بی ام و

بی‌ام‌و M3 مدل ۲۰۲۷؛ ترکیب خشم و فناوری با نسخه بنزینی و تمام‌برقی ۱۳۰۰ اسبی!

بی‌ام‌و نسل جدید M3 را با دو شخصیت متفاوت عرضه خواهد کرد؛ یکی ادامه‌ای بر سنت موتورهای بنزینی شش سیلندر خطی و دیگری، یک هیولای تمام‌برقی با چهار موتور و قدرتی نزدیک به ابرخودروها. این سدان اسپرت آلمانی که از طراحی مفهومی Neue Klasse الهام گرفته، قرار است در سال ۲۰۲۷ به‌طور رسمی معرفی شود.

اطلاعات رسمی و شایعات تاییدشده

ویژگی جزئیات احتمالی
سال معرفی ۲۰۲۷ (۱۴۰۶ شمسی)
نسخه بنزینی موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر توربو
نسخه برقی چهار موتور برقی با مجموع ۱۳۰۰ اسب‌بخار
پلتفرم Neue Klasse
طراحی الهام‌گرفته از مفهومی Neue Klasse
سیستم انتقال قدرت AWD در نسخه برقی
رقبای اصلی مرسدس AMG C63 جدید، آئودی RS4 برقی آینده

بررسی نسخه بنزینی M3 جدید

نسل بعدی M3 با اینکه در دورانی الکتریکی‌شده عرضه می‌شود، اما بی‌ام‌و تصمیم گرفته موتور نمادین ۳ لیتری شش سیلندر توربوشارژ خود را حفظ کند. این موتور که احتمالاً نسخه‌ای ارتقاءیافته از موتور S58 خواهد بود، هنوز هم پتانسیل قدرت‌های بالا (۵۰۰ تا ۵۵۰ اسب‌بخار) و گیربکس دستی را دارد.

مزیت رقابتی: حفظ تجربه رانندگی سنتی در دوران الکتریکی
احتمالاً در کنار نسخه‌های برقی عرضه خواهد شد و نه جایگزین کامل آن

معرفی نسخه تمام‌برقی با ۱۳۰۰ اسب‌بخار

نسخه برقی M3 آینده قرار است یکی از قوی‌ترین محصولات تاریخ بی‌ام‌و باشد. استفاده از چهار موتور برقی مستقل در هر چرخ، گشتاور آنی و قدرتی حدود ۱۳۰۰ اسب‌بخار را فراهم می‌کند که از بسیاری از ابرخودروهای امروزی فراتر می‌رود.

فناوری مورد استفاده:

  • پلتفرم کاملاً جدید Neue Klasse با باتری‌های نسل جدید (احتمالاً با شیمی جامد یا چگالی بالاتر)
  • سیستم کنترل هوشمند گشتاور برای هر چرخ به‌صورت مجزا
  • طراحی آیرودینامیک برای کاهش مقاومت هوا و افزایش برد

نکته مهم: نسخه‌های اولیه مفهومی M3 الکتریکی به‌احتمال زیاد در سال ۲۰۲۶ رونمایی خواهند شد.

طراحی و زبان بصری

طراحی M3 جدید بر اساس زبان طراحی Neue Klasse خواهد بود که اولین بار در خودروی مفهومی ۲۰۲۳ این برند دیده شد. جلوپنجره باریک‌تر، نورپردازی گرافیکی جدید، خطوط ساده اما عضلانی و استفاده هوشمندانه از متریال سبک‌وزن، از ویژگی‌های ظاهری آن خواهند بود.

نکته قابل توجه برای بازار ایران:
با توجه به ممنوعیت واردات خودروهای با قدرت بالا یا قیمت بالا، امکان ورود رسمی این خودرو به بازار ایران بعید است، اما حضورش در نمایشگاه‌ها یا از طریق واردات شخصی گذر موقت دور از ذهن نیست.

تحلیل بازار و رقبا

خودرو نوع پیشرانه قدرت (تقریبی) وضعیت رقابت
Mercedes-AMG C63 هیبریدی (۴ سیلندر) ۶۸۰ اسب‌بخار رقیب سنتی، اما اکنون هیبریدی
آئودی RS4 (نسل بعد) احتمالاً برقی ۶۰۰+ اسب‌بخار رقیب آینده در بازار الکتریکی
تسلا مدل ۳ Plaid برقی ۱۰۲۰ اسب‌بخار رقیب آمریکایی در زمینه شتاب
لوسید ایر سافایر برقی ۱۲۰۰+ اسب‌بخار رقیب لوکس و قدرتمند

نتیجه‌گیری

بی‌ام‌و با معرفی M3 جدید قصد دارد هم هواداران وفادار پیشرانه‌های بنزینی را راضی نگه دارد و هم وارد رقابت جدی با ابرخودروهای الکتریکی شود. اگر وعده‌های این برند آلمانی عملی شود، نسل بعدی M3 می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ این سدان اسپرت محبوب باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ارسلان

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (114 ديدگاه)

    حالا بی ام و طراحیش بد شده یا نه ، کاری ندارم ، ولی این و من خیلی دوست داشتم!! طراحی جلوش واقعا فکر شده و خوبه ،و منحصر به خودشه

    موافقم 34
    مخالفم 8
    1. PURIYA

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (722 ديدگاه)

      عقبش چطور؟

      موافقم 6
      مخالفم 5
  2. Mohammad

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (266 ديدگاه)

    چرا انقدر کوچیکه مگه مینیه

    موافقم 7
    مخالفم 8
  3. مهدی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (231 ديدگاه)

    غیر از جلو پنجره(آن هم بصورت نامحسوس) هیچ نشانی از ب ام و تو طراحیش نیست.

    موافقم 10
    مخالفم 10
    1. توحید

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (48 ديدگاه)

      منم نظرم همینه
      سال 2027 که سهله تا 10 سال آینده هم بعید بدونم همچین طرحی اونم برای سری 3 محبوب به مرحله تولید انبوه برسه
      من نه طراحم، نه در مورد طراحی نظر میدم
      ولی همینقدر میدونم که وجه تمایز طراحی آلمانی با سایر خودروساز ها اینه که تو تاریکی شب هم با دیدن استایل ماشین، قابل تشخیصه
      که متاسفانه این اونجوری نیست

      موافقم 11
      مخالفم 6
  4. Sina_carshow

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (517 ديدگاه)

    بالاخره یه ماشین برقی درستو حسابی آلمان میخواد بده بیرون ایول داره بی ام و به شدت منتظر دیدن این شاهکار هستم ببینیم چی تو چنته داره

    موافقم 8
    مخالفم 10
  5. mr-gtc

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (464 ديدگاه)

    امیدوارم نسخه هایبرید وزن یک تانک 100 تنی رو بخودش نگیره مثل برادر بزرگترش

    موافقم 9
    مخالفم 5
  6. JaMsHiD-B

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3203 ديدگاه)

    باید چند جلسه تراپی بری با خودت کنار بیای که این ماشین قشنگه
    خاک بر سر بی ام و که تیشه زده به اصالتش
    شرکتی که گند می‌زنه به طراحی ماشیناش برای فروش بیشتر
    درسته که یه سیاسته
    ولی خیلی زور داره که توی تبلیغاتشون از کلمه هایی مثل و احترام به اصالت خود میزنن
    نمون اش تبلیغی که جدالی داستانی بین سری هفت e65 با ix جدید بود که توی موزه بی ام و اتفاق افتاد
    مقصود این تبلیغ آزار دهندس . یه جور توهین بزرگ به خریدار ماشین های بی ام و هست

    موافقم 10
    مخالفم 6
  7. M power

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (551 ديدگاه)

    موتوره برقیش همونیه که گشتاورش ۱۸۰۰۰ تاس ؟

  8. Hf

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (123 ديدگاه)

    اصلا از طراحیش حس خوبی نمیگیرم. وقتی بی ام و همچین چیزی بسازه عملا خواسته طرافداراشو راضی کنه که دست از سرش بردارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا