش خواهد یافت. اولین مدل با این طراحی، شاسی‌بلند الکتریکی iX3 است که در نمایشگاه خودروی مونیخ در سپتامبر ۲۰۲۵ رونمایی می‌شود. این خودرو احتمالاً جلوپنجره بزرگ سنتی ب‌ام‌و را با طراحی نرم‌تر و عناصر ظریف‌تر جایگزین می‌کند. آدریان ون هویدونک، مدیر طراحی گروه ب‌ام‌و، در گفت‌وگو با اتوکار اعلام کرد:

زبان طراحی که از امسال با اولین خودروهای نئو کلاس در نمایشگاه مونیخ معرفی می‌کنیم، در کل سبد محصولات پیاده‌سازی می‌شود و هیچ خودرویی جا نمی‌ماند.

برند کوربر، مدیر محصول ب‌ام‌و، نیز تأکید کرد که این بازطراحی در کمتر از سه سال و نیم در تمام مدل‌ها اجرا خواهد شد.

یکی دیگر از اولین مدل‌های ب‌ام‌و که از زبان طراحی نئو کلاس بهره‌مند خواهد شد، سری ۵ است که با وجود معرفی نسل هشتم در سال ۲۰۲۳، در سال ۲۰۲۶ فیس‌لیفت قابل‌توجهی خواهد داشت. این فیس‌لیفت شامل دماغه‌ای برجسته و هم‌راستا با مدل‌های نئو کلاس و احتمالاً بازطراحی کابین با سیستم پانورامیک iDrive جدید است. این سیستم شامل داشبورد بازطراحی‌شده، نمایشگر هدآپ گسترده، فرمان جدید و نمایشگر لمسی ۱۷.۹ اینچی بدون دکمه‌های فیزیکی است که ابتدا در iX3 و سپس در تمام مدل‌های ب‌ام‌و استفاده می‌شود. سری ۵ همچنان بر پلتفرم CLAR باقی می‌ماند و از پیشرانه‌های فعلی استفاده می‌کند.

پس از سری ۵، مدل‌های سری ۳، سری ۲، سری ۷ و کراس‌اوورهای X2، X5 و X7 نیز از طراحی نئو کلاس بهره‌مند می‌شوند. سری ۳ جدید، پس از iX3، از پلتفرم الکتریکی‌محور نئو کلاس استفاده خواهد کرد که در آینده به تمام مدل‌های ب‌ام‌و گسترش می‌یابد. مدل‌هایی مانند سری ۱ (احتمالاً در سال ۲۰۲۸)، سری ۲، سری ۷ و همین‌طور X1 و X2 که اخیراً معرفی شده‌اند تا سال ۲۰۲۹ فیس‌لیفت‌های سنگینی با زبان طراحی جدید، کابین بازطراحی‌شده و فناوری‌های پیشرفته تجربه خواهند کرد. ون هویدونک تأکید کرد که هر مدل ویژگی‌های متمایز خود را حفظ خواهد کرد اما شباهت خانوادگی نئو کلاس در همه آن‌ها دیده می‌شود. او افزود:

نباید اجازه دهیم مدل‌های جدید، خودروهای فعلی را قدیمی جلوه دهند. همه‌چیز در مدت کوتاهی بسیار جدید به نظر خواهد رسید.

ون هویدونک توضیح داد که سرعت پیشرفت فناوری و طراحی خودرو و همچنین تقاضای جامعه برای تغییرات سریع، این تصمیم را ضروری کرده است. نئو کلاس نه‌تنها یک زبان طراحی، بلکه شامل پیشرفت‌هایی در پیشرانه‌ها، فناوری دیجیتال و سیستم‌های کمک‌راننده است. آینده مدل‌هایی مانند سری ۴ و سری ۸ هنوز مشخص نیست. با توجه به نزدیک بودن پایان چرخه عمر این خودروها، بعید است که به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای را تجربه کنند اما ممکن است فیس‌لیفت‌های محدودی با عناصر نئو کلاس داشته باشند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. اردوان

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    این زبون طراحی خیلی بی حس هست نسبت به سال های 2018 به قبل اصلا تو دوران امروزی ماشین ایده آل خیلی سخت یا غیر ممکن شده که دوباره ساخته شده.همه شدن یا ماشین شارژی های بچه ها یا فیس لیفت بی ارزش

    موافقم 41
    مخالفم 13
  2. همایون

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1121 ديدگاه)

    مگه سری چهار کوپه سری سه نیست؟پس چرا میگه آیندش معلوم نیست؟!!
    در مورد طراحی هم هیچی نگم بهتره دیگه داره فاجعه میشه طراحیهای بی‌ام‌و فقط یه نقطه قوت داشتن اونم طراحی داخلی بود که اونم خراب کردن

    موافقم 10
    مخالفم 11
  3. مهردادکمال

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2155 ديدگاه)

    قبل از اینکه گند بزنن به طراحی بی ام و ،بی ام و چه مشکلی داشت!که باید متحول شه
    به همون ریشه هاتون برگردین خیلی خیلی جذابتر و متین تر خواهد بود

    موافقم 32
    مخالفم 8
  4. اشکودا عشق مردم ترکیه

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1236 ديدگاه)

    بنظرم مسخره است

    موافقم 28
    مخالفم 13
  5. اشکودا عشق مردم ترکیه

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1236 ديدگاه)

    جا داره از رسانه پدال که اخبار خودرو های چینی رو پوشش میده تشکر کنم آنقدر اخبار اینها برایم جالب هست که عارم اومد تو مطلب خودشون تشکر کنم

    موافقم 7
    مخالفم 6
  6. Aranmilan

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (63 ديدگاه)

    ادم حس میکنه بی ام و تو طراحی دچار یه نوع سر در گمی شده

    موافقم 19
    مخالفم 9
  7. جهان

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خدانگهدار باواریایی زیبا

    موافقم 23
    مخالفم 9
  8. مهدی میباخ

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (112 ديدگاه)

    من که از طراحی نئو کلاس خوشم اومده(فقط اون چراقای دو قسمتی خیلی منو باد بنز های دهه ۸۰ میندازه)

    موافقم 14
    مخالفم 12
  9. SARR

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    متحول میشود❌️
    به هویت ب ام و گند زده میشود✅️

    موافقم 27
    مخالفم 7
  10. کسرا

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (234 ديدگاه)

    زیبا و متفاوت

    موافقم 11
    مخالفم 15
  11. جرمی کلارکسون

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    دیگه BMW به دل آدم نمیشینه

    موافقم 22
    مخالفم 10
    1. ۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6395 ديدگاه)

      سلام داداش کم پیدایی

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. جرمی کلارکسون

        ۹ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1102 ديدگاه)

        قربانت 🤝
        اره سه ماه بود نیومدم

  12. ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6395 ديدگاه)

    بی ام و تو امسال و گذشته :

    2029: من یه ماچین بَلقی کیوت گوگول مگولی هشتم🥰🥰من برای قانوم ها طلاحی چودم🥺🥺👶👶⚡⚡🔌🔌🔌
    2019 : من خفنم من گنگم کسی تو آینه نور بالا بده یه لقمه چپش میکنم 🤬
    2009 : بچه جون من اندازه هیکلت ارور دارم و بنزین میخورم خرج بنزینم اندازه سه تای توعه😈😈
    1999 : بچه جون من خودم واسه خودم یه پا مافیام لات بشی میندازمت صندوق عقب😎🤫🤫
    1989 : من خودم انقد لاکچری و خفنم که تو چارسیلندره بچه خشگل تا پنجاه سال دیگه یکی از اپشنای منو نداری😛☠️

    موافقم 9
    مخالفم 13
  13. arvin44

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    بنظرم با این طراحی بیشتر فروش همون ۶ ماه اول اتفاق میفته اونم به علت هیجان ولی بعدش فکر نکنم فروش خوبی رو تجربه کنه درکل اینکه بی ام و نباید همه تخم مرغاشو توی یه سبد بریزه

    موافقم 6
    مخالفم 8
  14. 👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (370 ديدگاه)

    این نئوکلاس واقعا طراحیش محشره در مقابل طراحی‌های فعلی بی‌ام‌و
    جلو پنجره‌اش هم خیلی بهتره از سری ۳ و سری ۴ و سری ۷ فعلی
    اون بی‌ام‌و آفرودی هم که قبلاً تو کامنتم گفتم تو چند تا مقاله قبل (بر اساس همین نئوکلاس قراره ساخته بشه) ولی موتورش معلوم نیست که قراره برقی باشه یا بنزینی
    به هر حال من که خیلی از این طراحی خوشم اومد و (((مطمئنم نئوکلاس فوق العاده پرفروش و بی‌رقیب و موفق میشه)))

    موافقم 12
    مخالفم 10
  15. AmooRoohee

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    یه نکته‌ای بگم. نظر شخصیمه. به نظرم طراحی خیلی متفاوت و قشنگیه. ولی نه به عنوان یه بی ام و. اگه یه شرکت دیگه‌ای بود این طراحی خیلی مناسبش بود ولی اصالت بی ام و با این طراحی های چند سال اخیرش بدجوری زیر سوال رفته

    موافقم 3
    مخالفم 2
  16. hosen

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (982 ديدگاه)

    نه تنها بی ام و فکر کنم سرنوشت بقیه برند های خودرویی هم کم و بیش همینطوری بشه
    زشت و بی روح

    موافقم 6
    مخالفم 3
  17. نویدی

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (448 ديدگاه)

    سری نئو کلاس هم بروزه،هم با وقاره،هم اسپورت…
    Bmw بلد نیست ماشین بد بسازه.

    موافقم 6
    مخالفم 6
  18. هنری فورد

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    این که بنز و بیمر به طراحی های نمادین خودشون وفادار نموندن باعث افسوس هر ماشین بازی میشه .

    موافقم 3
    مخالفم 4
  19. M power

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (566 ديدگاه)

    اینو قبول دارم که شاید مثله قبل گنگش بالا نباشه ولی طراحیش خوب و معقوله

    موافقم 3
    مخالفم 1
  20. Taha Ayoobi

    ۹ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6304 ديدگاه)

    الفاتحه

    موافقم 1
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا