بی ام و

بی ام و X6 و X5 مدل 2024؛ طراحی جدید با فناوری پلاگین هیبرید

شاسی‌بلندهای بی‌ام‌و، X6 و X5 با ظاهر جدید و پیشرانه‌های متنوع از جمله سیستم پلاگین هیبرید تولید می‌شوند. 

نسل جدید پیشرانه‌ی ۳ لیتر با ساختار جالب توجه ۶ سیلندر خطی، روی X6 و X5 نصب خواهد شد. مدل هیبرید ساده (mild-hybrid) با معماری ۴۸ ولت، موتور برقی ۱۲ اسب بخار همراه گشتاور ۱۹۹ نیوتن‌متر خواهد داشت تا مجموع قدرت ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۵۱۹ نیوتن‌متر برای X5 و X6 فراهم شود. در مقایسه با مدل‌های قبلی، افزایش قدرت ۴۰ اسب بخار و بهبود گشتاور ۶۹ نیوتن‌متر وجود خواهد داشت. نسخه‌ی پایه از شاسی‌بلندهای بی ام و مدل ۲۰۲۴ سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۲ ثانیه دارد که البته چندان متفاوت از قبل نیست.

سری M با کد M60i xDrive مجهز به موتور ۴/۴ لیتر V8 توئین توربوشارژ همراه سیستم هیبرید ۴۸ ولت، ۵۲۳ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت. این شرایط، ثبت سرعت صد کیلومتر برساعت در زمان ۴/۲ ثانیه را ممکن خواهد کرد.

بی ام و X5 جدید

مدل پلاگین هیبرید X6 و X5، از ترکیب موتور برقی با پیشرانه ۳ لیتر توربوشارژ، ۴۸۳ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت در زمان ۴/۶ ثانیه فراهم شود. این عملکرد فنی، تفاوت چشمگیر با X6 و X5 پلاگین هیبرید ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد؛ چراکه ۰/۸ ثانیه زودتر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

 موتور بی ام و X5

موتور برقی نصب شده بر X6 و X5 پلاگین هیبرید ۲۰۲۴، به تنهایی ۱۹۴ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. جالب‌تر اینکه در حالت رانندگی اسپرت، موتور برقی می‌تواند به مدت کوتاه، گشتاور ۴۴۹ نیوتن‌متر تولید کند. به همین دلیل شتاب‌‌گیری سریع‌تر نسبت به گذشته فراهم شده است.

 نمای پشت بی ام و X5

دیگر تفاوت مهم شاسی بلندهای پلاگین هیبرید بی‌ام‌و با مدل قبلی، جای‌گزینی باتری ۲۵/۷ کیلووات ساعت با نمونه‌ی ۱۷/۱ کیلووات ساعت است. سرعت شارژ نیز بیشتر خواهد بود و حدود ۳ ساعت اتصال به برق شهری، باتری‌ها را تکمیل خواهد کرد. X6 و X5 پلاگین هیبرید می‌توانند مسافت تقریبی ۶۴ کیلومتر را به صورت تمام برقی طی کنند.

 بی ام و X6 جدید

تمام مدل‌های X6 و X5 جدید با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته تولید خواهند شد که عملکرد نرم‌تر و سریع‌تر خواهد داشت. ساختار سیستم تعلیق و فنربندی هم، متفاوت از مدل‌های گذشته خواهد بود. طراحی بدنه و آیرودینامیک خودروهای نیز بهبودهایی نسبت به قبل دارد.

 نمای پشت بی ام و X6

طراحی X6 و X5 جدید با الهام از iX برقی، چراغ‌های باریک‌تر و جلوپنجره‌ی بزرگ‌تر دارد. مدل‌های مجهز به تجهیزات M  اگزوزهای دوقلو خواهند داشت. خریدار می‌تواند برای هرکدام از نسخه‌های X6 و X5 نورپردازی مخصوص جلوپنجره نیز سفارش دهد. رنگ‌های خاص با زمینه‌ی آبی و خاکستری نیز به فهرست آپشن‌ها اضافه شده‌اند.

 کابین بی ام و X5

در فضای داخلی، صفحه‌ی خمیده با دو نمایشگر ۱۲/۳ و ۱۴/۹ اینچ وجود دارد تا پنل رنگی پشت فرمان و سیستم سرگرمی را تشکیل دهد. نورپردازی ملایم داخل کابین با ۱۵ رنگ قابل انتخاب نیز در تمام مدل‌های وجود خواهد داشت.

داشبورد بی ام و X6

فناوری خودران با امکان رانندگی بدون دخالت دست، تا نهایت سرعت ۱۳۷ کیلومتر برساعت، فراهم شده است. در این حالت، عملکرد حسگرها و دوربین‌ها از طریق نمایشگرها اطلاع‌رسانی می‌شود. کنترل از راه دور با نرم افزار قابل نصب روی گوشی همراه، قابلیت حرکت خودرو به جلو و عقب، از مسافت ۲۰۰ متری ارائه می‌کند.

ارزان‌ترین مدل X6 و X5 جدید با قیمت ۶۶ و ۶۹ هزار دلار فروخته خواهد شد. نسخه‌های M از سری M60i xDrive آستانه قیمت ۹۰ و ۹۵ هزار دلار خواهند داشت. طی ماه‌های آینده، قوی‌ترین مدل‌ها با کد X6M و X5M معرفی خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۴ رای

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. پدرام

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    خدا رو شکر یک سری از سم های طراحی مثل چراغ دو تکه، جلو پنجره فوق کلیوی🙂 توشون نیست

    موافقم 58
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      بعنوان یه فراری فن ، عاشق BMW X5 ورژن موتور ۸ سیلندر تویین توربو هستم ، لامصب پرستیژ از سر و روش می‌بارید !!! حیف که دیگه ۸ سیلندر را بایگانی کرد بی ام و

      موافقم 39
      مخالفم 3
      1. مجتبی .

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1159 ديدگاه)

        نه دیگه روی سریMهستش

        موافقم 7
        مخالفم 0
    2. net

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (3133 ديدگاه)

      چراغ باریک جلو هر دو ماشین کپی چراغ باریک جلو زیبا بی ام و سری ۸ هست.چراغ باریک جلو و جلوپنجره کوچک بی ام و سری ۸ خیلی زیباست.من قبلا در مورد زیبایی چراغ باریک جلو بی ام و سری ۸ خیلی کامنت گذاشتم و بی ام و هم به این نتیجه رسیده که در این دو ماشین از چراغ باریک جلو زیبا بی ام و سری ۸ استفاده کند

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. net

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (3133 ديدگاه)

        x5 کراس اور هست و طراحی بیرونی قشنگتر از x7 فول سایز داره.طراحی بیرونی ماشینهای کراس اور کوپه بد هست.اولین بار در سال ۲۰۰۸ بی ام کراس اور کوپه x6 رو تولید و مد کرد و دسته بندی جدیدی در بین ماشینها به وجود اورد به نام کراس اور کوپه

        موافقم 10
        مخالفم 1
      2. net

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (3133 ديدگاه)

        x5 سانروف بزرگش که تا صندلی ردیف دوم رفته خوبه و طراحی داخلی خوبه ولی نمیدانم چرا بی ام صفحه نمایش جدید روی داشبورد رو به جای فلت منحنی تولید میکنه اگر صفحه نمایش روی داشبورد فلت بود قشنگتر میشد.اگر x5 دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست داشت قشنگتر میشد به جای اگزوز مستطیلی.طرح چوب مشکی و قهوه ای کنسول و داشبورد هر دو ماشین خیلی بد هست ،طرح چوب کنسول و داشبورد برای همه ماشینها خیلی بد هست.بی ام و برای همه ماشین هایش از این چراغ باریک جلو زیبا سری ۸ استفاده کند خیلی زیبا میشه

        موافقم 10
        مخالفم 2
    3. net

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (3133 ديدگاه)

      چراغ عقب x5 به جای قرمز کم رنگ، قرمز پر رنگ زرشکی بود قشنگتر میشد. جلوپنجره x5 به جای رنگ سفید،خاکستری بود قشنگتر میشد. خط سفید نازک اطراف شیشه دربها x5 اگر سرتاسر نازک بود و بالای درب باک بنزین کمی پهن نشده بود قشنگتر میشد

      موافقم 8
      مخالفم 1
  2. TESLA

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    برای خودم جالب بود : میدونستید ب ام و های شاسی بلند ( خانواده سری x ) همگی در آمریکا تولید میشن و اصلا در آلمان خط تولید ندارن !! 😳

    موافقم 25
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2326 ديدگاه)

      خیر دوست عزیز
      این ماشین ها پرفروش هستند در سطح جهانی و خط مونتاژ کشورهای مختلف دارند، از جمله امریکا و چین و تایلند
      نکته جالب اینکه X5 و X6 اصلا در آلمان تولید نمی‌شن

      United States: Spartanburg County, South Carolina (BMW Plant Spartanburg)
      China: Dadong, Shenyang (BBA, LWB)
      Thailand: Rayong (BMW Manufacturing (Thailand))
      Indonesia: Jakarta (Gaya Motor)
      India: Chennai (BMW India)
      Malaysia: Kulim (Inokom)
      Mexico: Toluca

      موافقم 49
      مخالفم 0
  3. AMANTE

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    باز خوبه مثل X7 نشدن، طراحی ایش ترکیبی از X1 و X3 است و خوشگل شده ولی از خشن بودن چهره کاسته و الان انگار لبخند ملیح داره و گوگول تر شده.
    طراحی داخلی هم به نظرم بجز اون مانتیور یک تکه که به شخصه فقط توی S500 نسل قبل دوست اش داشتم عالی شده.

    موافقم 18
    مخالفم 1
  4. Amiro

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (357 ديدگاه)

    باز هرچی باشه بهتر از تمام برقیه به نظرم
    🤍💙🤍💙

    موافقم 17
    مخالفم 2
  5. Alan.r

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    طراحیشون نسبت به سری هفت و ایکس هفت خیلی زیباتره ولی طراحی قبلیش قشنگ تر بود

    موافقم 13
    مخالفم 2
  6. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    هنوزم میگم نسل اول x6 بهترینش بود.مخصوصا نمای عقب با لاستیکهای لودر مانندش.اشتباه نکنم 315 بود.درست مثل نسل اول cls که بهترینش بود

    موافقم 24
    مخالفم 3
  7. Reza Waffen SS

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    بینهایت زیباست 🧡🧡🧡

    موافقم 17
    مخالفم 1
  8. Hadi

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    طراحیشون بهتر شده مخصوصا X5 👌🏼
    این سبک طراحی بیمر عالیه…

    موافقم 9
    مخالفم 1
  9. ❤BMW❤

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/02/2023-bmw-x5-14.jpg
    شاید این کل چیزی باشه که میخوام
    🤩🤩
    کیفیت داره از عکس میزنه بیرون
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/02/2023-bmw-x5-10.jpg
    عاشق دریچه هوا اش هستم
    چه طراحی داخلی داره
    واییییی
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/02/2023-bmw-x6-8.jpg
    خدایا ، ازینا نصیب ما هم بکن

    موافقم 3
    مخالفم 2
  10. Mercede kaviani

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز محمدرضا اشتری – دبیر سایت پدال
    پراکسید هیدروژن 90% با تجزیه بوسیله کاتالیزو به هیدروژن استفادهاز هیدروژن در موتورهای رفت و برگشتی فوزد نونه ازمایشی انرا ساخت
    و هم در سلول سوختی روی چون اکسیژن ان خالص است احتیاج به پلاتین در سلول سوختی نیست چون سلول سوخت تحتیاج به پلاتین دارد چون اکسیژن را مجیز می گیرد وحالص نیست برای همین موصوع هم بسار گران است
    باتشکر از وقتی که گداشتید ..راهنمای و جواب شما دوست عزیز
    باتشکر مجدد مرسده دایانا کاویانی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. سپهر

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چقدر زیبا

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا