بامو تا سال ۲۰۲۹، با زبان طراحی نئو کلاس، چهره تمام مدلهای خود را از iX3 الکتریکی گرفته تا سری ۵ بازطراحی خواهد کرد.
بامو با معرفی زبان طراحی نئو کلاس که در سال ۲۰۲۳ با کانسپتهای نئو کلاس و نئو کلاس X رونمایی شد، گام بزرگی در بازطراحی سبد محصولات خود برمیدارد. این زبان طراحی که ابتدا برای خودروهای الکتریکی برنامهریزی شده بود، اکنون به مدلهای بنزینی نیز گسترش خواهد یافت. اولین مدل با این طراحی، شاسیبلند الکتریکی iX3 است که در نمایشگاه خودروی مونیخ در سپتامبر ۲۰۲۵ رونمایی میشود. این خودرو احتمالاً جلوپنجره بزرگ سنتی بامو را با طراحی نرمتر و عناصر ظریفتر جایگزین میکند. آدریان ون هویدونک، مدیر طراحی گروه بامو، در گفتوگو با اتوکار اعلام کرد:
زبان طراحی که از امسال با اولین خودروهای نئو کلاس در نمایشگاه مونیخ معرفی میکنیم، در کل سبد محصولات پیادهسازی میشود و هیچ خودرویی جا نمیماند.
برند کوربر، مدیر محصول بامو، نیز تأکید کرد که این بازطراحی در کمتر از سه سال و نیم در تمام مدلها اجرا خواهد شد.
یکی دیگر از اولین مدلهای بامو که از زبان طراحی نئو کلاس بهرهمند خواهد شد، سری ۵ است که با وجود معرفی نسل هشتم در سال ۲۰۲۳، در سال ۲۰۲۶ فیسلیفت قابلتوجهی خواهد داشت. این فیسلیفت شامل دماغهای برجسته و همراستا با مدلهای نئو کلاس و احتمالاً بازطراحی کابین با سیستم پانورامیک iDrive جدید است. این سیستم شامل داشبورد بازطراحیشده، نمایشگر هدآپ گسترده، فرمان جدید و نمایشگر لمسی ۱۷.۹ اینچی بدون دکمههای فیزیکی است که ابتدا در iX3 و سپس در تمام مدلهای بامو استفاده میشود. سری ۵ همچنان بر پلتفرم CLAR باقی میماند و از پیشرانههای فعلی استفاده میکند.
پس از سری ۵، مدلهای سری ۳، سری ۲، سری ۷ و کراساوورهای X2، X5 و X7 نیز از طراحی نئو کلاس بهرهمند میشوند. سری ۳ جدید، پس از iX3، از پلتفرم الکتریکیمحور نئو کلاس استفاده خواهد کرد که در آینده به تمام مدلهای بامو گسترش مییابد. مدلهایی مانند سری ۱ (احتمالاً در سال ۲۰۲۸)، سری ۲، سری ۷ و همینطور X1 و X2 که اخیراً معرفی شدهاند تا سال ۲۰۲۹ فیسلیفتهای سنگینی با زبان طراحی جدید، کابین بازطراحیشده و فناوریهای پیشرفته تجربه خواهند کرد. ون هویدونک تأکید کرد که هر مدل ویژگیهای متمایز خود را حفظ خواهد کرد اما شباهت خانوادگی نئو کلاس در همه آنها دیده میشود. او افزود:
نباید اجازه دهیم مدلهای جدید، خودروهای فعلی را قدیمی جلوه دهند. همهچیز در مدت کوتاهی بسیار جدید به نظر خواهد رسید.
ون هویدونک توضیح داد که سرعت پیشرفت فناوری و طراحی خودرو و همچنین تقاضای جامعه برای تغییرات سریع، این تصمیم را ضروری کرده است. نئو کلاس نهتنها یک زبان طراحی، بلکه شامل پیشرفتهایی در پیشرانهها، فناوری دیجیتال و سیستمهای کمکراننده است. آینده مدلهایی مانند سری ۴ و سری ۸ هنوز مشخص نیست. با توجه به نزدیک بودن پایان چرخه عمر این خودروها، بعید است که بهروزرسانیهای گستردهای را تجربه کنند اما ممکن است فیسلیفتهای محدودی با عناصر نئو کلاس داشته باشند.
اردوان
۹ خرداد ۱۴۰۴این زبون طراحی خیلی بی حس هست نسبت به سال های 2018 به قبل اصلا تو دوران امروزی ماشین ایده آل خیلی سخت یا غیر ممکن شده که دوباره ساخته شده.همه شدن یا ماشین شارژی های بچه ها یا فیس لیفت بی ارزش
همایون
۹ خرداد ۱۴۰۴مگه سری چهار کوپه سری سه نیست؟پس چرا میگه آیندش معلوم نیست؟!!
در مورد طراحی هم هیچی نگم بهتره دیگه داره فاجعه میشه طراحیهای بیامو فقط یه نقطه قوت داشتن اونم طراحی داخلی بود که اونم خراب کردن
مهردادکمال
۹ خرداد ۱۴۰۴قبل از اینکه گند بزنن به طراحی بی ام و ،بی ام و چه مشکلی داشت!که باید متحول شه
به همون ریشه هاتون برگردین خیلی خیلی جذابتر و متین تر خواهد بود
اشکودا عشق مردم ترکیه
۹ خرداد ۱۴۰۴بنظرم مسخره است
اشکودا عشق مردم ترکیه
۹ خرداد ۱۴۰۴جا داره از رسانه پدال که اخبار خودرو های چینی رو پوشش میده تشکر کنم آنقدر اخبار اینها برایم جالب هست که عارم اومد تو مطلب خودشون تشکر کنم
Aranmilan
۹ خرداد ۱۴۰۴ادم حس میکنه بی ام و تو طراحی دچار یه نوع سر در گمی شده
جهان
۹ خرداد ۱۴۰۴خدانگهدار باواریایی زیبا
مهدی میباخ
۹ خرداد ۱۴۰۴من که از طراحی نئو کلاس خوشم اومده(فقط اون چراقای دو قسمتی خیلی منو باد بنز های دهه ۸۰ میندازه)
SARR
۹ خرداد ۱۴۰۴متحول میشود❌️
به هویت ب ام و گند زده میشود✅️
کسرا
۹ خرداد ۱۴۰۴زیبا و متفاوت
جرمی کلارکسون
۹ خرداد ۱۴۰۴دیگه BMW به دل آدم نمیشینه
۹ خرداد ۱۴۰۴سلام داداش کم پیدایی
جرمی کلارکسون
۹ خرداد ۱۴۰۴قربانت 🤝
اره سه ماه بود نیومدم
۹ خرداد ۱۴۰۴بی ام و تو امسال و گذشته :
2029: من یه ماچین بَلقی کیوت گوگول مگولی هشتم🥰🥰من برای قانوم ها طلاحی چودم🥺🥺👶👶⚡⚡🔌🔌🔌
2019 : من خفنم من گنگم کسی تو آینه نور بالا بده یه لقمه چپش میکنم 🤬
2009 : بچه جون من اندازه هیکلت ارور دارم و بنزین میخورم خرج بنزینم اندازه سه تای توعه😈😈
1999 : بچه جون من خودم واسه خودم یه پا مافیام لات بشی میندازمت صندوق عقب😎🤫🤫
1989 : من خودم انقد لاکچری و خفنم که تو چارسیلندره بچه خشگل تا پنجاه سال دیگه یکی از اپشنای منو نداری😛☠️
arvin44
۹ خرداد ۱۴۰۴بنظرم با این طراحی بیشتر فروش همون ۶ ماه اول اتفاق میفته اونم به علت هیجان ولی بعدش فکر نکنم فروش خوبی رو تجربه کنه درکل اینکه بی ام و نباید همه تخم مرغاشو توی یه سبد بریزه
👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑
۹ خرداد ۱۴۰۴این نئوکلاس واقعا طراحیش محشره در مقابل طراحیهای فعلی بیامو
جلو پنجرهاش هم خیلی بهتره از سری ۳ و سری ۴ و سری ۷ فعلی
اون بیامو آفرودی هم که قبلاً تو کامنتم گفتم تو چند تا مقاله قبل (بر اساس همین نئوکلاس قراره ساخته بشه) ولی موتورش معلوم نیست که قراره برقی باشه یا بنزینی
به هر حال من که خیلی از این طراحی خوشم اومد و (((مطمئنم نئوکلاس فوق العاده پرفروش و بیرقیب و موفق میشه)))
AmooRoohee
۹ خرداد ۱۴۰۴یه نکتهای بگم. نظر شخصیمه. به نظرم طراحی خیلی متفاوت و قشنگیه. ولی نه به عنوان یه بی ام و. اگه یه شرکت دیگهای بود این طراحی خیلی مناسبش بود ولی اصالت بی ام و با این طراحی های چند سال اخیرش بدجوری زیر سوال رفته
hosen
۹ خرداد ۱۴۰۴نه تنها بی ام و فکر کنم سرنوشت بقیه برند های خودرویی هم کم و بیش همینطوری بشه
زشت و بی روح
نویدی
۹ خرداد ۱۴۰۴سری نئو کلاس هم بروزه،هم با وقاره،هم اسپورت…
Bmw بلد نیست ماشین بد بسازه.
هنری فورد
۹ خرداد ۱۴۰۴این که بنز و بیمر به طراحی های نمادین خودشون وفادار نموندن باعث افسوس هر ماشین بازی میشه .
M power
۹ خرداد ۱۴۰۴اینو قبول دارم که شاید مثله قبل گنگش بالا نباشه ولی طراحیش خوب و معقوله
Taha Ayoobi
۹ خرداد ۱۴۰۴الفاتحه