نمایش سرعت و شتاب بی ام و XM لیبل در اتوبان‌های آلمان

دوشنبه 29 آبان 1402 - 13:30
مطالعه 2 دقیقه
ezgif.com-gif-maker
قوی‌ترین خودروی تاریخ بی‌ام‌و یعنی XM لیبل راهی اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان شده تا توانایی‌های خود را نشان دهد.
تبلیغات

XM قبلاً با پسوند لیبل رد شناخته می‌شد اما ژرمن‌ها به تازگی واژه رِد یا قرمز را از نام آن حذف کرده‌اند و بنابراین XM با نام ساده لیبل شناخته می‌شود. البته این تغییر نام تفاوتی در قدرت و عملکرد شاسی‌بلند بی‌ام‌و ایجاد نمی‌کند و همچنان شاهد تولید 738 اسب بخار قدرت و گشتاور 1000 نیوتون متری هستیم. این هیولا بیش از 2700 کیلوگرم وزن دارد و قیمت پایه‌اش به 185 هزار دلار می‌رسد. بالاتر از همه این‌ها باید گفت XM اولین خودروی مخصوص M پس از M1 به شمار می‌رود.

به تازگی ویدئویی از تست سرعت و شتاب بی‌ام‌و XM لیبل در اتوبان‌های آلمان منتشر شده است. این شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی به راحتی سرعت حدود 290 کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند هرچند باید گفت با تولید قدرت 577 اسب بخار از پیشرانه درون‌سوز به همراه خروجی 194 اسبی پیشرانه برقی انتظار چنین عملکردی را نیز داریم. اگرچه کارشناسان و طرفداران دنیای خودرو پرفورمنس یک وسیله نقلیه را تنها بر اساس سرعت آن در خط مستقیم قضاوت نمی‌کنند اما XM لیبل با توجه به وزن بالای خود عملکردی فوق‌العاده دارد. مهندسان بی‌ام‌و صرف‌نظر از توانمندی‌های خود نتوانسته‌اند با قوانین فیزیک مقابله کنند و به همین خاطر نباید از XM در پیچ‌ها انتظار هندلینگ و سرعت M2 G87 را داشت چراکه وزن و نقطه ثقل بالایی دارد.

البته XM لیبل با شتاب گیری‌های سریع خود و همچنین کابینی لوکس می‌تواند مشتریان را راضی نگه دارد. از جمله ویژگی‌های کابین این خودرو می‌توان به پوشش سقف نورانی و صندلی‌های راحت به ویژه در بخش عقب اشاره کرد. همچنین باید دانست قوای محرکه پلاگین هیبریدی XM در M5 سدان G90 و M5 تورینگ G99 نیز نصب خواهد شد. این خودروها قطعاً حس چابکی بیشتری خواهند داشت و امیدواریم وزن کمتری نیز داشته باشند. در نهایت باید خاطرنشان ساخت فاصله چندانی با تولید خودروی برقی بخش M نداریم. پلتفرم نئو کلاس به عنوان پایه و اساس تولید M3 برقی عمل خواهد کرد و انتظار می‌رود این خودرو در سال 2027 یا 2028 از راه برسد. XM با نسخه‌های 50e مجهز به پیشرانه 6 سیلندر خطی و همچنین نسخه لیبل شروع کننده مسیر تحولی M است و برخی امیدوار بودند XM جانشین واقعی M1 باشد اما بی‌ام‌و تصمیم گرفت یک شاسی‌بلند را بسازد، چیزی که این روزها خواهان زیادی دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.