برنامه‌های بی‌ ام‌ و؛ اتصال به شارژر تسلا، پنل خورشیدی روی بدنه و عدم بازگشت به فرمول یک

جمعه 28 مهر 1402 - 03:30
مطالعه 3 دقیقه
formula-1-bmw-03-1531x1024
مدیر تکنولوژی بی‌ام‌و استفاده از شارژرهای تسلا، عدم تولید ون‌های تجاری و ادامه غیبت در فرمول یک را اطلاع‌رسانی کرد. پنل‌های خورشیدی نیز به عنوان...
تبلیغات

مدیر تکنولوژی بی‌ام‌و استفاده از شارژرهای تسلا، عدم تولید ون‌های تجاری و ادامه غیبت در فرمول یک را اطلاع‌رسانی کرد. پنل‌های خورشیدی نیز به عنوان تجهیز قابل سفارش ارایه خواهند شد.

معمولاً خودروسازان ترجیح می‌دهند درباره جزئیات محصولات آتی خود با رسانه‌ها گفت‌وگو نکنند اما بی‌ام‌و به کارهایی که انجام نخواهد داد اشاره کرده است! فرانک وبر مدیر بخش توسعه بی‌ام‌و در مصاحبه با مجله Automobilwoche به سؤالی درباره وجود هرگونه برنامه برای گسترش همکاری‌های کنونی با آمازون و تولید ون‌های تجاری پاسخ داده است. او می‌گوید:

چنین برنامه‌ای وجود ندارد. تولید ون در برنامه‌های تجاری ما نیست چراکه ما بی‌ام‌و هستیم و ون تجاری نمی‌سازیم.

مدیر تکنولوژی ارشد بی‌ام‌و همچنین بازگشت دوباره این برند به فرمول یک پس از ترک رقابت‌ها در سال 2009 به دلیل عملکرد ضعیف سائوبر را رد کرده است. او می‌گوید فرمول یک در میانه یک دگرگونی قرار دارد و در سال 2026 قوانین جدیدی معرفی خواهند شد. از طرف دیگر مسابقات استقامتی همخوانی بیشتری با این برند لوکس دارند زیرا تکنولوژی قوای محرکه توسعه یافته برای خودروی M هیبرید V8 در نسخه‌های جاده‌ای M نیز بکار خواهد رفت. وبر همچنین به جنبه‌های استفاده از سقف‌های خورشیدی در خودروهای برقی برای افزایش شعاع حرکتی این وسایل نقلیه اشاره کرده و می‌گوید:

می‌دانم که افراد زیادی این ایده را دوست دارند اما من می‌خواهم از آن‌ها بپرسم که شما چه میزان الکتریسیته را می‌توانید با استفاده از سقف خورشیدی خودرو به دست آورید و چند کیلومتر مسافت بیشتر را با آن طی کنید

یکی از نکات جالب درباره بی‌ام‌و سری 3 نسل E46 این است که امکان سفارش پانل خورشیدی در سانروف آن وجود داشته است. انرژی به دست آمده از این طریق برای تهویه هوای کابین و خنک کردن آن بکار می‌رفت. این آپشن کمیاب جایگزین سانروف استاندارد خودرو می‌شود و دارای دکمه خاموش و روشن است که اطراف آن را سه هواکش احاطه کرده‌اند. فرانک وبر همچنین در همین مصاحبه گفته است بی‌ام‌و خودروهای درون‌سوز را تا دهه 2030 میلادی تولید خواهد کرد.

در خبر مرتبط دیگر با بی‌ام‌و باید گفت سرانجام این خودروساز استاندارد NACS در آمریکای شمالی را پذیرفته است. بر اساس بیانیه منتشر شده توسط رولزرویس و بی‌ام‌و آمریکای شمالی، با آغاز سال 2025 محصولات بی‌ام‌و، مینی و رولزرویس مجوز استفاده از جایگاه‌های سوپرشارژر تسلا را خواهند داشت. قبلاً نیز چندین خودروساز مطرح برنامه‌های خود برای استفاده از شبکه شارژ تسلا را اعلام کرده‌اند. سباستین مکنسن مدیرعامل بی‌ام‌و آمریکای شمالی به تسهیل تجربه مالکیت خریداران محصولات برقی بی‌ام‌و تأکید کرده و می‌گوید:

در حال حاضر و با عرضه 6 محصول برقی بی‌ام‌و، مینی و رولزرویس در آمریکای شمالی اولویت اول ما اطمینان از دسترسی راحت و مطمئن خریداران به شارژرهای سریع است. این توافق جدیدترین تلاش ادامه‌دار ما برای ارائه گزینه‌های شارژ متنوع برای مشتریان خواهد بود

این توافق جدای از بیانیه اخیر بی‌ام‌و به همراه شش خودروساز دیگر برای تأسیس یک شرکت جوینت ونچر برای ساخت شبکه شارژ جدید خودروهای برقی در آمریکاست. جایگاه‌های جدید شارژ توسعه یافته توسط این شرکت از پورت‌های NACS و CCS پشتیبانی خواهد کرد و همین امر نشان می‌دهد بی‌ام‌و نیازی به استفاده از اجباری از پورت‌های NACS در خودروهای برقی خود نخواهد داشت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.