بی ام وجیپلندروور-رنجروور

شاخ‌به‌شاخ حیثیتی بی ام و X5 M کامپتیشن، جیپ گرند چروکی تراک هاوک رنجروور اسپرت SVR

می‌توان گفت شاسی بلندهای پرفورمنس و اسپورت از اواخر دهه ۹۰ میلادی سر برآوردند و خودروهایی همچون ب‌ام‌و X5 4.6is و جیپ گرند چروکی لیمیتد ۵.۹ جزو شاخص‌ترین‌ها بودند. این شاسی بلندهای قلدر در کمتر از ۷ ثانیه می‌توانستند به سرعت‌های بالا دست پیدا کنند اما خب زمانه عوض شده و طی این سال‌ها پیشرفت‌های زیادی رخ داده است. این روزها شاسی بلندهایی هستند که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیه‌ای و حتی کمتر دارند.

امروز می‌خواهیم سه قدبلند اسپورت و سنگین‌وزن را با یکدیگر مقایسه کنیم. این خودروها شامل ب‌ام‌و X5 M کامپتیشن، جیپ گرند چروکی تراک هاوک و رنجروور اسپورت SVR هستند. شاسی بلندهای یاد شده در درگ های چهارصد متر حضور پیدا کرده‌اند. خب به نظر شما کدام قدبلند پیروز میدان خواهد بود؟ ابتدا بیایید نگاهی به مشخصات این سه رقیب بیندازیم.

ب‌ام‌و X5 M یک سنگ محک اصلی برای چنین کلاسی است. اولین نسل X5 4.6is یکی از خودروهایی بوده که این کلاس را تعریف کرده است. این قدبلند دقیقاً همان پیشرانه برادر سدان خود یعنی M5 کامپتیشن را قرض گرفته به این معنی که با نیروگاه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربویی روبرو هستیم که قدرت ۶۱۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این خودرو وزن خالص ۲۳۱۰ کیلوگرمی دارد.

جیپ هم مثل ب‌ام‌و جزو پیشروهای کلاس شاسی بلندهای پرفورمنس بوده است. مدل تراک هاوک هم مثل نسل اول گرند چروکی روی قدرت و حجم بالا تمرکز دارد. این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سود برده و قدرت ۷۰۷ اسبی و گشتاور ۸۷۵ نیوتون متری تولید می‌کند. شاسی‌بلند قلدر جیپ با وزن ۲۴۳۳ کیلویی خود محصولی سنگین‌وزن نشان می‌دهد.

نهایتاً به رنجروور اسپورت SVR می‌رسیم. لندروور تقریباً حریفی تازه‌وارد در کلاس شاسی بلندهای پرفورمنس محسوب می‌شود اما در طول این سال‌ها خوش درخشیده است. رنجروور اسپورت SVR به نیروگاه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار مجهز بوده و خروجی ۵۷۵ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری را ارائه می‌کند. نکته عجیب اینکه وزن این خودرو مشابه X5 M کامپتیشن و برابر با ۲۳۱۰ کیلوگرم می‌باشد.

ما نتایج را اعلام نمی‌کنیم تا خود شما ویدئو را تماشا کنید. البته باید گفت رقبا استارت نزدیکی داشته‌اند اما با گذشت زمان یکی از سه خودرو فاصله خوبی با دیگران ایجاد می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    bmw همشونو نابود کرد دمش گرم واقعا
    البته غیر از این هم انتظار نداشتم
    عین ساعت موتوراش کار میکنه

    موافقم 48
    مخالفم 14
    1. Reza Waffen SS

      ۱۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      X5 M کامپتیشن انتخابمه

      موافقم 24
      مخالفم 3
  2. Clean Energy

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    انتخاب من بی ام و
    واقعا عالیه… از حق نگذریم چروکی خوب رفت ولی توی اسپرت بودن به خدای اسپرتی باخت…
    قدرت بی ام و رو با یکم تنظیمات میشه رو کرد🤤
    واقعا از همشون هم خوش تیپ تر بود واقعا خوبه این ماشین…

    موافقم 31
    مخالفم 8
    1. محمدهادی

      ۱۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2142 ديدگاه)

      خدای اسپرتی
      حرفی کاملا واقعی…

      موافقم 15
      مخالفم 4
  3. new RAMIN

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    درگ خوبی بود. خیلی سریع بدون حرف اضافه درگ رو شروع کردن و مثل بعضی کانال ها 10 دقیقه حرف نزدن…از این کانال ها خوشم میاد// انتخاب بین x5m و گرندچروکی تراک هاوک کاملا سلیقه ای هست و یه سری معیار بستگی داره پس نظر هرکسی در اینجا قابل احترامه.ولی رنجروور اسپرت svr یه چی دیگس!گران هست،ولی خب با بقیه فرق دارد! شکوه در جاده، آفرود عالی، کیفیت بی نظیر ، آپشن های زیاد ،شخصی سازی زیاد، و البته استهلاک زیاد!

    یه چیزی میگم کلی هستش اونم اینکه من و شما تا حالا رنجروور نه سوارش شدیم نه روندیمش… (شاید هم یه عده مخاطبین پدال سوار شدن و روندن)باور کردنش سخته ولی اونایی که چه دیسکاوری چه اسپرت چه اسپرت svr چه رنجرور ولار داشتن، پورشه کاین رو داخل بازی حساب نمیکردن و وقتی میگفتی بنز بی ام و هارهار میخندیدن!! انصافا محصولات لندروور چی داره؟چی داره که اینقدر خاصه؟اینو فکر کنم باید سوارش شد و فهمید…

    اینو گفتم چون امروز چندین کامنت پر تعصب دیدیم…شاید واقعا یه سری کارشناس میگن آقا فلان ماشین ایطوریه شاید واقعا حقیقت رو میگن… شاید واقعا وقتی فلان ماشین یا بهمان ماشین فلان جایزه رو میبره شاید واقعا در اون حد هست. شاید وقتی بهمان ماشین یهو یه عده براش کیلومتری صف میبندن تو 1سال فلان درصد رشد فروش میکنه قطعا دلیلی داره. بعضی چیز هارو بهتره خب با دلیل منطق پاسخ بدیم…ولی وقتی یه چیز رو قبول نمیکنیم یا خیلی عجیبه، بهتره تا ندیدیم و تجربش نکردیم زود قصاوت نکنیم شاید واقعا حق با طرف مقابل باشه…حالا در هر زمینه ای میخواد باشه.

    متاسفانه در این چند روزه کامنت ها همش شده تعصب…انتخاب یه عده هم برای هر محصول واقعا خنده داره! فلان روز در فلان تاریخ فراخوان داد پس بدرد نمیخوره!نه این فلان مدل اندی سال هست خوب هست پس الانم خوبه! نه فلان ماشین سریع هست پس خوبه! نه بهمان ماشین کند هست پس بده! نه این بی اصالت بدرد نمیخوره! چون این برند ادعاش زیاده پس اصلا تولید نمیشه!!!

    خواهشا تعصب رو بزارید کنار… با منطق خواهشا هر موضوعی رو برسی کنید🙏
    البته اگر دوست دارید!

    موافقم 14
    مخالفم 6
  4. OMID

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    X5m توی درگ بقیه نشریات هم از تمام رقبا سریعتر بوده حتی گاها از نمونه تیون شده شون
    کلا ترکیب این موتور 4.4 لیتری و گیربکس اتوماتیکش شاهکاره m5 هم به لطفش از رقبا سریعتر بود

    موافقم 22
    مخالفم 5
    1. RezaRs

      ۱۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      از داداش شاسی یلند m5 انتظار کمتری هم نمی رفت

      موافقم 18
      مخالفم 3
    2. R@m!n

      ۱۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      چون همون موتور S63 با کمی تغییرات رو این ماشین سوار شده و عملا یه M5 ارتفاع خوردس.

      موافقم 4
      مخالفم 1
    3. محمد امین

      ۱۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      قیمتش هم ۱۰۶ هزار تا شروع میشه ، یعنی حدود صد هزار تا کمتر از اوراس و چهل هزار تا کمتر از پورشه کاین توربو جی تی، وپرفورمنس برابری ارائه میده
      عجب شاهکاری هست

      موافقم 11
      مخالفم 1
  5. یوسف

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (938 ديدگاه)

    واقعا جای یه موتور 12 سیلندر تو محصولات لندرور خالیه….. حیف واقعا حیف

    موافقم 10
    مخالفم 4
  6. AMG GT R

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    X5 M انتخاب من بود هست خواهد بود

    موافقم 12
    مخالفم 1
  7. AMIN(M.A.S)

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (816 ديدگاه)

    البته من تا به حال ندیدم که بی ام و بتونه تایم حدود11.5 بزنه ولی از ترک هاوک و اوروس فک کنم حدود11.4یا11.3هم هست و اگر بهترین تایم هارو درنظر بگیریم ترک هاوک و اوروس سریعتر هستن
    ولی واقعا چنین پرفورمنسی چه فایده ای داره شما پول یه سری پنج کامپتیشن رو برای X5 بدی به نام سوپر SUV(که در عمل کراس اوور هست) و بعد بخوای باهاش روی جاده و پیست با سری پنج و سایر سوپر سدانا و سوپرکارا مسابقه بدی در عمل هم نمیتونی چنین کاری بکنی و در سایر پارامتر ها چون اینا SUV نیستن هیچکدوم واقعا کاربرد ندارن
    واقعا پس یعنی هدف خرید این ماشینا پرستیژ هست؟!
    هلکت دورانگو باز حالا سه ردیف صندلی هست و ظرفیت یدک کشی بالایی داره و رنجروور هم جدای از قابلیت اطمینان پایینش که یه کم بدنامش کرده واقعا در افرود توانمنده نسبت به پرفورمنسش
    به نظرم بین انبوه شاسی بلند ها و کراس اوور های پرفورمنس این دوتا ارزش خرید بیشتری دارن چون در سایر بخش ها مثل افرود یا یدک کشی یا فضای کابین توانمندی های بیشتری دارن و نسبت به اسمی که دارن خیلی کاربردی ترن
    لطفا سایر درگ های این کانال رو هم بیشتر پوشش بدید خیلی اوقات درگ های استانداردی میذارن
    ممنون

    موافقم 16
    مخالفم 16
    1. Aboaldazl demon

      ۱۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (519 ديدگاه)

      ترک هاوک رقیب اوروس هستش . اصن برا یدک کشی نیست
      ترک هاوک برای یه بچه پولدار ۲۰ ساله آمریکاییه که تنها فکرش پارتی آخر هفتس

      موافقم 8
      مخالفم 1
    2. محمدرضا

      ۱۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      فروش بالایی هم ندارند.
      به قول شما یه عده کم برای پرتیژش نسخه های کامتیشن شاسی بلند میخرن.

      موافقم 4
      مخالفم 6
  8. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    X5 بهترین شاسی بلند فعلی بی ام و و نسخه شاسی بلند m5 افسانه ایه ، انتظار میرفت که این شکلی باشه و انتخابمم x۵m هست

    موافقم 17
    مخالفم 4
  9. یانکی

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    ابنا هیچ کدوم حریف ترک هاوک سالخورده نیستن.البته اون چاقه انگار خیلی بهش فشار اومده بود برنامه ریختن یه پیروزی هم برا اون درست کنن.طرف دیده این همه پول دادم آخرش ترک هاوک پوکوندم.حالا اگر ایتالیا ییهای بخیل بزارن نسل جدید ترک هاوک با انجین 800 اسبی ردای بیاد بیرون بدون شک 0تا 100 تو 3 ثانیه و 400 متر زیر 11 برا اولین بین کراس اوورها رقم میخوره

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. SF90 STRADALE

      ۱۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3895 ديدگاه)

      ایتالیایی ها سرشون به کار خودشونه و روی کارشون تمرکز دارن
      هیچکس نمیتونه جلوی پیشرفت برندی رو بگیره
      منم امیدوارم در آینده ای نزدیک جیپ و دوج با همکاری موپار یک شاسی بلند پرفورمنس تاپ تولید کنن تا مستقیم بره به جنگ فراری پورسانگ که فعلاً نزدیک ترین رقیبش نسخه جدید اوروس خواهد بود

      موافقم 9
      مخالفم 1
  10. فرامرز

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    کلا تنها ایرادی که میشه به ایکس ۵ جدید گرفت افزایش قیمتش نسبت به نسل قبله. از همه لحاظ پیشرفت کرده

    موافقم 5
    مخالفم 7
  11. امیرعلی

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    گرند چروکی واقعا خیلی نسبت به قیمتش خوبه
    فکر کنم حتی خود چینی ها که به ماشین های ارزون معروفن اگه بخوان ماشینی با قدرت امریکایی ها بسازن گرون تر از امریکایی ها در بیاد

    موافقم 10
    مخالفم 3
  12. aqa awmir

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    بیمر سیسش به باخت نمیخوره کلا حاجی ، درگی ک بیمر حضور داشته باشه توش استعلام برد واضحه دست کیه …هخ

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. 8797

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (133 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Aboaldazl demon

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    چه آتشی در کامنت ها میبینم
    آمریکا داره بر میگرده به دهه ۶۰ و ۷۰
    آفرین به جیپ ترک هاوک
    آفرین به گروه کرایسلر به این ماشینای جذابو موتور هلکت
    همانطور که در دهه ۶۰ سریعترین ها از آمریکا بودن
    با معرفی شدن کانسپت ۴ چرخ محرک چلنجر ( الکتریکی)
    بار دیگر سریعترین ماشین دنیا از آمریکا میشه

    موافقم 4
    مخالفم 6
    1. Aboaldazl demon

      ۱۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (519 ديدگاه)

      برگام راست میگن جلو جلو ذوق کنی کنسله
      یه لحضه فکر کردم جیپ برد . آفرین به بی ام و
      اما اون دو خط آخر رو راست گفتم

      موافقم 5
      مخالفم 2
  14. Aboaldazl demon

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    برگام راست میگن جلو جلو ذوق کنی کنسله
    یه لحضه فکر کردم جیپ برد . آفرین به بی ام و
    اما اون دو خط آخر رو راست گفتم

    موافقم 5
    مخالفم 0
  15. AMIR / ARMI

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    درگ متفرقه و بی ارزش
    حتی یه بار هم این آقا رو توی یوتوب ندیدم
    ترک هاوک از هر دو سریع تره

    موافقم 10
    مخالفم 18
    1. محمدرضا

      ۱۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      ۹۰٪ درگ ها بی ارزش هستن .
      چون ۱۰۰تا پارامتر شتاب ۱ خودرو رو در زمان های مختلف تایین میکنه.که راننده نقش مهمی داره.

      موافقم 8
      مخالفم 3
    2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      آقا امیر ماشینایی مثل ترک هاوک ، چلنجر ، دورانگو موستانگ و ماشین هایی از این قبیل بهترین تایمشون خیلی سخت تر از بی ام و و بنز و …. بدست میاد و راننده های حرفه ای هم خیلی وقتا نمیتونن بهترین تایم رو بزنن ، یه جورایی میشه گفت x5 m توی درگ من و شما بهتر از ترک هاوک عمل میکنه ، اما توی درگ دو تا راننده خیلی حرفه ای ترک هاوک بهتر x5 m عمل میکنه ، چلنجر هم که خودتون بهتر از من آگاهین که چقد لانچ خوب کردن باهاش سخته و مهارت میخواد و این موضوع در مورد اون هم صدق میکنه

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. AMIR / ARMI

        ۱۶ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        لانچ با ماشین چهار چرخ خیلی راحت تره در شرایط عادی ممکن نیست هیچ کدوم از این دو بتونن به ترک هاوک برسن
        ترک هاوک حتی تو شرایط عادی سریع تر از اروس هستش البته تو درگ اول مشخص شد تو همین فیلم تفاوت سیستم لانچ جیپ با بی ام و
        تنها ماشینی که قطعا عملکرد بهتری از ترک هاوک داره درانگو هلکت هستش . اگه تسلا مدل ایکس فاکتور بگیریم

        موافقم 8
        مخالفم 8
  16. بهنام

    ۱۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (823 ديدگاه)

    به هیچ وجه ظاهر جیپ به بزرگان این کلاس نمیخوره.ظاهر بشدت معمولی و ارزان قیمت.(چندین نمونه از این ماشینو از نزدیک دیدم )

    موافقم 12
    مخالفم 8
    1. STAN

      ۱۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (62 ديدگاه)

      مطلب جالبی بود. دیگر نفرستید.

      موافقم 3
      مخالفم 5
  17. مهردادکمال

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1821 ديدگاه)

    شاخ‌به‌شاخ حیثیتی بی ام و X5 M کامپتیشن، جیپ گرند چروکی تراک هاوک رنجروور اسپرت SVR
    خدایی حیثیت برا رنجرو نموند خیلی افتضاح بود

    موافقم 2
    مخالفم 1
  18. علی

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (377 ديدگاه)

    راننده رنجرور شروع خیلی بدی داشت که این یکی از دلایل عقب موندنشه
    اما راننده جیپ گرند چروکی خیلی بهتر شروع کرد که در نهایت ب ام و با شتاب خوبش تونستت جیپ رو بگیره

    من از قیافه جیپ گرند چروکی خیلی خوشم اومده و همینطور رنجرور اما بازم ب ام و رو انتخاب میکنم

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا